Jump to content
IGNORERAD

Boken Thailand Fever


Tom

Recommended Posts

Quote

Kände en tjej i början av 2000talet som jobbade på en thairestaurang i Helsingborg. Hon var gift med en svensk man och hon berättade att hon fortfarande hade kontakt med 5 andra män som skickade stålar till hennes konto i Thailand varje månad.

Tidigare hade hon bla jobbat i gogobar på Patpong under ett par år och frilansat ganska länge.

Hennes gubbe ägde restaurangen så han var ju ett bra kap rent ekonomiskt och hon erkännde att hon gift sig med honom pga stålarna.

Inte ofta man får en thaitjej att erkänna det.

BTT

Och detta berättade hon för dig i förtroende??

(Tror inte det)!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 169
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    30

  • jannegbg

    19

  • Joints

    13

  • GammalDansken

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Reta inte BTT, hans skrönor behövs som ballans, för att inte tala om underhållningsvärdet.

Dessutom är han förmodligen sponsrad av 7/11 och dom behöver all reklam dom kan få.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag får nog hålla med BTT i den här frågan, att en bartjej och även ibland f.d bartjej kan hålla igång 5 andra män som skickar pengar till hennes konto är högst vanligt.

Jag tycker t.o.m att siffran 5  män är lite låg och kan lätt höjas till 10 män.

Sedan har tjejen oftast ett konto för varje man och ibland på flera olika banker,

så när mannen kommer på besök kan han kontrollera att hans skickade pengar har kommit fram.

Det skulle ju inte se bra ut om det fanns insättningar ifrån många olika män och länder.

Anledningen till att jag vet att det fungerar så här är att jag brukade vara med och sätta sprätt på pengarna tillsammans med tjejerna.

Och även översätta och tolka åt tjejerna när dom hade män runtom i världen.

Så det finns all anledning att se upp, man kan köpa sex men inte äkta kärlek men ändå omsätts stora pengar på detta sätt, jag är fortfarande förvånad att det finns så många generösa män i världen.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Rent matematiskt alltså!

Hur många bartjejer finns det? Är alla lokadana?

Hur många idi*ter/barstollar är det som träffar just dom?

Har ALLA  bartjejer den dragningskraften, knappast!

Det kommer aldrig att bli en sann siffra på detta, om så alla 3000 forummedlemmar inkl. de självutnämnda experterna inom denna grupp spenderar hela dygnet, ett år i sträck framför datorn så kommer det inte att bli en enda uppfattning.

Och IL, där sjönk Du ett snäpp, börjar likna lite mytomansk skrivklåda, har inte Du träffat några "trevliga" bartjejer som oskyldigt hamnat i träsket, tycker mig ha läst det tidigare.

Eller är det helt enkelt så att Du fikar efter en gratispilsner på 7/11.

Inte expert, inte varit i Pattaya, känner visserligen helt ytligt några bardamer, men skulle aldrig drömma om att generalisera över hur lurendrejaraktiga dom är, fast om det mot förmodan är sant är det bara att grattulera, somnamna!

Baa (som tror gott om människan tills motstsen bevisats)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Baa

Dom flesta bartjejerna är vanliga tjejer som har haft otur i livet.

Och som är helt ärliga och som inget hellre vill än att ha en vanlig familj och försvinna ifrån baren så fort som möjligt.

Men visst finns proffsen som håller igång många män och tjänar pengar.

Men dom lever lyxliv i en kort period i överflöd, efterhand som åren går blir svårare och svårare att hitta sponsorer och då blir livet inte så glamoröst längre.

Och deras liv slutar oftast inte så lyckligt.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

hej il

om nu ba vill sänka dig ett snäpp , så vill jag höja dig 5 snäpp exakt mina ord men skrivigt på ett bättre sätt.

önskar att det fanns mer gubbar som upskattar sanning mera. stå på dig il o fortsätt att vara rakryggad.vet ej säkert men jag tror det finns för många revirtuppar som vägrar inse att valet kanske inte var så bra som man går runt o skryter om. det kommer en sann historia innom kort

btt verkar vara väl insatt i det mesta sen att han gillar 7/11 det är hans val

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry, skrev ett dåligt inlägg. Hur raderar man?

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag inte last hela traden. Men kan halla med IL, sen sa ar manga barbrudar experter pa att planera nar man ska komma ifall dom har fler falanger som forsorjer dom, dom vill ju inte att alla s.k. pojkvanner ska komma samtidigt, skulle ju inte se sa bra ut for dom

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det föreligger ett stort mått av motsägelsefulla uppfattningar här, mycket på grund av att man pratar om varandra utan att ta hänsyn till de olika förutsättningar som gäller.

Barbrudar eller blinda faranger tenderar till att bli alla Thailändskor och alla faranger, så är det ju naturligtvis inte. Självklart är väl alla medvetna (borde vara det i alla fall) om att visst förekommer detta skräckscenarie som några utmålar där tjejerna suger upp varenda sekin dom kan från fler s.k. sponsorer för för att sedan låsa dörren, men inte så frekvent som det görs gällande i allt för många berättelser. Man har hört och sett några enstaka och vips, då är det sant, alltid och överallt.

Likaså de försvarstal som av naturen uppkommer då man tenderar att blunda för fakta och tro att alla är precis så underbara som just deras/min lilla Noi.

Bor damen man träffat kvar i Thailand, jobbar kvar på etblissemanget, om det nu var där man träffades, (inte helt ovanligt) är ju risken större, inte minst när hon kan visa upp guldkedjan hon fick och de rutinerade medsystrarna genast berättar om sina sponsorer, då vill det till att hänga med.

Har man träffat sin käresta på ett annat sätt, planerat eller redan flyttat, hon hit, eller farangen dit, då blir ju inte risken lika uppenbar, mer som alla andra  förhållanden när den ena parten "råkar" träffa en ny kärlek.

Det vore en lättnad att slippa alla besserwissers och domedagsprofeter som förklarar att dom minsan vet hur det går till, tror att det finns några olika exempel på dem.

De mest tragiska är de dom råkat ut för det själva, eller någon som har en god vän som i förtrolighet berättat. Då är det lätt att generalisera.

Det andra exemplet är de som läst, hört eller tror sig veta hur det är ställt och som absolut måste hävda sin kuskap till varje pris, den som inte tror mig är en blåögt nolla!

I den andra ringhörnan är de som "aldrig" varit i en bar och som har öronproppar och ögonbindlar, vägrar att tro något ont om darlingens medsystrar.

Så fantastisk är inte världen, inte ens i Thailand.

Det jag suttit och läst på en massa olika trådar här på forumet, inkl mina egna inlägg, har gjort mig en smula förvånad över hur enkelspårig man blir när man gömmer sig bakom en skärm istället för att ses IRL.

Det kanske är värt att tänka på innan man vräker ur sig sanningar.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig Baa, visst blir man trött på alla gamla cyniker, typ jannegbg, som minsann vet hur alla bartjejer och fd bartjejer "fungerar"... dom luras, bedras och har flera sponsorer allihop.. och alla som påstår annat är blåögda idi*ter.

Ingen tvekan om vem som är dom egentliga idi*terna i sammanhanget?

Visst, det saknas inte exempel på bartjejer med flera sponsorer osv.. det är ju för fan deras jobb att fixa detta. Fattar inte att så många inte fattar detta.

Men hur stor andel fortsätter på den vägen när dom väl tar steget att åka utomlands med en kille, inte speciellt många procent enligt min erfarenhet. Och jag har väldigt många erfarenheter i vår stora bekantskapskrets av thai/svenska par.

Lite kul är det att se BTT dikta ihop en par-konversation i sin fantasi. Naturligtvis syns det att den är helt baserat på hans egna erfarenheter av soi8-tjejer han dragit med till lägenheten i Naklua. -Yo not tejk kää mee, i go back wöök baa! funkar liksom inte lika bra när tjejen redan är i Sverige och baren är 800 mil avlägset som det funkar i lägenheten i Naklua när barjobbet är 2 km bort och 36 tim i tid sedan det avslutades. Men det förstår förstås inte BTT eftersom det bara är så långt hans erfarenheter av förhållanden sträcker sig.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Det jag suttit och läst på en massa olika trådar här på forumet, inkl mina egna inlägg, har gjort mig en smula förvånad över hur enkelspårig man blir när man gömmer sig bakom en skärm istället för att ses IRL.

Det kanske är värt att tänka på innan man vräker ur sig sanningar.

Baa

Bör väl gälla oavsett vilka sanningar och vem det handlar om.

Generaliseringar om thaitjejer är liksom mest on-topic härinne.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bör väl gälla oavsett vilka sanningar och vem det handlar om.

Generaliseringar om thaitjejer är liksom mest on-topic härinne.

mvh GD

Om man citerar en del av ett inlägg blir det ofta lite snett, men just denna del kan man nog , i varje fall var det menat så, utesluta just vad som sägs om tjejerna och var mera menat helt allmänt om företeelsen forumdiskussion´.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Om man citerar en del av ett inlägg blir det ofta lite snett, men just denna del kan man nog , i varje fall var det menat så, utesluta just vad som sägs om tjejerna och var mera menat helt allmänt om företeelsen forumdiskussion´.

Baa

Sorry läste ditt inlägg fel.

Fick för mig att det till stor del handlade om barbrudar, thaitjejer, min lilla noi, damen man träffat, medsystrarna, käresten och darlingen.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sorry läste ditt inlägg fel.

Fick för mig att det till stor del handlade om barbrudar, thaitjejer, min lilla noi, damen man träffat, medsystrarna, käresten och darlingen.

mvh GD

Jo, i och för sig, men det var mer som kontentan av ett konstaterande i allmänhet.

Att huvudinlägget handlade om det Du nämnde är ett helt riktigt konstaterande, så kanske det varit bättre med två inlägg för att minska risken för sammanblandning, i så fall, ursäkta en yngling.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Håller med dig Baa, visst blir man trött på alla gamla cyniker, typ jannegbg, som minsann vet hur alla bartjejer och fd bartjejer "fungerar"... dom luras, bedras och har flera sponsorer allihop.. och alla som påstår annat är blåögda idi*ter.

Ingen tvekan om vem som är dom egentliga idi*terna i sammanhanget?

Visst, det saknas inte exempel på bartjejer med flera sponsorer osv.. det är ju för fan deras jobb att fixa detta. Fattar inte att så många inte fattar detta.

Men hur stor andel fortsätter på den vägen när dom väl tar steget att åka utomlands med en kille, inte speciellt många procent enligt min erfarenhet. Och jag har väldigt många erfarenheter i vår stora bekantskapskrets av thai/svenska par.

Lite kul är det att se BTT dikta ihop en par-konversation i sin fantasi. Naturligtvis syns det att den är helt baserat på hans egna erfarenheter av soi8-tjejer han dragit med till lägenheten i Naklua. -Yo not tejk kää mee, i go back wöök baa! funkar liksom inte lika bra när tjejen redan är i Sverige och baren är 800 mil avlägset som det funkar i lägenheten i Naklua när barjobbet är 2 km bort och 36 tim i tid sedan det avslutades. Men det förstår förstås inte BTT eftersom det bara är så långt hans erfarenheter av förhållanden sträcker sig.

:):great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim du skrev.

"Visst, det saknas inte exempel på bartjejer med flera sponsorer osv.. det är ju för fan deras jobb att fixa detta. Fattar inte att så många inte fattar detta.

Men hur stor andel fortsätter på den vägen när dom väl tar steget att åka utomlands med en kille, inte speciellt många procent enligt min erfarenhet. Och jag har väldigt många erfarenheter i vår stora bekantskapskrets av thai/svenska par."

enligt mina erfarenheter från göteborg så är procentsatsen betydligt mycket högre här. det är ingen hemlighet bland thairesenärer här var man kan få en short-time eller massage med happy ending. samt vart vilka uteställen man kan gå på för att fixa det.

Tror mest detta är ett storstadsfenomen.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej kim

det stämmer inte att jag kallar andra för idi*ter bara för att dom inte tycker som jag.

blev lite krokig på knasenn igår som idi*tföklarade alla som inte förstod att han utförde en sammhälstjänst då han gifte sig med en barbrud, till råge på allt så bad han alla dra åt helvete om dom inte samtyckte med hans åsikter

jag är ingen messerschmitt , jag idi*tförklarar inte folk för att dom inte tycker som jag, jag ber inte folk dra åt helvete, jag drar inte alla över en kamm , jag respekterar andra människors värderingar ,men jag tycker inte om barbrudar av den simpla anledningen döm har helt enkelt ställer till fö mycket problem. sen får man inte glömma att det nog en roll om man åker ner 3veckor varge år eller om man mer eller mindre lever där nere.

nu till alla revirtuppar som får krupp, hosta, ont i huvudet osv, för att jag inte tycker om barbrudar,  arrogans, kan slå tillbaka det finns många garvade medlemmar som har mera erfarenhet än mig samt pratar mycket mera thai än jag

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

bäste torken arne

jag har inga moraliska invändningar mot en bartjejs val av arbete inte heller mot personer som vill nyttja dessa tjänster

up 2 you, 

överflödigt men vill åter påminna dig nu igen dr arne

hur viktigt det är att skydda sig.

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

jag drar inte alla över en kamm , jag respekterar andra människors värderingar ,men jag tycker inte om barbrudar av den simpla anledningen döm har helt enkelt ställer till fö mycket problem. sen får man inte glömma att det nog en roll om man åker ner 3veckor varge år eller om man mer eller mindre lever där nere.

nu till alla revirtuppar som får krupp, hosta, ont i huvudet osv, för att jag inte tycker om barbrudar,  arrogans, kan slå tillbaka det finns många garvade medlemmar som har mera erfarenhet än mig samt pratar mycket mera thai än jag

Vad betyder dra alla över en kamm? Tycker alla som är garvade och pratar bra thai illa om barbrudar?

Sprid din kunskap, snälla!

Link to comment
Dela på andra sajter

hej joits

att dra alla över en kamm så menar jag ,natuligtvis är inte alla tjejer som jobbar i barer scamers duperande, galna osv . när jag hyrde ett hus på samui så gick et par tre ggr i veckan till lava ounch en irländare drev denna bar, tragist att se hur dessa gulliga flickor fullkommit förändras på 6 månader tillslipade ..

jag tycker att  livet blir så mycket enklare om man kan prata thai man kan slippa,den så korkade iställningen att rang skall upprättas.samt att folk inser med tiden att det inte lönar sig att tjata.det enda som jag vill är att leva ett lungt liv, jag  o mina vänner i thung walen kan inte ens ha en grillfest längre utan låsa dörren så numera så umgås jag inte längre med 2 pers

det som är tragist i det hela är att många tjejer tror att det är en genväg via baren till att finna lyckan i falangland men det blir så många bli helt skruvade på vägen dit.

mvh jannegbg

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tragiskt Jannegbg.

Du verkar väldigt bitter över Dina upplevelser, beklagar att det gått så för Dig, det förtjänar ingen att behöva uppleva.

Trots allt så lyser Ditt agg mot Thailändare igenom ganska klart, i synnerhet mot kvinnorna, vad Du råkat ut för vet bara Du med allt vad det innebär av vem som är skyldig till vad o.s.v.

Vad som är tråkigt är att Du säger Dig inte dra alla över en kam för att i nästa ögonblick sabla ner andras erfafrenhet som blåögd dumhet "som snart kommer att visa sig".

Återigen, trist att Du fått sådan avsmak för Thailand, men även Du måste respektera dem som har fundamentalt olik uppfattning om Thailand och dess befolkning.

Kanske en icke så fördömmande ton skulle skapa en positivare dialog.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

hej baa

jag har många dåliga erfarenheter utav th men samtidigt så många fina minnen. jag har funnit ett ställe som jag stortrivs på, jag är inte bitter, jag går vidare samt att jag inte sätter mig i sitvationer då jag misstänker att det skall bli strul . om nu det är så att du snart flippar ur för att jag inte gillar barbrudar så ser jag det som ditt problem inte mitt .läs pattayaone, phuketgazett,pattayanews etc , ta bort det helstända huvudlaget o ryckhuvan putsa glasögonen sluta med östrogen eller vakna upp det finns en vardag i th med.

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...