Jump to content
IGNORERAD

Boken Thailand Fever


Tom

Recommended Posts

Quote

Oj då!

Trodde inte lilla frugan släppte dig in i barerna.

BTT

Att tillbringa hela semestern i barerna skulle naturligtvis vara totalförödande för förhållandet och ens barn så det kan man inte göra även om ingen skulle kunna hindra mig om jag ville. Man skapar själv sitt liv.

Så nu för tiden väljer man förstås tillfällena till barbesök med omsorg.

Fast.trots att det är långt mellan gångerna sedan man skaffade familj så är det sannolikt så att jag kommer hinna dricka öl på ditt kära soi 8 vid flera tillfällen innan du sitter ned där nästa gång. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 169
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    30

  • jannegbg

    19

  • Joints

    13

  • GammalDansken

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

swedenfarang

Quote

Fast.trots att det är långt mellan gångerna sedan man skaffade familj så är det sannolikt så att jag kommer hinna dricka öl på ditt kära soi 8 vid flera tillfällen innan du sitter ned där nästa gång. ;)

Bullseye! Hehehe..

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Wille, ta den med en nypa salt och som en "guide" inte bibel. När skrevs den?

Sunt förnuft räcker väl rätt långt också. Moderna Thailand och framför allt Bangkok så är det nog lite annat som gäller eller har jag fel?

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Håller med Wille, ta den med en nypa salt och som en "guide" inte bibel. När skrevs den?

Sunt förnuft räcker väl rätt långt också. Moderna Thailand och framför allt Bangkok så är det nog lite annat som gäller eller har jag fel?

Visst är det så, tiden har runnit ifrån den.

Men på landet verkar mycket rulla på som vanligt vilka moderniteter

dom än hittar på i storstäderna.

Son#2's svärmor, risbonde i Sisaket och fattig utav h... verkar dela bokens syn på

vilka traditioner som bör följas när det gäller flickor, förhållanden, sinsod osv,

men varken dottern eller Son#2 (som bor i BKK) gör det.

mvh GD

15016_656c1915d49e67ef1e9e8cec4327b88f1e

15016_656c1915d49e67ef1e9e8cec4327b88f1e

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, nån bibel är den inte, dock skall det påpekas att Ni som svarar här redan har etablerade förhållanden som uppnbarligen funkar bra, men ta den "nybörjare" som aldrig tidigare levt ihop med en Thaitjej från, låt oss säga Issan, då ger boken båda en mycket klar bild av kultuskillnader och den hierarkiska modellen som fortfarande försiggår i Thailand.

Ex. (har inte boken här så det blir minnesbilder). Skillnaden mellan självständig och revoltör.

I Västvärlden ses det som en mognadsprocess att flytta hemifrån vid, låt oss säga 20 års ålder, och då som singel. I Thailand är/var detta helt uteslutet, därför kommer ju med automatik frågan "vem sköter om Dig, mat, tvätt o.s.v. Detta bara ett exempel, så slå inte bakut nu, boken är bra och förtjänar att läsas, om inte annat så för det goda nöjets skull. Och vad gör det om man kan få ett "AHA" till livs alldeles gratis.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gav den precis till morsan så får hon läsa o lära sig lite. Både jag o gumman har läst den

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har som sagt läst boken, och fru Chang läste den vid ett senare tillfälle. Vi läste den alltså inte tillsammans.

Fru Chang hade inte många kommentarer efter att ha läst boken, men jag kände att hon inte gillade att det skrevs klarspråk om thailändare... Men tycker mig ändå märkt att boken gjort visst intryck på henne. Och då har väl boken fyllt sitt syfte.

För övrigt verkar fru Changs favoritbok vara "Thai for Lovers" ISBN 1-887521-04-6. Den är ju egentligen avsedd för faranger som vill lära sig thailändska fraser, men den går ju förstås att använda åt andra hållet också. Vältummad är den i varje fall och inte av mig...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, den "rosa" boken har även använts i vårt förhållande, finns en del matnyttigt även där, mest i språksyfte, men som språkskola finns det klart bättre om man inte vill lära sig div." intimare konveration", då är den ett bra komplement.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

min åsikt kanonbra bok

läs boken 3ggr låt tanten läsa boken 5 ggr har du flickvän från en bar avsluta genast ert förhållande i dagsläget har jag ca 10 kamrater som snart kommer att bli  tokiga med sina barslampor från issan samt tva kamrater som har helt underbara tjejer men dom kommer ej från någon bar

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Jannegbg.

Så du tycker att dom som är gifta med bartjejer från Isaan ska skilja sig för att du har läst en bok 3 gånger.  Är själv gift med en bartjej från Isaan sedan över 9 år tillbaka.

Nä du Janne du skulle nog läsa Min Häst,  för då kanske du kunde lära dig att stänga stalldörren och inte släppa ut alla hästarna

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörrödu Jannegbg, Barslampor och besvikna kompissar, jaha, varför varnade Du dom inte då som uppenbarligen vet allt om alla tjejer som hamnat i en bar, finns nog en hel del som blir ganska upprörda över Din generalisering.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

i ert fall har det kanske fungerat men jag vill påstå att odset är icke på falangens sida när dom har läst scamboken i baren den fanns redan för 15 år sedan innan jag kom hem till svea så hade en del av mina kamrater åkt hem det tog inte mer än två dagar innan började igen, det är inte helt ovanligt att vissa har både två/tre sponsorer detta vet nog de flesta här på forumet. ett alt ta hit dom eller flytta ner, men bo på distans o ha en barbrud går kannnske 2 ggr på 100. vi falanger kommer alldrig till ett 100 % förstå thai  ett ex som jag sagt till flera men dom tror mig inte varför unga tjejer vill gifta sig med äldre gubbar mer tang, knullar mindre samt att dom kommer åt stålarna fortare, natuligtvis gäller detta inte alla men extremt vanligt. jag kan förstå folket från issan för dom har inte haft samme standard på skolor som bkk. hoppas detta ändras i framtiden MEN GLÖMM EJ ATT NI ÄR FALANGER o kommer alldrig att bli acepterade fullt ut. som jag ser det så kopierar thai mycket från usa håll en stor del av befolkninge dåligt utbildade så finns det gott om billig arbetskraft. när jag har mer kött på benen så skall jag skriva om en rckey som byggt köptbil moppar osv till sist dom flesta falanger glider runt o mår bra kanonbra men har inte en aning vad som sägs bakom ryggen, ser bara en massa smile o tror dom kommit till paradiset, jag har också varigt en rockey men det är slut med det nu sedan vanligt förekommande från falang man ser inte det man inte vill se ect allt för många falanger ljuger lika bra som deras tanter innom kort kommer jag fylla på scamtråden med otroliga berättelser jannegbg

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

hej 

jag älskar th men hatar yabba samt tycker inte om katoyer barbrudar maffia inkl ha mm men det finns en vardag med när man bor där nere

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

oj en till.

Burnt by a Bargirl, What did you Expect?

There have been many submissions where the subject matter has dealt with Farang / Bar girl relationships; I tend to read these submissions with a morbid fascination. I guess that it never ceases to amaze me why any semi-intelligent man would ever want to entrust their heart to a prostitute. Once the relationship goes pear shaped the man more often or not launches an indignant tirade of abuse against the lady in question who lied, cheated and stole throughout their relationship. My question is simply. What did you expect?

från

http://www.stickmanb.../reader4864.htm

Link to comment
Dela på andra sajter

hej 

bra länk, syftet med mina inlägg är inte att såra eller trampa någon på tårna utan varna andra jag kan respektera barbrudar om dom respekterar mig men sker nästan alldrig, kan man inte thai så förstår  man inte all skit dom pratar så numera går jag aldrig in på en brudbar

skulle inte vilja byta med broder bt

börjar bli lite intreserad av malaysia då man kan ut 10 år

samt äga hus bil ect skall leta efter länken

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Finns även ärliga och fina bartjejer.

Men givetvis ökar risken om tjejen jobbat i bar att hon är girig och lärt sig tro att alla falanggubbar badar i stålar.

För en sådan tjej kommer pengar före kärlek, och därmed ökar också risken att hon sticker med en rikare man när hon kommit till Sverige.

En tjej som jobbat många år i baren har också byggt upp ett kontaktnät av gubbar runt om i världen som hon mycket väl kan ha smygkontakt med även efter att hon gift sig med svenskgubben.

Inget som går att checka direkt ifall gubbarna skickar stålar till något konto i Thailand.

Sedan är det ju också så att många bartjejer blir känslomässigt störda efter ett tag i baren och därmed oförmögna till ett normalt sexliv.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kände en tjej i början av 2000talet som jobbade på en thairestaurang i Helsingborg. Hon var gift med en svensk man och hon berättade att hon fortfarande hade kontakt med 5 andra män som skickade stålar till hennes konto i Thailand varje månad.

Tidigare hade hon bla jobbat i gogobar på Patpong under ett par år och frilansat ganska länge.

Hennes gubbe ägde restaurangen så han var ju ett bra kap rent ekonomiskt och hon erkännde att hon gift sig med honom pga stålarna.

Inte ofta man får en thaitjej att erkänna det.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Hejsan Jannegbg.

Så du tycker att dom som är gifta med bartjejer från Isaan ska skilja sig för att du har läst en bok 3 gånger.  Är själv gift med en bartjej från Isaan sedan över 9 år tillbaka.

Nä du Janne du skulle nog läsa Min Häst,  för då kanske du kunde lära dig att stänga stalldörren och inte släppa ut alla hästarna

Du kan ju vara undantaget som bekräftar regeln.

En undersökning på forum'et ang erfarenheter från giftermål med

ex-prostituerade / barflickor från Thailand skulle kunna motbevisa jannegbgs siffror.

Alltså att det går bra för mer än 2 av 100.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

hej

jag älskar th men hatar yabba samt tycker inte om katoyer barbrudar maffia inkl ha mm men det finns en vardag med när man bor där nere

Forstar att du hatar knark och maffia, men varfor ar du sa avogt installd till punkt och komma? Om man som jag, lever med en konstant brist pa prickar, sa lar man sig uppskatta dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Forstar att du hatar knark och maffia, men varfor ar du sa avogt installd till punkt och komma? Om man som jag, lever med en konstant brist pa prickar, sa lar man sig uppskatta dem.

HEHE Wille, kom när jag läste Ditt inlägg ihåg en story från affärslivet.

Ett företag som köpte grafisk utrustning från USA beställde tangentbord till sin utrustning, efter ett tag anlände dessa men man hade glömt att det var svenskt tangentbord som skulle levererats.

Följande fras hördes i den påföljande telefonkontakten: Yes, everything has arrive'd, but you forgot the pricks!!.

Baa, sorry, lite väl off topics, men kul i alla fall.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

visst har thailandfever sina poanger men den kanns lite forlegad numera dessutom tycker jag att den till viss del bekraftar manga thaitjejers syn pa att det ar farangen som skall anpassa sig till alla "ekonomiska traditioner i Thailand". betalar man ej sinsod skickar pengar osv. sa kan man glomma forrhallandet. har for mig att boken inte lagger nagot storre ansvar hos thaifamiljen att anpassa sig till farangernas ekonomiska traditioner aven om den beskriver dessa.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

hej

i ert fall har det kanske fungerat men jag vill påstå att odset är icke på falangens sida när dom har läst scamboken i baren den fanns redan för 15 år sedan innan jag kom hem till svea så hade en del av mina kamrater åkt hem det tog inte mer än två dagar innan började igen, det är inte helt ovanligt att vissa har både två/tre sponsorer detta vet nog de flesta här på forumet. ett alt ta hit dom eller flytta ner, men bo på distans o ha en barbrud går kannnske 2 ggr på 100. vi falanger kommer alldrig till ett 100 % förstå thai  ett ex som jag sagt till flera men dom tror mig inte varför unga tjejer vill gifta sig med äldre gubbar mer tang, knullar mindre samt att dom kommer åt stålarna fortare, natuligtvis gäller detta inte alla men extremt vanligt. jag kan förstå folket från issan för dom har inte haft samme standard på skolor som bkk. hoppas detta ändras i framtiden MEN GLÖMM EJ ATT NI ÄR FALANGER o kommer alldrig att bli acepterade fullt ut. som jag ser det så kopierar thai mycket från usa håll en stor del av befolkninge dåligt utbildade så finns det gott om billig arbetskraft. när jag har mer kött på benen så skall jag skriva om en rckey som byggt köptbil moppar osv till sist dom flesta falanger glider runt o mår bra kanonbra men har inte en aning vad som sägs bakom ryggen, ser bara en massa smile o tror dom kommit till paradiset, jag har också varigt en rockey men det är slut med det nu sedan vanligt förekommande från falang man ser inte det man inte vill se ect allt för många falanger ljuger lika bra som deras tanter innom kort kommer jag fylla på scamtråden med otroliga berättelser jannegbg

Fantastisk läsning

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...