Jump to content
IGNORERAD

Avliva hund 2


stefan5300

Recommended Posts

Inte ens polisen kommer undan med att döda en hund i Thailand, kan tydligen ge 2års fängelse och 40 000 bath i böter, undantagen är väl om hunden har rabies..

https://www.bangkokpost.com/learning/advanced/929761/killing-stray-dog-cruelty-or-self-defence

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 144
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    21

  • stefan5300

    21

  • MrChana

    14

  • frogfish

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

6 minuter sedan, skrev Jive:

Olika.

Många friska hundar går till Sakhon Nakhon i nordöstra Isaan och blir människoföda.

Andra hundar till uppsamlingsläger där de får vistas tills de dör.

Låter ju riktigt skruvat om hundarna äts levande, med tanke på att dom inte får avlivas då:)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
7 minutes ago, Jive said:

Olika.

Många friska hundar går till Sakhon Nakhon i nordöstra Isaan och blir människoföda.

Andra hundar till uppsamlingsläger där de får vistas tills de dör.

Nu börjar isen bli tunn.

Hur kan de bli människoföda om de inte får avlivas? Äts de levande?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jive:

NEJ, en hundägare får inte avliva en hund i Thailand. Ingen får göra det!! Så är lagen.

Så är det. MEN, det är helt ok att ställa fram förgiftad mat till hundar och katter........

Då är det nämligen djurets eget beslut att äta av maten.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev hamnoi:

Låter ju riktigt skruvat om hundarna äts levande, med tanke på att dom inte får avlivas då:)

He he, ja det där området verkar vara undantaget av gammal hävd där många boende kommer från bl a Vietnam.

Frugan har besökt marknader där uppe och berättar att där sitter hundhuvuden i stånden, som markerar att här säljs det hundmat.

 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

Nu börjar isen bli tunn.

Hur kan de bli människoföda om de inte får avlivas? Äts de levande?

TiT. Läs mitt förra inlägg.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

Nu börjar isen bli tunn.

Hur kan de bli människoföda om de inte får avlivas? Äts de levande?

Har du inte märkt att tjockleken på "isen" varierar kraftigt, beroende på var du bor, vem du är och en drös andra omständigheter?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men då kan ju TS bara stånka lite körv så är pomplemet löst...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
5 minutes ago, Jive said:

Har du inte märkt att tjockleken på "isen" varierar kraftigt, beroende på var du bor, vem du är och en drös andra omständigheter?

Helt korrekt, visst är det så och en liten brasa blev snabbt en skogsbrand.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

Helt korrekt, visst är det så och en liten brasa blev snabbt en skogsbrand.

Det är ju så fortfarande här, att högre tjänstemän bestämmer och hanterar skeendet efter eget huvud eller plånbok, skit samma vad lagen säger.

Får se om Prutten förmår få bort de värsta avarterna och att Thailand kan få bort u-landsstämpeln inom säg en 20års period.

Det är en del som börjas stramas åt ordentligt här, trafiken t ex. Ökade hastighetskontroller och poliskontroller var 90:e km på de stora vägarna, samt tuffare tag mot körkortslösa med betydligt strängare straff än idag.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriv vad ni vill jag tog bort en hund som led.

Att blanda in tjurfäktning är ju bara löjligt, döda djur för andra ska ha nöjet att titta på, det jag gjorde var inget nöje. PUNKT.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lider med Stefan, det är inte lätt att ta beslutet att avliva ett älskat husdjur.

Sättet han valde är antagligen inte det humanaste, men jag vet inte...

Att lägga ut bilden på nätet är otroligt dumt, jag fattar inte vad som fick @stefan5300 att göra det, jag såg aldrig bilden och är nöjd med det.

 

Detta sagt, så betalade jag 1200 kronor för att få en dödssjuk hamster avlivad för nåt år sedan, och det gör jag aldrig om igen "Rufus" låg och sprattlade i nån minut innan han dog (smärtfritt?), nästa tar jag ihjäl själv eller hoppas att den dör innan det blir aktuellt.

 

Ett rejält slag i huvudet med lämpligt redskap torde vara en snabb och hyfsat smärtfri död.

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Tommy:

Jag lider med Stefan, det är inte lätt att ta beslutet att avliva ett älskat husdjur.

Sättet han valde är antagligen inte det humanaste, men jag vet inte...

Att lägga ut bilden på nätet är otroligt dumt, jag fattar inte vad som fick @stefan5300 att göra det, jag såg aldrig bilden och är nöjd med det.

 

Detta sagt, så betalade jag 1200 kronor för att få en dödssjuk hamster avlivad för nåt år sedan, och det gör jag aldrig om igen "Rufus" låg och sprattlade i nån minut innan han dog (smärtfritt?), nästa tar jag ihjäl själv eller hoppas att den dör innan det blir aktuellt.

 

Ett rejält slag i huvudet med lämpligt redskap torde vara en snabb och hyfsat smärtfri död.

 

 

MVH

Min handling rätt men att lägga ut det på mpr fel.

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev stefan5300:

Skriv vad ni vill jag tog bort en hund som led.

Att blanda in tjurfäktning är ju bara löjligt, döda djur för andra ska ha nöjet att titta på, det jag gjorde var inget nöje. PUNKT.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

En ren observation här... 

 

Sitter som bekant här och blir lite full. 

Dryckeskamraten är min advokat och han meddelar att straffet är värre om du sparkat en hund än din fru. 

 

Och straffet för detta omtalade ämne är garanterat fängelse. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Jive:

He he, ja det där området verkar vara undantaget av gammal hävd där många boende kommer från bl a Vietnam.

Frugan har besökt marknader där uppe och berättar att där sitter hundhuvuden i stånden, som markerar att här säljs det hundmat.

 

USA 2019.

 

"Freshly - skinned dogs are delivered to a *Middle Eastern - African -Asian* grocery store... for sale to unsuspecting customers. "

 

"*HALAL DOG MEAT* FRESH DELIVERY = in da Bronx™®"

https://www.liveleak.com/view?t=CrZOF_1566696928

Link to comment
Dela på andra sajter

Koldioxid förgiftad.

Såsom den svenska sjukvården tog livet av min far.

Tyckte dom var det bästa inom gällande lagstiftning.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev ReKa:

Undrar varför hundar är så juridiskt skyddade i LoS. Känns ju lite som Indien och deras heliga kor. 

Reinkarnation....inte bara hundar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev ReKa:

Ok, då lärde man sig nåt nytt. 

Men det e ju lite dubbelmoral, tex dem som slår ihjäl en orm på tomten och sen lägger den på vägen så det ska se ut som den är överkörd....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Soengsang:

Men det e ju lite dubbelmoral, tex dem som slår ihjäl en orm på tomten och sen lägger den på vägen så det ska se ut som den är överkörd....

Haha, sant! Och den som återföddes som orm är nog bara tacksam över att ha dödats. Hoppas på bättre tur vid nästa återfödelse. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev ReKa:

Haha, sant! Och den som återföddes som orm är nog bara tacksam över att ha dödats. Hoppas på bättre tur vid nästa återfödelse. 

Delfiner verkar ha det bra, jag har lagt in om det....

Avelstjur kanske också är ok, men dem är ju i fångenskap....så det går bort.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Soengsang:

Delfiner verkar ha det bra, jag har lagt in om det....

Avelstjur kanske också är ok, men dem är ju i fångenskap....så det går bort.

Undvik Japan bara .....

https://www.expressen.se/nyheter/500-delfiner-slaktas-i-okand-japansk-vik/

 

mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...