Jump to content
IGNORERAD

Orolig efter Ambasadbesök


hapa38

Recommended Posts

Jag o tjejen har kännt varandra i mer än 4 år och hållit ihop i mer än 2 av dess. Vi vet allt om varandra och snackat via Skype nästan dagligen under dessa 4 år, då jag inte varit hos henne, vilket jag har ca 6-7 gånger under årens lopp. Allt framgår av vår ansökan t.ex. "Appendix E".

Nu till saken:

Tjejen var på ambasaden själv i tisdags, hel nervös!!!! Alla papper var ok o allt flöt på, förutom att hon sa att jag hade födeledag i juni vilket var helt fel. dag och år var rätt men inte månad. Hon kom på sitt misstag men vågade inte ändra sig.

Kan detta leda till ett NEJ tror ni?

Kan jag eller hon göra något för att rätta till misstaget innan tisdag då hon ska tillbaka för att hämta sitt pass... och förhoppningsvis sitt VISA.

SNÄLLA HJÄLP OSS!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hapa38

    6

  • Buttan

    5

  • noBuzz

    3

  • Nypan

    3

Mest aktiva i denna tråd

Gäller det Besöksvisa eller Uppehållstillstånd = UT?!

Vid besöksvisa bör det gå endå.

Vi får hålla tummarna!

Lycka Till

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Hej hapa38,

Ambassadpersonalen vet mycket väl att folk som intervjuas är nervösa och kan säga en del saker som är fel. Det är snarare suspekt om allt är 100%. Jag tror inte ni behöver oroa er.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det något sätt att överklaga eller göra sin röst hörd vid ett ev avslag?

Link to comment
Dela på andra sajter

LungAlahato

Quote

Det gäller Schengenvisering.

Antar du menar besöksvisum. Det är nog ingen fara, hon ska få sitt visum.

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Man kan inte överklaga ett visumavslag men man kan lämna in en ny ansökan eller be ambassaden ompröva sitt avslagsbeslut.

Du behöver nog inte oroa dig så mycket.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

hapa38,

När min flickvän sökte besöksvisum i höstas så frågade intervjuaren hur länge vi känt

varandra varpå hon svarade 4 år. Sen följde följande frågor.

Intervjuaren: Har han (jag) några barn?

Flickvän: Ja.

Intervjuaren: Hur gamla är barnen?

Flickvän: Eh - vet inte.

Intervjuaren: Vad heter barnen?

  Flickvän: Eh - vet inte.

Intervjuaren: Har han (jag) några syskon?

  Flickvän: Ja.

Intervjuaren: Vad heter syskonen?

  Flickvän: Eh.. vet inte.

2 veckor senare var hon i Sverige.

Oroa dig inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pingislover

Quote

hapa38,

När min flickvän sökte besöksvisum i höstas så frågade intervjuaren hur länge vi känt

varandra varpå hon svarade 4 år. Sen följde följande frågor.

Intervjuaren: Har han (jag) några barn?

Flickvän: Ja.

Intervjuaren: Hur gamla är barnen?

Flickvän: Eh - vet inte.

Intervjuaren: Vad heter barnen?

  Flickvän: Eh - vet inte.

Intervjuaren: Har han (jag) några syskon?

  Flickvän: Ja.

Intervjuaren: Vad heter syskonen?

  Flickvän: Eh.. vet inte.

2 veckor senare var hon i Sverige.

Oroa dig.

Tyvärr, det är kört! Du får hitta en ny fru.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår din oro men låt nu inte detta gå ut över erat förhålland.

Det är bara början olika kulturer Thailändare bryr sig inte direkt över födelsedagar.

Hade de frågat i vilket tecken du var född hade hon svarat klockrent.

Frågar jag min Fru när vi har brölopps dag under året måste hon kolla i ringen.

Min födelsedag har hon lärt sig då dimper det ner en massa kort och tel går i gång förtidigt.

Faktum är att hon blev fly förbanad när jag inte hade informerat henne om att man skickar kort tillvarandra på alla möjlig bemärkelse dagar så som Jul,Påsk födelsedagar osv.(jag har aldrig skickat något överhuvudtaget skriver som en kratta) Nu mera är hon en god svensson skickar till alla mina syskon och deras barn osv. Men att hon skulle ringa till de sinna händer aldrig.

Igår hade vi bröllops dag och vi båda hade glömt det men se morsan ringde.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur många är det som inte får igenom ett besöks visum pga att de är peddo dömda ?

Misstänker att det går att hitta dessa Peddo på deras rese mönster i Asien.

Phodee

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är helt lugnt!

Jag hade kännt min tjej i en vecka när vi var på ambassaden för att söka besöksvisum. Hon kunde inte ens mitt efternamn, och kunde inte svara på var i Sverige jag bodde. :)

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar ju oxå bero på vem du eller hon får tala med där på ambassaden, som det verkar, idag så var min fröken där, och fick tydligen snacka med någon som inte var så trevlig, gnällde på att hennes försäkring varade i 100 dagar istället för 90 dag,så det fick hon ändra, sen blev det gnäll på flygbiljetten som är en ett års biljett, det ska vara 3 mån, biljett sa hon, men hon fick lämna papperen och skulle få besked den 4 juni på eftermiddagen, samma dag som hon ska till flygpl, åker den 5 juni hit till svedala, om allt går bra, Är det någon som vet om det kan bli  problem på flygplatsen eller någon annanstans om hon har 3 mån, visa och en 1 års biljett,

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det verkar ju oxå bero på vem du eller hon får tala med där på ambassaden, som det verkar, idag så var min fröken där, och fick tydligen snacka med någon som inte var så trevlig, gnällde på att hennes försäkring varade i 100 dagar istället för 90 dag,så det fick hon ändra, sen blev det gnäll på flygbiljetten som är en ett års biljett, det ska vara 3 mån, biljett sa hon, men hon fick lämna papperen och skulle få besked den 4 juni på eftermiddagen, samma dag som hon ska till flygpl, åker den 5 juni hit till svedala, om allt går bra, Är det någon som vet om det kan bli  problem på flygplatsen eller någon annanstans om hon har 3 mån, visa och en 1 års biljett,

På Suvvan kan dom i enstaka fall kolla att dom har returbiljett, annars är det visumet som gäller, hon får ju inget visa om inta alla kriterier är OK.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Quote

Det verkar ju oxå bero på vem du eller hon får tala med där på ambassaden, som det verkar, idag så var min fröken där, och fick tydligen snacka med någon som inte var så trevlig, gnällde på att hennes försäkring varade i 100 dagar istället för 90 dag,så det fick hon ändra, sen blev det gnäll på flygbiljetten som är en ett års biljett, det ska vara 3 mån, biljett sa hon, men hon fick lämna papperen och skulle få besked den 4 juni på eftermiddagen, samma dag som hon ska till flygpl, åker den 5 juni hit till svedala, om allt går bra, Är det någon som vet om det kan bli  problem på flygplatsen eller någon annanstans om hon har 3 mån, visa och en 1 års biljett,

Tja

Stämmer detta verkligen? Otroligt att svenska ambassaden ska börja kolla vilken typ av biljett folk har, när flygmarknaden är så snårig att inte ens resebranchen förstår den. Man kanske vil ha en ettårsbiljett för att ha möjlighet att åka hem tidigare, utan att köpa en ny biljett! Ibland är det ju så att enbart dyrare biljetter är ombokningsbara.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja hon på ambassaden menade att hon skulle ha en 3 mån, biljett inte 1 års, för annars skulle hon få problem hade hon sagt, inte vet jag, kanske va lite dumt att tala om att hon hade biljett bokad, men i och med att det var så tajt med tiden mellan besök och resa så, besök idag 28 och resa den 5 juni,

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur många är det som inte får igenom ett besöks visum pga att de är peddo dömda ?

Misstänker att det går att hitta dessa Peddo på deras rese mönster i Asien.

Phodee

Vet inte hur du kom in på detta spår.

Menar du att man skulle vara "peddo" för att man reser på något speciellt sätt?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja hon på ambassaden menade att hon skulle ha en 3 mån, biljett inte 1 års, för annars skulle hon få problem hade hon sagt, inte vet jag, kanske va lite dumt att tala om att hon hade biljett bokad, men i och med att det var så tajt med tiden mellan besök och resa så, besök idag 28 och resa den 5 juni,

Har man retur datum inom tre månader skall det väl inte spela någon roll om det är en 3, 6 månaders eller 1 års.

Finns ju inget krav på bokad biljett vid ansökan så ambasaden borde väl inte bry sig.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Finns ju inget krav på bokad biljett vid ansökan så ambasaden borde väl inte bry sig.

Nä, precis. Kravet på att den sökande ska ha en bokad biljett togs väl bort för bra länge sedan?!?!

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för all hjälp, nu känner vi oss lugnare och väntar bara till på tisdag.

Jag lovar att berätta hur det går...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det verkar ju oxå bero på vem du eller hon får tala med där på ambassaden, som det verkar, idag så var min fröken där, och fick tydligen snacka med någon som inte var så trevlig, gnällde på att hennes försäkring varade i 100 dagar istället för 90 dag,så det fick hon ändra, sen blev det gnäll på flygbiljetten som är en ett års biljett, det ska vara 3 mån, biljett sa hon, men hon fick lämna papperen och skulle få besked den 4 juni på eftermiddagen, samma dag som hon ska till flygpl, åker den 5 juni hit till svedala, om allt går bra, Är det någon som vet om det kan bli  problem på flygplatsen eller någon annanstans om hon har 3 mån, visa och en 1 års biljett,

Har hon sökt turistvisa eller UT?

Har hon sökt UT så skall hon väl stanna längre än 3 månader?

Eftersom hon har varit på intervju så kan ske det Är UT, då kan man väl inte ha 3 mån biljett eller kan man det?

Funderar lite hur det är.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är turistvisa, har nu efter ett antal telefon samtal till los och hjälp från andra och här på forumet och thaikonsult, fått ordning på det här med biljett och försäkring, som dom flesta gånger så är det missförstånd, men nu ska det vara ok, så nu väntar man nervöst på svar på torsdag till veckan,

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...