Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Nonki

Restaurang Flaggans goda svenska mat!!!

Recommended Posts

Baabar

Egen erfarenhet förstår jag. Alla kan inte gilla allt. Personligen undrar jag vad du anser vara Isaan mat?

när det Ni ser på Er tallrik luktar gammal skämd fisk o ser ut som en ler välling som sitter under hjulhuset..ja då är det sannerligen så eller e det en portion mat från le chef Isaan :crazy:

Chryzaliz

Jag kan erkänna att jag också var lite misstrogen gentemot isaan-maten först.

Men då jag har en flickvän som trollar i grytorna så gillar jag det mesta, äter dock inte inälvsmat, hjärta, mage eller sån't.

Visst finns det några rätter som inte är en fägring för ögonen men låter man smaklökarna avgöra så...

Nu handlar ju tråden om Flaggan och jag skall försöka ta mig dit innan jag drar vidare.

Förresten, Kåldolmar, kommer inte de ifrån Turkiet ?

Kim

Jag kan erkänna att jag också var lite misstrogen gentemot isaan-maten först.

Men då jag har en flickvän som trollar i grytorna så gillar jag det mesta, äter dock inte inälvsmat, hjärta, mage eller sån't.

Visst finns det några rätter som inte är en fägring för ögonen men låter man smaklökarna avgöra så...

Nu handlar ju tråden om Flaggan och jag skall försöka ta mig dit innan jag drar vidare.

Förresten, Kåldolmar, kommer inte de ifrån Turkiet ?

Och jag äter t o m rå inälvsmat, råttor, insekter, fermeterade guramifiskar och allt annat dom stoppar i sig. Men som sagt, thaimaten är smakligare. Vad gäller kåldolmar så Ja, Karl den tolfte och hans slagna armékompisar tog receptet med sig från exilen i Turkiet i början av 1700 talet.

Avregistrerad clion

Och jag äter t o m rå inälvsmat, råttor, insekter, fermeterade guramifiskar och allt annat dom stoppar i sig. Men som sagt, thaimaten är smakligare. Vad gäller kåldolmar så Ja, Karl den tolfte och hans slagna armékompisar tog receptet med sig från exilen i Turkiet i början av 1700 talet.

HERRE GUD :huh:;)

phitsanulok

om vi nånsin träffas kim, så lova att inte andas i mitt ansikte :ironi:

Baabar

om vi nånsin träffas kim, så lova att inte andas i mitt ansikte :ironi:

ääääää.en ring i klockan o tequila till alla descinfekterar allt.tom Hiv enligt sossarnas nya rön :crazy:

conservator

Lät inte som att det var en särskilt kul date. wink.gif

Då vi tillochmed dateade i hemlighet så skedde alla handlingar under samma flagg.

That said - I don't kiss and tell.

Låter som gubben infriade sina löften til byn!?

• Create New...