Jump to content
IGNORERAD

Hur gör ni i Thailand när ni ska förlänga körkortet


NiceBeaver

Recommended Posts

Att kunna förlänga körkort i Thailand är ju inte längre möjligt. Tror det var direktiv från EU som satte stopp för det. Tur för mig att jag just nu är i Sverige när jag fick ett utskick av Transportstyrelsen att mitt går ut inom ett år och det går bra att fixa redan nu. Viktigt då jag vill behålla min högre behörighet.

Min fråga är till er som bor i Thailand hur ni gör. Tar ni det om ni kommer till Sverige eller känner ni inget behov av svenskt körkort?

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

kan kora med Thaikorkort i sverige 

och efter som man ar dar sa sallan  sakan jag kora pa vanster sida oxsa   🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev NiceBeaver:

Att kunna förlänga körkort i Thailand är ju inte längre möjligt. Tror det var direktiv från EU som satte stopp för det. Tur för mig att jag just nu är i Sverige när jag fick ett utskick av Transportstyrelsen att mitt går ut inom ett år och det går bra att fixa redan nu. Viktigt då jag vill behålla min högre behörighet.

Min fråga är till er som bor i Thailand hur ni gör. Tar ni det om ni kommer till Sverige eller känner ni inget behov av svenskt körkort?

Du kan inte länge förnya det om du är skriven i Thailand, dvs utskriven.

Du förlorar inte det, det är så att säga vilande tills eller om du flyttar in i Sverige igen, du kan då ansöka om nytt.

 

Ditt Thailändska kort gäller som det är i Sverige när du är på besök, översättning behövs ej, dvs IKK.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...