Jump to content
IGNORERAD

Vart åker ni i framtiden? Vietnam?


Tommy

Recommended Posts

  • Svar 161
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    13

  • Jive

    11

  • Wuttan

    10

  • Soengsang

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2020-05-15 at 21:24, skrev berlitz:

Jag gillar iaf Vietnam,bodde där i 6 mån å vart otroligt väl välkommen å inbjuden i många hem.Dock var det för 10år sedan,men har fortfarande kontakt med flera av mina vänner där. Var å besökte ett flertal bekanta för några år sedan å alla var otroligt verkligen lika,välkommen å känn dig som hemma.

Har ett par polare i Thailand som säger samma sak, hade de inte Thaifru så skulle de välja bort Thailand för Vietnam, själv aldrig varit där, vart skall man åka anser du, nöjesliv samt vacker natur är jag intresserad av 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Bike:

Har ett par polare i Thailand som säger samma sak, hade de inte Thaifru så skulle de välja bort Thailand för Vietnam, själv aldrig varit där, vart skall man åka anser du, nöjesliv samt vacker natur är jag intresserad av 

Nha Trang är mitt favorit tillhåll.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Bike:

Har ett par polare i Thailand som säger samma sak, hade de inte Thaifru så skulle de välja bort Thailand för Vietnam, själv aldrig varit där, vart skall man åka anser du, nöjesliv samt vacker natur är jag intresserad av 

Gillar både Vietnam, Kambodja och Laos mer än Thailand. 
Mer att se, mycket mer intressant.

Både historia och byggnader.

Men så gillar jag ju kolonialbyggnader.

Sen minst lika trevliga människor.
 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Bike:

Språk ? Engelskan ganska ok påstås det, i alla fall i vissa trakter 

Engelskan mycket bättre i både Vietnam och Kambodja jämfört med Thailand, Laos som Thailand tycker ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev born41:

Var  ligger Caleta del Furste?

Fuertuventura, Kanarieöarna.

 

Ska du till Fuertuventura så kolla Corralejo också. I mitt tycke trevligare.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev born41:

Var  ligger Caleta del Furste?

Caleta de Fuste är en ort i Spanien. Den ligger i provinsen Provincia de Las Palmas och regionen Kanarieöarna, i den sydvästra delen av landet, 1 600 km sydväst om huvudstaden Madrid. Caleta de Fuste ligger 9 meter över havet och antalet invånare är 6 000. Den ligger på ön Fuerteventura. Wikipedia

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-08-15 at 21:03, skrev spooncreek:

Ett enkelt sätt att stanna i Thailand hyfsat länge är att inte söka visum alls. 30 dagar arrival, förläng 30 dagar på immigration..Efter 60.dagar ta två eller flera dagar semester i tex det underbara Vietnam, eller kör ett visa-run över dagen till Kambodja, stämpla in 30 nya dagar, förläng dem med 30 till på immigration. Och så vidare. Thailands visumregler är rätt shyssta på det viset

 

Funkar det här fortfarande? Har inte orkat sätta mig in i alla nya regler som kommer hela tiden, men det här är det "goa" Thailand som har funkat bra för mig tidigare genom åren.

 

Lär knappast bli aktuellt än på ett tag, men det känns som att dom har täppt till alla hålen för att göra det svårare numera.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Funkar det här fortfarande? Har inte orkat sätta mig in i alla nya regler som kommer hela tiden, men det här är det "goa" Thailand som har funkat bra för mig tidigare genom åren.

 

Lär knappast bli aktuellt än på ett tag, men det känns som att dom har täppt till alla hålen för att göra det svårare numera.

Nope sådär kan man inte hålla på längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
chevrolet-48
1 timme sedan, skrev audirs2:

 

Tja du har KK du. Men trevligt me visa å tex ladies där. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...