Jump to content
IGNORERAD

Tsunamivarning! 22:e Juli


Tommy

Recommended Posts

Fick följande i mailen idag, säkerligen mest trams, men vågar ni chansa?

Hur en och samma Tsunami skulle kunna träffa både Maldiverna och Fillipinerna, och samtidigt missa Thailand och Vietnam begriper jag inte.

[img alt=cid:image001.jpg@01C9B6A9.0B499630]http://f279.mail.yah...=1&stationery=1

 

[table]  [tr] [td] “Hello there. I just wanted 2 let you know that please stay away from the beaches all around in the month of July. There is a prediction that there will be another tsunami hitting on July 22 nd . It is also when there will be sun eclipse. Predicted that it is going 2 be really bad and countries like Malaysia (Sabah & Sarawak), Singapore, Maldives, Australia, Mauritius, Si Lanka, India, Indonesia, Philippines are going 2 be badly hit. Please try and stay away from the beaches in July. Better 2 be safe than sorry. Please pass the word around. Please also pray for all beings.”

เค้าเขียนเตือนมาว่าให้อยู่ห่างจากทะเลในรอบเดือนกรกฏาคมนี้เนื่องจากจะมีเหตการณ์ซึนามิอีกครั้งในวันที่ 22 กรกฏาคมและในเวลานั้นดวงอาทิตย์จะถูกปิดบังรัศมีทำนายไว้ว่าจะเป็นเหตุการณ์ที่เลวร้ายมากและประเทศต่างๆ เช่น มาเลย์เซีย (ซาบาห์และซาราวัค) , สิงคโปร, มัลดีฟ, ออสเตรเลีย, เมารีทัส, ศรีลังกา, อินเดีย, ฟิลลิปปินส์ จะถูกโจมตีอย่างหนัก

กรุณาอยู่ให้ห่างจากทะเลในช่วงเดือนกรกฏาคมดังกล่าวด้วยปลอดภัยไว้ก่อนดีกว่าจะเกิดโศกนาฏกรรม

กระจายข่าวไปกันให้ทั่วน่ะค่ะ

และโปรดช่วยกันสวดภาวนาให้สิ่งศักดิ์สิทธิ์คุ้มครอง

Take it or leave it! "Up To You" :wai:

MVH Tommy[/td][/tr][/table]

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Att man kan förutspå en solförmörkelse begriper jag, men en tsunami flera månader i förväg?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh, trevligt med en ny slags hoax. Synd att den inte var lite mer professionellt gjord..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tydligen trams.

Det är baserat på att solförmörkelsen skulle ha kraft nog att skapa en spricka i jordskorpan och därmed orsaka en tsunami.

Detta är helt enkelt inte möjligt. Trams, trams.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fick följande i mailen idag, säkerligen mest trams, men vågar ni chansa?

Hur en och samma Tsunami skulle kunna träffa både Maldiverna och Fillipinerna, och samtidigt missa Thailand och Vietnam begriper jag inte.

Japp, vågar chansa men känner mig inte speciellt modig ändå. Ska man framföra liknande budskap ska man nog plugga in lite geografi. Blir mer trovärdigt då.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Känns som ett typiskt tramsigt kedjebrev som man bara kastar i skräpkorgen...

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

... men om man ger den som skickat mailet sina kreditkortsuppgifter så kommer man enligt säkra källor att klara sig från Tsunamin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...