Jump to content
IGNORERAD

Thai airways ställer in direktflygen från Arlanda!


nana

Recommended Posts

Jag har åkt med den kärran några gånger, mest mellan Bangkok och Stockholm då den lämnar 13-tiden från Bangkok så att man hinner med one night in Bangkok. Men det visar vär på att turismen från Sverige til Thailand minskar, mycket beroende på den usla kronkursen men också för att Thailand alltid används som avskräckande exempel i klimatdebatten. Inte Mexiko, Dominikanska eller Sydafrika....

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, slutar bara svenskarna att flyga jorden runt hela tiden så räddar man hela planeten och några till!:rotfl:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade biljett, men vart ombokad via Bkk ner i stället. Vet ej vad som var orsaken men misstänker Thai måste spara pengar. Så jävla drygt att sitta i Bkk 2,5 timmar på morgonen innan man flyger ner till Phuket. Sen kommer man till Phuket 09.10 eller nått, så på hotellet 10,00 ! man kvaddar i 12- tiden och sover till kvällen sen tar det evigheter att få en anständig dygnsrytm.... 

 

Jag kommer bli en fin bitter gammal gubbe som bara sitter och gnäller som pensionär :big_smile:.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Jed:

Jag hade biljett, men vart ombokad via Bkk ner i stället. Vet ej vad som var orsaken men misstänker Thai måste spara pengar. Så jävla drygt att sitta i Bkk 2,5 timmar på morgonen innan man flyger ner till Phuket. Sen kommer man till Phuket 09.10 eller nått, så på hotellet 10,00 ! man kvaddar i 12- tiden och sover till kvällen sen tar det evigheter att få en anständig dygnsrytm.... 

 

Jag kommer bli en fin bitter gammal gubbe som bara sitter och gnäller som pensionär :big_smile:.

Ja som det inte var nog att hamna i Phuket. Ha ha. Men varför gå och lägga sig vid 12 tiden. Jag har aldrig i mina år som jag åkt till Thailand med "nattflyg" gått å lagt mig innan kvällen. Då ställer man ju bara till det med jetlaggen ännu mer. Gör du det förstår jag att det blir problem. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Jed:

Jag hade biljett, men vart ombokad via Bkk ner i stället. Vet ej vad som var orsaken men misstänker Thai måste spara pengar. Så jävla drygt att sitta i Bkk 2,5 timmar på morgonen innan man flyger ner till Phuket. Sen kommer man till Phuket 09.10 eller nått, så på hotellet 10,00 ! man kvaddar i 12- tiden och sover till kvällen sen tar det evigheter att få en anständig dygnsrytm.... 

 

Jag kommer bli en fin bitter gammal gubbe som bara sitter och gnäller som pensionär :big_smile:.

Bor du på flygplatsen? Snabbt jobbat o vara på hotellet på 50min annars.

Kl12 ligger man på stranden i en solstol i skuggan eller tar en kall på en sunkig bar, lägga sig o sova mitt på dagen....:blink:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Dolle:

Kanske inte går så bra för Thai Air när jag flyger hem 3/9 BKK-ARL får jag flyga gamla Bettan 747

Ahhh det ska du vara glad för, saknar dem.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Dolle:

Kanske inte går så bra för Thai Air när jag flyger hem 3/9 BKK-ARL får jag flyga gamla Bettan 747

Bra för dig men att Thai måste plocka fram gamla numera oekonomiska plan är inte bra för dom. 

De nyare mera driftekonomiska planen blir väl omdirigerade till Kina och Japan.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Soengsang:

Ahhh det ska du vara glad för, saknar dem.....

Japp jag med, men tråkigt att verkligheten kommer ikapp alla , sälja av nya dyra plan ?

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Wangthong:

Bra för dig men att Thai måste plocka fram gamla numera oekonomiska plan är inte bra för dom. 

De nyare mera driftekonomiska planen blir väl omdirigerade till Kina och Japan.

Bra, satt mycket bättre i 747 äm 777

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart ombokad från TG962 den 11/1 till  TG960 den 12/1 istället för oss gör det inget då det blir en dag till i härliga Bangkok

 

Lasse

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Dolle:

Japp jag med, men tråkigt att verkligheten kommer ikapp alla , sälja av nya dyra plan ?

Det blev väl beviljat för leasing av 38 nya wide body, av den nye transportministern, för att ersätta 747:or och äldre 777:or....

Hoppas det blir A350, de känns rymligare o luftigare än B787.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Noterar att flygningarna mellan Köpenhamn och Phuket inte berörs. Men det är ju klart, den danska valutan är ju oerhört stark jämfört med den svenska + plus att klimathysterin inte drabbat grannlandet på samma vis som i sverige

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev väl beviljat för leasing av 38 nya wide body, av den nye transportministern, för att ersätta 747:or och äldre 777:or....
Hoppas det blir A350, de känns rymligare o luftigare än B787.
Och säkrare framförallt.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev MaiChai:

Jag har åkt med den kärran några gånger, mest mellan Bangkok och Stockholm då den lämnar 13-tiden från Bangkok så att man hinner med one night in Bangkok. Men det visar vär på att turismen från Sverige til Thailand minskar, mycket beroende på den usla kronkursen men också för att Thailand alltid används som avskräckande exempel i klimatdebatten. Inte Mexiko, Dominikanska eller Sydafrika....

Man blir ju duktigt irriterad när media kör med "Thailandsresan" som referens då det gäller vårt flygande.

Svenskarnas flygande till Thailand är så litet internationellt sett så vi kommer inte ens med i statistiken.

Cirka 350000 svenskar åker dit årligen.....och tar man bara kineserna som åker dit så är dom 10.000.000.....per år!!!

Å vi som ska rädda världen med Greta!!??

Screenshot_20190817-201524.png

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Nicholas:

Och säkrare framförallt.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Mig veterligen ingen olycka med B787 som kostat människoliv, är ju ett relativt vanligt plan idag.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...