Jump to content
IGNORERAD

Mitt 50-årskalas

Herr Chang
 Dela

Recommended Posts

Nu har jag äntligen fått in bilderna från mitt 50-årskalas på datorn i Göteborg, så här kommer en liten rapport. Tyvärr har jag inte så mycket bilder jag skulle önskat, men övriga forummedlemmar som deltog och tog bilder får gärna fylla på!

5 maj 2009 var det alltså dags i Chiang Mai, och det börjar vid niotiden på morgonen när en truck med 15 släktingar och vänner anländer från Isaan. Bland annat svärfar och svärmor Chang samt två av svågrarna Chang. Man har tydligen kört hela natten... Som tur är har vi stort hotellrum, eller snarare svit med två sovrum och stort vardagsrum.

IMG_5019.jpg

Det dröjer inte länge förrän alla är hungriga ;-)

IMG_5023.jpg

Efter maten vill man vila sig lite, så då kan det ju passa att jag gör dagens goda gärning. Många thailändarna tycker att man ska göra något bra på sin födelsedag, till exempel besöka templet eller liknande.

Jag gjorde ju bort mig för ett tag sen då jag i en tråd hävdade att det inte finns ålderdomshem i Thailand. Där hade jag fel! Så då fick jag iden att besöka ett thailändskt ålderdomshem och skänka något. Fru Changs vännina Phan känner till ett, så då åker vi dit. Först stannar vi och köper några kassar frukt vilket fru Chang tycker är tillräckligt som en fin gest. Stället ligger ganska centralt i Chiang Mai.

IMG_5032.jpg

Vi parkerar inne på området.

IMG_5033.jpg

Vi har tänkt oss att frukten ska bli någon slags efterrätt till lunchen som snart börjar. De flesta har redan gått och satt sig för den, men vi hittar ett par äldre vid uteplatsen och lämnar över frukten.

IMG_5036.jpg

Det ser onekligen trivsamt ut inne på området.

IMG_5043.jpg

Vi går och hälsar på några av de som satt sig i väntan på lunch.

IMG_5044.jpg

Speciellt en dam är det intressant att konversera med. Hon pratar nämligen hyfsad engelska. När jag frågar hur det kommer sig svarar hon bara "I go and learn"... Hon berättar att vistelsen på detta hem är helt gratis, "government" betalar allt.

IMG_5046.jpg

Uppenbarligen har man tillgång till hjälpredskap.

IMG_5048.jpg

Här en riktig krutgumma!

IMG_5049.jpg

Andehus har man också.

IMG_5051.jpg

Sedan åker vi tillbaka till hotellet. Mittemot Prince Hotel finns stället Boomerang där några av oss har lite förfest. Här Lennart som på sin första resa till Thailand redan efter några dagar lyckats hitta damsällskap för resten av vistelsen...

IMG_5059.jpg

Även Bibben och Krögarn deltar.

IMG_5060.jpg

Det var tänkt att kalaset skulle börja 17.00, men dröjer på grund av diverse bestyr fram till cirka 18.00 innan vi kommer dit. Vi har hyrt del av ett karaokeställe men får dock disponera scenen själva hela kvällen. Här sjunger svågerdotter Chang.

IMG_5063.jpg

Vi har beställt nordthailändsk mat, typ sådant som ingår i Khan Toke. Nu är ju detta ingen äkta Khan Toke, bland annat för att vi inte sitter på kuddar vid små runda bord. Vi fick priset THB 200 person för maten, och det väl OK. Som synes är det whisky eller Beer Chang som dricks vad gäller alkoholhaltigt.

IMG_5070.jpg

Utom för Anders Buriram som absolut ska ha Beer Leo ;-)

IMG_5072.jpg

Födelsebarnet uppvaktas av fru Chang och Som, ägarinna av vår favoritbar Best Bar Gain.

IMG_5080.jpg

Svåger Chang får en ros av Som när han sjunger.

IMG_5107.jpg

Vi hade fem inhyrda sångare/dansare, och det här var väl sminkhörnan då.

IMG_5112.jpg

Lennart är i fin form, Krögarns polare ser dock lite trött ut.

IMG_5122.jpg

En mycket söt sångerska.

IMG_5126.jpg

Ojdå, det går visst åt en del dricka! Vi fick dock bra pris på Beer Chang, 8 stora flaskor för THB 300.

IMG_5136.jpg

Fru Changs väninna från Göteborg som hon jobbar med i Göteborg var också där med pojkvän. Och så den söta sångerskan, fru Chang och en tyvärr beskuren Anders fruga.

IMG_5138.jpg

De inhyrda artisterna uppträder även allihop samtidigt.

IMG_5143.jpg

Hmm, nu var det visst slut med bilder från min kamera. Men det ska sägas att alla bilder från kalaset som visats här är tagna av son Chang. Själv var jag upptagen med annat...

En del gäster lämnade något tidigare än de övriga, och blev då skjutsade av Khun Go in i Chiang Mai. Pinsamt nog hamnade dom i en poliskontroll där polisen ansåg att Khun Go ej har tillstånd att köra turister. Det ska bland annat finnas papper och bilen ska ha gula registreringsskyltar. Jag var själv inte med om denna händelse, så detta är andrahandsuppgifter. Medan dom stod och käftade om detta blev en av faranggästerna så nervös att han sprang iväg, dock utan någon åtgärd från polisen. Övriga passagerare satt snällt kvar i bilen, och till slut skulle alla med till polisstationen. Där blev man erbjudna att använda toalett medan det diskuterades med Khun Go. Nu tröttnar ytterligare en faranggäst och lämnar helt sonika polisstationen utan att någon protesterar. Khun Go ringer frenetiskt runt bland de poliskontakter han har, och hittar till slut rätt person. Polisen låter honom åka vidare.

Allt detta får jag veta först senare. Kanske tur det, fanns just inget jag kunde gjort. Till slut är det dags att betala notan som går på THB 14587. Man prutar dock snabbt till THB 14000 genom att säga att jag slipper betala för isen... Nåja, ett hyfsat pris för ett kalas av denna storleksordning. Jag är nöjd!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

• Svar 63
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

9

• Krögarn

6

• Bibben

6

• phitsanulok

3

Mest aktiva i denna tråd

Smart att hyra en karokee-bar,slipper stöket hemma.Tillställningen såg trevlig ut. :preved:

Long live the King

Dela på andra sajter

Ja, HC. Såg ju riktigt trevligt ut.

Och ett ålderdomshem i Thailand, det var trevligt att se.

Dela på andra sajter

Och ett ålderdomshem i Thailand, det var trevligt att se.

Kan bara bekräfta detta.när vi var på

Koh Sichang förra året såg vi det också,

men tyvärr inga bilder.tänkte inte

på det (jädrans)t!

Vi har det iaf ganska bra!

Dela på andra sajter

såg ut att ha varit en lyckad tillställning  :great:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Gött mos, Herr Chang!  :yes:

Nice pix från partyt och CNX!

Mittemot Prince Hotel finns stället Boomerang där några av oss har lite förfest.

Boomerang, där har man ju suttit!  ;)

Trevlig ställe.

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Dela på andra sajter

jaja chang, har man fyllt 50 är det dags att börja planera :yes:

Precis, när man fyller 60 blir det kanske kalas på det hemmet ;-)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Hej

Tycker inte Herr chang ser en dag äldre ut än 40 ;) , det är ju så med oss män att ju äldre vi blir desto sexigare blir vi, och med damerna är det lite tvärtom.

Trevliga bilder, och grattis i efterskott till dig HC!

mvh swebat

You can do it

Dela på andra sajter

60årsdagen vore väl fan om man ska behöva tillbringa på hemmet, men det är ju skönt att veta att hemmen finns if man kommer i den sitsen att man tillbringar de sista åren i LOS

Dela på andra sajter

på bild 1 sitter en tjej 3a från vänster som är fruktansvärt lik frugans syster(i mina ögon sett iaf), kanske är det lika med thai som kommer hit, att många falanger är lika varandra.

mvh walle

Dela på andra sajter

Tack för fina bilder. Reportaget från ålderdomshemmet hade nog egentligen förtjänat en egen tråd.

Dela på andra sajter

Hej

Tycker inte Herr chang ser en dag äldre ut än 40 ;) , det är ju så med oss män att ju äldre vi blir desto sexigare blir vi, och med damerna är det lite tvärtom.

mvh swebat

Äldre herrar blir just det, äldre damer blir gamla käringar.

HC

Synd att missa partyt, hade mycket väl kunna tänka mig deltaga i kören!!!!

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Tycker inte Herr chang ser en dag äldre ut än 40 ;)

Jag tycker han ser ut som sjutton  :mdr:

member of svampen's fan-club :yes:

Dela på andra sajter

Guest wille

Swebat och Baa lyckas gora en konstform av sjalvbedrageri  ;)

Sag utan som en skont avslappnad tillstallning HC.

Dela på andra sajter

Swebat och Baa lyckas gora en konstform av sjalvbedrageri  ;)

Det är ingen konst käre vän , det är medfött! :whistle:

Baa (som fortfarande vill vara med i kören)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Det kommer snart bilder från mig HC. Håller på att samla kraft ännu. Tack än en gång för en trevlig tillställning.

Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Fina bilder Herr Chang :great:

Och naturligtvis grattis i efterskott eftersom

jag missat att du har blivit gubbe :D

själv har man långt kvar :drinks:

Dela på andra sajter

Guest Knasen

Först och främst så vill jag gratulera på din 50-årsdag.. Fina bilder har du oxå publicerat, men jag saknar Herr Changs  äventyr med pratbubblor och liknande,.. Skön humor...  :mdr: Finns inget mera klockrent än detta...  :bag:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...