Jump to content
IGNORERAD

Ny MC


Muimatt

Recommended Posts

Efter många om och men skaffade jag en ny MC idag. Jag var väldigt nära att köpa en Honda Forza 300 CC (tusen tack för all info och hjälp @stjp8729) men efter ett par provkörningar så kändes den inte helt rätt.

Istället blev det en mer renodlad MC, en Kawasaki Versys 650. Den passar mig perfekt, jag kan köra längre turer och man sitter väldigt bekvämt. Jag ville ha något som passar för Thailands mediokra vägunderlag och en hoj som vi fullvuxna människor kan sitta ordentligt på!

Nu hoppas jag att jag kan komma iväg på lite äventyr!

 

IMG_20190816_110041.jpg

IMG_20190816_110106.jpg

IMG_20190816_110121.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

snygg får man fråga varför du inte valde forza 300 ?? är på jakt själv efter en sådan. just nu har jag honda 750 till salu

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minutes ago, soi covboy said:

snygg får man fråga varför du inte valde forza 300 ?? är på jakt själv efter en sådan. just nu har jag honda 750 till salu

Jag tyckte att den var lite "klen" för att köra längre sträckor med. Sen har vi redan en Honda click att köra till 7-11 eller liknande turer. En Forza blev lite same same tyckte jag.

Sen sitter jag bättre på Kawasakin även om Forzan också är väldigt bekväm. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter
2 timmar sedan, skrev Muimatt:

Det här är egentligen en perfekt hoj för @Luke the Drifter

Kawasaki Versys 650 är en kanonhoj, dock så passar den inte riktigt mig.Den är lite för stor och tung för de vägar som jag råkar hamna på allt som oftast.

Min kompis i Hua Hin köpte en sådan och då den var helt ny så åkte vi iväg på en liten utflykt.

Av en ren tillfällighet :whistle: så råkade vi hamna ganska långt ut i spenaten och vi körde stundtals på små stigar ute på annanasfälten och även hyfsade grusvägar.

 

1982868407_Thailng12-133108.jpg.413e532b666d772c2b1340292e774e18.jpg

 

Förvånande nog så var min kompis inte alls imponerad av mina vägval ???  Märkligt !

Då vi kom hem så ställde sig kompisen och tvättade av all grus, sand och lera från hojen och muttrade lite om att jag kunde köra själv i fortsättningen.

 

1632309663_Thailng12-133121.jpg.3f24e57d0fda35ccd0ab9da1ab61b21f.jpg

 

Allt lugnade ner sig så småningom och efter ett tag så sade kompisen till mig att jag kunde få låna hans hoj precis när som helst om jag ville ut och köra med den. Det blev en hel del turer med den men som sagt var, den passar mig inte riktigt.

 

Men jag är helt säker på att du kommer att vara nöjd med cykeln @Muimatt !

Grattis till ett bra köp !  :good:

 

Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, Luke the Drifter said:

Kawasaki Versys 650 är en kanonhoj, dock så passar den inte riktigt mig.Den är lite för stor och tung för de vägar som jag råkar hamna på allt som oftast.

Min kompis i Hua Hin köpte en sådan och då den var helt ny så åkte vi iväg på en liten utflykt.

Av en ren tillfällighet :whistle: så råkade vi hamna ganska långt ut i spenaten och vi körde stundtals på små stigar ute på annanasfälten och även hyfsade grusvägar.

 

1982868407_Thailng12-133108.jpg.413e532b666d772c2b1340292e774e18.jpg

 

Förvånande nog så var min kompis inte alls imponerad av mina vägval ???  Märkligt !

Då vi kom hem så ställde sig kompisen och tvättade av all grus, sand och lera från hojen och muttrade lite om att jag kunde köra själv i fortsättningen.

 

1632309663_Thailng12-133121.jpg.3f24e57d0fda35ccd0ab9da1ab61b21f.jpg

 

Allt lugnade ner sig så småningom och efter ett tag så sade kompisen till mig att jag kunde få låna hans hoj precis när som helst om jag ville ut och köra med den. Det blev en hel del turer med den men som sagt var, den passar mig inte riktigt.

 

Men jag är helt säker på att du kommer att vara nöjd med cykeln @Muimatt !

Grattis till ett bra köp !  :good:

 

Luke the Drifter

Tack LtD, jag hoppas att jag blir nöjd med den här!!!

Du har rätt i att den är lite tung och jag skulle inte våga ta med den ut på några kostigar! Jag är inte tillräckligt bra på att köra offroad för att klara en sån här stor MC på stigar o dylikt.

Men jag ska försöka ta mig en tur till Hua hin lite senare i år. Det borde borde bli en kul utflykt.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Scandinaviancorner said:

Och till Khao lak..

Det blir garanterat en tur till khuk kak. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hör av dig om du kommer till Chiangmai så kan vi prata skit om stjp och ta en tur.  Vi kör turer på krokiga vägar och inte så mycket full gas rakt fram.

 

https://www.maipenrai.se/forum/topic/31180-på-mc-runt-chiang-mai/

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minutes ago, Niro said:

Hör av dig om du kommer till Chiangmai så kan vi prata skit om stjp och ta en tur.  Vi kör turer på krokiga vägar och inte så mycket full gas rakt fram.

 

https://www.maipenrai.se/forum/topic/31180-på-mc-runt-chiang-mai/

Tack det låter skoj men det tar nog ett tag innan jag ger mig på ett sånt långkörar äventyr.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-08-16 at 21:08, skrev Niro:

Hör av dig om du kommer till Chiangmai så kan vi prata skit om stjp och ta en tur.  Vi kör turer på krokiga vägar och inte så mycket full gas rakt fram.

 

https://www.maipenrai.se/forum/topic/31180-på-mc-runt-chiang-mai/

Hej Niro, :)

 

Du får passa dig :) Har en MC tur inplanerad till jul och nyår så kanske kommer förbi.

 

 

Jag kör inte bara rakt fram, igår blev 90 Kms grusvägsåka och lite Enduro i Cha Am..

 

20190818141833.jpg.1555202ddc24a864a9e2443bd8428aad.jpg

fghdh.jpg.70d977cf0361edfd819a8d4e308f5aa2.jpg

gtyui.jpg.86432d088f205feedda1956016e3829d.jpg

 

Ha en kanonbra dag! :)

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser ut att h varit en Cha am tur helt i min smak. Skulle vara roligt att ses igen men är tyvärr bara hemma framm till Lucia i år.

Annars rekommenderar jag Söndags brunchen på Four Seasons här i Chiangmai. Finns allt man kan önska från hummer, Australiensk biff och ostron till ett litet bord där man blandar egen bloody mary

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...