Jump to content
IGNORERAD

Hotell efter Sukhumvit Road, tips?


Baloo

Recommended Posts

Hej undrar om det är nån som har några bra förslag på hotell efter sukhumvit? Har titta på en massa olika hotell mellan soi 4 till soi 13, men det finns så många att välja. I pris klassen mellan 200-300 kr natten hade varit bra.

Har ofta bott borta vid MBK, men tänkte nu se mig om efter nya trevliga ställen i Bangkok.

Tack för alla förslag/ Baloo

Link to comment
Dela på andra sajter

Favoriten på sukhumvit är Landmark. Kanske lite dyrare än du tänkt men helt klart ett favoritställe.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ruamchitt, ett typiskt kineshotell precis som Goldenpalace som rekommenderas högre upp i tråden. Fast jag föredrar Ruamchitt före Goldenpalace, helt klart.

Bästa var att man på laptopen kunde få in 4-5 öppna nätverk från omgivningen. :)

Men dom 3 sista åren har vi alltid bott på ett lite bättre ställe vi hittade aningen längre ut mot sukhumvit på samma soi. Cozy at ten heter det och är ett litet mysigt hotell som var tokfräscht för tre år sen då det var nybyggt. Fast med åren så tycker jag att heltäckningsmattorna i både korridorer och rum börjat fläckas en hel del samt lukta lite mögel. Så lika tokfräscht är det inte längre tyvärr.

Men för ca 1500 baht får man ett snyggt rum med stor teve, UBC, snabbt internet, kyl, kassaskåp och panoramafönster mot Chuvit garden.

För ett par, tre hundringar mindre kan man välja ett rum med något mindre fönster mot baksidans innergård som i övrigt är utrustat likadant.

Finns ingen pool och ingen hiss (5 vån), men är i övrigt ett riktigt bra alternativ.  :great:

http://www.cozyatten.com/

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Kim

För 200b mera så är det till att prova en natt.

Vi ska på ambasaden och klistra nya PUT bevis i de nya Passen.

så en natt i BKK blir det i år.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Baloo

Kan rekomendera Woraburi på Sukhumvit Soi 4/ Soi Ulit.

Trevlig pool på taket.

    Mvh WOFFE

Link to comment
Dela på andra sajter

Soppköket

Jah kan rekommendera Citadines på soi 11 som jag bodde på senast. Samma hotellkedja har också hotell på soi 4, 8 och 22 tror jag.

Bokade på asiarooms.com för 1610B7natt

13450_l1_jpg384175c78deb37f50341ca2e4f1c

13450_l1_jpg384175c78deb37f50341ca2e4f1c

Soppköket är sedan 6 år tillbaka beläget i Lamai på Koh Samui.

Vi Serverar mackor av olika slag men även lite varma rätter och naturligtvis Thaimat. Fritt 8Mbit wlan till alla kunder. VÄLKOMNA

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla förslag, nu gäller det bara att välja någon av alla dessa hotell. Tror ni att man behöver boka innan man åker eller finns det rum lediga som man kan ta på plats?

Vi åker i början av september och blir ca 3 veckor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här e ett billigt alternativ,lite slitet men helt ok,, Miami hotel Soi 13  900B

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...