Jump to content
IGNORERAD

US Flottan i Phuket


NangYak

Recommended Posts

HAHAHAHA!!! Har ni läst något så skenheligt tidigare?

http://www.navy.mil/...?story_id=36237

Gammal artikel men dom är tydligen där just nu och alla som varit i Patong vet precis vad meningen "During the visit, Sailors will have a chance to meet local citizens, experience local customs and traditions, and enjoy the many recreational activities offered in Phuket." innebär  :whistle:

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    3

  • BaBoo

    3

  • buriram

    2

  • NangYak

    2

Mest aktiva i denna tråd

Tallviking

Visst. Utan dessa trevliga unga män hade ju aldrig Pattaya utvecklats till vad den är idag från den fiskeby den var innan vietnamkriget också !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Mr Lamai

Jo floskorna yr från den artikeln!! Men va fasen en sailor gillar att komma iland överallt!! Jag väntar dock fortfarande fortfarande och fortfarande på att en stackars svensk kommer på fyllan och blir inlåst av MP som är jäkligt hårda mot sina egna som blir för fulla i annat land. Jag var i Ulsan, Korea för 6-7 år sedan och fick ett par batongslag i sidan innan min polare kunde hala upp en icke US legitimation.Fasen jag kanske kunde stämt dem o blitt miljadär ;-)

Men jag hade inte tiiiiiid,vi seglade troligtvis innan fetfucket som boxade mig hade gått av sin vakt.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Lamai: Jag har själv åkt MP-patrull i ett antal hamnar och hållt reda på de svenske kadetterna och sjömännen och dom är normalt extremt väluppfostrade och välskötta. Det kan man inte direkt säga om alla länders sailors

Värsta hamnen jag vart med om var på Trinidad och bästa Adelaide (där befolkningen var skiträdda för MP så jag ägde nöjsekvarteren den natten som chef för MP-enheten)

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jo floskorna yr från den artikeln!! Men va fasen en sailor gillar att komma iland överallt!! Jag väntar dock fortfarande fortfarande och fortfarande på att en stackars svensk kommer på fyllan och blir inlåst av MP som är jäkligt hårda mot sina egna som blir för fulla i annat land. Jag var i Ulsan, Korea för 6-7 år sedan och fick ett par batongslag i sidan innan min polare kunde hala upp en icke US legitimation.Fasen jag kanske kunde stämt dem o blitt miljadär ;-)

Men jag hade inte tiiiiiid,vi seglade troligtvis innan fetfucket som boxade mig hade gått av sin vakt.

Mvh

kollar man runt lotus o dessa guldbutiker så finnns de en massa plaketer från dessa US  fartyg som tackar för sig för den thailänska gästvänligheten..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta, Men Alla Vet att Pattaya blev Pattaya pga 6 flottanUS innnan var det en fiskeby, ELLER ??? ? ??? ? ???   Rekreation från "kriget i Viet Nam) == anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Napho

Amerikanska flottan idag är bemannad av i huvudsak ungdomar mellan 18 och 25 år. De ansvarar för en del av världens mest avancerade och förstörelsebringande tekniska utrustning. När de har landpermission utomlands så vallas de mycket noga av medföljande militärpolis. Gud nåde den som försöker något som inte ar tillåtet i söndagsskolan.

Jag träffade några på Phuket för ett antal år sedan. De var mycket artiga och trevliga. Men det märktes att de först tittade på hur jag var klädd och uppförde mig innan vi bytte ord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

ja och mig bjöd dom på öl i Pattaya för några år sedan ,stämmer som du säger dom var inte så gamla väldigt skötsamma var dom

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

När de har landpermission utomlands så vallas de mycket noga av medföljande militärpolis. Gud nåde den som försöker något som inte ar tillåtet i söndagsskolan.

Jag har både sett och supit ihop med US finest i Pattaya, och jag har då aldrig sett någon MP. Dom är mycket populära i barerna, bara att kolla på alla skyltar som ploppar upp med Welcome US Navy och liknande.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

OCK VAD, du har missat? ??? ? Viat Namkriget KANSKE? ??????

Vänlig hälsning från anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har både sett och supit ihop med US finest i Pattaya, och jag har då aldrig sett någon MP.

Då har du haft en himla otur - eller nåt.

MP:s går två och två och är ett vanligt inslag i folkvimlet när US Navy är på besök i Pattaya.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Intressant, har de rätt att ingripa i ett annat land om deras egna hamnar i handgemäng med ex. en thai?

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Quote

Då har du haft en himla otur - eller nåt.

MP:s går två och två och är ett vanligt inslag i folkvimlet när US Navy är på besök i Pattaya.

stämmer har sett dom många ggr

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

Quote

OCK VAD, du har missat? ??? ? Viat Namkriget KANSKE? ??????

Vänlig hälsning från anders

Vad har dessa 18 till 25-åringar med Vietnamkriget att göra. Det tog slut 1976 genom att soldater och ambassadpersonasl fick fly med helikoptrar från ambassadtaket ut till väntande fartyg utanför kusten.  :whistle: Eller är du en övervintrad FNL-are kanske som rökt lite för mycket braj :whistle: ?

:diablo:gubben som blir arg när dagens ungdom blir straffad för vad andra gjort :diablo:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Angående Wietnamkriget träffade jag en gammal veteran i Udon Thani som bott där sedan kriget enligt han så var deras största flygbas i Udon därför så många Amerikaner där... Han berättade även att dom finanserade järnvägsbygget mellan Bangkok och Udon för att frakta vapen, vet ej om sant men han sa så, efter krigsslutet gav dom flygbasen till Tailändarna

Har varit in där för en fotbollscup den är imponerande stor

Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju illa nog att vara polis eller militär ... sen finns det de som blir militärpolis.

Det är en militär som endast får ha batong och en polis som inte ens får lappa bilar.

Hemvärnaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det har nog aldrig hänt att amerikanarna

har åkt utomlands och ställt till med något otrevligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Napho

Quote

Intressant, har de rätt att ingripa i ett annat land om deras egna hamnar i handgemäng med ex. en thai?

Vid landpermissioner som nu i Phuket jobbar de amerikanska militärpoliserna tillsammans med den lokala polisen. Det är mycket sällan som det blir nagot gruff med värdfolket.

Däremot invid fasta baser som Okinawa, Ulsan m.fl. har det inträffat mycket obehagliga saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nej, det har nog aldrig hänt att amerikanarna

har åkt utomlands och ställt till med något otrevligt.

Nu försöker du vända på begreppen !

Jag bodde i Spanien i slutet av 80 talet och varje vecka kom det in 6000 marislodater och festade, de hade varit ute i 300 dagar och fick en helg i Benidorm för att sedan åka ut 300 dagar till.

Om de misskötte sig så fick de inte lämna båten vid nästa landstigning så de fick de ligga ute i 600 dagar rätt i sträck.

Därför så var de alltid lugna och snälla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nej, det har nog aldrig hänt att amerikanarna

har åkt utomlands och ställt till med något otrevligt.

:D

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

BaBoo

Jag är rätt säker på att Axell var ironisk... ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

När vi kom till Madeira julen 1983 släpptes ingen i uniform in på några barer/discon/hotell/resturanger vilket skapade en hel del problem eftersom vi inte fick gå i civila kläder i utlandshamn

Bakgrunden visade sig vara att engelsmännen använt Funchal på Madeira som rekreations och besättningsbyteshamn under Falklandskriget och deras killar slog bokstavligt sönder allt och alla. Engelsmän är inte lika städade som amerikaner tyvärr

Snackade med en vakt på ett lyxhotell dit jag skulle in och träffa en tjej jag träffat på stan dagen innan och blev inte insläppt p.g.a uniformen. Men om jag tog av mig mössan och gradbeteckningarna och lämnade i receptionen (vit skjorta och vita byxor blev ju kvar då) så kom jag gärna in !  :mdr:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Under dom första singelåren jag tillbringade i Thailand så var jag flera ggr i Pattaya eller Patong samtidigt som US Navy och US Marines. Har för mig att det en gång också var en australiensk flottenhet på plats i Patong för lite rest and recreation.

Många MP-patruller på stan vid alla tillfällen men trots det såg jag en del bråk och jäkligt mycket fylla. Oftast glatt dock.

Kommer b la ihåg en svart soldat som på natten gick omkring på dansgolvet på Shark disco stupfull med organet framme och försökte få thaitjejerna att nypa om den. Vilket givetvis en del valde att göra. TiT ;)

Det allmänna omdömmet om soldaterna bland tjejerna tycktes vara - handsome, but no good heart.

På Vises hotel, Sainamyen, Patong så hade det enligt tjejerna även hänt att tre US soldater samtidigt gick för hårt åt en av Banglatjejerna och det slutade med att hon dog. Så helt lugnt går det inte alltid till när the boys are in town.

Fast själv tyckte jag bara det var kul när skeppen ankrade upp och några tusen muskulösa 20 års grabbar plötsligt äntrade stan, livade upp en hel del.

Efter "september eleven" förändrades dock deras r´n r vanor och flottbesöken upphörde av någon anledning. Har personligen inte upplevt något flottbesök på orterna sedan dess, men har hört att besöken är igång igen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...