Jump to content
IGNORERAD

Avliva hund 2


stefan5300

Recommended Posts

24 minuter sedan, skrev Soengsang:

Delfiner verkar ha det bra, jag har lagt in om det....

Avelstjur kanske också är ok, men dem är ju i fångenskap....så det går bort.

Varför inte vildkanin?

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 144
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    21

  • stefan5300

    21

  • MrChana

    14

  • frogfish

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Captain Morgan

Om Thailand har lite speciell syn på sina jyckar så har ju vi det än värre med våra vargar.
Har en bekant som har ganska stora marker hemmavid och han brukade jaga i ett litet tight g
äng bestående av en finne och tre svenskar.
F
ör några år sedan var de ute i skogen när de fick syn på en varghanne som de haft stora problem med tidigare.

En av svenskarna drog iväg ett snabbt skott och vargen gick kull direkt, varpå finnen sprang fram och böjde sig ner över djurkroppen.
- Perkele, skrek han.
- Vad
är det? frågade en av de andra.
- Snart kommer vargkramarna fr
ån Stockholm, suckade finnen.
Mark
ägaren berättade långt senare vad som hade hänt. Varghannen hade ett GPS- halsband som de skar av

innan de grävde ner besten och halsbandet tejpade de sedan fast på en polsk lastbil redan samma kväll.


Om någon tvekar på sanningshalten kan jag tillägga att farsan alltid sa:
- Ljug aldrig och betala alltid dina r
äkningar i tid så kommer allt gå väl i livet.
Hans r
åd har jag noga följt genom hela mitt liv men det är nog tyvärr så att om han hade haft vett och hålla käft så hade jag säkert varit mångmiljonär i dag.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hundägaren Laban200 tycker tydligen att det är helt ok! 😲

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2019‎-‎09‎-‎02 at 07:14, skrev ReKa:

På tal om jaktstörare... Vissa ungdjävlar skulle behöva få sig ett par rejäla örfilar alltså.

 

https://www.facebook.com/HuntSaboteursSweden/videos/513323806096807/


https://twitter.com/i/status/1168188012968194049

Typiska yrkesdemonstranter som aldrig gjort ett vettigt handtag i hela sitt liv!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Hundägaren L200 tycker tydligen att det är helt ok! 😲

Tror inte vissa vet hur de ska ha det, underligt att en djurvän tycker det är ok?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lustigt att det inte blev väsen när jag visade bilden på spottkobran som var helt frisk när frugan och jag hjälptes åt att slå ihjäl den. 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjuka människa !
Det enda som hindrar mig från att polisanmäla dig är att jag tycker att sjuka människor inte ska sitta i fängelse.
Sök vård !
@Surin P3 hur kan en som med bildbevis begått ett lagbrott fortfarande få vara medlem ?
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser inte att det gjorts något fel. Ett sjukt djur avlivades, men på ett något udda sätt. En påse över huvudet är säkert ett mycket behagligare sätt att dö på än att bli klubbad i huvet.

 

Nu tycker jag vi gör som Kungen och vänder blad och går vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Niro:

Ser inte att det gjorts något fel. Ett sjukt djur avlivades, men på ett något udda sätt. En påse över huvudet är säkert ett mycket behagligare sätt att dö på än att bli klubbad i huvet.

 

Nu tycker jag vi gör som Kungen och vänder blad och går vidare.

Tydligen finns det flera idi*ter på forumet !

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skulle slagit ihjäl hunden med en kratta istället (som med ormen), @stefan5300 Det verkar inte som om djurvännerna har problem med det.

 

Och nu räcker det väl. Gör nåt kungligt och vänd blad (som redan föreslagits ovan).

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag har problem med det, hur kan man försvara vad Stefan gjort ?
Så djävla absurt, man kväver inte en hund !

Dra en plastpåse över huvudet på dig själv !

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev MrChana:

Ja, jag har problem med det, hur kan man försvara vad Stefan gjort ?
Så djävla absurt, man kväver inte en hund !

Dra en plastpåse över huvudet på dig själv !

Vem diskuterar du med? Och varför är du så otrevlig? Känns lite onödigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev frogfish:

Vem diskuterar du med? Och varför är du så otrevlig? Känns lite onödigt.

Förlåt, glömde och trycka på citera, men du fattade tydligen ändå.
Varför otrevlig ? Han kväver en hund med en plastpåse !

Självklart är jag otrevlig mot personer som gör så och personer som försvarar det han gjort

Ändrades av MrChana
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev MrChana:

Förlåt, glömde och trycka på citera, men du fattade tydligen ändå.
Varför otrevlig ? Han kväver en hund med en plastpåse !

Självklart är jag otrevlig mot personer som gör så och personer som försvarar det han gjort

Du får gärna visa var jag försvarar det. Jag väntar. Inte där jag säger "vänd blad", utan där jag försvarar det. Fram med det eller pudla.

 

Sen blir jag kanske inte lika upprörd som du över det hela. Jag har sett många djur dött betydligt grymmare. Dock börjar jag inte gråta som en liten tjej och kräver uteslutning ur gemenskapen. Byn skulle bli ganska tom om dödandet av djur (på obskyra sätt) skulle innebära bannlysning.

 

Men vill du vara otrevlig utan anledning så får du väl vara det. Du kanske är en så person. Men isf behöver du ju inte diskutera med mig (om du känner ett stort behov av att vara otrevlig).

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frogfish:

Du får gärna visa var jag försvarar det. Jag väntar. Inte där jag säger "vänd blad", utan där jag försvarar det. Fram med det eller pudla.

 

Sen blir jag kanske inte lika upprörd som du över det hela. Jag har sett många djur dött betydligt grymmare. Dock börjar jag inte gråta som en liten tjej och kräver uteslutning ur gemenskapen. Byn skulle bli ganska tom om dödandet av djur (på obskyra sätt) skulle innebära bannlysning.

 

Men vill du vara otrevlig utan anledning så får du väl vara det. Du kanske är en så person. Men isf behöver du ju inte diskutera med mig (om du känner ett stort behov av att vara otrevlig).

 

 

Vilket konstigt sätt att resonera på.

Om du inte fattar att det är fel att dra en plastpåse över huvudet på en hund så är det bara tragiskt

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev MrChana:

Vilket konstigt sätt att resonera på.

Om du inte fattar att det är fel att dra en plastpåse över huvudet på en hund så är det bara tragiskt

 

Nu hittar du på saker igen. Var har jag skrivit att det inte är fel? Visa gärna. Jag väntar fortfarande på att du ska visa var jag försvarar det. Så fram med det eller sluta hitt på och ljug.

 

Dock verkar jag inte uppröras lika mycket som du över att djur dödas på tveksamma sätt, men det måste jag väl få tycka utan att du ska hitta på en massa ljug om mig? Om jag upprördes över alla djur som dör i världen skulle jag inte ha tid att vara nåt annat än upprörd under dagarna.

 

Diskutera gärna med mig, jag gillar sånt, men sluta ljug om vad jag sagt och gjort. DET om nåt är patetiskt.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev frogfish:

Nu hittar du på saker igen. Var har jag skrivit att det inte är fel? Visa gärna. Jag väntar fortfarande på att du ska visa var jag försvarar det. Så fram med det eller sluta hitt på och ljug.

 

Dock verkar jag inte uppröras lika mycket som du över att djur dödas på tveksamma sätt, men det måste jag väl få tycka utan att du ska hitta på en massa ljug om mig? Om jag upprördes över alla djur som dör i världen skulle jag inte ha tid att vara nåt annat än upprörd under dagarna.

 

Diskutera gärna med mig, jag gillar sånt, men sluta ljug om vad jag sagt och gjort. DET om nåt är patetiskt.

Det är så djävla enkelt att man drar inte en plastpåse över huvudet på en hund, det går aldrig att försvara

Ändrades av MrChana
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev MrChana:

Det är så djävla enkelt att man drar inte en plastpåse över huvudet på en hund, det går aldrig att försvara

Det där får du väl ta med @stefan5300 Att hitta på att jag sagt och skrivit saker, och sen bli upprörd över det du själv hittat på att jag sagt och skrivit, är ju helt skruvat. Vad f*n håller du på med.

 

Är du alltid otrevlig mot folk utan anledning? Isf förstår jag bättre, men om så inte är fallet så kan du ju på nåt sätt visa att jag skrivit det du påstår, eller så kan du ju sluta med att vara otrevlig (utan anledning).

 

Vad är det för fel på dig? Har du problem med nån så ta det med den personen, inte med nån annan (i detta fallet mig).

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minutes ago, MrChana said:

Ja, jag har problem med det, hur kan man försvara vad Stefan gjort ?
Så djävla absurt, man kväver inte en hund !

Dra en plastpåse över huvudet på dig själv !

Som själmordmetod tycker jag det är en utmärkt ide. En flaska whisky och sedan gå och lägga sig men en påse över huvudet, det tror jag är en bra och smärtfri lösning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker bara att du ska prova att dra en plastpåse över huvudet på dig själv.

 

 

Ändrades av MrChana
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev frogfish:

Det där får du väl ta med @stefan5300 Att hitta på att jag sagt och skrivit saker, och sen bli upprörd över det du själv hittat på att jag sagt och skrivit, är ju helt skruvat. Vad f*n håller du på med.

 

Är du alltid otrevlig mot folk utan anledning? Isf förstår jag bättre, men om så inte är fallet så kan du ju på nåt sätt visa att jag skrivit det du påstår, eller så kan du ju sluta med att vara otrevlig (utan anledning).

 

Vad är det för fel på dig? Har du problem med nån så ta det med den personen, inte med nån annan (i detta fallet mig).

 

 

Men varför försvarar du Stefans vidriga handling  ? Även om du försöker "skoja" bort det 

 

Du skulle slagit ihjäl hunden med en kratta istället (som med ormen), @stefan5300 Det verkar inte som om djurvännerna har problem med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev MrChana:

Men varför försvarar du Stefans vidriga handling  ? Även om du försöker "skoja" bort det 

 

Du skulle slagit ihjäl hunden med en kratta istället (som med ormen), @stefan5300 Det verkar inte som om djurvännerna har problem med det.

Slå ihjäl en hund med en kratta?! 😄 Det kan visst vara svårt att slå ihjäl en hund t.o.m. med en sten, (https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4del0G/forsokte-stena-ihjal-sin-hund--var-inte-rumsren) så krattskaftet lämnar nog in före hunden.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev MrChana:

Men varför försvarar du Stefans vidriga handling  ? Även om du försöker "skoja" bort det 

 

Du skulle slagit ihjäl hunden med en kratta istället (som med ormen), @stefan5300 Det verkar inte som om djurvännerna har problem med det.

Jag säger ju att jag inte försvarar det. Trots det försöker du vinkla det som att jag gör det. Vad är det för fel på dig. Du verkar mest vara allmänt grälsjuk, du måste ha jobbigt i livet om det jag skrev gör dig så upprörd. Sen att du rört ihop saker och hittat på vad jag "egentligen menar" är ju tragiskt.

 

Om du bara vill bråka så diskutera med nån annan. Och sluta hitta på att det jag skriver betyder nåt annat än det jag skriver.

 

MEN om vi ska komma till det jag skrev, så tyckte jag at det kanske räckte med hat och okvädesord mot @stefan5300. Även om metoden kanske inte var den mest charmerande, så var ju intentionen att avsluta lidandet på hunden. Han ville helt enkelt ett lidandet skulle avslutas. Tror nog s5300 lärt sig att kanske göra på annat sätt nästa gång, alternativt inte posta det på nätet. Själv tycker jag att det räcker med hat mot s5300 nu.

 

Men om du vill envisas med vara jättearg, och hitta på saker om andra som du också kan vara jättearg på (bygga halmgubbe, googla det) så får du väl vara det. Jag vore dock tacksam om du riktade din ilska mot nåt riktigt, inte hitta på mer saker om mig nu.

 

Jag har försökt att vara så trevlig och saklig jag kan, även när du ljuger och hittar på. Kan vi inte enas om att du slutar med det?

 

Och håller du inte med om att drevet gått tillräckligt långt så är det ju din känsla. Men sluta låt det gå ut över andra som inte gjort nåt (förutom det du hittat på att de gjort).

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minutes ago, MrChana said:

Tycker bara att du ska prova att dra en plastpåse över huvudet på dig själv.

 

 

Kanske det! Ser det forfarande som ett bättre alternativ än tex att kasta sig ut för ättestupan eller lägga sig i badet med ett rakblad. Att få en “insomnings” spruta på Bangkok Hospital är nog uteslutet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...