Jump to content
IGNORERAD

Restaurang Flaggans goda svenska mat!!!


Nonki

Recommended Posts

Hejsan

Jag måste säga att denna reklam för Flaggan är väldigt positiv för mig!!!!

Jag får ju eventuellt flera personer att prata med på min favirotplats, mitt smultronställe, dvs Reataurang Flaggans veranda.

Visserligen har jag ju alltid min kompanjo...f.låt... :oops: min VÄN Sten att prata med men det är ju alltid roligt att det kommer nya människor som man kanske inte har träffat tidigare.

Alla hjärtligt välkommna till verandan på Restaurang Flaggan i Pattaya,,,,så länge ni inte tar min reserverade plats, förstås..(Det är bara Inger som får låna den)

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 276
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    21

  • broder tuk tuk

    21

  • Joints

    16

  • Tommy

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

Alldeles riktigt herr Tommy.

Finns gott om korkade gubbar i barerna. Dessa är dock inte snåla, utan brukar vara ganska snara att lätta på pungen.

För en slipad och garvad bartjej är de slösaktiga dummingarna de mest populära.

Så vem vill ha den panke Engelskaläraren? Överviktiga katoyer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tommy.Lasse på globetrotter säljer inte längere smuggel snus utan handlar av Jonas som är importör av snus från Sverige han har agenturen för det Svenska snuset till Thailand.                        Där är du fel underättad, har undersökt med Swedish match och det fins ingen som har agentur för att sälja svenskt snus i Thailand det enda han säljer är vikingsnus och ibland svenskt snus som gäster smuglat in från Sverige

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nobuzz!

Vem vill ha den näsvise kapitalisten med en svartsjuk thaikärring i bakgrunden?

Finns gott om söta och trevliga bartjejer som man kan pippa för 700-800 baht helnatten.

Men jag ska inte göra sig avundsjuk, du har det väl jobbigt som det är.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Finns gott om söta och trevliga bartjejer som man kan pippa för 700-800 baht helnatten.

Går att få dom ännu billigare om man gillar att pruta...  :whistle:

Själv nämner jag inte pris utan ger dom en tusenbahtare på morgonen  :wai:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Atom,

Smaskens med Cognac. Slurrp. Nu måste jag ut och handla. :)

Lamai64,

Pyttipannan! Det måste ha varit i ren BTT trots du beställde den. :)

Tomp,

Både Beefeater och Skrapis är betydligt bättre än globetrotters.

Har varit på globetrotter 3 gånger och varit missnöjd varje gång. Sist tappade de saltkaret i maten.

Men det var tydligen meningen enligt reaktionen jag fick när jag nämnde det. :)

Blir inga fler besök där och stället "finns inte ens" i min föreställningsvärld. Så "bort" har det gått. :)

Dessutom så ligger det knappast bra heller, gömt som det är.

Är enig med dig ang globetrotter

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej intresant det här med Thaimat. Vi Svenskar tycker ju att Thaimat är så väldigt gott, som man kan få äta i hembyn tillsammans med en kall Chang. Jag tycker det är PISS mat tilltalar mig inte ett dugg. När man ser alla bilder på mat som många medlemmar tycker om så är det bilder från nån restaurang nästan aldrig från hemköket i huset i byn. Varför är det så. Är det så att Thaimaten på Restaurangen är så tillrättalagg för västerläningar.

MVH

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaislafs går bort riktigt äckligt är det, fan man kan ju få spy av en del bilder

Speciellt Isaanmaten är inte särskilt tilltalande varken för ögon eller näsa...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam Sip Sam, Sakaeo och Herr Chang, Nu är vi iaf 4 members i klubben "Hata thaimat".

Fler som ansluter?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag vill bara säga att min tjej äter nu en hemlagad köttgryta som hon tillagat själv med svenska grönsaker och det luktar jätte gott. Hon har lärt sig att laga mer Svensk mat som hon tycker är jätte gott. Så nu är det 50/50 med maten, snart blir det väl mera Svensk husmanskost för henne, och det säger jag inte nej till.

Gott nytt år till er alla. :preved:

MVH

Sakaeo :preved:

Link to comment
Dela på andra sajter

Äter med glädje laab moo, laab gai, tom kaa gai och flera andra Thailändska maträtter. Sedan angående Flaggans mat så har jag ätit både mycket bättre och sämre mat än där. Flaggans potatismos fick jätte mycket beröm jag läste i en tråd någon gång, men det var ju ingen höjdare efter vad jag tycker. Men smaken är ju som baken, delad. Men jag kommer att besöka Flaggan fler gånger för att äta.

Så jag blir inte medlem i din klubb Jive :P

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äter med glädje laab moo, laab gai, tom kaa gai och flera andra Thailändska maträtter. Sedan angående Flaggans mat så har jag ätit både mycket bättre och sämre mat än där. Flaggans potatismos fick jätte mycket beröm jag läste i en tråd någon gång, men det var ju ingen höjdare efter vad jag tycker. Men smaken är ju som baken, delad. Men jag kommer att besöka Flaggan fler gånger för att äta.

Så jag blir inte medlem i din klubb Jive :P

Tjena Stefan dom ggr jag käkat potatismos på flaggan har det var gott

ibland tom mkt gott det bästa jag ätit ute på restaurang

en följdfråga Stefan vad tyckte du om moset hos Hasse på tiden du åt där

GOTT NYTT ÅR OCH GOD FORTSÄTTNING

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
Roi Et Perra

Speciellt Isaanmaten är inte särskilt tilltalande varken för ögon eller näsa...

Herr Chang har talat.

Egen erfarenhet förstår jag. Alla kan inte gilla allt. Personligen undrar jag vad du anser vara Isaan mat?

Nu skall man plugga, plugga, plugga.

Undra vad man skall bli när man blir stor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Egen erfarenhet förstår jag. Alla kan inte gilla allt. Personligen undrar jag vad du anser vara Isaan mat?

Bra fråga! Har inget bättre svar än det jag ser fru Chang och släkt äta i hembyn i Isaan. Plus det fru Chang lyckas få tag på i Göteborgs thaibutiker... Ett kännetecken är att det inte luktar så gott. Tycker jag åtminsone, fru Chang medger icke det ;)

Det skiljer sig i varje fall från det man normalt äter i till exempel Chiang Mai.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaanmat innehåller ofta pla ra. Nam phrik, kao niow, laab, somtam är väl exempel på Isaan/lao-mat. Vissa rätter goda andra inte lika goda för oss faranger.

Håller med Herr Chang om att thaimaten generellt är smakligare. Men så är ju thaiköket också erkänt som en av världens bästa.

Som tur är finns det ju även thaimat i Isaan.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Egen erfarenhet förstår jag. Alla kan inte gilla allt. Personligen undrar jag vad du anser vara Isaan mat?

när det Ni ser på Er tallrik luktar gammal skämd fisk o ser ut som en ler välling som sitter under hjulhuset..ja då är det sannerligen så eller e det en portion mat från le chef Isaan :crazy:

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Chryzaliz

Jag kan erkänna att jag också var lite misstrogen gentemot isaan-maten först.

Men då jag har en flickvän som trollar i grytorna så gillar jag det mesta, äter dock inte inälvsmat, hjärta, mage eller sån't.

Visst finns det några rätter som inte är en fägring för ögonen men låter man smaklökarna avgöra så...

Nu handlar ju tråden om Flaggan och jag skall försöka ta mig dit innan jag drar vidare.

Förresten, Kåldolmar, kommer inte de ifrån Turkiet ?

Ändrades av Chryzaliz
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan erkänna att jag också var lite misstrogen gentemot isaan-maten först.

Men då jag har en flickvän som trollar i grytorna så gillar jag det mesta, äter dock inte inälvsmat, hjärta, mage eller sån't.

Visst finns det några rätter som inte är en fägring för ögonen men låter man smaklökarna avgöra så...

Nu handlar ju tråden om Flaggan och jag skall försöka ta mig dit innan jag drar vidare.

Förresten, Kåldolmar, kommer inte de ifrån Turkiet ?

Och jag äter t o m rå inälvsmat, råttor, insekter, fermeterade guramifiskar och allt annat dom stoppar i sig. Men som sagt, thaimaten är smakligare. Vad gäller kåldolmar så Ja, Karl den tolfte och hans slagna armékompisar tog receptet med sig från exilen i Turkiet i början av 1700 talet.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Och jag äter t o m rå inälvsmat, råttor, insekter, fermeterade guramifiskar och allt annat dom stoppar i sig. Men som sagt, thaimaten är smakligare. Vad gäller kåldolmar så Ja, Karl den tolfte och hans slagna armékompisar tog receptet med sig från exilen i Turkiet i början av 1700 talet.

HERRE GUD :huh:;)

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

phitsanulok

om vi nånsin träffas kim, så lova att inte andas i mitt ansikte :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...