Jump to content
IGNORERAD

2 Svenskar har ev. fått svininfluensan i Thailand !?


Tallviking

Recommended Posts

Quote

2 svenskar befaras ha blivit smittade av svininfluensan i Thailand och hålls nu isolerade på ett sjukhus i Bangkok

http://www.aftonblad...ticle5207253.ab]http://www.aftonblad...ticle5207253.ab

The three foreigners, all of whom are in a Samut Prakan hospital, are a Hong Kong resident and two Swedes.

http://www.nationmul...ch-for-influenz

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Symptomen jag haft de senaste fyra dygnen stämmer ganska bra med svininfluensan.

Usch!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Ja om det stämmer det som står i The nation om portugisen så är det riktigt illa legionella är inte att leka med, det dödar folk(jag vet inte hur många per år).

Den är inte känd för att smitta mellan människor men genom små vattendroppar  som en slags dimma av vatten där legionellabakterierna växt till sig det trivs i halvskitigt ljummet vatten som tex bubbelpooler varmvattenledningar som får svalna och stå länge airconditionaläggningar m.m.

Det är mer att oroa sig för i på semester Thailand än lite nordameikaförkylning.

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Symptomen jag haft de senaste fyra dygnen stämmer ganska bra med svininfluensan.

Usch!

Ja Jive, nu är det ju så att du är långt ifrån ett svin, snarare tvärtom, så du är nog bara lite förkyld.

MEN, har träffat en hel del svenska svin i Pattis genom åren och deras förkylning lär således vara svininnfluensa, eller hur?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Nääru mr.Vax vi har inte träffats, men jag är ett svin iaf. fråga min fru om du inte tror mej :yes:

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja om det stämmer det som står i The nation om portugisen så är det riktigt illa legionella är inte att leka med, det dödar folk(jag vet inte hur många per år).

Den är inte känd för att smitta mellan människor men genom små vattendroppar  som en slags dimma av vatten där legionellabakterierna växt till sig det trivs i halvskitigt ljummet vatten som tex bubbelpooler varmvattenledningar som får svalna och stå länge airconditionaläggningar m.m.

Det är mer att oroa sig för i på semester Thailand än lite nordameikaförkylning.

Exactemente, även diareer bör man se upp med då di ju dödar betydligt fler än legionella.

Vill därför åter igen påminna om vikten av god analhygien.

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Misstänkts smittade hade inte svininfluensa    [img alt=Nöjda Svenskarna pustar ut på sjukhuset i Thailand. Den mis width=210 height=146]http://gfx.aftonblad...uka_935320b.jpg  Nöjda  Svenskarna pustar ut på sjukhuset i Thailand. Den misstänkta svininfluensan var bara feber.  Foto: privat    // '); // ]]>    Svenskarna i Thailand hade inte svininfluensa.

– Det var falskt alarm. Vi kom ut från sjukhuset klockan nio i morse, hälsar de via mejl.    Svenskarna Kalle Strömberg och Glen Edman hade feber när de landade på flygplatsen i Bangkok. Läkarna misstänkte att de kunde ha smittats av svininfluensa och de båda fick följa med till sjukhus där de satt i karantän i 30 timmar innan de kunde fortsatta sin semester.

– Det var bara vanlig feber skriver Kalle Strömberg i melj till Aftonbladet.

Sedan förra veckan kontrollerar Thailändska hälsomyndigheter alla passagerare på de internationella flygplatserna. Man har installerat värmekameror som avslöjar om turisterna har feber när de går igenom passkontrollen. De som har symtom som misstänks vara svininfluensa sätts i karantän och övervakas i upp till tre dagar. 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Exactemente, även diareer bör man se upp med då di ju dödar betydligt fler än legionella.

Dr Arne

Jag tror dej, Arne, efter gårdagens upplevelse.

Jag var inne på 5:e dygnet med diaré och skulle bege mej till sjukhuset för vård.

Gick ut för att öppna grinden till uppfarten, så frun kunde backa ut bilen. Just när jag höll på med öppnandet, slog blixten ner 10 m bakom mej i grannens träd.

Helvete vilken smäll!

Det var bara att gå in, duscha och byta kalsonger.

Det mesta som går på el blev utslaget inom en 50 m radie.

Hu vad nära!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jive min tjej går ut från frisörsskolan i dag med färskt certificat, och har fått jobb i sverige som frisör redan, så där blir det inget städ jobb eller på Thairestaurang med dåliga löner. Själv sätter jag mig på Finnair i kväll till Thailand. :mdr::drinks: .

MVHSakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tror dej, Arne, efter gårdagens upplevelse.

Jag var inne på 5:e dygnet med diaré och skulle bege mej till sjukhuset för vård.

Gick ut för att öppna grinden till uppfarten, så frun kunde backa ut bilen. Just när jag höll på med öppnandet, slog blixten ner 10 m bakom mej i grannens träd.

Helvete vilken smäll!

Det var bara att gå in, duscha och byta kalsonger.

Det mesta som går på el blev utslaget inom en 50 m radie.

Hu vad nära!

Hade ingen aning om att du gick på el.

Använd alltid byxa med blixtlås!

Oelektiske Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

2 svenskar befaras ha blivit smittade av svininfluensan i Thailand och hålls nu isolerade på ett sjukhus i Bangkok

http://www.aftonblad...ticle5207253.ab

Grymt.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Enl, Bangkok post skall dom nu vara utskrivna och friskförklarade.

Mvh

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...