Jump to content
IGNORERAD

Svaren på frågorna alla ställer, jag har dem nu!


korp

Recommended Posts

:dance1:

Jag har just tillämpat ett par psykologiska teorier som ger ett möjligt generellt svar på varför svenska män väljer Thailändska partners, samt varför detta är så extremt provokativt för vissa personer och därmed varför det som fenomen skapar ett relativt stort media intresse.

Ni får tyvärr vänta tills helgen innan jag delar min fynd med er, jag har prov på fredag så det hinns inte nu. Personligen tycker jag mina slutsatser är väldigt intressanta, lite provokativa, men mest positiva. Om inte annat ger det iaf en förklaring som inte är baserat på negativa fördomar och stereotyp bilder, samt som är baserad på vetenskapliga teorier.

  :na:     :clapping:

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Joints

    12

  • Magnus-Chumphae

    10

  • Tujtuj

    9

  • korp

    9

Mest aktiva i denna tråd

Väntar med spänning  :wai:

Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror svaret ligger i denna frågan.

Varför välja en farangkärring sur och ful,

när man kan få en sexgudinna, snygg och gul?

eller kanske svaret ligger här...

Trött på tjat, skaffa asiat

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tror svaret ligger i denna frågan.

Varför välja en farangkärring sur och ful,

när man kan få en sexgudinna, snygg och gul?

eller kanske svaret ligger här...

Trött på tjat, skaffa asiat

jösses farang,poet ochså

inte illa :clapping:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

jösses farang,poet ochså

inte illa :clapping:

Sorry, stulna bägge två

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

:dance1:

Jag har just tillämpat ett par psykologiska teorier som ger ett möjligt generellt svar på varför svenska män väljer Thailändska partners, samt varför detta är så extremt provokativt för vissa personer och därmed varför det som fenomen skapar ett relativt stort media intresse.

Ni får tyvärr vänta tills helgen innan jag delar min fynd med er, jag har prov på fredag så det hinns inte nu. Personligen tycker jag mina slutsatser är väldigt intressanta, lite provokativa, men mest positiva. Om inte annat ger det iaf en förklaring som inte är baserat på negativa fördomar och stereotyp bilder, samt som är baserad på vetenskapliga teorier.

  :na:     :clapping:

Nu har vi väntat otåligt och helgen är nästan slut. Var är alla svaren?

Link to comment
Dela på andra sajter

Elemnetärt kära Forumister.

Tillåt mig att hjälpa er i edert bryderi:

1. Kärlek.

2. Avundsjuka.

Arne Holmes

Link to comment
Dela på andra sajter

Solklart MC :D:D:D:D:D:D

Va fan ska man me farangkäring till om dom rappar så jäla dåligt

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Fast verkligheten är nog avsevärt mera banal än så, fysisk skönhet är tilldragande och människans genetiska arv gör att de med stor genetisk skillnad inom rasen dras till varandra då deras avkomma har minskad risk för ärftliga genetiska defekter som kommer av för lite variation i arvsmassan.

Mvh

magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

AHA

Det förklarar varför fula faranger har snygga Thai, eller?

Baa :mdr:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fast verkligheten är nog avsevärt mera banal än så, fysisk skönhet är tilldragande och människans genetiska arv gör att de med stor genetisk skillnad inom rasen dras till varandra då deras avkomma har minskad risk för ärftliga genetiska defekter som kommer av för lite variation i arvsmassan.

Mvh

magnus-Chumphae

Och det skulle på något sätt bevisa att svenska män gifter sig med just thailändska kvinnor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

  Nej Joints

Det bevisar bara varför en del kvinnor och män dras till människor som ej liknar dem i så höggrad, så det bevisar inget när det gäller Thailändskor. Det enda det påvisar är att det är en orsak till att många finner tex Afrikaner, Asiatskor tilldragande på samma sätt som dessa finner Européer tilldragande. Att som du säger finna en orsak specifik för Thailändskor är avsevärt svårare!

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att du har rätt. Jag trodde dock att alla redan visste detta.

Frågan här var ju varför svenska män väljer thailändska kvinnor. Genetiska arv och effekter är nog inte en alltför stor eller bidragande orsak. I allafall inte från svenskt håll, gissar jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett klurigt ämne, väntar med spänning! :mdr:

En (o)bekväm teori.

Dom är oftast små=lätthanterliga!

Dom ler ofta=lättsamma

Dom lagar god mat=lättsmälta

Dom är bra i sängen=lättraggade i baren!

Dom är billiga i drift=lättmättade!

Fast detta är det väl ingen som håller med om! :bag:

Skulle lika bra kunna vara finn 5 fel eller hur! :crazy::crazy::crazy:

lättlurade Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, lättmättade är väl att ta i...

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Klart att du har rätt. Jag trodde dock att alla redan visste detta.

Frågan här var ju varför svenska män väljer thailändska kvinnor. Genetiska arv och effekter är nog inte en alltför stor eller bidragande orsak. I allafall inte från svenskt håll, gissar jag.

Mina teorier:

A. Kontaktyta. Svenskar semestrar i Thailand. Att det redan finns en del thaitjejer i Sverige gör att detta blir självgenererande, släkt o vänner som hälsar på..

B. Fysisk attraktivitet. Asiatiska tjejer anses av många, inte bara svenska killar, vara mycket utseendemässigt attraktiva. De feminina dragen gör att asiatiska killar inte ligger lika bra till hos svenska tjejer.. En extra faktor här är storleken, så gott som alla tjejer vill ha en kille som är längre än de själva, så gott som alla killar vill ha en tjej som är kortare än de själva. Kolla en vanlig datingsajt...

Alltså raggar herrarna utländska småväxta damer i Asien och damerna raggar utländska långa stiliga herrar i Afrika..

C. Ekonomifaktorn. Den genomsnittlige svensken har ett ekonomiskt mycket fördelaktigare liv än den genomsnittlige thaiaren. Killar med stabil ekonomi är attraktivare (vilket inte behöver vara liktydigt med att tjejerna bara är golddiggers).

Sedan tillkommer lite smått och gott som att t ex en välutbildad thaitjej med bra jobb (för vilken C ovan är rätt ointressant) kan ha svårt att hitta en thaiman eftersom han ofta inte vill ha en "karriärhustru" (det senare är något jag läst mig till i Thailand Fever, jag talar inte av egen erfarenhet här. Men det verkar inte orimligt)

Vore det inte för faktorn "kontaktyta" skulle det bli lika många vietnamesiskor, malaysiskor eller filippinskor som thailändskor som kom till Sverige.

Dagens Dumheter från Amatörsociologen Jolin  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det väl så.. att det har immigrerat ca 20 000 thai till Sverige.

Alltså gissningsvis 20 000 Svenska killar/män har valt Thaitjej. 20 tusen.. inte två miljoner.

Så... Svenska män väljer INTE Thaitjejer. De väljer fortfarande i allra högsta grad Svenska tjejer.

Varför finns det då killar som väljer en tjej från Thailand? Tja... de kanske tycker om just sin tjej?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kärlekens vägar äro outgrundliga.

Hobbyforskarna på forumet inom detta ämne lär aldrig komma fram till någon hållbar slutsats till varför fullt friska män väljer att tillbringa resterna av sina liv med människor som samlar på skor.

Relationsteoretiker Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kärlekens vägar äro outgrundliga.

Hobbyforskarna på forumet inom detta ämne lär aldrig komma fram till någon hållbar slutsats till varför fullt friska män väljer att tillbringa resterna av sina liv med människor som samlar på skor.

Relationsteoretiker Arne

Arneboy. Du har många talanger. Vissa är öppna andra är dolda. Men dom flesta är kuliga :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...