Jump to content
IGNORERAD

Boken Thailand Fever


Tom

Recommended Posts

Precis som med Svenska bönder UT, de jobbar 2 veckor på våren och 2 veckor på hösten….. Sen har de mage att klaga…. Vem har inte hört följande från Svenska bönder ”Det var tidernas sämsta rekordskörd”…. Man har helt klart valt fel yrke…..

Ha det gubbs

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 169
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    30

  • jannegbg

    19

  • Joints

    13

  • GammalDansken

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Mja, att jämföra med svenska bönder är helt fel.

Får de inte in säden så får de ju skördebidrag och skulle de få in den så blir det barnbidrag.

Barnobidragaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Får de inte in säden så får de ju skördebidrag och skulle de få in den så blir det barnbidrag.

Barnobidragaren Arne

:D:D:D

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Andvänd förhansgranskning och P3s fina hjälpmedel Åå Ää Öö bara att klika in!!

pigge01

tack for denna information. ar dock lite bekvam av mig sa jag kor pa som vanligt. utgar fran att alla fattar vad jag skriver anda.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Verkar vara känsligt för dig eftersom du tjatar vidare tjatmoster :)

Moget inlägg BaBoo..kanske bättre att du håller till på forum för minderåriga med din nivå. 

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

,,, kor pa som vanligt. .

Neil

??? ??

Vissa ord kan nog må bra av att få behålla sina prickar! Skulle tro att, trots det besvär det medför, det skulle uppskattas av dina läsare.

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag trodde att detta var en seriös chatsida när jag registrerade mig, men inser nu att detta är vuxendagis precis som Dagens Industri:s Börssnack.

Ständig munhuggning, anmärker på ord för småsaker, tydligen finns det en del här som har alldeles för lite att göra. Ni är väl inte pensionärer än? Eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Det är väl ändå ett forum.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag trodde att detta var en seriös chatsida när jag registrerade mig, men inser nu att detta är vuxendagis precis som Dagens Industri:s Börssnack.

Ständig munhuggning, anmärker på ord för småsaker, tydligen finns det en del här som har alldeles för lite att göra. Ni är väl inte pensionärer än? Eller?

Tja bungalow,

Vi har väl ambitionen att detta ska vara en seriös sajt, men vi vill också att medlemmarna ska trivas här. De flesta verkar gilla lite munhuggning då och då, så då får det bli så.

Som moderator har jag definitivt ingen lust att gå in och radera den typen av inlägg. Kalla mig lat om du vill, men du kanske anmäler dig som frivillig att rensa bort alla "onödiga" inlägg?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

CHANGEN

JAG VILL JAG VILL!!!

Nä föresten, gillar också att skratta åt munhuggarna.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är det väl ingen munhuggning,  här är det väl tangenthuggning :mdr:

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa,du är ju en ganska duktig munhuggare själv,men jag gillar det  :great: Mvh Måne för oss pengsionärer är det en trevlig hobby  :yes:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Baa,du är ju en ganska duktig munhuggare själv,men jag gillar det  :great: Mvh Måne för oss pengsionärer är det en trevlig hobby  :yes:

Hej Måne, HeHe, mun eller tangent huggare, jojo tiderna förändras. Och som Du säger, tidsfördriv är det i alla fall. Och i bästa fall år man läsa nåt matnyttigt.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Hej Måne, HeHe, mun eller tangent huggare, jojo tiderna förändras. Och som Du säger, tidsfördriv är det i alla fall.

Och i bästa fall år man läsa nåt matnyttigt.

Baa

Vill inte munhuggas, men får jag föreslå en viss bok

så munhuggeriet inte förstör tråden helt.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vill inte munhuggas, men får jag föreslå en viss bok

så munhuggeriet inte förstör tråden helt.

mvh GD

Det vill Du visst det. :whistle:

Har läst De vanliga "käringguiderna"m.m. har Du nåt nytt tips som komplement till "Thaifever"?

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har precis läst ut boken och kommer nog förslå tjejen min att läsa den tillsammans också. Ville bara läsa igenom den först så jag vet vad det är för fabler som skrivs om oss faranger :)

Även om boken är riktad mot både en farangkille och en thaitjej så tycker jag tyvärr att det är lite väl mycket övervikt på att farangen ska förstå thaikulturen än tvärtom. Men så är det ju tyvärr ofta, farangen ska alltid anpassa sig till thai istället för att ha en 50-50 kompromisslösning i förhållandet.

I vilket fall, jag lärde mig inte jättemycket mer om det thailändska än jag redan vet. Däremot lärde jag mig en hel del om hur vi västerlänningar fungerar. Låt oss ta ett exempel:

"...in your culture, buying her things is often a sign that you do not love her and that you only want her for her body."

Detta står iofs i kapitlet bartjejer, men jag tycker ändå det här är riktigt kvalificerat skitsnack. Så fort jag ger min tjej en present säger jag alltså någoti stil med: Sorry, jag älskar dig inte, men nu jäklar, hopp i säng gumman! Att läsa en sådan här mening ger ju tjejerna helt fel idéer om hur vi funkar. Det finns en hel del andra felaktigheter också i boken enligt min åsikt fast på det stora hela får jag väl säga att det var en någorlunda bra läsning. Och säkerligen en utmärkt källa för diskussioner i förhållandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

<p class='citation'>Quote</p><div class="blockquote"><div class='quote'>Storstad bör väl ha åtminstånne 1 mille folk eller så. :D:D:D:D:D

Heja Gnaget.

Baa (som bistert konstaterar att blåvitt ligger för högt)</div></div>

Folk ja.

:na: gnaget,kan det va nåt för anticimex ?

Ändrades av Changnoi

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...