Jump to content
IGNORERAD

Klockor!!!!


Naam jai

Recommended Posts

Jag köpte min Tag Heuer klocka på Taxfree på gränsen mot Malaysia när vi var och spelade golf på gränsen.

3/5 delar av priset mot här i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ban99arne

    8

  • swedenfarang

    4

  • BanFang

    4

  • Tujtuj

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

mamma bäng fan pappa käng

Skall tydligen gå att göra en hel del pengar på att köpa en helt äkta Rolex i Bangkok och sedan sälja den på typ EBAY, efter att ha "smugglat" in den i Sverige.

Se till att få "Tax free for tourists", samt kvitton och äkthetsbevis.

Skicka kvitton, lådan och äkhetsbeviset med nån annan resenär eller posta dem och ta klockan på armen.

Jag har en vän i Bkk som gjort detta en gång, och han kommer att göra det igen nästa gång han åker t Sverige, hur mycket han tjänade på det minns jag inte, men det var mer än momsen eftersom Rolex orginal är billigare i Thailand.

MVH Tommy

Skicka kvitton, lådan och äkhetsbeviset med nån annan resenär eller posta dem och ta klockan på armen.

???

pga risken med tull? Om mn köpt ngt för egen användning är det väl ingen tull om det är använt??

Eller är det hörsägen?

Skulle ju vara bra att sätta det i användning och tjäna in lite av biljetten.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Den bästa klockköpet jag någonsin gjort var en 40 år gammal Sovjetisk militärklocka som jag köpte orginal i Vietnam för 1 USD, den höll ytterligare 10 åe innan den försvann nånstans.

Är själv inte intresserad av att bära varken orginal eller kopior av rolex, men lite intresserad av att importera dom en efter en om det är lönsamt. :)

/mvh

ps tiden är dyrbarare än klockor, tänk på det. d.s.

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Här är en enkel rolex för drygt 42.000 kronor. inkl 25 % moms. dvs 33600 + moms.

http://www.uret.se/rolex-submariner-black-dial-steel-fliplock-bracelet-p-407.html?utm_source=Pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=PricerunnerSE

Vad skulle motsvarande kosta hos en auktoriserad rolexhandlare i Thailand?

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...