Jump to content
IGNORERAD

Förlänga visa


ganges

Recommended Posts

Hej, tänkte förlänga tjejens visa och ville kolla om jag fattat rätt att det är bara att: åka till valfri enhet (Solna, Uppsala eller Västerås eftersom jag bor i Södertälje) och ta med sig ifylld blankett + frågeformulär. Det behövs ingen tids-beställning eller något sådant?

Mvh Uffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar samma sak samt hur lång tid tar det innan man får svar? (göteborg) . Samt kan man skicka in ansökan via post? Om jag förståt det rätt så kan man inte förlänga visa utan det 3mån UT man ansöker om?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det gäller 3 månaders visar som du vill förlänga 3 månader till så kan jag berätta att polaren drog till MIG en dag, fick papprerna påskrivna samma dag.

Så vad jag har förstått så blir man bara dryga tusingen fattigare, men får pappret påskrivet samma dag.

PS: Underskatta inte väntetiden hos MIG bara, kan bli en lång väntan  :mdr:

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Förlängning av besök "s.k. uppehållstillstånd för besök" söker man direkt hos närmaste Migrationsverk där man är bosatt. Antigen tar man med sig ansökningshandlingarna och flickvännen/frun och ansöker personligen eller skickar in ansökningshandlingarna till Migrationsverket med Posten.

Vid personligt besök får man oftast beslutet direkt. Kan ta någon timme innan handläggningen är klar. Då får man även stämpeln insatt i passet på en gång.

Skickar man in ansökningarna med Posten kan man få vänta några veckor tills beslutet kommer med Posten. Därefter måste man besöka Migrationsverket för att få in stämpeln i passet.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

När man ska ansöka om PUT .Är det 2-år från UT eller 2 år från den dag hon blev skriven i sverige?

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Hej Holst,

I princip ska damen varit två år i Sverige för att få PUT, oavsett när UT beviljades. Å andra sidan måste man ju ansöka om förlängning innan nuvarande UT slutar gälla. Det är OK att stanna i Sverige medan ansökan behandlas även om nuvarande UT gått ut, men svårt att lämna Schengen och komma tillbaka.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej,

hur är det med försäkring, vi köpte bara för 3 månader i Thailand. Måste man kunna visa upp försäkring för resten av tiden när man ansäöker om uppehållstillståndet? Är Europeiska det bästa/enda alternativet som finns att köpa i Sverige?

Mvh Uffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej,

hur är det med försäkring, vi köpte bara för 3 månader i Thailand. Måste man kunna visa upp försäkring för resten av tiden när man ansäöker om uppehållstillståndet? Är Europeiska det bästa/enda alternativet som finns att köpa i Sverige?

Mvh Uffe

Nej något krav på försäkring finns inte men det är ju bra att ha om något händer.

Ja, Europeiska är den enda försäkring vad jag vet som säljs i Sverige. Har ni tecknat de tre första månaderna med dem så tänk på att förlänga innan försäkringen går ut.

MVH/BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Kan passa på att ta upp frågan om försäkring när man förlängt ett besök.

Det finns inga formella krav på att en besökare måste vara försäkrad efter en beviljad besöksförlängning. Det är upp till besökarens eget ansvar under vistelsen i Sverige att teckna en försäkring eller själv stå för alla kostnader som kan uppkomma i samband med sjukhusbesök etc.

Vill man ändå skydda sig kan man via Europeiska Försäkringar teckna en fullgod besöksförsäkring.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vill man ändå skydda sig kan man via Europeiska Försäkringar teckna en fullgod besöksförsäkring.

Försäkring, är bra grej!  :yes:

Typ 1800 SEK för 3 månader, hos Europeiska!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bättre att förlänga den befintliga försäkringen hon har från Thailand, Oftas en thailändsk försäkring som är billigare att förlänga. Har för mig vi betalade 2500baht för de 3 första månaderna, Sen ville de ha 5000 för att fölänga den. Billigare och enklare. För mig var de bara att skicka en förfrågan om förlängning sen betala med kort. Wips färdigt :)

Link to comment
Dela på andra sajter

För den "lilla" pris skilnaden skulle jag ta  Europeiska

Då de tar kostnaden direct på Sjukhuset!!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Det är riktigt att de thailändska försäkringarna är billigare men krångligare. Handlar inte enbart om själva försäkringskostnaden utan även om vad som händer om man behöver använda sig av försäkringen vid ett sjukdomsfall. Kolla villkoren före ni bestämmer er för vilken försäkring ni vill teckna. Vissa försäkringsbolag kräver att försäkringstagaren själv betalar kostnaden för sjukhusbesöket för att senare få tillbaks en del av beloppet från försäkringsbolaget.

Europeiska Försäkringar tar kostnaden direkt om man tvingats använda försäkringen vid ett sjukhusbesök utan krångel. Detta är värt en hel del för försäkringstagaren.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Europeiska Försäkringar tar kostnaden direkt om man tvingats använda försäkringen vid ett sjukhusbesök utan krångel. Detta är värt en hel del för försäkringstagaren.

:great:

Smidigt som f... hos Europeiska!  :yes:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

För den "lilla" pris skilnaden skulle jag ta  Europeiska

Allt kan ju hända.  ;)

Tillexempel:

Om tanten din vill dra tillbaka till Thailand tidigare, så får du överblivna pengarna tillbaka från Europeiska!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Allt kan ju hända.  ;)

Tillexempel:

Om tanten din vill dra tillbaka till Thailand tidigare, så får du överblivna pengarna tillbaka från Europeiska!

Mvh

Kimmo

Om detta inträffar så låt gå

Småslantar inget att bry sig om

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pris kostnad per dag

Grundpremie dag 1* 100 kr

Dag 2 - 365, 18 kr/per dag

Självrisk 1 000 kr/skada

 

* Om du förlänger försäkringen tillkommer en grundpremie á 100 kr

Information/Villkor

Migrationsverket

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nej något krav på försäkring finns inte men det är ju bra att ha om något händer.

Ja, Europeiska är den enda försäkring vad jag vet som säljs i Sverige. Har ni tecknat de tre första månaderna med dem så tänk på att förlänga innan försäkringen går ut.

MVH/BanArne

Gouda har en försäkring "Incoming", väldigt lik Europeiska.

http://www.gouda-rf.se/page1181.aspx

Ett par kr. billigare premie per dag.

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...