Jump to content
IGNORERAD

E-sport, finns $$$ att tjäna!


audirs2

Recommended Posts

4 minuter sedan, skrev judazzz:

Och?

Japp!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi gamlingar fattar inte hur stort E-sport är, det är knappast något nytt påfund heller Dota 2 kom 2013 och är antagligen det största spelet, men det finns fler.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

E-sport stjärnor och Influencers; större än Messi, Spiderman och Coldplay för många av dagens tonåringar. Poker var stekhett för några år sedan men har nu redan förpassats till komposten så det gäller att hänga med. 

 

Tur man har en 13-åring som håller en ajour, ikväll är det dock The Seventh Seal (Det Sjunde Inseglet) av Ingmar Bergman som gäller för henne. Kan inte riktigt påstå att jag hade den graden av sofistikation när jag var 13; det var väl Polisakademin eller Snuten i Hollywood som gällde då. Ikväll var jag med första 15 minuterna men tröttnade snabbt.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, Atom said:

...  när jag var 13; det var väl Polisakademin eller Snuten i Hollywood som gällde då. Ikväll var jag med första 15 minuterna men tröttnade snabbt.

Snuten i Hollywood?

Jag fick för mig att jag skulle kolla på "The Dirty Dozen" (1967) igår kväll som var ett "fan-vilken-bra-rulle-minne" från yngre år.

Ångrade mig rejält efteråt.. Den skulle fått leva kvar i minnet som just det! :(

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Fantomen said:

Snuten i Hollywood?

Jag fick för mig att jag skulle kolla på "The Dirty Dozen" (1967) igår kväll som var ett "fan-vilken-bra-rulle-minne" från yngre år.

Ångrade mig rejält efteråt.. Den skulle fått leva kvar i minnet som just det! :(

Jag lyssnade på Baltimore och Scotch när jag satt fast i Shanghai förra helgen, kan meddela att de inte heller åldrats med värdighet 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 timmar sedan, skrev Atom:

Jag lyssnade på Baltimore och Scotch när jag satt fast i Shanghai förra helgen, kan meddela att de inte heller åldrats med värdighet 😉

 

Du är några år för gammal. Hade du haft tur så hade du lyssnat på Helloween i Shanghai och tittat på Big Trouble In Little China. 

 

För att återknyta till E-Sport så var jag kung i Tekken 3 och det där satans hockeyspelet på Nintendo. Synd att man inte spelar sådant idag, för då hade jag lagt ner Norge. 

 

Edit: det ska ju vara på dator, så då var jag överlägsen världsetta (troligen) i International Karate. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag satte AC i ett hus i Trollhättan för några veckor sedan. 

Det var ett nytt hus, Kanske 4-500kvm. Pool och riktigt lyxiga detaljer. 

Ägaren var en ung grabb i 20års åldern. Hans mamma jobbade hos honom berättade hon. 

Hon var anställd som mamma. 

Han satt och spelade hala dagen, det var hans jobb sade hon. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...