Jump to content
IGNORERAD

En viktig omröstning om sprit


Farang

Vad dricker ni helst i Thailand  

314 röster

  1. 1. Vad dricker ni helst i Thailand

    • SangSom med Lippo/M-150/CarabaoDaeng
      11
    • SangSom Cola/Soda
      79
    • Maekong Cola/Soda
      16
    • Regency Blandat/Rent
      7
    • Vodka Rent/Blandat
      9
    • Vodka Lippo/M-150/CarabaoDaeng
      15
    • Cognac Rent/Blandat
      1
    • Whiskey (Scotch/Ameikansk) Rent/Blandat
      37
    • Gin o Tonic (eller med annan spädrick)
      54
    • Shot (typ turkisk osv)
      6
    • Kaffegök (valfri gök)
      6
    • Longdrinks (ingen specifierad, alla på menyn)
      4
    • Likör
      1
    • Tequila
      4
    • Lao Khao (med citrusfrukt som doppas i salt)
      3
    • Min favorit var inte med, jag dricker... (specifiera gärna)
      17
    • Jag häller i mig vad som helst, bara jag blir full
      10
    • Jag dricker inte sprit.
      33


Recommended Posts

Man kan ju inte bara dricka öl på semestern, så vad häller ni i er mellan bärsen? Ni kan välja 2 alternativ samt ändra.

Mina två favoriter är SangSom med Lippo, samt vanliga tråkiga Gin o Tonic. Kör alltid dubbla shot, blir för blaskigt annars. Tycker man både får rus samt piggnar till av dom. Fast ibland vill jag bli jättefull, och då beställer jag in ett helset. Rätt trevligt med helset, man får massor av kompisar och så beställer man in ett till...  :mdr:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    5

  • måne

    4

  • Nerike

    3

  • honken

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

hmmmm, märkligt. Är säker på att jag bockade för att man skulle kunna ändra  :bag:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Man kan ju inte bara dricka öl på semestern, så vad häller ni i er mellan bärsen? Ni kan välja 2 alternativ samt ändra.

Mina två favoriter är SangSom med Lippo, samt vanliga tråkiga Gin o Tonic. Kör alltid dubbla shot, blir för blaskigt annars. Tycker man både får rus samt piggnar till av dom. Fast ibland vill jag bli jättefull, och då beställer jag in ett helset. Rätt trevligt med helset, man får massor av kompisar och så beställer man in ett till...  :mdr:

Jo det kan man faktiskt. Men om jag måste välja blir det Sangsom med cola och GT.

Link to comment
Dela på andra sajter

då polaren o jag under en resa i los inte fann passande virke till Bombay shapire så blandade vi sonika med Sprite ( e ju lite lime över den ) o det blev en höjdare.

Passar sketabra när det är lite varmt ute ( och kallt och allt därimellan )

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

100-pipers brukar det bli

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

100-pipers brukar det bli

Det där dricker jag också ibland, gärna med ginger ale, lime och is. Annars så föredrar jag vitt vin. Synd att det är så förbannat dyrt. De billiga thairiswhiskyn drack jag nog bara de första gångerna för länge sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vart är min Jäger i omröstningen?  :rtfm:

Där -----> Min favorit var inte med, jag dricker... (specifiera gärna)

Eller där ----> Likör

:drinks:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Där -----> Min favorit var inte med, jag dricker... (specifiera gärna)  ;)

Trött idag...Men tycker att den borde funnits med från början, för vem älskar inte Jäger + Fanta? It is da shit liksom  :great:

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Whiskey!

och när jag börjar bli full: SangSom Cola

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

100 Pipers eller Spey Royal, blandat med lite vatten alternativt i kaffe. I övrigt blir det en del tequilashots samt gin tonic om man går på lokal.

Att blanda sprit med diverse söta drycker klarar jag inte av, ogillar nämligen läskeblask.

Händer väl att det slinker ned lite sangsom eller lao kao ibland också men bara om dom först nämda alternativen inte finns tillgängliga.

Ps  Vid sällsynta tillfällen inträffar det även att man besöker en spritbutik där dom har Jonny Walker, Ballantine eller några andra mindre bra västerländska whiskeysorter.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Gin & Tonic innan maten varje dag så man är säker på att inte få Malaria. Dessutom är det jävligt gott i varma länder.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland blir det god whisky.

Har man druckit ett par så är det svårt att gå ner till ölnivå angående procenten.

Så det blir antingen en Whiskypinne eller ett antal.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

För er som faktiskt vill ändra er t.ex. om ni under omröstningens gång blir så pass berusade att vi inte kommer ihåg vad ni röstade på eller bara hittat en ny favvo dricka, så klicka på "Ta bort röst" och rösta igen.

Se bifogade bilden.

13409_Skärmklipp_JPGbbef8dd0bc195f20152a

13409_Skärmklipp_JPGbbef8dd0bc195f20152a

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Det åker det ner nån vodka/M-150 mellan ölen.Nån Sangsom/Cola eller 100Pipers kan det väl oxå bli ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Tja, ska det vara sprit blir det väl oftast tequila på beerbaren.

Men jag gillar också en THB 10 yadong på trottoaren från någon vagn. Inte för att det är så gott, men som inhägnad svensk får man en skön känsla av att bryta mot reglerna!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tja, ska det vara sprit blir det väl oftast tequila på beerbaren.

Men jag gillar också en THB 10 yadong på trottoaren från någon vagn. Inte för att det är så gott, men som inhägnad svensk får man en skön känsla av att bryta mot reglerna!

Herr Chang har talat.

Och vad är detta för något tro?  :Drogar-Mark-02(LBG):

Själv håller jag mig till GT  :yes:

Även solen har sina fläckar

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och vad är detta för något tro?  :Drogar-Mark-02(LBG):

Det som jag kallar Lao Khao, rödfärgat flygfotogen som dricks på ungefär samma sätt som Tequila

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mina val är "SangsomZero" (Coke), e ett smalare alternativ till "SangsomCoke", bra för oss som jobbar inför "Beach 2009", och förstås klassikern Gin Toniiic.

Har för övrigt tillbringat kvällen bland caféerna på Mykonos, väldigt lite konkurens om brudarna här!

Hade ingen större lust att besöka Discot "Ramrod", men "Scandinavian Bar" var trevlig!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars en go kanna med sprit kommer jag med här...

:bag:Gin, Rom, Vodka, Triple sec (countriue) och persikolikör, fyll upp bägaren sen med Tranbärsjuice.Mängden får ni bestämma själv enligt eget tycke  :drinks:

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tja, ska det vara sprit blir det väl oftast tequila på beerbaren.

Men jag gillar också en THB 10 yadong på trottoaren från någon vagn. Inte för att det är så gott, men som inhägnad svensk får man en skön känsla av att bryta mot reglerna!

Herr Chang har talat.

Just citatet "ihägnad svensk" faller mig av någon outgrundlig anledning på läppen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag häller i mig vad som helst oftast mer eller mindre motvilligt(är inte så förtjust i sprit), bara jag blir

full, så man är väl inte så krästen antar jag. På Samui dricks det inte sällan SangSom/chokladmjölk så

det kanske säger  en del :mdr:   men det är faktiskt helt ok.

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Lao deng ( röd "kinesisk" whiskey ) samt även Lao kao ( vit whiskey )

För 10 baht får man en lagom liten sup som värmer strupen ett tag.

Lao deng ( chen chung el. nåt ) är thailands jäger och rekomenderas att provas för den som gillar jäger ( Honken ) samt alla andra. Skål

13419_IMG_0102_JPG421ab779671110a25f3177

13419_IMG_0102_JPG421ab779671110a25f3177

Link to comment
Dela på andra sajter

Dricker helst inte ren sprit, då jag har ett stort problem med armen.

Om jag skall välja någon av nämnda alternativ väljer jag dock Regency, som jag anser vara en av de få spritsorter Thailändare tillverkar, som faktiskt är drickbar.

Men som sagt annars dricker jag hellre öl, vin eller typ Spy, ja då förutom när jag festar med Jive eller Buzzen och de tvingar i mig en massa Jäger, mums mums.

Avslutningsvis, mitt problem med armen består i att den håller samma tempo oavsett vad som finns i glaset. Finns det öl så blir kvällen lång och morgonen ok. Finns det sprit i glaset så blir kvällen ofta kort och morgondagen helt vidrig. Japp, så är det med min arm, det är den som är mitt stora problem i samband med alkoholförtäring.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...