Jump to content
IGNORERAD

Skatt på svensk pension?


Captain Morgan

Recommended Posts

38 minuter sedan, skrev evert 1:

 Garantipension kan du endast få utbetalt till EU, EES, Schweiz och Kanada. Det är viktigt att du skickar in ett levnadsintyg till oss varje år.25 okt. 2019

Förvisso, men t.ex. Iraks försvarsminister är väl fortfarande skriven i Sverige, hur kan han annars få bidrag?

Detta kan som jag skrev tidigare få koraniska proportioner!

 

Tänk om alla som får bidrag i Sverige eller garantipensioner, trots att de bor nån annanstans blir av med sina gratispengar, och tänk vidare, om deras multipla "svenska" identiteter också blir av med sina bidrag...

 

Då kanske svenskar som jobbat hela livet kan få vettiga pensioner?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Captain Morgan

    3

  • Tallviking

    2

  • Tommy

    2

  • evert 1

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder



Förvisso, men t.ex. Iraks försvarsminister är väl fortfarande skriven i Sverige, hur kan han annars få bidrag?
Detta kan som jag skrev tidigare få koraniska proportioner!
 
Tänk om alla som får bidrag i Sverige eller garantipensioner, trots att de bor nån annanstans blir av med sina gratispengar, och tänk vidare, om deras multipla "svenska" identiteter också blir av med sina bidrag...
 
Då kanske svenskar som jobbat hela livet kan få vettiga pensioner?
 
 
MVH


Han har nu, precis som alla andra bidragsryckasre från tredje världen, som det är så synd om, inte "skrivit ut sig" från Sverige som vi andra hängpungar måst göra när vi flyttar utomlands.

Lite koll på detta men nä då!sparkar man på den som ligger



Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

jäkla svårt med pensioner... själv har jag svårt att bestämma mej på hur många år man ska ta ut tjänstepensionen på?

Funderat på att ta ut den på 10 år,  Visste man när man ska dö hade det varit enkelt, men nog skönast att inte veta 🙄.

 

Är väl ett gäng pensionärer här på forumet...hur har ni gjort.. tips och råd är välkommet.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Naam jai:

jäkla svårt med pensioner... själv har jag svårt att bestämma mej på hur många år man ska ta ut tjänstepensionen på?

Funderat på att ta ut den på 10 år,  Visste man när man ska dö hade det varit enkelt, men nog skönast att inte veta 🙄.

 

Är väl ett gäng pensionärer här på forumet...hur har ni gjort.. tips och råd är välkommet.

Ja det e väl den enda rättvisan vi har att man inte vet när man ligger i kistan,,,Fyller 60 nästa år o tänkt gå vid 62 men ändå ta något ströjobb,

Sen e vi gubbar så gäkla olika vad man värderar, hur man bor, vilka intresse man har, osv osv . Själv älskar jag sommar höst i Sverige (jägare).

Men 3 4 kanske fem mån i Thailand skulle man tänka sig. Sen finns ju risken att darlingen gillar Sverige för mycket....

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev wavis:

Ja det e väl den enda rättvisan vi har att man inte vet när man ligger i kistan,,,Fyller 60 nästa år o tänkt gå vid 62 men ändå ta något ströjobb,

Sen e vi gubbar så gäkla olika vad man värderar, hur man bor, vilka intresse man har, osv osv . Själv älskar jag sommar höst i Sverige (jägare).

Men 3 4 kanske fem mån i Thailand skulle man tänka sig. Sen finns ju risken att darlingen gillar Sverige för mycket....

Jo för ex antal år sedan så var jag säker på att lägga av vid 62 och en enkelbiljett till Thailand... men när man kolla upp pensions storleken så njaaaa.

Blev såklart att man fega ur (man är ju svensk). Men nu blir jag 64 strax innan nyår och det får räcka. men kan bli lite sommarvikariat här hemma

och Thailand vintertid, flytta för gott är jag inte längre säker på, med tanke på försäkringskostnader som blir rätt saftiga... jaja bara hälsan är med så blir det nog bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Naam jai:

Jo för ex antal år sedan så var jag säker på att lägga av vid 62 och en enkelbiljett till Thailand... men när man kolla upp pensions storleken så njaaaa.

Blev såklart att man fega ur (man är ju svensk). Men nu blir jag 64 strax innan nyår och det får räcka. men kan bli lite sommarvikariat här hemma

och Thailand vintertid, flytta för gott är jag inte längre säker på, med tanke på försäkringskostnader som blir rätt saftiga... jaja bara hälsan är med så blir det nog bra.

Då har vi samma tanke förutom par år .. Sen har man ju lärt sig i livet att allt går inte på räls, Då får man gå in i nödhamn ett tag...😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...