Jump to content
IGNORERAD

Var vill ni bosätta er i Thailand?


Vaxet

Var skulle ni bo om ni förutsättningslöst fick välja bostadsort i Thailand?  

251 röster

  1. 1. Var skulle ni bo om ni förutsättningslöst fick välja bostadsort i Thailand?

    • Pattong
      5
    • Karon, Kata övriga Phuket utanför Pattong
      18
    • Sydöstra Thailand, Nakhorn si Thammarat
      5
    • Mellersta Thaland, mellan Surat Thani och Hua Hin
      5
    • Hua Hin
      11
    • Bangkok
      25
    • Chaing Mai, Chaing Rai
      17
    • Isaan
      51
    • Koh Samet till Koh Chang
      16
    • Jomtien/Pattaya
      45
    • Krabi
      4
    • Någon annan plats i Thailand
      34
    • vill inte på några villkor bo i Thailand
      15


Recommended Posts

Avregistrerad clion

Det är inte ofta man längtar å bli gammal men det är vad jag gör just nu :drinks:

Sextio i juli å efter att ha jobbat sen 17år så hoppas jag att kunna åka ner till stugan :whistle: i oktober och

komma tillbaka till götet i maj . det är min plan. För vem kan leva på 14-15000 å skatt på det med alla

jävla räkningar som man har här. Men 15000kr i bath i månaden i pension då kan man leva anständigt i los (bangsaray) .Men men. Jobbar på volvo Lastvagnar sen 39år men dom ger inte avtalspension längre

snåla jävlar :diablo: så får se hur det går

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 95
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    7

  • Surin P3

    5

  • pigge01

    5

  • Avregistrerad clion

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Bangkok naturligtvis.

Pattaya var roligare förr, orkar numera inte med mer än några dagar av barpapegojornas tjatande.

Det går ju inte promenera någonstans mellan beach road och soi buakaow utan att bli antastad

av gnäll om massage, indiska skräddare eller "come inside please, wat u like to dink söö?"

Badvattnet är ju knappt rent nog för att pissa i o golf har jag inte tålamod till.

Är man intresserad av normala utbildade damer så är ju bkk oslagbart. Har alltid gillat Bkk och då frugan

jobbar här så är saken biff.

Pattaya håller dock bra prisnivå, bra skandinaviskt käk o jag tar gärna ett pit-stop mellan varven. Ska

snart köpa mig en bil så får jag väl utforska utkanterna av pattis lite noggrannare.

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

skulle kunna tänka mig att flytta till Bang sen, trevligt och inte så mycket svenskar o andra nordbor,

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Givetvis skulle jag vilja flytta till forumets nästa populäraste område för permanent bosättning i Thailand. Det välkomnande som man får av släkten och vännerna i en isaansk by med tillhörande fester, trevliga umgängesessioner, musik, osv. i en häftig traditionell miljö är hundra gånger mer givande för mig än 1 miljard pizzerior, fem stjärniga restaranger och världsklasstränder. Bättre att känna sig hemma än att anonymt ströva omkring i en myriad av "nöjesställen".

Jag tycker att det är fascinerande att så många här har förlöjligande kommentarer om var andra skribenter känner sig hemma någonstans. Lustigt nog är det just de två mest populära områdena som är föremål för förlöjligandet!  :whistle::whistle:

Tur att jag har en underbar son, dotter och fru samt mycket goda vänner och ett meningsfullt liv att jag slipper lägga ned en massa energi på att hånas om var andra helst vill bo någonstans!  :crazy:

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Tja Svarten,

Detta är ju ett forum! Det blir ganska tråkigt om alla agerar rationellt. Lite tjafs om det ena och det andra tycker jag är kul! Bara man inte tar för allvarligt på det.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion
Bra rutet Changen för vi är :na::na::clapping::drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Pattis blir det

Bee hemort B.Thalan kändes för varmt 30g i september men värmen var lite"tryckande" Pattis har många bra saker 1 Maten vilket utbud 2 finns alltid något att göra kan tillomed bli för mycket. 3 Lätt att få tag i läsa ( böcker tidningar) 4 bra datauppkoplingar Kan säkert hitta på mer me bra nu. :great:  

Ha det

Boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Pattis blir det

Bee hemort B.Thalan kändes för varmt 30g i september men värmen var lite"tryckande" Pattis har många bra saker 1 Maten vilket utbud 2 finns alltid något att göra kan tillomed bli för mycket. 3 Lätt att få tag i läsa ( böcker tidningar) 4 bra datauppkoplingar Kan säkert hitta på mer me bra nu. :great:  

Ha det

Boffe

Detta är vad jag också känner.'

Vill tjejen åka hem går det direct buss 4 gånger om dagen 5-6 timmar.

Annars byte på Norra buss station i Bangkok.

Pattaya lever och är i ständig förändring.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

hast du doch im Heidelberg gebliben = Ingenting går upp mot Gla Skåne

Boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Napho

Quote

:whistle:   Ingenting går upp mot "Gamla Skåne"  :yes:

Hurra for det !  :wai:     Skåne e ett harligt lann !

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Tur att jag har en underbar son, dotter och fru samt mycket goda vänner och ett meningsfullt liv att jag slipper lägga ned en massa energi på att hånas om var andra helst vill bo någonstans!  :crazy:

Hälsning

Svarten

Att du vander dig mot han och forlojligande har pa forumet ar numera vida kant men aterigen sa verkar du tycka att forega med daligt exempel ar bra pedagogik.

Kunde du framfort ditt budskap utan att trycka ned de du vander dig emot som sadana utan ett "meningsfullt" liv?

Skall folk gora som du sager eller som du gor??

Link to comment
Dela på andra sajter

Tur att jag har ett meningslöst liv.. annars hade jag inte haft så här kul. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

mr-noodles

Jag gillar den friska brisen som fläktar Phuket :crazy:

& utan Beach vete faen :mdr:

men Kanske Norrut 10 tim Bangkok,

billig mark "Gillar" att lalla runt i Trägårn sommartid :crazy:

Men men det är Krrr + tillfället som avgör,

Men permafrost har man fått nog av,

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej!

Givetvis skulle jag vilja flytta till forumets nästa populäraste område för permanent bosättning i Thailand. Det välkomnande som man får av släkten och vännerna i en isaansk by med tillhörande fester, trevliga umgängesessioner, musik, osv. i en häftig traditionell miljö är hundra gånger mer givande för mig än 1 miljard pizzerior, fem stjärniga restaranger och världsklasstränder. Bättre att känna sig hemma än att anonymt ströva omkring i en myriad av "nöjesställen".

Jag tycker att det är fascinerande att så många här har förlöjligande kommentarer om var andra skribenter känner sig hemma någonstans. Lustigt nog är det just de två mest populära områdena som är föremål för förlöjligandet!  :whistle::whistle:

Tur att jag har en underbar son, dotter och fru samt mycket goda vänner och ett meningsfullt liv att jag slipper lägga ned en massa energi på att hånas om var andra helst vill bo någonstans!  :crazy:

Hälsning

Svarten

Ja du har säkert ett meningsfyllt och liv. Det var väl inte du som flydde från staterna för att bli vårdare / statistiker i kära svedala? Låter spännande kompis :-) Vad blir det för kul i helgen? kyckling kanske, det gillar ju alla. Lite lättkryddade veggoburgare och ett sexpack folköl kanske? Hahaha trevlig helg

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Att du vander dig mot han och forlojligande har pa forumet ar numera vida kant men aterigen sa verkar du tycka att forega med daligt exempel ar bra pedagogik.

Kunde du framfort ditt budskap utan att trycka ned de du vander dig emot som sadana utan ett "meningsfullt" liv?

Skall folk gora som du sager eller som du gor??

Att du vänder dig mot hånfulla och förlöjligande inlägg riktade mot hånfulla inlägg och förlöjligande inlägg här på forumet ar numera vida känt men återigen så verkar du tycka att föregå med dåligt exempel ar bra pedagogik.

Kunde du framfört ditt budskap utan att skriva ytterligare ett hånfullt inlägg?

Skall folk göra som du säger eller som du gör??

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Napho

Quote

det får bli Buriram för mej med lite utflykter t Patong/Pattaya :great:

Du är välkommen. Tala om när du skall flytta in och vilket som passar !

13492_9743a92cb19183610b2059003265db4a6b

13493_18f67db2a992ce3b2be02e4d9cabfc964b

13492_9743a92cb19183610b2059003265db4a6b

13493_18f67db2a992ce3b2be02e4d9cabfc964b

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...