Jump to content
IGNORERAD

Dyrt att klippa sig


banlappa

Recommended Posts

Jag var och klippte mig idag, höll på att trilla av stolen när frisören sa att det kostade 250 kr!  :ahh:

Och det är billigt sa han?  ???

Jag drog mig tillminnes att jag klippte och rakade mig för 20 Bath när jag bodde i norra Thailand 1999 Och då rensade frisören även örena på mig!             (Tror det kostade 80 B i Pattaya -99)

Är det någon som vet priserna nu i Thailand för att klippa sig?

Och som bonus fick jag ta taxi 250 spänn för att hämta bilen från verkstaden Djävla buss-strejk :furious2:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    7

  • AnOnYm

    6

  • svarten

    5

  • Grevenigrevie

    4

Mest aktiva i denna tråd

Hej, :wai:

Har du inte klippt dig sedan 1999 så antar jag årliga snittkostnaden får anses som ganska låg, även om du betalade 250:-.  :)

Själv klippte jag mig för 160:- senast. :angel:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

svågern min är frisör...ha för mig att han tar 25 bath och då ingår det rakning och ansning av näshår samt ögonbryn

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Nonki

Hejsan

250:- för en klippning är inget överpris om frisören skall betala sina skatter och avgifter.

Tvärt om.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Skönt frugans syster har frisörsalong i Pattaya så man kan få lite gratis underhåll...

...än om det brukar sluta med att jag bjuder på en bra middag när vi blivit finare...   ;D

Här hemma fungerar maskinen bra så man kan klippa av skitet själv...

De 400:- den kostade har man tjänat in många ggr.

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Betalar 110:- och då ingår spray samt ansning av rygghåren, öronhåren behåller jag alltid då de fungerar som skydd mot tvestjärtar och flugor.

Ansade Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Bibben

Quote

Betalar 110:- och då ingår spray samt ansning av rygghåren, öronhåren behåller jag alltid då de fungerar som skydd mot tvestjärtar och flugor.

Ansade Arne

Spray? Desinfektionsspray?  :icon_wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Quote

Hejsan

250:- för en klippning är inget överpris om frisören skall betala sina skatter och avgifter.

Tvärt om.

MVH Nonki

Sådant glömmer Svensson ganska ofta...  ;)

Alla dessa avgifter som egenföretagaren ska betala...

Av de 250:- försvinner 50:- i moms...

Kvar är 200:-...

Förbrukningsmaterial, slitage på maskiner och verktyg, hyra av lokal, bokhållare & revisor m.m m.m

Allt ska betalas först och sen ska han/hon vara glad att de får behålla 40-45% av det som återstår.

Ta som exempel att klippningen tar en halvtimme.

Full arbetsdag är 8tim och således hinner frisören med 16 klippningar som ger 4000:-(...OM han är fullbokad !)

800:- försvinner i moms till staten...

3200:- återstår...

Säg att ca: 1200:- försvinner till alla omkostnader...

2000:- återstår...

Ska man ta ut lite lön av detta tar farbror staten ca: 1200:-

Frisören behåller ca: 800:- för 8tim arbete plus att han garanterat lägger minst 1tim till om dagen

med administrativa göromål...

Detta resulterar i att frisören har ut i runda slängar 90:- per timme han arbetar...

Är detta mycket ???

Vem tjänar mest av de 250:- han tar för en klippning ???

Staten tar hand om ca: 2000:-

Den som utför arbetet får behålla ca: 800:-

Hhmm. fler bör nog lära sig hur det fungerar i samhället...  ;)

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra talat GrenVige!

Föreslår att Fodervärdarna startar en insamling som går till Sveriges frisörer!

Klipparen Arne 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag var och klippte mig idag, höll på att trilla av stolen när frisören sa att det kostade 250 kr!  :ahh:

Och det är billigt sa han?  ???

Jag drog mig tillminnes att jag klippte och rakade mig för 20 Bath när jag bodde i norra Thailand 1999 Och då rensade frisören även örena på mig!             (Tror det kostade 80 B i Pattaya -99)

Är det någon som vet priserna nu i Thailand för att klippa sig?

Och som bonus fick jag ta taxi 250 spänn för att hämta bilen från verkstaden Djävla buss-strejk

Klippte mig för en månad sedan uppe i hembyn.

Det kostade 30 Bath, då ingick det dessutom ansning av näsa, öron, rakning samt massage av

huvud, axlar, armar rygg och ben. Allt tog nästan en timme.

Biran för 25 bath ingick ej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nästan aldrig betalat för att klippa mig i Sverige. Hade långt år fram tills jag skulle börja jobba. Då köpte jag en maskin för en hundring och snaggade mig fint.

Numera klipper jag mig två gånger om året. Precis när jag kommer till Thailand och igen strax innan jag åker hem! Jag brukar ha problem att hitta ett ställe som inte är för billigt!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Dyrt att vara en klippare? Tja, jag försökte mig på att vara en sådan där börsklippare i liten skala en gång i tiden. Oh! Se så duktig jag var när konjunkturen pekade uppåt. Tjänade en liten slant. Så vände det och då var jag inte alls lika duktig. Så nog kostar det att vara en klippare  :-[.

Eeee, jaså klippa håret handlar det om. Jag har inte betalt något på länge. Senast var det frugan som klippte mig och då var det gratis. Klippa är hon riktigt duktig på, klippa tyg eller hår är väl samma sak :confused: .

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågade vad det skulle kosta att klippa grabben(11 år)320:- som hittat.Själv gör som Banlappa,investerat i egen klippare och skalar av rubbet,blankt och fint,i Thailand(byn)kostar det 30 bath exkl.chang Mvh Måne  :50:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

En "riktig" frisör med en massa utmärkelser tar i Udon 180 bath för saxklippning, maskindito i en bysalong 25..Stockholmspris 380...SPÄNN

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

[glow=red,2,300]Grevenigrevie

Och du e den som redovisar degen.

Bättre skaffa sig en fru som e snål som fan så blir du klippt för skit och ingenting.

Snake[/glow]

Bättre ringla än vingla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kört med maskinen nu i typ 20 år!

9 maskiner / Tionde på G!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Priset är forfarande ca 20 baht på landet och mellan 50 och 100 i städerna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Klippte mig idag kostade 50:- , tantens väninna fixade det  :thumbsup:

              Mvh SWEDEMAN

Mvh SWEDEMAN

Link to comment
Dela på andra sajter

ImBlackSheep

Jag betalade 700 bath att klippa mig i Patong förra månaden.  :fan1:

Hemma i Sverige klipper jag min pojkvän själv. Köpte en maskin från Thailand. :P

Jag är en nybörjare som behöver hjälp att utveckla min svenska. Kan ni vara snälla och hjälpa till? :)

Tack så mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hemma i Sverige klipper jag min pojkvän själv. Köpte en maskin från Thailand. 

Visste inte om att det fanns får i Thailand !  :P

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag betalade 700 bath att klippa mig i Patong förra månaden.  :fan1:

Hemma i Sverige klipper jag min pojkvän själv. Köpte en maskin från Thailand. :P

WOW! En kvinna till.

Var du nöjd med klippet? Vad ingick?

Link to comment
Dela på andra sajter

ImBlackSheep

Quote

Visste inte om att det fanns får i Thailand !  :P

Inte nu längre, jag är ju i Sverige!   :D

Jag är en nybörjare som behöver hjälp att utveckla min svenska. Kan ni vara snälla och hjälpa till? :)

Tack så mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...