Jump to content
IGNORERAD

Kobra på toaletten. Bali


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Vid en resa till Kuta på Bali brukade vi festa några gånger i veckan på S.C bar, som var populärast i stan.

Helt plötsligt utbröt ett tumult i lokalen,och folk rusade mot utgången. Jag och min kompis skyndade oss fram och kollade vad som hände,

och det var en gäst som gick på toaletten och fick se en stor kobra bakom dörren när han stägde den. Gästen fick panik och rusade ut chockad och skrämde iväg dom flesta gäster. Diskussuioner utbröt mellan personalen och några gäster om hur det här skulle lösas.

En full australiensare erbjöd sig att ta ormen och peronalen acceptetrade ivrigt detta . Så han gick ensam in på toaletten i någon minut och kom ut med ormen i ett stadigt grepp. Då fick balineserna panik och sköv australiensaren med ormen framför sig med sopkvastar i hans mage och bröst. Han frågade var han skulle göra av ormen och dom sa till honom att slänga ut den på gatan. Det går ju inte sa han då kan ju någon bli dödad där. Det är mycket bättre dom dör där ute än här inne svarade personalen. Australiensaren vägrade och gick tillbaka till toaletten med ormen, han kollade och hittade ett hål i väggen där han matade in ormen bit för bit med svansen först, tillslut försvann hela ormen ut genom väggen. Han blev dunkad i ryggen och gratulerad av alla, och fick något att berätta när han kom hem igen.

S. C Bar var förresten den nattklubb som sprängdes av terrorister några år senare (Många turister dog) , jag har en egen ide om varför just denna plats valdes ut, lokalbefolkningen var nämligen inte tillåtna att besöka baren bara turister, detta kändes stötande, och var något som jag vet retade befolkningen.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul story,  Isan Lover.  // Mvh anders  PS Vi funderar på och besöka Bali när vi har flyttat ned.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Jag rekommenderar besök på Bali, väldigt grönt, fina vattenfall, terassodlingar, halva priset mot Thailand på allt boeende, mat, shopping m.m. Jag har varit där som singel men hoppas kunna ta med fru och barn dit någon gång.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...