Jump to content
IGNORERAD

Översättare svenska till thailändska


GaeHuaNgoo

Recommended Posts

GaeHuaNgoo

Hej

Är det någon som vet om det i Sverige finns någon auktoriserad översättare som kan översätta från svenska till thailändska, och har kontaktuppgifter dit?

Vet att det finns, och har tidigare använt, översättare i Bkk men tänkte nästa resa försöka ha pappren översatta och klara redan vid ankomst till Thailand (finns roligare sakar att göra där än att springa hos översättare).

//Gae

It takes a fool to remain sane

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Om det thailändska körkortet redan står på engelska behöver man inte heller översätta det. Jag har fått ett sånt körkort skickat till mig för översättning men jag skickade tillbaks eftersom det inte behövdes någon översättning. Kunden slapp betala i onödan.

Obs! Man bör vara väldigt noga med beräkning av tiden. En del har åkt fast på grund av det och det ger många otrevliga påföljder t.ex. att man ej får ta körkort de närmaste åren, att man hamnar i belastningsregistret vilket kan påverka när man söker vissa jobb t.ex. på dagis eller andra jobb med barn. Det med belastningsregistret är jag osäker om man verkligen hamnar där eller om det är ett hot.

2. Om man vill "Övningsköra" får man kort sagt göra som bl.a. HC nämnde.

Skillnaden mellan alt 1 och 2 för de som har möjlighet att göra båda är bl.a. att alt 2 står handledaren som ansvarig körare.

Mvh

Magrood

För att minska risken för missförstånd, även om jag tycker det redan framgår från sammanhanget, så får jag förtydliga att det bara är översättare mellan svenska och thai i Sverige som det ej finns auktoriserade sådana.

Mvh

Magrood

บั๊กสีดาดังแดง

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi här på maipenrai.se tillhandahåller översättningservice av all förekommande översättning mellan thai, svenska, engelska.

translate@maipenrai.se

Och vad gäller auktoriserade översättare mellan thai och svenska så finns det ännu inga sådana i världen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du välja någon med F-skattesedel så vänd dig till medlemmen Magrood

Link to comment
Dela på andra sajter

För att inte felaktig information skall utgå från UbonBorge så kan jag väl passa på att tala om att vi har översättare med F-skattsedel på MPR.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

För att inte felaktig information skall utgå från UbonBorge så kan jag väl passa på att tala om att vi har översättare med F-skattsedel på MPR.

Felaktig? ???

Jag påstår att Magrood innehar f-skattesedel och ingenting annat!!!

Och om MPR har skattesedel eller inte har jag inte en aning om och har heller inte skrivit ett ord om det,så vänligen!!! blanda INTE in mitt namn i dina mess!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finner Kim's inlägg rätt märkligt? ???

Men det finns ju alltid översättare i Thailand som gör jobbet billigt :whistle:

Och i den digitala världen så går det ju att skriva ut dokument innan man åker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Felaktig? ???

Jag påstår att Magrood innehar f-skattesedel och ingenting annat!!!

Och om MPR har skattesedel eller inte har jag inte en aning om och har heller inte skrivit ett ord om det,så vänligen!!! blanda INTE in mitt namn i dina mess!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nej du påstår att om du vill ha någon med F-skattesedel så välj Magrood

M.V.H

Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

blanda INTE in mitt namn i dina mess!!!!!!!!!!!!!!!!!

UbonBorge, UbonBorge, UbonBorge...  :mdr:

Ps Ditt mess, direkt efter mitt, kunde tolkas som att vi bedriver oseriös verksamhet och därför gjorde jag ett förtydligande om vad som gäller. Var inget påhopp på dig.

M a o det går alltså bra att få översättningar gjorda mot faktura inklusive moms etc via vår översättningsservice på MPR.

Nog sagt om det.

Vad gäller priset på översättning i Sverige jämfört med Thailand så är det givetvis väldigt mycket billigare i Thailand och jag kan personligen rekommendera någon av dom auktoriserade översättarna mellan engelska och thai i området runt Ploenchit bts i Bangkok. Snabb och bra service samt mycket billigare än den översättningsservice man hittar i samma hus som ambassaden.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nej du påstår att om du vill ha någon med F-skattesedel så välj Magrood

M.V.H

Jocko

läs om eller läs rätt(eller be någon som förstår det svenska språket till fullo att hjälpa dig t.ex Magrood.)

Jag skrev===> Vill du välja någon med F-skattesedel så vänd dig till medlemmen Magrood

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

angående översätta från svenska till thai ...

kan ni even översätta papper gällande giftermål som äktenskaps skillnad mm mm

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

hej

angående översätta från svenska till thai ...

kan ni even översätta papper gällande giftermål som äktenskaps skillnad mm mm

Jadå, all översättning som kan tänkas klarar vi av via våra väldigt duktiga översättare. Dom bästa i landet.

translate@maipenrai.se

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Quote

Jadå, all översättning som kan tänkas klarar vi av via våra väldigt duktiga översättare. Dom bästa i landet.

translate@maipenrai.se

Oj då!! Ingen tvekan där inte :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...