Jump to content
IGNORERAD

Snåla svenskar och korkade norrmän


Joints

Recommended Posts

Det har gjorts en ny undersökning om våra vanor gällande minibaren på hotellrummet. Det visar sig att svenskarna är de som spenderar minst på minibaren och att norrmän och irländare eftersfrågar en flaska varmt vatten och fransmännen vill hitta en pyjamas i minibaren. Kanske inte den bästa undersökningen eller så har journalisten fått det hela om bakfoten.

http://www.bortabra.ar-for-dyr.html

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    8

  • Mango

    8

  • Joints

    5

  • Mantra

    2

Mest aktiva i denna tråd

Är ju lite olika på var man är. I Europa så undviker jag minibaren för jag anser att priserna är för dyra, i Thailand tömmer jag den på Chang och läsk. Sen brukar det gå några sådana där halvor med SangSom, begriper inte varför dom inte ställer dit helor med en gång.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är ju lite olika på var man är. I Europa så undviker jag minibaren för jag anser att priserna är för dyra, i Thailand tömmer jag den på Chang och läsk. Sen brukar det gå några sådana där halvor med SangSom, begriper inte varför dom inte ställer dit helor med en gång.

De minibarer jag har tömt så har det alldrig funnits så dålig öl som Chang ,så jag undrar vad e det för hotell ni besöker...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

De minibarer jag har tömt så har det alldrig funnits så dålig öl som Chang ,så jag undrar vad e det för hotell ni besöker...

Ja du, i dom jag besöker brukar där vara en blandad kompott med Chang, diskvattnet Singha, Heinecken, några breezer osv. Tror väl Changen har funnits i samtliga vad jag kan påminna mig, förutom några ute "på landet" där det bara fanns vatten i kylen.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja du, i dom jag besöker brukar där vara en blandad kompott med Chang, diskvattnet Singha, Heinecken, några breezer osv. Tror väl Changen har funnits i samtliga vad jag kan påminna mig, förutom några ute "på landet" där det bara fanns vatten i kylen.

de senaste hotellet jag besökte Pearl hotell i Phuket City så fanns det varken Chang Heineken  breeserrs utan bara äkta vara .

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

de senaste hotellet jag besökte Pearl hotell i Phuket City så fanns det varken Chang Heineken  breeserrs utan bara äkta vara .

Pripps Blå 7,2?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

nej men det fanns 20liters vatten flaskor för 10TBH...

Okey, bor aldrig på så lågbudget att vattenflaskorna är i dunkar

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Okey, bor aldrig på så lågbudget att vattenflaskorna är i dunkar

Tänke mest då du va en  misslyckad barägare  om det här med vatten priset , de va en massa skitsnack  från din sida...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det bara fanns Shingha. Så blev jag jäkligt nykter...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tänke mest då du va en  misslyckad barägare  om det här med vatten priset , de va en massa skitsnack  från din sida...

Måste ändå säga att 10 B för 20 liter var väldigt billig på ett hotell, kostade 13 baht hos grossisten 2003. Var antagligen så länge sedan du var där så Chang inte hade börjats tillverkas, rätt ny öl på marknaden historiskt sett.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Måste ändå säga att 10 B för 20 liter var väldigt billig på ett hotell, kostade 13 baht hos grossisten 2003. Var antagligen så länge sedan du var där så Chang inte hade börjats tillverkas, rätt ny öl på marknaden historiskt sett.

Du e välkommen till min lilla Mini-Mart o köpa vatten för 10TBH o ändå så har jag en liten vinst på denna vara inte mycket men än vinst...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Du e välkommen till min lilla Mini-Mart o köpa vatten för 10TBH o ändå så har jag en liten vinst på denna vara inte mycket men än vinst...

Var i ämnet minibar på hotel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Du e välkommen till min lilla Mini-Mart o köpa vatten för 10TBH o ändå så har jag en liten vinst på denna vara inte mycket men än vinst...

Låter intressant, var ligger den? Och var det i Mini-Marten vattnet kostade 10 baht för 20 liter, eller var det på hotellet i minibaren som du skrev först? Är ju lätt att förväxla minibar med minimart. Men tyvärr har jag ingen semester planerad det närmaste, så dröjer nog några månader.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Låter intressant, var ligger den? Och var det i Mini-Marten vattnet kostade 10 baht för 20 liter, eller var det på hotellet i minibaren som du skrev först? Är ju lätt att förväxla minibar med minimart. Men tyvärr har jag ingen semester planerad det närmaste, så dröjer nog några månader.

namnet e Big-D o vi finns på soi Keha  phuket city o du e välkommen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det finns ju tom svenskar som åker till Danmark för att handla dansk öl, så det finns säkert di som dricker Chang oxå.

Billigt är inte alltid bäst.

Osparsamme Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Farang, på de hotellen jag har bott, så finns det vatten och Singha, under protest dricker jag denna dryck, pga att jag är törstig, inget annat  / Comprendo anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Måste ändå säga att 10 B för 20 liter var väldigt billig på ett hotell, kostade 13 baht hos grossisten 2003. Var antagligen så länge sedan du var där så Chang inte hade börjats tillverkas, rätt ny öl på marknaden historiskt sett.

hej du farang du be välkommen ner till mig o snacka o prisiser sen om det gäller barer  ellrer minin-imarts

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Lite full eller?

de skulle jag inte vilja påstå

utan att rätt ska va rätt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Om rätt ska vara rätt, så vill å det grövsta påpeka att läsa igenom dina inlägg så vi andra kan förstå vad du menar, Mango.

Jag vill i och med detta inte göra narr av dina stavfel utan bara uppmärksamma dig på det faktum att det kan bli svårt att förstå vad du menar om dina ord inte riktigt samspelar med varandra. Plus att det blir svårt att ta inlägg med alldeles för många grammatiska fel på allvar, rent allmänt alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Vilket intressant ämne :mdr:  

Minibar är ju bara ett sätt att försöka skinna gästerna på mer pengar , jag föredrar ett tomt kylskåp på rummet sen kan jag gå ut till närmaste minimarket (familymart 7eleven e.t.c.) och handla dricka,snacks och ev lite hygienartiklar :whistle: det finns ingen minibar (inne på rummet) som kan ha ett så bra sortiment som en minimarket.Sen har man ju bara nytta av en minibar när det är långt till närmaste ... :bag: ehrm minimart. Annars är den bara till besvär för hotellgästen, när slapp du senast att vänta på att "husmor" skulle kolla minibaren vid utcheckningen :whistle:

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snälla Chrille, Du har missat nåt . Kylskåpet har ett innehåll som hotellet vill få igen lite slantar. Comprendo ??? ? ??? ?? mvh anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
:whistle: Köpte en 6-pack Ringnes i Oslo i fredags. för 135 norska !!!!!!. :diablo: .inte underligt att norrmännen dricker vatten  :yes:
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...