Jump to content
IGNORERAD

Restaurang Flaggans goda svenska mat!!!


Nonki

Recommended Posts

Flaggan är helt ok, bra mat och väldigt prisvärt :great:

Jag ger Flaggan en 3:a-4:a i betyg för maten, och en 5:a (av 5 möjliga för prisvärdheten).

Brukar ta ett besök där när jag är i Pattaya, ca 200bath räcker till en förrätt, huvudrätt och en Chang.

Antar att Sten och Daeng har en stor skara återkommande gäster, särskilt sådana som bor mer eller mindre permanent där nere.

Brorsans ungar ville inte äta på nåt annat ställe, efter att vi varit där första gången... Fast det fick de göra i alla fall, för som sagt, man åker väl inte till Thailand å bara käkar svenskmat.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 276
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    21

  • broder tuk tuk

    21

  • Joints

    16

  • Tommy

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

Flaggan är ok, Men om man vill ha RIKTIGT  bra mat så är det Two Lions som gäller!!!!!!!!!!

Skrapis är bäst vad gäller mat!Pattaya klang, soi 9

Vill man äta riktigt gott till vettiga pengar så är nog Skrapis oslagbar  :yes:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Men varför skulle man vilja äta Svensk mat i Thailand, där finns ju Thaländsk mat av högsta kvalitet???

Siamkap

För att man inte tycker om Thailändsk mat kanske?

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Skönt att någon har förståndet kvar och inte pröjsar 1000 spänn för en bit hare fast för fjollträskare är det väl både exoteriskt och billigt.

Pistvakten Arne

Varför äta överhuvudtaget?

Ta ett näringspiller, tryck upp en liten potatis i rumpan och kläm ut omedelbart, och vips

så har man både sparat pengar, fått kretsloppsupplevelse och bantat samtidigt.

Jättebra.

Pengarna man sparar kan man t.ex använda till att köpa sig själv en extra fin och vadderad likkista till gamla dar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Varför äta överhuvudtaget?

Ta ett näringspiller, tryck upp en liten potatis i rumpan och kläm ut omedelbart, och vips

så har man både sparat pengar, fått kretsloppsupplevelse och bantat samtidigt.

Jättebra.

Pengarna man sparar kan man t.ex använda till att köpa sig själv en extra fin och vadderad likkista till gamla dar.

Först skrattade jag men kom sedan på att det faktiskt finns sådana människor...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Först skrattade jag men kom sedan på att det faktiskt finns sådana människor...

Jag vet... hemskt... men egentligen ganska bra.. :)

Dels lever de länge (och kan jobba länge),

dels är de mindre sjuka (och kostar mindre),

dels har de olyckliga flickvänner (som andra kan göra lyckliga :) ),

och dels så minskar utfiske etc. (så jag kan äta mer)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Varför äta överhuvudtaget?

Ta ett näringspiller, tryck upp en liten potatis i rumpan och kläm ut omedelbart, och vips

så har man både sparat pengar, fått kretsloppsupplevelse och bantat samtidigt.

Jättebra.

Pengarna man sparar kan man t.ex använda till att köpa sig själv en extra fin och vadderad likkista till gamla dar.

Bäste Herr Inge Buss, förstår att Ni ser fram emot årets första nypotatis.

Primören Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ätit på Kiin i Köpenhamn och det var en mycket intressant upplevelse. Thaimat på en helt annan nivå än vad man hittar utanför en 7-Eleven i Pattaya...

Innovativt och mycket intressanta smaker som jag inte hittat i Thailand. Faktiskt väl värt priset om man uppskattar fine dining.

Tyvärr är det för dålig kvalité på top-end restaurangerna i Thailand som har thaifood. Top end för en thai betyder massvis med personal som svansar runt bordet, maten är av sekundär betydelse därför tror jag ingen thairestaurang i Bangkok eller Thailand kommer att få någon Michelinstjärna.

Däremot ligger en del franska, italienska och vietnamesiska restauranger bra till.

Guide Michelin har nyligen gjort en guide över Tokyo med en massa stjärnor utdelade.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bästa herrar Bangkoknomenklaturare Nobuzz och Maichai!!

Om jag fick välja att på flaggan eller köpa något på seven eller äta gratis på Kiiin i Köpenhamn så hade jag med lätthet valt Stens hemlagade falukorv med potatismos eller en mumsig chickenhamburgare på seven för 35 baht.

Sanningen är ju att typer som ni enbart springer och lägger upp 1500 kr för några sketna ostron och lite kaviar för att ni tror att ni blir märkvärdigare då, lite fiiinare liksom.

Jag tror inte ett smack på att maten är godare på Kiin än hos Sten på flaggan.

Lägg bort tramset och va som folk.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Nobody

Det finns väl inga fel när det gäller smak? Gillar man något så gör man, personligen tycker jag att både Flaggan och NID är lite överreklamerade men det är ju bara efter min smak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bästa herrar Bangkoknomenklaturare Nobuzz och Maichai!!

Om jag fick välja att på flaggan eller köpa något på seven eller äta gratis på Kiiin i Köpenhamn så hade jag med lätthet valt Stens hemlagade falukorv med potatismos eller en mumsig chickenhamburgare på seven för 35 baht.

Sanningen är ju att typer som ni enbart springer och lägger upp 1500 kr för några sketna ostron och lite kaviar för att ni tror att ni blir märkvärdigare då, lite fiiinare liksom.

Jag tror inte ett smack på att maten är godare på Kiin än hos Sten på flaggan.

Lägg bort tramset och va som folk.

BTT

Hahaha. Simple mind - simple thoughts. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bästa herrar Bangkoknomenklaturare Nobuzz och Maichai!!

Om jag fick välja att på flaggan eller köpa något på seven eller äta gratis på Kiiin i Köpenhamn så hade jag med lätthet valt Stens hemlagade falukorv med potatismos eller en mumsig chickenhamburgare på seven för 35 baht.

Sanningen är ju att typer som ni enbart springer och lägger upp 1500 kr för några sketna ostron och lite kaviar för att ni tror att ni blir märkvärdigare då, lite fiiinare liksom.

Jag tror inte ett smack på att maten är godare på Kiin än hos Sten på flaggan.

Lägg bort tramset och va som folk.

BTT

MEN, snälla BTT, inte bli avundsjuk nu. Du måste väl ändå förstå att endast ett fåtal gäster på dylika etablissemang betalar ur egen plånbok, det finns representation som man tar ur eget företag eller lurar sin arbetsgivare på och njuter av att framlägga sina "vanor" för avundsjuka stackare som Du. Du vet väl att det är inte inkomsterna man blir rik av det är att låta andra stå för fiolerna. Bli säljare eller jobba statligt, det hjälper.

MVH

Baa (f.d. säljare)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste fader Baa!

Avundsjuk är inte rätta ordet. Mest ledsen över att vissa människor har ett stort behov av att vara bättre och märkvärdigare än andra.

Är de sedan dryga och nedlåtande som Mynobuzz så blir jag ännu mer ledsen.

Hyfs var väl inget som stod på hans schema i skolan.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bästa herrar Bangkoknomenklaturare Nobuzz och Maichai!!

Om jag fick välja att på flaggan eller köpa något på seven eller äta gratis på Kiiin i Köpenhamn så hade jag med lätthet valt Stens hemlagade falukorv med potatismos eller en mumsig chickenhamburgare på seven för 35 baht.

Sanningen är ju att typer som ni enbart springer och lägger upp 1500 kr för några sketna ostron och lite kaviar för att ni tror att ni blir märkvärdigare då, lite fiiinare liksom.

Jag tror inte ett smack på att maten är godare på Kiin än hos Sten på flaggan.

Lägg bort tramset och va som folk.

BTT

Det är nog ingen som säger emot dig. God smak verkar inte vara din starka sida.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan livet bli bättre :neutral:

Magen full med Flaggans köttbullar och att få åka i sidovagn med Pingis

13433_Utsikt-från-flaggan_jpg840725fa99

13433_Utsikt-från-flaggan_jpg840725fa99

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har två polare som var och en för sig äger ett litet hotell med intillliggande restaurang.

I morgon kommer båda att starta varsin tråd här på MPR om sin egna verksamhet och enligt rykten ikväll kommer alla medlemmar på MPR få  10% rabatt.

Kommer tillräckligt många från MPR-siten dit så kommer de ge ännu mer rabatt till alla.

Och för varje gäst man tar med sig får man ännu mer rabatt.

Så är man riktigt duktig kanske man kan äta och dricka gratis. :yes:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

MEN, snälla BTT, inte bli avundsjuk nu. Du måste väl ändå förstå att endast ett fåtal gäster på dylika etablissemang betalar ur egen plånbok, det finns representation som man tar ur eget företag eller lurar sin arbetsgivare på och njuter av att framlägga sina "vanor" för avundsjuka stackare som Du. Du vet väl att det är inte inkomsterna man blir rik av det är att låta andra stå för fiolerna. Bli säljare eller jobba statligt, det hjälper.

MVH

Baa (f.d. säljare)

Klockrent Baa! :great:

Jag måste nog delvis hålla med Btt i denna fråga, Jag har svårt att se hur nåt så enkelt som en måltid kan vara värt 1500 spänn, måste ju jobba nästan 1/2 dag för att tjäna ihop till en middag, om jag äter ensam dvs... :whistle:

Om nån annan pröjsade, som min arbetsgivare tex, kunde det kanske vara värt att testa.

Fast burgare från 7-ELEVEn, har jag aldrig testat, kanske nåt för framtiden??? :no:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har två polare som var och för sig äger ett litet hotell med intillliggande restaurang.

I morgon kommer båda att starta varsin tråd här på MPR om sin egna verksamhet och enligt rykten ikväll kommer alla medlemmar på MPR få  10% rabatt.

Kommer tillräckligt många från MPR-siten dit så kommer de ge ännu mer rabatt till alla.

Och för varje gäst man tar med sig får man ännu mer rabatt.

Så är man riktigt duktig kanske man kan äta och dricka gratis. :yes:

hehehehe

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har ätit på Kiin i Köpenhamn och det var en mycket intressant upplevelse. Thaimat på en helt annan nivå än vad man hittar utanför en 7-Eleven i Pattaya...

Exactemente, det är endast inne i Sjutielva-butikerna som det serveras något ätbart.

Pressbyrå-Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har svårt att se hur nåt så enkelt som en måltid kan vara värt 1500 spänn,

Vaddå enkelt? Det går åt väldigt mycket kunskap och passion när de bästa kockarna lagar mat. Det är en extremt tuff branch. Att producera mat på hög nivå är en konstform. Om jag tjänade lika mycket pengar som dig skulle jag gärna spendera en halv dagslön på en riktigt bra krog  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Exactemente, det är endast inne i Sjutielva-butikerna som det serveras något ätbart.

Pressbyrå-Arne

OKQ8 i Flen serverar en grymt bra "fransk hotdog", med ketchup och senap och för de äventyrslystna finns det vitlöksdressing!

Endast 29 spänn, inkl dryck!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vaddå enkelt? Det går åt väldigt mycket kunskap och passion när de bästa kockarna lagar mat. Det är en extremt tuff branch. Att producera mat på hög nivå är en konstform. Om jag tjänade lika mycket pengar som dig skulle jag gärna spendera en halv dagslön på en riktigt bra krog  :yes:

Stämmer säkert, det där med konst alltså. (Påminner mig om nåt jag hört om konst... "Konst? Konsten är att sälja skiten", fast det gällde målningar...)

Men att betala en hel thailändsk månadslön (ungefär en normallön) för snofsig thaimat känns fel för mej.

Riktigt bra Thaimat kostar en bråkdel av den summan.

Jag uppskattar god mat, men är inte beredd att betala löjligt höga priser för den, allt blir ju ändå nedspolat dagen efter ;)

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vaddå enkelt? Det går åt väldigt mycket kunskap och passion när de bästa kockarna lagar mat. Det är en extremt tuff branch. Att producera mat på hög nivå är en konstform. Om jag tjänade lika mycket pengar som dig skulle jag gärna spendera en halv dagslön på en riktigt bra krog  :yes:

Tja, finns nog ingen som inte gärna går på en riktigt "bra" krog men många gör nog misstaget att tolka dyrt som lika med bra.

Lite som att tro att single malt whisky per automatik skulle vara godare än annan wirre .

Smakrådaren Arne

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

... Jag uppskattar god mat, men är inte beredd att betala löjligt höga priser för den, allt blir ju ändå nedspolat dagen efter ;)   ...

Ingen tvekan om att en god kock, med utvalda råvaror, kan servera en måltid som är en fröjd för gommen.

  Men det är inte enbart maten i sig som man betalar för på en bättre restaurang - hela händelsen skall kännas speciell. Inredningen, servicen, finklädda gäster och inte minst dina uppskruvade förväntnngar gör det hela till en upplevelse (och att man antagligen tycker att det smakar bättre än vad det objektivt sett gör). Kanske man just känner sig lite fiiiinare och är beredd att betala för den känslan? :bag:

  När däckstillverkarens utsända sätter sina stjärnor på vägkrogarna så bedömer de mer än bara maten.

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

UT006, kan/vill inte förklara exakt varför jag inte tycker att "Lyx" är nåt speciellt, det finns ett par medlemmar på detta forum som vet vad jag pysslar med, och jag är tacksam om de inte postar det.

I vilket fall som helst så är maten mycket bra här, jag lyckades få med Köttbullar med potatismos, brunsås och lingonsylt på vår meny, en av våra kockar är Thai, så jag trivs fint med maten :mdr:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...