Jump to content
IGNORERAD

Snik-däck


Nicholas

Recommended Posts

andrejsdenruskige
Det framgår ju inte av ditt inlägg vad det var för däck (tillverkare/modell) som Porsche monterade på din bil. Kanske dom slängde på snik-däck och tog sedvanligt överbetalt [emoji4]

 

 

Det var Michelin...kommer inte ihåg.

Hade pirelli p zero tidigare.

Pirelli något tystare

 

 

Edit:

 

1a0fd5a8e2b782d6a73e7d2249a8a17b.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    8

  • Nicholas

    4

  • Dolemon

    4

  • Wangthong

    3

Mest aktiva i denna tråd

Lite off men ändå inte .

Körde ner till Tyskland förr någon vecka sen med darlingen , xc70 med Michelin typ nyare modell (kommer inte ihåg) namnet . 

Bor tolv mil innan bron , Så fort vi kom utanför Köpenhamn sa darlingen vad tyst bilen blev, tänkte inte först på det men asfalten , Herregävlar vilken skildrad . Är det så stor skildrad, När jag körde hem o kom till Sverige igen o efter bron så högre ljud igen från däcken. Nu i helgen har jag träffat en dansk kille i jaktlaget o han Påpekade  att Danmark ligger långt förre när det gäller asfalt på väg.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev wavis:

Lite off men ändå inte .

Körde ner till Tyskland förr någon vecka sen med darlingen , xc70 med Michelin typ nyare modell (kommer inte ihåg) namnet . 

Bor tolv mil innan bron , Så fort vi kom utanför Köpenhamn sa darlingen vad tyst bilen blev, tänkte inte först på det men asfalten , Herregävlar vilken skildrad . Är det så stor skildrad, När jag körde hem o kom till Sverige igen o efter bron så högre ljud igen från däcken. Nu i helgen har jag träffat en dansk kille i jaktlaget o han Påpekade  att Danmark ligger långt förre när det gäller asfalt på väg.

Asfalten gör en enorm skillnad. 

 

Det blir väldigt tydligt när man åker E4 norrut. När man passerat Jönköping så kommer en sträcka med "tyst" asfalt för att vägen skall bullra mindre för samhället. 

 

Blir en enorm kontrast när man sedan avslutar denna sträcka och återgår till vanlig asfalt. 

 

Slitaget är högre, så denna sträcka behöver asfalteras om oftare... 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Lite off men ändå inte .
Körde ner till Tyskland förr någon vecka sen med darlingen , xc70 med Michelin typ nyare modell (kommer inte ihåg) namnet . 
Bor tolv mil innan bron , Så fort vi kom utanför Köpenhamn sa darlingen vad tyst bilen blev, tänkte inte först på det men asfalten , Herregävlar vilken skildrad . Är det så stor skildrad, När jag körde hem o kom till Sverige igen o efter bron så högre ljud igen från däcken. Nu i helgen har jag träffat en dansk kille i jaktlaget o han Påpekade  att Danmark ligger långt förre när det gäller asfalt på väg.


Jodå. Skillnaden är enorm tydligen.
Bullrar rejält i Sverige.
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...