Jump to content
IGNORERAD

Soi Buakhao eller "Buckan" i Pattaya


ragson

Recommended Posts

 

Sitter i hörnan av buckan och "nya" soi made in Thailand på Pagoda hostel.
Slappar med en skön isig Chang och bra bris o håret. Bra trafik på folk och hjulburet... Allt möjligt far förbi i långsam fart, så gammgubbar (jag) hänger med att registrera 555.

 

Det slår mej hur mycket "raggar-rundan" denna gata är...
Jag är ifrån Falun där det var raggarcentrum!
Enviken, Svärdsjö, Vika, Bjursås, Grycksbo, Svartnäs, Aspeboda. Man tog sej mot raggarna, det var där det var action.

 

Så mycket folk, barer, restauranger, bikers, massage mm...

Så himla många sköna folk - från olika håll i världen - som fungerar med varandra på en liten yta...

Jag trivs i alla hundra häromkring och ska göra allt för att stanna kvar.

 

Var är era favoritställen, barer, hotell...?

 

Dela med er av allt ni varit med om på Buckan! [emoji106][emoji41][emoji16]fa1b5d6a84d7889fad7af733af98a9b8.jpg&key=745662dfc9aa9ea61cf2f3a5b6568c684677007d648f32d9261a8634052ef282

 

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

 

 

 

 

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 222
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ragson

    45

  • clion

    13

  • hamnoi

    10

  • Fritz

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

broder tuk tuk

Givetvis soierna 7 och 8 men även att sitta på Beach Road och bara spana in alla som vandrar förbi.

 

Soi Bukauho har jag aldrig tyckt om.  Skitigt och bullrigt.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörnet Baukao Diana perfekt spanarplats i "lobbyn" på ett guesthouse. Typ barbord ut mot gatan o man hämtar billig öl själv i repan. Där har man suttit många timmar o spanat på folklivet.

Men ärligt talat så blir det nästan för mycket trafik ibland.

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar Buckan skarpt , brukar sitta Nikom Court (gubbhyllan med självservering) o kolla på trafiken

Sen finns det ju massvis med andra bra ställen 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det öppnar ju nya ställen hela tiden så man vet ju inte om dom finns kvar efter ett par månader, men gillade sist att softa i skinnstolar strax innan soi made in Thailand (det kanske är samma ställe -vad vet jag?)

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar Buckan skarpt , brukar sitta Nikom Court (gubbhyllan med självservering) o kolla på trafiken
Sen finns det ju massvis med andra bra ställen 
Det heter ju stället jag menade, tack! Fasen nu längtar man dit, skit samma om det tutas o gasas skriks o lever fan.

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev ragson:

 

Sitter i hörnan av buckan och "nya" soi made in Thailand på Pagoda hostel. Slappar med en skön isig Chang och bra bris o håret. Bra trafik på folk och hjulburet... Allt möjligt far förbi i långsam fart, så gammgubbar (jag) hänger med att registrera 555.

 

Det slår mej hur mycket "raggar-rundan" denna gata är...Jag är ifrån Falun där det var raggarcentrum! Enviken, Svärdsjö, Vika, Bjursås, Grycksbo, Svartnäs, Aspeboda. Man tog sej mot raggarna, det var där det var action.

 

Så mycket folk, barer, restauranger, bikers, massage mm...

Så himla många sköna folk - från olika håll i världen - som fungerar med varandra på en liten yta...

Jag trivs i alla hundra häromkring och ska göra allt för att stanna kvar.

 

Var är era favoritställen, barer, hotell...?

 

Dela med er av allt ni varit med om på Buckan! emoji106.pngemoji41.pngemoji16.pngfa1b5d6a84d7889fad7af733af98a9b8.jpg&key=745662dfc9aa9ea61cf2f3a5b6568c684677007d648f32d9261a8634052ef282

 

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

 

 

 

 

Klockrent! Skönt tänk och text. 

Masa (😉) dig in några meter så hamnar du på Soms bar (Småland) som är en riktigt trevlig bar.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Jive:

Klockrent! Skönt tänk och text. 

Masa (😉) dig in några meter så hamnar du på Soms bar (Småland) som är en riktigt trevlig bar.

 

Jo där har jag varit några ggr, men brukar hamna runt hörnet på "Nonnoi". Dom har ett himla bra band, bra låtar och bra musiker.
Det var där jag fick in den roliga notan....En liten changflaska kostade 80 baht och en stor chang kostade 180 baht.
När jag undrade om det verkligen skulle va så, fick jag tillbaka..."Yes, big bottle more expensive!"..  :-)

Men han har ändrat till 160 baht nu för stor chang...

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev ragson:

 

Jo där har jag varit några ggr, men brukar hamna runt hörnet på "Nonnoi". Dom har ett himla bra band, bra låtar och bra musiker.
Det var där jag fick in den roliga notan....En liten changflaska kostade 80 baht och en stor chang kostade 180 baht.
När jag undrade om det verkligen skulle va så, fick jag tillbaka..."Yes, big bottle more expensive!"..  :-)

Men han har ändrat till 160 baht nu för stor chang...

Ha ha!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar också det området starkt, ffa nya övre delen av soi MIT.

 

Brukar hänga i en liten bar i andra ledet, Money Bar. Relaxat, bra biljardbord och kul personal.

Ändrades av frogfish
Stavfelskorrigering
Link to comment
Dela på andra sajter

10 hours ago, Havet said:

Gillar Buckan skarpt , brukar sitta Nikom Court (gubbhyllan med självservering) o kolla på trafiken

Sen finns det ju massvis med andra bra ställen 

Japp, Nikom Court är en klar favorit om man vill ha en kall öl och dessutom billig, 70 baht för en stor (Chang och Leo). Dom är ofta så kalla att dom fryser fast i varandra. Det fick jag erfara när jag var ny i baren. Brått som man har när man ska ha en kall så ryckte jag tag i en Leo och fick en annan som var fastfrusen med på köpet som med ett brak for rakt ner i golvet. Man får ju göra nåt för att få lite uppmärksamhet.

Skådespelet i trafiken från gubbhyllan är svårslagen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, det är ett trevligt ställe att sitta och titta på folklivet

DSC00186.JPG.176ebbbe15d2c8163ab64fb6943fd94b.JPG

DSC00187.JPG.f4fc48189d21d6899af75219b970c741.JPGDSC00189.JPG.ded05c93d8c579d35019bba06942d82f.JPG

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att den här tråden poppat upp. Jag har nämligen märkt att jag spenderar allt mer tid mellan second road och Buakhao, är sällan på Walking Street numera. Där är det mest Windmill och Beer Garden som lockar. 

 

Därför ska jag bo på Soi Buakhao, ungefär vid night market, på min nästa resa i februari. Det är gemytligare och lite bättre prisnivå på det mesta än närmare beach road. Gillar också att sitta på Nikom Court och kolla in stans livligaste korsning, men har aldrig sett någon olycka där, även om det är nära mest hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Abercrombie:

Kul att den här tråden poppat upp. Jag har nämligen märkt att jag spenderar allt mer tid mellan second road och Buakhao, är sällan på Walking Street numera. Där är det mest Windmill och Beer Garden som lockar. 

 

Därför ska jag bo på Soi Buakhao, ungefär vid night market, på min nästa resa i februari. Det är gemytligare och lite bättre prisnivå på det mesta än närmare beach road. Gillar också att sitta på Nikom Court och kolla in stans livligaste korsning, men har aldrig sett någon olycka där, även om det är nära mest hela tiden.

Den korsningen är ju bland dom roligaste, men det går så långsamt i trafiken just där.

Har sett nån moppe missa att bromsa och kört in i nån annan, men personskador...Nej, så fort går det inte.

Roligaste är när nån lastbil ska in där och krångla. Då fastnar det åt alla håll direkt 555.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har haft några grundstötningar på soi Sixten bar. Låg ett stenkast in från Buckan. Kan väl ha varit runt 2005?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev rolba:

Har haft några grundstötningar på soi Sixten bar. Låg ett stenkast in från Buckan. Kan väl ha varit runt 2005?

Ja chappen drev väl den där kring 2005-2006 om jag inte minst fel.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev frogfish:

Gillar också det området starkt, ffa nya övre delen av soi MIT.

 

Brukar hänga i en liten bar i andra ledet, Money Bar. Relaxat, bra biljardbord och kul personal.

Gör en halv-Clion.

 

Pratade precis med ägarinnan till Money Bar på soi MiT, och det är tydligen partaj där ikväll (utöver det vanliga). Så för den som vill finns fri mat och musik att tillgå under kvällen.

Håll ögonen öppna efter loggan nedan, 25 meter ner på soi MiT från Bukkan, på vänster sida.

image.png.c273a21e43325054f951f296e1ae6b2d.png

 

Har inget eget intresse i denna verksamhet, dock gillar jag stället. Men om det bryter mot nån forumregel om reklam så kan mod ta bort detta inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frogfish:

Gör en halv-Clion.

 

Pratade precis med ägarinnan till Money Bar på soi MiT, och det är tydligen partaj där ikväll (utöver det vanliga). Så för den som vill finns fri mat och musik att tillgå under kvällen.

Håll ögonen öppna efter loggan nedan, 25 meter ner på soi MiT från Bukkan, på vänster sida.

image.png.c273a21e43325054f951f296e1ae6b2d.png

 

Har inget eget intresse i denna verksamhet, dock gillar jag stället. Men om det bryter mot nån forumregel om reklam så kan mod ta bort detta inlägg.

Ja skulle det bryta mot någon forumregel att tipsa om ett evenemang så är du nog inte ensam om att bryta mot den regeln.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev ragson:

 

Sitter i hörnan av buckan och "nya" soi made in Thailand på Pagoda hostel.
Slappar med en skön isig Chang och bra bris o håret. Bra trafik på folk och hjulburet... Allt möjligt far förbi i långsam fart, så gammgubbar (jag) hänger med att registrera 555.

 

Det slår mej hur mycket "raggar-rundan" denna gata är...
Jag är ifrån Falun där det var raggarcentrum!
Enviken, Svärdsjö, Vika, Bjursås, Grycksbo, Svartnäs, Aspeboda. Man tog sej mot raggarna, det var där det var action.

 

Så mycket folk, barer, restauranger, bikers, massage mm...

Så himla många sköna folk - från olika håll i världen - som fungerar med varandra på en liten yta...

Jag trivs i alla hundra häromkring och ska göra allt för att stanna kvar.

 

Var är era favoritställen, barer, hotell...?

 

Dela med er av allt ni varit med om på Buckan! emoji106.pngemoji41.pngemoji16.pngfa1b5d6a84d7889fad7af733af98a9b8.jpg&key=745662dfc9aa9ea61cf2f3a5b6568c684677007d648f32d9261a8634052ef282

 

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

 

 

 

 

Korsnäs, Hosjö, Hälsingberg eller räknas det som stan.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Kenneth4618 said:

Jo, det är ett trevligt ställe att sitta och titta på folklivet

DSC00186.JPG.176ebbbe15d2c8163ab64fb6943fd94b.JPG

DSC00187.JPG.f4fc48189d21d6899af75219b970c741.JPGDSC00189.JPG.ded05c93d8c579d35019bba06942d82f.JPG

Du kanske skulle skriva en liten varningstext på ditt 3:e foto på ”bruden” som står och lagar spagetti om du förstår vad jag menar 😎😗😎

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-08-16 at 16:53, skrev frogfish:

Gör en halv-Clion.

 

Pratade precis med ägarinnan till Money Bar på soi MiT, och det är tydligen partaj där ikväll (utöver det vanliga). Så för den som vill finns fri mat och musik att tillgå under kvällen.

Håll ögonen öppna efter loggan nedan, 25 meter ner på soi MiT från Bukkan, på vänster sida.

image.png.c273a21e43325054f951f296e1ae6b2d.png

 

Har inget eget intresse i denna verksamhet, dock gillar jag stället. Men om det bryter mot nån forumregel om reklam så kan mod ta bort detta inlägg.

Halv-Clion?  hehe den var ny för mej hehe...

Buckan tråden handlar om soi buakaow och allt runtikring.

Inte bara Buckan...Finns ju massa sköna soier som kopplar på ifrån den.

 

Soi Leng Kee, Chayapoon (skitiga gatan), Made in Thailand, Skaew, Honey, LK Metro, New plaza osv...

Dom får va med allihopa tycker jag. Det är känslan i området som räknas ju.

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-08-16 at 17:38, skrev HaSib HaSib:

Du kanske skulle skriva en liten varningstext på ditt 3:e foto på ”bruden” som står och lagar spagetti om du förstår vad jag menar 😎😗😎

Nej...kan du förtydliga??  :D

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-08-16 at 17:01, skrev bambam:

Korsnäs, Hosjö, Hälsingberg eller räknas det som stan.

För mej tillhör det Falun och fan så fina ställen ju! 

Ändrades av ragson

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...