Jump to content
IGNORERAD

Orolig efter Ambasadbesök


hapa38

Recommended Posts

Quote

Det är turistvisa, har nu efter ett antal telefon samtal till los och hjälp från andra och här på forumet och thaikonsult, fått ordning på det här med biljett och försäkring, som dom flesta gånger så är det missförstånd, men nu ska det vara ok, så nu väntar man nervöst på svar på torsdag till veckan,

Är det verkligen turistvisa du pratar om?  Då är ju ingen inbjudan eller garant inblandad. Den sökande står själv för allt.

Detaljerad resplan

Handlingar som visar att försörjningen är tryggad för hela vistelsen genom

kontoutdrag eller kopia på bankbok.

Anställningsintyg med uppgift från arbetsgivaren att semester är beviljad.

Kopia på hotell och flygbokning mm.

http://www.swedenabr...e____16957.aspx

Är det kanske besöksvisum du menar?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hapa38

    6

  • Buttan

    5

  • noBuzz

    3

  • Nypan

    3

Mest aktiva i denna tråd

Svarar som NoBuzz gjorde i en liknande tråd:

-Tyvärr, det är nog kört,skaffa en ny fru istället!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den 2:a juni ska hon till Bangkok... fortfarande orolig... allt är ju i ordning förutom att hon var helnervörs o sa fel månad... Håller tummarna. Kan ni också göra det:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tyvärr, det är kört! Du får hitta en ny fru.

Så kort men ändå så utförligt...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Den 2:a juni ska hon till Bangkok... fortfarande orolig... allt är ju i ordning förutom att hon var helnervörs o sa fel månad... Håller tummarna. Kan ni också göra det:-)

Givetvis håller vi tummarna!

Jag är dock övertygad om att det går bra!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Grabben!!

Ta de lugnt dom retas bara med dej, det går säkert bra, bara hon har passet med så hon får sin stämpel

Lycka till!!!!!!!!!

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

:yes:

Nu är det klart, tjejen fick sitt visa och oron är som bortblåst och ersatt med glädje :mdr:

Nu återstår det att hitta en bra biljett där vi båda kan åka tillsammans hem till svedala i mitten av juli.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis från mig oxå, fick oxå själv besked för 10 min, nu är det klart, så i natt så susar man ner till arlanda och hämtar fröken när hon landar i morgon bitti,  :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det verkar ju oxå bero på vem du eller hon får tala med där på ambassaden, som det verkar, idag så var min fröken där, och fick tydligen snacka med någon som inte var så trevlig, gnällde på att hennes försäkring varade i 100 dagar istället för 90 dag,så det fick hon ändra, sen blev det gnäll på flygbiljetten som är en ett års biljett, det ska vara 3 mån, biljett sa hon, men hon fick lämna papperen och skulle få besked den 4 juni på eftermiddagen, samma dag som hon ska till flygpl, åker den 5 juni hit till svedala, om allt går bra, Är det någon som vet om det kan bli  problem på flygplatsen eller någon annanstans om hon har 3 mån, visa och en 1 års biljett,

Dom har väl aldrig varit trevliga där, riktiga jävla svin är det,i allafall på nittiotalet, hoppas att dom har plockat bort dom dryga jävlarna.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

:yes:

Nu är det klart, tjejen fick sitt visa och oron är som bortblåst och ersatt med glädje :mdr:

Nu återstår det att hitta en bra biljett där vi båda kan åka tillsammans hem till svedala i mitten av juli.

Kanon

Jag är glad och hoppas ni för det bra i Sommar!

Lycka till

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Man kan inte överklaga ett visumavslag men man kan lämna in en ny ansökan eller be ambassaden ompröva sitt avslagsbeslut.

Du behöver nog inte oroa dig så mycket.

Mvh Thaikonsult

Passar på att fråga följande.

Anta att tjejen har bokat tid för inlämning av ansökan om besöksvisum.

Alla papper är korrekt ifyllda, försäkring finns osv. Och ev. frågor besvaras trovärdigt.

Då kan man väl vara tämligen säker på att besöksvisumet kommer att beviljas?

Annars bör väl den sökande upplysas om ev. tveksamheter redan vid inlämnandet?

Eller händer det att den sökande ombeds komma tillbaka efter 7 dagar och då får besked om avslag?

Att jag frågar beror på att det är i det aktuella fallet är tänkt att avresa till Sverige sker samma kväll som

hon hämtar passet på ambassaden, med förhoppningsvis beviljat visum.

Det är ju väldigt ont om tid att avboka flygbiljett om det skulle bli avslag.

Kanske Thaikonsult, eller andra känner till om det händer att det blir avslag, trots att allt är i sin ordning

vid ansökan.

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Om något är oklart eller tvivelaktigt vid inlämnandet av en visumansökan brukar handläggande personal påpeka detta. Avgörandet hänger egentligen på vad tjejen säger under den korta intervju hon får göra när hon lämnar in sin ansökan. Redan där avgörs många visumärenden. I tveksamma fall får man ingen förvarning utan får vänta de 7 dagarna på beslutet.

Man ska dock komma ihåg att det är inte så många visumansökningar som får avslag. Flertalet sökanden får faktiskt sina visumtillstånd beviljade. Oftast oroar man sig i onödan.

Vill man vara lite handlingskraftig, kan man alltid ringa visumavdelningen på 5 -6 dagen och fråga om tjejen fick sitt visum eller inte. Oftast är beslutet klart då och är handläggarna på gott humör får du ett besked i frågan.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...