Jump to content
IGNORERAD

Svaren på frågorna alla ställer, jag har dem nu!


korp

Recommended Posts

Quote

ett annat intresant tal är 47.

Dom enda intressanta talen är 6 och 69

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Joints

    12

  • Magnus-Chumphae

    10

  • Tujtuj

    9

  • korp

    9

Mest aktiva i denna tråd

och förövrigt så e siffermystik såååå tråkigt

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

och förövrigt så e siffermystik såååå tråkigt

6 med 69 kan bli siffermysigt  :yes:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

6 med 69 kan bli siffermysigt  :yes:

och 200+ 1000 blir 1200

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

och 200+ 1000 blir 1200

Lite för kinky för mig  :kort:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

och 200+ 1000 blir 1200

Quote

Lite för kinky för mig  :kort:

Hmm...är det måhända en natt med Noi medans thagubben ligger breve och tittar på?

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vara så att korpen faktiskt är en pyskologstudent, som utför ett litet socialt experiment. Ställ en fråga, utlova ett svar och sen se vad som händer. Kanske frågan blir besvarad autmatiskt. 

Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Quote

Jag har blundat och ha räknat till tio.

Försöker du klanka ned på min intelligens med det det där inlägget så tycker jag personligen att du kan ta och läsa mitt inlägg igen, tänka en gång till, och sluta använda ologiska låtsasmetaforer.

Min poäng var iaf att om du bad en majoritet utav världen att måla upp sin bild utav en svensk man respektive kvinna så skulle kvinnorna få en mer fördelaktig bild. Med det menar jag inte att kvinnor på något sätt är bättre eller sämre än män.

Att tro att FI är någon form utav språkrör som talar för världens feminister är inte bara missvisande utan fullständigt felaktigt. FI har sina röster i den radikala och tydligen ganska manshatande kärnan utav feminister - och jag tycker deras budskap är förjävligt. Men här på forumet läser jag era utlägg om feministkärringar och svenska kärringar ett par gånger dagligen, och ni är bra mycket värre än några FI-ungdomar.

Jag har inget emot 55-åriga män med ölmage, feminister har inget emot 55-åriga män med ölmage. Varför har så många utav er ett behov utav att klanka ned på kvinnor och feminister?

Allt jag sade var att man inte skall hålla på och generalisera och döma många människor för ett fåtal människors handlingar.

Durian

Var inte min mening att klanka ner på din intelligens men jämförelsen du gjorde var lite konstig efter din komplettering av vilka du avsåg att jämföra du skrev ju 19 åriga Flickor som jämnfördes med män på 55 år det var inte jag som gjorde den jämnförelsen det var du som förtydligade dig till det.

Sedan så ska du nog ta och lyssna på hur det talas om Svenska tjejer i mellanöstern, och kring medelhavet innan du drar så snabba slutsatser om hur de olika könens beteenden uppfattas runt om i världen.

Jag är för jämställdhet men anser personligen att det har inte ett skit med feminism att göra ” om en del vill kalla jämnställdhet mellan könen för feminism så ok Rött är Blått med om vi är överens om att ändra betydelsen av ord!

Feminism och jämställdhet mellan könen är inte det samma om vi tar ordensstrikta betydelse! Jag vet att jag nu retar upp vårt etablissemang då man inte får opponera sig mot deras floskler!  Men börjar tröttna på den sneda debatten ta exempelvis jämnställdhets åtgärder vid intagningen till Universitet då det underrepresenterade könet skulle få förtur vid urval så var det ok tills en utbildning råkade ge några killar förtur!  Alla hade lika intagningspoäng men det fanns ytterst få killar inom utbildningen så dessa fick förtur vid lottningen då protesterades det men när samma tidigare gjorts för tjejer till ingenjörsutbildningar inga protester.

Så fram för jämnställdhet men lika för alla!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Feminism och jämställdhet mellan könen är inte det samma om vi tar ordensstrikta betydelse! Jag vet att jag nu retar upp vårt etablissemang då man inte får opponera sig mot deras floskler!

SAOL tycker annorlunda men du vet nog battre. "Feminism, askadning som havdar o. rorelse som arbetar för kvinnans fulla (ekonomiska, sociala o. politiska) likställighet med mannen"

Quote

Men börjar tröttna på den sneda debatten ta exempelvis jämnställdhets åtgärder vid intagningen till Universitet då det underrepresenterade könet skulle få förtur vid urval så var det ok tills en utbildning råkade ge några killar förtur!  Alla hade lika intagningspoäng men det fanns ytterst få killar inom utbildningen så dessa fick förtur vid lottningen då protesterades det men när samma tidigare gjorts för tjejer till ingenjörsutbildningar inga protester.

Killar kvoteras ju in lite var stans. Senast var det val ett gang tjejer som grat ut i pressen for ett gang killar hade kvoterats in pa veterinarsutbildningen. Samma sak sker ju aven pa saval jurist som lakarutbildningar runt om i landet.

Samtidigt ar denna fraga av sa fundamental beydelse for dig att du sagar hela rorelsen och darmed principen?

Quote

Så fram för jämnställdhet men lika för alla!

Ar inte detta det klassiska missforstandet? Jamlikhet eller jamstalldhet innebar inte nodvandigt lika for alla.

Att ta upp tex. fanatikerna i FI sa fort feminisms namns nar de representerar ca 0,5% av folkets roster (i senaste Gallup tror jag det var) ar knappast relevant. Det ar ungefar lika begavat som att bara snacka om talibaner nar man pratar om islam elller bara fokusera pa galna vald/sex-sekter nar man pratar om kristendom. Visst far FI ofortjant mycket mediauppmarksamhet men det ar val ganska forstaerligt da de erbjuder ett visst skrackblandat underhallningsvarde.

Pa en annan not sa noterar jag intresserat att ungtupp Durian som borde vara mest lite overtestestoron i sin relativa ungdom satter gubbarna pa skam for deras illa dolda forakt gentemot svenska kvinnor. Men vem vet, om 3 skilsmassor och 10 dumpningar pa oklara grunder kanske han ocksa hyser samma agg och kanner samma behov att domma ut halva Sveriges befolkning som vissa andra pa detta forum? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Quote

Killar kvoteras ju in lite var stans. Senast var det val ett gang tjejer som grat ut i pressen for ett gang killar hade kvoterats in pa veterinarsutbildningen. Samma sak sker ju aven pa saval jurist som lakarutbildningar runt om i landet.

Samtidigt ar denna fraga av sa fundamental beydelse for dig att du sagar hela rorelsen och darmed principen?

Ar inte detta det klassiska missforstandet? Jamlikhet eller jamstalldhet innebar inte nodvandigt lika for alla.

Jag har aldrig!  kritiserat att man gett förtur till det underrepresenterade könet på utbildningar! Det jag påpekade var att det vart mycket livliga protester då några killar fick förtur på dessa grunder ! När tjejer fick det var det inga protester!

Men det är klart risken för att det är lika vilkor för alla är väl farligt!

Men så det är tydligen förbjudet att påpeka att det inte alltid är tjejer som missgynnas i tex skolsystemet men har ni bestämt er vad ni tycker så har ni det synd!

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

  Visst far FI ofortjant mycket mediauppmarksamhet men det ar val ganska forstaerligt da de erbjuder ett visst skrackblandat underhallningsvarde.

:D:D

För övrigt så håller jag med om Durian. Lite jobbigt att han fortfarande är så ung.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Jag har aldrig!  kritiserat att man gett förtur till det underrepresenterade könet på utbildningar! Det jag påpekade var att det vart mycket livliga protester då några killar fick förtur på dessa grunder ! När tjejer fick det var det inga protester!

Men det är klart risken för att det är lika vilkor för alla är väl farligt!

Men så det är tydligen förbjudet att påpeka att det inte alltid är tjejer som missgynnas i tex skolsystemet men har ni bestämt er vad ni tycker så har ni det synd!

Tror det ofta blir sa fel nar man lyfter fram specifika och enstaka fall eftersom detta kan goras av bagge sidor och darmed sa kravs det lite mer for att "peka ut" eventuella systemfel.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

hmm jag har ju glömt svara här. Det var så länge sen jag skrev course work om detta, jag ska kolla in och komma tillbaka med min teorier. De är fördelaktiga för alla parter iaf om jag minns rätt.

Jag vet inte vilka som var aktiva för typ 100 år sen när denna sida var den där gruppen på någon annan sida? Jag höll då på med min sociolgi C-uppsats om den svenska mediala bilden av Thailändska kvinnor, om jag minns rätt så grandskade vi tre av Sveriges största tidningar, det var en ganska sorlig bild de gav av dessa kvinnor i deras raportering, vi gjorde en diskursanalys.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm jag har ju glömt svara här. Det var så länge sen jag skrev course work om detta, jag ska kolla in och komma tillbaka med min teorier. De är fördelaktiga för alla parter iaf om jag minns rätt.

Jag vet inte vilka som var aktiva för typ 100 år sen när denna sida var den där gruppen på någon annan sida? Jag höll då på med min sociolgi C-uppsats om den svenska mediala bilden av Thailändska kvinnor, om jag minns rätt så grandskade vi tre av Sveriges största tidningar, det var en ganska sorlig bild de gav av dessa kvinnor i deras raportering, vi gjorde en diskursanalys.

:lol: Tror du på vad du skriver själv?

Jag gör det då inte :na:

:drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag, eller får jag inte ut c-uppsatsen via länken?

Fick upp något, men fattade inte detta ordet. diskursanalys ? ? ?

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag, eller får jag inte ut c-uppsatsen via länken?

fungerar det inte så testa gå in på http://oru.sub.su.se/vwebv/searchBasic?sk=sv_SE

Det är sökvertyget, skriv in Thailändska. Det kommer då upp tre träffar, min uppsats är den första. De andra är om matlagning eller nått.

På den tiden var jag verkligen inne på detta ämne, mitt intresse har nu flyttat mer till traditionella och moderna samhällen och relationer i denna mer generella kontext. Kvaliteten var inte så bra, det är ju trots att bara en C-uppsats och jag har skrivit en hel del efter det. :)

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick bara fram abstract, inte uppsatsen i sin helhet.

Diskursanalys innebär typ att man har analyserat hur den generella diskussionen ter sig kring ett ämne. Själv förstår jag dock inte hur man anser sig kunna få fram några svar på de frågor som "alla ställer" genom att sammanfatta tre kvällstidningars skriverier i ämnet. Genom att konstatera att man, bl.a. i tidningarna, stigmatiserar thailändska kvinnor via fördomar är ju inget nytt och ger ju knappast några svar.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick upp något, men fattade inte detta ordet. diskursanalys ? ? ?

Lite förenklat kan man väl säga att vi sökt efter en "diskurs" i alla texter som behandlade thailändska kvinnor. Ett mönster i hur de beskrivs, vilken kontext de besrivs i, vilken bild som ges av dem.

Vad vi märkte var att thaniländska kvinnor generellt beskrevs som prostiterade, lågt utbildade, offer, svaga, lättlurade, fattiga. Alltså ingen nyanserad bild alls, utan en bild som spelar på fördomar och stereotyper som idag finns. Detta kopplades då till stigma och genus teorier.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick bara fram abstract, inte uppsatsen i sin helhet.

Diskursanalys innebär typ att man har analyserat hur den generella diskussionen ter sig kring ett ämne. Själv förstår jag dock inte hur man anser sig kunna få fram några svar på de frågor som "alla ställer" genom att sammanfatta tre kvällstidningars skriverier i ämnet. Genom att konstatera att man, bl.a. i tidningarna, stigmatiserar thailändska kvinnor via fördomar är ju inget nytt och ger ju knappast några svar.

Hela uppsatsen finns inte där. Den där uppsatsen har inget med trådstarten att göra, jag länkade den som svar på frågan: "om jag tror på vad jag skriver". Uppsatsen är 5 år gammal och må vara intressant, men inte relevant för varför jag startade denna tråd. Det har jag skrivit om för typ 3 månader sen.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför tar du inte bara och lägger upp det som du menar vara svaren på alla frågorna här då?

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför tar du inte bara och lägger upp det som du menar vara svaren på alla frågorna här då?

Ja, vad kan det bero på?

btw finns den någon specifik orsak till din negativa och nedlåtande ton? Ta tråden med en nypa salt. Vad jag än skriver så kan det ju så klart tolkas och diskuteras, jag var ju inte 100% allvarlig. Dock har jag iaf byggt upp en konstruktion som är baserad på bevisade teorier.

Angående min gamla uppsats så kanske det är en "självklarhet" att thailändska kvinnor har en negativ bild i media, dock är den uppsatsen den enda vetenskapliga undersökning som faktiskt ger lite bevis till att det är sant. Vad jag vet så har ingen annan ens brytt sig om det tillräckligt för att forska om det.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Nedlåtande - nej, negativ - ja.

Anledningen till detta är att jag undrar vad du egentligen ville med din tråd nu när Du fortfarande efter 2.5 månader inte har presenterat de svar som utlovats och alla väntar på.

"ta tråden med en nypa salt" ? Detta förstår jag inte heller. Om du presenterade vad du kommit fram till i din forskning och därefter bad mig ta detta med en nypa salt så hade din uppmaning framstått som någorlunda logisk. Nu är Du bara förvirrande. Känns mest som Du är ute efter lite uppmärksamhet om jag ska vara ärlig.

Men i.o.f.s. - typiskt sociologer - mycket snack och ingen verkstad ;) (ta detta med en nypa salt).

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...