Jump to content
IGNORERAD

Hotel varning


Kung Otto

Recommended Posts

Skulle vara bra med en tråd med kassa hotel.Vi brukade bo på s.d aveny i Bangkok och det kostade 1800b i maj iår kostade det 2000b när frugan var med.Sedan bodde jag där själv en natt,då kosta det 3000b.Aldrig mer s.d aveny.Internet pris står det 1600b.Som tur är så har vi hittat ett nytt favorit hotel Karnmanee 1800b,stora fina rum utan heltäckningsmatta :kort: och kanon frukost.

Någon som har fler varningar?

Link to comment
Dela på andra sajter

BankAnaconda

Bra ide med varningar om dåliga hotel

Men skriv gärna vad som var dåligt med dit hotel

Priset fick du väl reda på när du bokade in, annars var det verkligen en rippoff :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan varna för Siam Sawadee

http://www.sawadee.c...amsawasdee.html

Ett skithotell, dom blåser er bodde där en gång en dag när man kom till rummet hade dom byt toaringen samt lite andra saker.

Obs. dom var inte trasiga, men dom bytte och jag fick betala jag checka ut direkt som sagt ett stor varning för det hotellet.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Ett hotell som jag besökte april/maj 2008 var Sawasdee Sukhumvit Inn

Område: Sukhumvit Road, Soi 57..

Jag var helt övertygad att det var ett billigt hotell men att det skulle vara så slitet trodde jag inte.

Sängkläderna var gång på gång så slitna att det var hål i dom och jag gick ner till receptionen och bad "mycket snällt om nya säng kläder" men, oj va sura dom blev.

Men jag tyckte att bemötandet var mycket dåligt från första början från receptionen utan att säga hej när man kommer utan bara fråga vad man ville.

Varje gång man kom så sa man alltid hej (sawatdee krap) men dom tittade bort typ som att man var en jobbig gäst utan att jag har varit det.

Jag hyrde ett rum i 26 dagar bara för att ha ett ställe att återkomma till och jag hade min stora resväska där.

Min TGF blev jätte arg en dag efter hon såg hur vi blev behandlade och sista dagen så bad dom om ursäkt.

Vi provade aldrig frukosten eftersom vi begav oss iväg på andra äventyr direkt.

Hotellrummet var litet och rummet luktade mögel (inget för den som har allergi) och det var fläckar på väggarna från ett party.

Jag tog en fuktig trasa och torkade på väggen och fläcken försvann direkt, oj va städarna var slöa eller blinda.

Det var skitigt i hörnen och allmänt dåligt städat. AC´n fungerade inte så jättebra utan brummade för sig själv i taket.

Fick betala för 3 stycken Sprite ut minibaren som vi aldrig hade tagit och ett paket kådisar ville dom ha betalt för vid utcheckningen.

Sa till dom att vi hade tagit 2 stycken Cola och 1 Heiniken men det ville dom inte känna vid sig.. Men men.. Cola och en öl blev kanske Sprite för dom.. HAHA.. Irriterande värre att det alltid ska vara krångel vid utcheckingen på lågpris hotell.

Som sagt, det var billigt och som ett lågpris hotell för singel killen som bara vill ha en säng för natten så är det OK. Killar med en dejt som ska imponera på tjejen så är detta inget bra alternativ.. hihihi..

Så ja.. Det var min upplevelse... Nån som har en annan upplevelse av hotellet?

Oktober - November 2007 - Flyger med Thai | Mars - April 2008 - Flyger med Thai | 17 Augusti - 14 September 2008 - Flyger med Finnair | 24 Februari - 19 Mars 2009 - Flyger med Thai | 5 maj - 27 maj 2009 - Flyger med Thai |

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Varning kan också utfärdas för "Hotellet" i Chon Daen detta p.g.a att innertaket som är av masonite hänger ned ungefär 50 cm, och att duschen består av en tunna med vatten, och att tunnan står i vägen när du ska stänga dörren.

Det kostar 150 baht och borde vara gratis, sängkläder byts årligen eller om någon kund klagar.

Vi blev tvungna att sova där en natt och min fru började gråta när hon såg rummet.

Jag har bott på billiga hotel förr men inget så dåligt och smutsigt som detta.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Rogigoal

Kanske många tycker att jag är gnällig nu..

Karin hotel udon,,,,,,,,,aldrig mer,så otrevlig personal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Karin hotel udon,,,,,,,,,aldrig mer,så otrevlig personal.

Vet ine om Du är gnällig, tar Dig dock på orden och tar bort dem från tänkbara hotell för mina kompissars besök i vinter. HADE

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Varning kan också utfärdas för "Hotellet" i Chon Daen detta p.g.a att innertaket som är av masonite hänger ned ungefär 50 cm, och att duschen består av en tunna med vatten, och att tunnan står i vägen när du ska stänga dörren.

Mvh Isan Lover

Tack för tipset, skall tänka på det när jag drar till Chon Daen!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Rogigoal

Quote

Vet ine om Du är gnällig, tar Dig dock på orden och tar bort dem från tänkbara hotell för mina kompissars besök i vinter. HADE

Baa

Snål frukost var det med...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

The Park Hotel, Sukhumvit Soi 7..  :kort:

Inget bra hotell om du är rädd för kackerlackor, annars bra läge..

Gav dom en chans till i juli, och vaknade igen av en kackerlacka sprang över pannan på mig när jag låg i sängen..  :o

Jag vet hur det är med en kackerlacka i ansiktet... Äckligt värre.. Jag låg sjuk i feber en natt och trodde att jag drömde att det var nått i ansiktet när jag vaknade upp med 39 gr feber och känner på pannan och får tagpå en kackerlacka.. Blärk... Men men det kunde ha varit värre...  :ahh:

Oktober - November 2007 - Flyger med Thai | Mars - April 2008 - Flyger med Thai | 17 Augusti - 14 September 2008 - Flyger med Finnair | 24 Februari - 19 Mars 2009 - Flyger med Thai | 5 maj - 27 maj 2009 - Flyger med Thai |

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Pattaya - AA hotel på soi 13  :kort: , det gamla som ligger närmast beachen. Lyckades glömma ett par laxar på rummet och de försvann direkt och jag misstänker städerskan då hon uppförde sig konstigt. Receptionen brydde sig inte ett skit, de verkade vana..

Har bott på det nyare AA också (samma ägare) som ligger en bit längre upp på 13 och det var inte heller någon höjdare. Saltade tvätträkningarna och frukost som skulle ingå utan att det gjort det, grinig nattpersonal och lite annat smått och gott..  :kort:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bond, jag sitter nu och tittar på det hotellet några meter ner för soien  :drunk:

Det är de gula till höger på nedanstående bild.

IMG_2642.JPG

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...