Jump to content
IGNORERAD

Sakon Nakhon?


Nonki

Recommended Posts

Hejsan

Jag skulle vilja ha lite tips om Sakon Nakhon.

Finns det någon här som känner till något? Jag skulle vilja ha tips om ett ba hotell och även om det finns någon restaurang med farang mat på matsedeln. Även tips om andra bra restauranger och nöjesställen.

Finns det en Mc Donalds i staden?

Sevärheter och trevligheter att ta sig för.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • nongyang

    5

  • Nonki

    5

  • sakonnakhon

    4

  • Baa

    3

Mest aktiva i denna tråd

Sam sip sam

Stefan 5300 kan nog svara på vad som finnes att göra där om inte annat ta en grogg med Stefan så löser sig nog resten

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag rekommenderar Dusit Hotel I Sakon Nakhon. Bra hotel, centralt, wifi ingår, egen restaurang. Nattlivet är begränsat, finns ett par diskon. Varit här nu i tre månader. Flyget tar 1,5 timmar hit. Nu flyger propellplan hit, därför längre flygtid än tidigare. Bussen tar 10 timmar från BKK. Direktbuss från Pattaya tar 12 timmar. Avgår från macken Pattaya Klang/Sukhumvit morgon och kväll.

Ha det bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ehhh...?

Frågade inte om ett Ehhh...? utan bad om tips och fakta..

Tack för alla som gett mig detta hittils, jag är mycket tacksam.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag rekommenderar också Dusit. Deras restaurang är riktigt bra, fint mat till bra priser. Det är också det enda hotellet i stan som har pool har jag för mig. Poolen ligger dock några hundra meter bort från själva hotellet...

För farangmat är det "Green Corner" som gäller. En riktigt bra och populär restaurang, både bland thai och farang. Bra burgare och spaghetti för helt otroligt låga priser. Typ 55 baht för en burgare med lite pommes. Det ligger vid busstationen.

Sen har du ju Big C, där finns KFC, Pizza Company, Swensen och MK  :great: Jag är ganska säker på att det inte finns något McDonalds i stan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, nåt McD kan Ni glömma, däremot ett tips i all välmening. SN är känt för sin specialitet, hund! ja just det, jycke! Finns ett flertal agenter eller vad man ska kalla dom som åker runt och köper eller snor jyckar till restauranteverksamheten i SN.

Hade och smaklig måltid, man vet aldrig vad som pågår i ett kök i Thailand. :whistle:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej, nåt McD kan Ni glömma, däremot ett tips i all välmening. SN är känt för sin specialitet, hund! ja just det, jycke! Finns ett flertal agenter eller vad man ska kalla dom som åker runt och köper eller snor jyckar till restauranteverksamheten i SN.

Hade och smaklig måltid, man vet aldrig vad som pågår i ett kök i Thailand. :whistle:

Baa

Gör som jag, köp ett Happy Meal till varje dag och frys in dem, sen är det bara att micra mealet varmt.

Det gör att man känner sig tryggare med sitt resande.

Donald-Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Bra ide, Ban99 Arne. Eftersom det främst är min dotter som undrar över Mc Donalds, naturligtvis pga leksaken hon får i sitt Happy Meal, så skulle jag ju kunna ha frysta meal och komplettera med en leksak varje gång...

Jag kan ju, också för tryggare resande, tag med mig mat från Restaurang Flaggan i Pattaya.

Hund eller inte, så länge det smakar gott och jag inte mår illa eller blir sjuk av maten så är det okey.

Tror dock det handlar om en skröna.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Nonki!

Ingen skröna alls, finns t.o.m. på menyerna på en del lokala resrauranter.

Tror Du mig ej så kolla när Du kommer dit, går inte att missa alla hundleveranser som kommer mer eller mindre varje dag.

Återigen, smaklig måltid.

Baa

PS Ja, jag har provat. DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Okey, jag tror dig.

Men jag tror inte att man använder hundkött i någonting som enligt matsedeln skall vara något annat, dvs lurar kunden.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Okey, jag tror dig.

Men jag tror inte att man använder hundkött i någonting som enligt matsedeln skall vara något annat, dvs lurar kunden.

MVH Nonki

Hej.

Näää, det tror inte jag heller, men om Du är hembjuden till någon inhemsk bekant så bjuder dom gärna på sin "specialitet".

Det smakar förvisso inte illa, och det man intet vet om plågas man icke av.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle de luras?

Du har ju självklart rätt Nonki, de som vill äta hund, beställer det - och de som inte vill äta hund beställer nåt annat.

Jag har då aldrig fått kyckling när jag beställt fläsk. Om det inte skett ett ärligt misstag alltså.

Link to comment
Dela på andra sajter

sakonnakhon

Håller med tidigare. Green Corner ät jätte bra. Finns även en Tesco Lotus,där det finns bl.a. Pizza Hut. Kan också göra reklam för min frus kompis restaurang. Har för mig att den heter Lan 11. Det är Korean Barbecue. Det är liknande suki yaki,men här grillar man sitt eget kött också. Otroligt gott.

Link to comment
Dela på andra sajter

sakonnakhon

Nongyang,flyger inte PB Air med sina jetplan längre? Ska dit om en månad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pb air har bytt till ett gammalt propellplan vilket gör restiden en halvtimme längre, tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom har tidtabellen ändrats till det sämre, som jag ser det.

From

Bangkok (Suvarnabhumi Airport)

to Sakon Nakhon 

Flight No. Day Time Fleet Dur.

1 2 3 4 5 6 7

Dep. Arr.

9Q880       

06:00 07:30 AT72 1.30 (hrs.) 

9Q888       

19:00 20:30 AT72 1.30 (hrs.) 

From

Sakon Nakhon 

to Bangkok (Suvarnabhumi Airport)

Flight No. Day Time Fleet Dur.

1 2 3 4 5 6 7

Dep. Arr.

9Q881       

08:00 09:30 AT72 1.30 (hrs.)

9Q889       

21:00 22:30 AT72 1.30 (hrs.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyger inte Thaiairways?

Ha en bra dag!

:wai:

[table]  [tr] [td] Available (Instant Confirmation)[/td] [td] [table]  [tr] [td][/td][td] THB 4,210.00 [/td][/tr] [tr] [td]Plus applicable taxes[/td] [td]THB 1,870.00 [/td][/tr] [tr] [td]Total fare[/td] [td]THB 6,080.00 [/td][/tr][/table][/td][/tr][/table]  [table][tr][td][/td][td] [table]  [tr] [td] [/td][/tr] [tr] [td] [table]  [tr] [td][/td] [td]Departure[/td] [td] [/td] [td]Flight[/td] [td] [/td] [td]Departure [/td] [td] [/td] [td]Arrival [/td] [td] [/td] [td]Class [/td] [td]Total Travel Time [/td][/tr] [tr] [td][/td][td] [/td] [td][/td] [td]TG3102 [/td] [td][/td] [td]06:00hrs, 25/06/2009

Bangkok Suvarnabhumi International Apt (BKK) [/td] [td][/td] [td]07:30hrs, 25/06/2009

Sakon Nakhon (SNO) [/td] [td][/td] [td]Economy[/td] [td]1hrs 30mins[/td][/tr][/table] [table]  [tr] [td][/td] [td]Return[/td] [td] [/td] [td]Flight[/td] [td] [/td] [td]Departure [/td] [td] [/td] [td]Arrival [/td] [td] [/td] [td]Class [/td] [td]Total Travel Time [/td][/tr] [tr] [td][/td][td] [/td] [td][/td] [td]TG3153 [/td] [td][/td] [td]21:00hrs, 29/06/2009

Sakon Nakhon (SNO) [/td] [td][/td] [td]22:30hrs, 29/06/2009

Bangkok Suvarnabhumi International Apt (BKK) [/td] [td][/td] [td]Economy[/td][/tr][/table][/td][/tr][/table][/td][/tr][/table][/t]

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara PB flyger hit till Sakon Nakhon men jag tror att PB ingår i Thaiairkonsernen. Du ser att flygtidet stämmer till ett propellplan.

Link to comment
Dela på andra sajter

sakonnakhon

Enligt PB Airs hemsida kostar det ca. 3000 baht.

Har varit i Sakon Nakhon 3 gånger. Måste säga att det har hänt mycket. Första gången var 2003,då var det inte många faranger att se. Senaste gången var hösten 2007,nu har man fått både Tesco Lotus och Big C. Finns numera många faranger i distriktet. Såg flera som studerade på stadens universitet. Var också en hel del byggande,som pågick då,så antar det har hänt mycket mer dom senaste 2 åren.

Min fru kommer från Ban Tarae,som ligger ca. 20  minuter med bil från Sakon Nakhon,mot Nakhon Phenom. Ban Tarae är en av ytterst få kristna ställen i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Hejsan Samsipsam                                                                                                                                              Jag har huset cirka 10 mil fran Sakon Nakhon sa jag ar inte dar sa ofta,  bara nar jag handlar pa Big C.                                                                                  Jag huset 6 mil norr om Nakhon Phanom.

                    MVH Stefan5300

               

                                           

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag tackar varmt för alla värdefulla tips jag fått i svar i tråden!!

Nu vet jag betydligt mer och har mycket material att söka vidare på på nätet. Men alla era tips är det mest värdefulla!!

Jag har tänkt mig dit lite senare i sommar eftersom jag har en thailändsk bekant där som jag vill hälsa på och med lite kött på benen känns det angenämare att åka dit. Det skulle också vara kul om jag fick träffa någon av er som håller till där när jag är på plats. Kanske en bit mat och en öl.

Jag har tänkt mig köra bil dit från Pattaya så det blir en bra bit att köra.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...