Jump to content
IGNORERAD

Boken Thailand Fever


Tom

Recommended Posts

Quote

hej baa

jag har många dåliga erfarenheter utav th men samtidigt så många fina minnen. jag har funnit ett ställe som jag stortrivs på, jag är inte bitter, jag går vidare samt att jag inte sätter mig i sitvationer då jag misstänker att det skall bli strul . om nu det är så att du snart flippar ur för att jag inte gillar barbrudar så ser jag det som ditt problem inte mitt .läs pattayaone, phuketgazett,pattayanews etc , ta bort det helstända huvudlaget o ryckhuvan putsa glasögonen sluta med östrogen eller vakna upp det finns en vardag i th med.

Jo som nybörjare så vet jag naturligtvis ingenting.

Har ju "bara" varit majoritetsboende där i 5 år efter att besökt landet första gången 86.

Om Du tycker mitt inlägg verkade urflipprat så har jag ett rå till Dig också, skapa Dig läsförståelse, kanske det kan hjälpa upp Ditt patetiska bittra liv en smula.

Den "vardag" Du beskriver bakom låsta dörrar e.t.c. finns bara om man själv skapat den.

Lyd ett gott råd, tänk innan Du skriver, det kan hjälpa, även om man är ung och bitter.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 169
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    30

  • jannegbg

    19

  • Joints

    13

  • GammalDansken

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Janne ,vardagen.Verkar som du är djupt nere just nu.Allt kan inte vara rosenrött hela tiden och alla går på nitar nån gång,det är bara att bita i det sura äpplet och komma igen.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

hej måne

jag är inte bitter, nere osv, försöker bara att må så bra som möjligt o få ut så mycket av dagen som jag kan

finns det något finare än en soluppgång, vandra på stranden med jycken så han kan få sin morgonmotion med att jaga krabbor so han älskar

sitta på en trandrestaurang på kvällen o lyssna på livemusik för att seda gå hem o lägga sig

åter igen baa du kan inte få mig att ändra mig jag gillar inte att sitta i en torskbar på kvällen

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

hej måne

jag är inte bitter,

åter igen baa du kan inte få mig att ändra mig jag gillar inte att sitta i en torskbar på kvällen

Jag vill inte ändra på Dig, men Du kanske skulle läsa vad jag skriver istället för att låsa in Dig i en försvarställning, alla har rätt till egna uppfattningar, både Du och jag.

Du skriver "jag gillar inte att sitta i en torskbar på kvällen", bra, det gör inte alla andra heller, dom som vill det däremot har all rätt att göra så utan Dina pekpinnar, ta det nu lite som en man med vyer och måla inte in Dig i ett hörn.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

hej baa

jag tror nog att vi snart är överens om alla inte tycker samma saker samt måste respektera andra människors intressen o önskemål av sin semester. jag kanske skrev lite missvisande jag låser inte in mig o skärmar av mig från andra. men jag väljer mina vänner med omsorg i th, vi får inte glömma det finns många korkade falanger i th med . jag talar endast om vad jag tycker om, sedan får andra bestämma skälva vad dom vill göra sedan att det finns en del på forumet som störs för att jag inte tycker om brudbarer, är nog något jag får leva med. rek läs 66/68 igen mvh jannegbg

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår vad du menar. Själv så kan jag inte med tjejerna som jobbar på posten. Tycker inte om deras uppsyn. Det finns många andra som håller med mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

:D:D:D:D:D Ja det måste väl vara upp till en själv att avgöra vart man vill gå.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

ericsson  enligt mina erfarenheter från göteborg så är procentsatsen betydligt mycket högre här. det är ingen hemlighet bland thairesenärer här var man kan få en short-time eller massage med happy ending. samt vart vilka uteställen man kan gå på för att fixa det.

Tror mest detta är ett storstadsfenomen    Helt riktigt

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tror mest detta är ett storstadsfenomen    Helt riktigt

ÄHUMMMM, bor inte Du i Göteborgsområdet?

Baa (Stockholmare)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jo vad tänkte du på ???

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jo vad tänkte du på ???

Storstad bör väl ha åtminstånne 1 mille folk eller så. :D:D:D:D:D

Heja Gnaget.

Baa (som bistert konstaterar att blåvitt ligger för högt)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Här e för många gnagare.skål på er balut honken baa mm

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Storstad bör väl ha åtminstånne 1 mille folk eller så. :D:D:D:D:D

Heja Gnaget.

Baa (som bistert konstaterar att blåvitt ligger för högt)

Folk ja.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

visst ar det gott om thaitjejer som kannar pengar med musen i goteborg. nastan alla thai kanner naturligtvis till var och vilka det ar som gor det. tysta om det hela ar de dock allihopa aven om de tydligt kan se att en del man och aven barn far illa av detta. det ar lite av ett hemligt sallskap dar alla thai erkanner alla landsmanninors ratt att fixa sa mycket pengar som mojligt och pa vilket satt som helst. absolut inget far sagas om verksamheten for vem vet vem som behover lite extrapengar nasta gang?

ovanskrivna ar sjalvklart overdrivit. de flesta thaitjejer ar val sakert ok men de ar markbart tysta om problemen aven om det ibland slipper ut en del skvaller aven till farangen.

men visst ar det sakert sa att ibland kommer en till synes lycklig familj dar tjejen ibland saljer sin mus pa besok hos andra thai dar alla i princip vet vad hon gor men ingen sager det till mannen aven om de vet att det hela kommer till att leda till problem for framforallt barnen.

Det tragiska ar att den tystnad egen tligen bara forstor for alla thai i sverige och for alla man med thaitjej.

i slutandan kommer det att leda till annu samre rykte och aven svarare att fa turistvisa och UT.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

visst ar det gott om thaitjejer som kannar pengar med musen i goteborg. nastan alla thai kanner naturligtvis till var och vilka det ar som gor det. tysta om det hela ar de dock allihopa aven om de tydligt kan se att en del man och aven barn far illa av detta. det ar lite av ett hemligt sallskap dar alla thai erkanner alla landsmanninors ratt att fixa sa mycket pengar som mojligt och pa vilket satt som helst. absolut inget far sagas om verksamheten for vem vet vem som behover lite extrapengar nasta gang?

ovanskrivna ar sjalvklart overdrivit. de flesta thaitjejer ar val sakert ok men de ar markbart tysta om problemen aven om det ibland slipper ut en del skvaller aven till farangen.

men visst ar det sakert sa att ibland kommer en till synes lycklig familj dar tjejen ibland saljer sin mus pa besok hos andra thai dar alla i princip vet vad hon gor men ingen sager det till mannen aven om de vet att det hela kommer till att leda till problem for framforallt barnen.

Det tragiska ar att den tystnad egen tligen bara forstor for alla thai i sverige och for alla man med thaitjej.

i slutandan kommer det att leda till annu samre rykte och aven svarare att fa turistvisa och UT.

ha det

Neil

Och denna "hemlighet" har du lyckats få reda på?

Är du kanske Thai (eftersom endast Thai vet om detta)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och denna "hemlighet" har du lyckats få reda på?

Är du kanske Thai (eftersom endast Thai vet om detta)?

Han ingår i ett sällskap av svenska män som kan se igenom alla thaitjejer och veta exakt hur de är. Och inte bara det. Det vet även hur alla andra thaitjejer är även om de aldrig träffat dem eller ens hört talas om dem. För att ingå i det sällskapet behövs mycket intelligens, sunt förnuft och mängder av erfarenhet. De har alla lärt sig sina krafter genom hårt arbete och många besvikelser och vill nu, generösa som de är, delge oss amatörer delar av sin samlade kunskapsbank.

Det är bara att tacka och buga  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland undrar man var alla dessa "sanningar" kommer ifrån.

Det kan näppeligen vara självupplevt hos samtliga domedagsprofeter, eftersom man "bara vill varna" de som är blinda och döva för det som hänt "andra" i ens närhet, eller är det verkligen så illa att man tror på allt som sägs, och sedan med pyramidspelsprincipen sprider budskapet vidare.

Tyvärr så tenderar osanningar att bli sannare ju oftare dom publiceras/berättas, kan även vara så att om man läst/hört samma historia flera gånger tror att det är olika scenerier.

Hur som helst, alla är ju lyckliga (eller olyckliga) i sin tro.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

hej baa

.läs pattayaone, phuketgazett,pattayanews etc , ta bort det helstända huvudlaget o ryckhuvan putsa glasögonen sluta med östrogen eller vakna upp det finns en vardag i th med.

Herr Jan Neg, lite konstigt att du inte ogillar torskar, eftersom de ju lixom är en förutsättning för de sk barbrudarna.

Läser Ni dessutom di tidningar som nämnes ovan så skall ni se att att minst lika många artiklar handlar om sådana som dig, dvs icke thai. Då kan man förmoda att du inte gillar sådana i heller.

Gillaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Han ingår i ett sällskap av svenska män som kan se igenom alla thaitjejer och veta exakt hur de är. Och inte bara det. Det vet även hur alla andra thaitjejer är även om de aldrig träffat dem eller ens hört talas om dem. För att ingå i det sällskapet behövs mycket intelligens, sunt förnuft och mängder av erfarenhet. De har alla lärt sig sina krafter genom hårt arbete och många besvikelser och vill nu, generösa som de är, delge oss amatörer delar av sin samlade kunskapsbank.

Det är bara att tacka och buga  :wai:

Exactemente, detta slutna brödraskap brukas visst ha sina sammankomster utanför Seven Eleven.

Broder Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tyvärr så tenderar osanningar att bli sannare ju oftare dom publiceras/berättas, kan även vara så att om man läst/hört samma historia flera gånger tror att det är olika scenerier.

Hur som helst, alla är ju lyckliga (eller olyckliga) i sin tro.

Baa

Stickman och Thaivisa är ju utmärkta exempel på ställen där sneda föreställningar om den thailändska kvinnan spelas om och om igen. Vi har ju våran dos av spelmän här men som tur är får de inte avreagera sig utan ett visst motstånd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Som vanligt i trådar likt denna så uttalar sig diverse självutnämnda experter att thaitjejer är minsann si o så.

Broder brukar ju ofta ha synpunkter på hur thaitjejer är och i synnerhet då bartjejer - hans eget område.

Så nu tänkte jag ge mig på en liten recension av Broder och samtidigt presentera en mindre redogörelse av vad han själv sysselsatt sig med i Thailand.

Snål som få, både mot sig själv och andra, absolut ingenting får vara dyrt, då avstår hellre Broder.

Ja, det enda som egentligen är värt att spendera MAX 500 bath på är en shortime på soi 8.

Är helt främmande för intryck och upplevelser utöver vad etablisemanget på soi 8 har att erbjuda.

När Broder ska ha en helkväll väljer han att förlägga den utanför 7-eleven, eller, för att variera sig, i närheten av en toalett.

Här kommer även ett mindre axplock av Broders eskapader i Thailand!

Fängelse - givetvis har Broder suttit i fängelse i Thailand.

Broder har även haft anställning i Thailand, en anställning han fick sparken ifrån efter att istället för att sköta sina sysslor valde att se på japansk porrfilm.

Broder har bajsat på sig, något han inte varit sen att delge oss andra här på forumet - en oerhört tung merit.

Broder har i fyllan o villan pinkat ner både sig själv och toalettutrymmet, en mindre fadäs som kan drabba - typ vemsomhelst enligt Broder.

Broder har, även här, givetvis i fyllan o villan,  fått med sig ett antal kaoyer upp på rummet, vad som senare hänt vill jag helst inte tänka på, än mindre nämna.

Broder har somnat i rännstenen och blivit omhändertagen av några vänliga själar som förbarmat sig över hans öde.

Utöver detta oändliga historier om umgänget med diverse bartjejer.

Låt oss nu leka med tanken att precis alla thailändska tjejer skulle ha samma förutfattade meningar om oss falanger som Broder med flera har om thaitjejer.

Sedan lägger vi till ytterligare en parameter!

Alla dessa thaitjejer med förutfattade meningar skulle ha Broder som referens av hur vi falanger är.

Då är jag mer eller mindre hundraprocentigt säker på att ingen falang på hela jävla jordklotet skulle ha thailändsk flickvän.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Quote

Hejsan :yes:

Som vanligt i trådar likt denna så uttalar sig diverse självutnämnda experter att thaitjejer är minsann si o så.

Broder brukar ju ofta ha synpunkter på hur thaitjejer är och i synnerhet då bartjejer - hans eget område.

Så nu tänkte jag ge mig på en liten recension av Broder och samtidigt presentera en mindre redogörelse av vad han själv sysselsatt sig med i Thailand.

Snål som få, både mot sig själv och andra, absolut ingenting får vara dyrt, då avstår hellre Broder.

Ja, det enda som egentligen är värt att spendera MAX 500 bath på är en shortime på soi 8.

Är helt främmande för intryck och upplevelser utöver vad etablisemanget på soi 8 har att erbjuda.

När Broder ska ha en helkväll väljer han att förlägga den utanför 7-eleven, eller, för att variera sig, i närheten av en toalett.

Här kommer även ett mindre axplock av Broders eskapader i Thailand!

Fängelse - givetvis har Broder suttit i fängelse i Thailand.

Broder har även haft anställning i Thailand, en anställning han fick sparken ifrån efter att istället för att sköta sina sysslor valde att se på japansk porrfilm.

Broder har bajsat på sig, något han inte varit sen att delge oss andra här på forumet - en oerhört tung merit.

Broder har i fyllan o villan pinkat ner både sig själv och toalettutrymmet, en mindre fadäs som kan drabba - typ vemsomhelst enligt Broder.

Broder har, även här, givetvis i fyllan o villan,  fått med sig ett antal kaoyer upp på rummet, vad som senare hänt vill jag helst inte tänka på, än mindre nämna.

Broder har somnat i rännstenen och blivit omhändertagen av några vänliga själar som förbarmat sig över hans öde.

Utöver detta oändliga historier om umgänget med diverse bartjejer.

Låt oss nu leka med tanken att precis alla thailändska tjejer skulle ha samma förutfattade meningar om oss falanger som Broder med flera har om thaitjejer.

Sedan lägger vi till ytterligare en parameter!

Alla dessa thaitjejer med förutfattade meningar skulle ha Broder som referens av hur vi falanger är.

Då är jag mer eller mindre hundraprocentigt säker på att ingen falang på hela jävla jordklotet skulle ha thailändsk flickvän.

:) Härligt skrivet :)

Kanske ngt vi till mans skall ta åt oss att man kanske ska bredda sitt referensmaterial innan man envist hävdar att just SÅ är det i Thailand ...eller ngn annan stans.

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Glömde inte Born62 en viktig sak?

Att han bara kan recensera den BTT som BTT vald att presentera här.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Quote

Glömde inte Born62 en viktig sak?

Att han bara kan recensera den BTT som BTT vald att presentera här.

mvh GD

Självklart är det så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på Budhismens tro om reinkarnation får man hoppas man inte föds till beerbargirl i nästa liv, huvva för att vara i beroendeställning till Born 62:s farangbild. :crazy::crazy::crazy:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...