Jump to content
IGNORERAD

Svaren på frågorna alla ställer, jag har dem nu!


korp

Recommended Posts

Quote

Tja... de kanske tycker om just sin tjej?

Jooh, så är det!  :love:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 111
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Joints

    12

  • Magnus-Chumphae

    10

  • Tujtuj

    9

  • korp

    9

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Nu är det väl så.. att det har immigrerat ca 20 000 thai till Sverige.

 

Alltså gissningsvis 20 000 Svenska killar/män har valt Thaitjej. 20 tusen.. inte två miljoner.

Så... Svenska män väljer INTE Thaitjejer. De väljer fortfarande i allra högsta grad Svenska tjejer.

 

Varför finns det då killar som väljer en tjej från Thailand? Tja... de kanske tycker om just sin tjej?

 

Bra skrivet NoBuzz!

Det låter lite långsökt att alla människor väljer sin livspartner utifrån etniska grunder. Jag har inte gjort det. Jag valde Magrood för att hon är en fin människa oavsett etnicitet. Jag hade aldrig dumpat henne om det hade visat sig att hon var t. ex. kines eller burmes. Jag har haft en hel del olika partner vars etnicitet huvudsakligen representerar länder där jag har varit - Mexiko, USA, Italien, Tyskland, Sverige, Thailand, osv.

Du har inte heller valt din underbara och förtjusande tjej enbart efter sitt ursprung. Hur många har verkligen gjort det? Hur många heterosexuella killar skulle säga "nej, du tillhör fel etniska grupp!" till en intelligent och görmysig fransk sexgudinna som mer än annat vill komma förbi för en nattfösare?

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bra skrivet NoBuzz!

Det låter lite långsökt att alla människor väljer sin livspartner utifrån etniska grunder. Jag har inte gjort det. Jag valde Magrood för att hon är en fin människa oavsett etnicitet. Jag hade aldrig dumpat henne om det hade visat sig att hon var t. ex. kines eller burmes. Jag har haft en hel del olika partner vars etnicitet huvudsakligen representerar länder där jag har varit - Mexiko, USA, Italien, Tyskland, Sverige, Thailand, osv.

Du har inte heller valt din underbara och förtjusande tjej enbart efter sitt ursprung. Hur många har verkligen gjort det? Hur många heterosexuella killar skulle säga "nej, du tillhör fel etniska grupp!" till en intelligent och görmysig fransk sexgudinna som mer än annat vill komma förbi för en nattfösare?

Hälsning

Svarten

Hej Svarten!

Ja ditt inlägg talar sitt eget språk, du har ju provat det mesta runt om i världen  :dance1: du kanske kan lägga upp en egen tråd om hur tjejerna är från de länder du besökt?  :D   Då har vi lite att jämföra med, vad är för och nackdelar med tjejer från andra länder? Sverige bli kanske en fransk koloni inom de 20 närmaste åren?  :mdr:   Tjejerna från Mexiko är utseendemässigt tilltalande hur är de?  :D  

Ha det gott och hälsa Magrood och Lillsvarten

Mvh Maakaao  :wai:

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

1. Man skall vara ganska generaliserande för att hävda att Svenska kvinnor skulle vara undermåliga Thailändska.

2. Skall man vara generaliserande så ligger vi Svensk-gubbar mycket risigare till än våra Svensk-tanter.

3. Tack NoBuzz för lite forums-vett.

Jag kan inte förstå varför det finns ett läger här på forumet som istället för att fokusera på sina Thailändskor de verkar gilla, fokuserar på att attackera någon form utav radikal manshatande gruppering som de byggt själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Som sagts tidigare i andra trådar så är skillnaden på kvinnor i olika länder mindre än vad dom flesta tror,

likheterna är betyligt fler och större.

Jag tror t.o.m att svenska kvinnor skulle bli förvånade i hur lite som dom skiljer sig mot sina dito i andra länder och kulturer.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

2. Skall man vara generaliserande så ligger vi Svensk-gubbar mycket risigare till än våra Svensk-tanter.

Utveckla tack!

Förövrigt så har jag lite svårt att förstå varför vissa är så allergiska mot generaliseringar. Utan sådana tror jag att många inlägg och trådar skulle framstå som ganska trista. Kräver man vetenskapliga belägg för det man läser så finns det många bättre källor än ett chattforum.

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Utveckla tack!

Förövrigt så har jag lite svårt att förstå varför vissa är så allergiska mot generaliseringar. Utan sådana tror jag att många inlägg och trådar skulle framstå som ganska trista. Kräver man vetenskapliga belägg för det man läser så finns det många bättre källor än ett chattforum.

Även vetenskapliga belägg kräver ju generaliseringar. Annars saknar de totalt relevans.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Även vetenskapliga belägg kräver ju generaliseringar. Annars saknar de totalt relevans.

Sant!

Generalisera mera!  :mdr:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Som sagts tidigare i andra trådar så är skillnaden på kvinnor i olika länder mindre än vad dom flesta tror,

likheterna är betyligt fler och större.

Jag tror t.o.m att svenska kvinnor skulle bli förvånade i hur lite som dom skiljer sig mot sina dito i andra länder och kulturer.

Mvh Isan Lover

Tycker nog att di flesta kvinnor är ganska olika, ja förutom di som är väldigt lika förståss.

Är man nyckter så brukar det gå att känna igen frugan.

Igenkännaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Utveckla tack!

Svensk-Gubben är 55, har ölmage, och bor i en stuga i skogen. Svensk-Tanten är 19, blond och har naturlig D-kupa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Durian du gör en intressant jämnförelse, jag gissar att du är lika smart när du jämnför frukt i affären med så du jämför styck pris med kilo pris och liknande.

Tror faktisk att det är en ytterst marginell skillnad till männens fördel om du jämnför samma åldersgrupper då det kulturellt sett är mer accepterat runt om i världen att man är äldre än kvinnan i ett förhållande!

Men jämnför du 19 åriga flickor med män på 55 år så klart flickorna tilldrar sig ett högre intresse från äldre män runt om i världen. Men skulle du jämföra 55 åriga kvinnor med 55 åriga män så utfaller jämnförelsen med största sannolikhet till männens fördel.

Mvh

Magnus-Chumphae[/]

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu är det väl så.. att det har immigrerat ca 20 000 thai till Sverige.

Alltså gissningsvis 20 000 Svenska killar/män har valt Thaitjej. 20 tusen.. inte två miljoner.

Så... Svenska män väljer INTE Thaitjejer. De väljer fortfarande i allra högsta grad Svenska tjejer.

Varför finns det då killar som väljer en tjej från Thailand? Tja... de kanske tycker om just sin tjej?

Äsch, nu tycker jag du smiter iväg lite. Att den förkrossande majoriteten av svenska män hittar svenska tjejer att tycka om är ju ingen som ifrågasätter (även om OP:s formulering var annorlunda, tror jag faktiskt att han också inser det). Att man tycker om just sin tjej, oberoende av om hon är svenska, thailändska, eskimå eller från Mars, är väl inte heller många som ifrågasätter.

Det finns fyra gånger så många thaitjejer som thaikillar i Sverige. Nånting gör att svenska män och thaitjejer finner varandra i mycket större utsträckning än thaimän och svenska tjejer. Nånting gör att betydligt fler svenska män hittar en thailändsk livskamrat än exempelvis damer från närbelägna Estland. Antalet thaidamer i Sverige ökar dessutom raskt. Kolla på SCB:s statistik för de senaste åren. Det är mer än en slump. Fortsätter ökningen, kommer det säkerligen att bli mera debatt.

Så även om thaidamerna bara utgör knappa 3 promille av de som vistas i Sverige, är det värt att fundera över hur det kan komma sig. Och det utan att det  måste förenklas till ett poänglöst "thaitjejer är bättre än sura svenskor"-resonemang - det vinner ingen på.

Att raljera över FI kanske är lätt, men skulle de som har synsättet "det rör sig mestadels om fläskiga asociala gubbar som köper unga fattiga flickor" få sätta den politiska agendan i Sverige, kan faktiskt lagar ändras till nackdel för den som funnit kärleken utanför EU. Den tanken känns kanske avlägsen just nu, men det är definitivt ingen omöjlighet.

Jolin, 44, som har en smula ölmage och bor i en stuga på en åker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Det har du rätt i Jolin, men att här snabbt kunna finna en förklaring som är heltäckande är nog synnerligen svårt att man raljerar över FI och sura kärringar tja de inbjuder till det och när man jämnför 55 åriga män med 19 åriga flickor för att vara säkra på utfallet så lockar det ju än mer till sådant raljerande!

Svaret på varför Thailändska kvinnor är så populära bland Svenska män är nog synnerligen mera komplext än så, kan ju även vara så att Svenska män är populära bland Thailändska kvinnor en inte försumbar anledning till det är nog det att Svenska män utöver de ekonomiska skillnaden mot Thailändska män i allmänhet är nog även hur vi normalt sätt bemöter kvinnor vi är oftast klart mera hjälpsamma och jämnställda i förhållanden än våra Thailändska bröder trots att jag raljerar om FI här. Sedan ska vi nog inte bortse från att vita betraktas som fina i Thailand, vi vet ju alla hur flickorna brukar vittpuder, skyddar sig extremt mot solen för att undvika att bli bruna etc. Till det är det nog så att även om vi skämtar här om alkohol så är vi i många fall klart återhållsamma vid en jämnförelse med män från övriga världen. Vårt förtjusning i den Thailändska kvinnan ligger nog såväl i utseende som hur kontakten uppstår och utvecklas och är kvinnan bättre på att väcka "rätt känslor" så blir ju antalet förhållanden fler.

En lång utläggning utan svar på den egentliga frågan kanske en del delförklaringar dock.

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Att det finns många par i Sverige där kvinnan kommer från Thailand beror väl helt enkelt på att det är svenskarnas favoritresemål.

Det är nog inte mer komplicerat än så.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Att det finns många par i Sverige där kvinnan kommer från Thailand beror väl helt enkelt på att det är svenskarnas favoritresemål.

Det är nog inte mer komplicerat än så.

Mvh Isan Lover

Men borde det inte finnas en mängd Svensk-Spanska förhållanden i Sverige då ??

Spanien, Kanarieöarna samt Mallorca var väl favoritresemålet på 70-80 talet...

Tror nog anledningen har med mer än resvanor att göra.

Jag tror att den Thailändska sociala kulturen är väldigt tilltalande för oss.

Rent generellt är den Thailändska kvinnan lättare att umgås med än den Svenska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Men borde det inte finnas en mängd Svensk-Spanska förhållanden i Sverige då ??

Spanien, Kanarieöarna samt Mallorca var väl favoritresemålet på 70-80 talet...

Visst är det så. För att inte tala om alla fruar från Grekland, Tyskland, Norge, Danmark eller Finland som vi borde ha ifall den teorin stämmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej acarls

Jag tror att det kan bero på att många som reste till Spanien gjorde det som par.

Thailand har ju åtminstone varit ungkarlarnas resemål nr 1.

Men det ligger nog en del i det du säger, visst är Thailand och Thailändskorna extra tilltalande.

Det jag egentligen menar är att om lika många svenskar hade rest till ex.vis Indonesien så hade förmodligen många träffat sin livspartner där.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Alla bortser från det som faktiskt skiljer ut Thailand från övriga för svenskar populära resmål runt om i världen, Thailand är budistitiskt vilket är en ej aggressiv och ej så fördömande religion som många andra religioner. Det görs jämnförelser med Spanien det är Katolskt, Turkiet det är Muslimskt, Grekland det är Grekisktortodoxt.

Finns säkert de här med kunskaper om dessa religioners inställning till förhållanden giftermål över religionsgränserna jag har begränsad erfarenhet av det dock viss av Islams inställning den vållade stora bekymmer det var dock länge sedan men tror ej att det blivit lättare ännu!

Om man till det kopplar den kulturella inverkan religionen har på förhållanden och giftermål med andra religioner så ser vi nog en stor del av förklaringen där!

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Thailand är budistitiskt vilket är en ej aggressiv och ej så fördömande religion som många andra religioner.

Det ligger mycket i det, Magnus-Chumpae. Alla Abrahamitiska (Judar, Kristna, Muslimer) religioner har samma ursprung, dvs gamla testamentet. Synd och skuld kopplat till sex och samlevnad är en av hörnstenarna i dessa religioner. Buddismen å andra sidan har sitt urspung i hinduismen med bl.a. Kama Sutra och Tantra som filosofisk bas. Dvs, fysiskt är Thailand bara 10 timmar bort, men mentalt är det ett ljusår.

Siamkap - filosoferar

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Alla bortser från det som faktiskt skiljer ut Thailand från övriga för svenskar populära resmål runt om i världen, Thailand är budistitiskt vilket är en ej aggressiv och ej så fördömande religion som många andra religioner. Det görs jämnförelser med Spanien det är Katolskt, Turkiet det är Muslimskt, Grekland det är Grekisktortodoxt.

Finns säkert de här med kunskaper om dessa religioners inställning till förhållanden giftermål över religionsgränserna jag har begränsad erfarenhet av det dock viss av Islams inställning den vållade stora bekymmer det var dock länge sedan men tror ej att det blivit lättare ännu!

Om man till det kopplar den kulturella inverkan religionen har på förhållanden och giftermål med andra religioner så ser vi nog en stor del av förklaringen där!

Va har man för religion i Norge?

Arne Flexenäsa

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Quote

Va har man för religion i Norge?

Arne Flexenäsa

Man är Norsk Arne konskvenserna av det kan jag ej överblicka.

Mvh

M-C

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Alla bortser från det som faktiskt skiljer ut Thailand från övriga för svenskar populära resmål runt om i världen, Thailand är budistitiskt vilket är en ej aggressiv och ej så fördömande religion som många andra religioner. Det görs jämnförelser med Spanien det är Katolskt, Turkiet det är Muslimskt, Grekland det är Grekisktortodoxt.

Filippinskor i Sverige 2008:  6676

Spanjorskor i Sverige 2008: 2608

(Utrikes födda som bor i Sverige, inte riktigt samma sak, men bra nog. Statistik från SCB:s webbplats.)

Katolska länder båda två. Köper inte ditt resonemang rakt av, men jag tror nog att buddhismen är relativt tilltalande för oss sekulariserade svenskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Quote

Filippinskor i Sverige 2008:  6676

Spanjorskor i Sverige 2008: 2608

(Utrikes födda som bor i Sverige, inte riktigt samma sak, men bra nog. Statistik från SCB:s webbplats.)

Katolska länder båda två. Köper inte ditt resonemang rakt av, men jag tror nog att buddhismen är relativt tilltalande för oss sekulariserade svenskar.

Det är en riktig iakttagelse så enbart religion är ej orsak när det gäller orsaken för att kunna styrka den religionens inverkan behöver man genomföra en noggrann undersökning av vilka av de i statistiken som är gifta med en partner som har en avvikande religion och antalet med ursprung i ett katolsktland  som är katoliker, har konverterat, är sekulariserade.

Men vi är nog ense i frågan att religion och den påverkan religionen även har på kulturen i ett land kan man inte bortse från när man undersöker valet av partner mellan två olika länder som Thailand och Sverige. 

Mvh

magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessa mystiska och starkt positiva egenskaper hos thaitjejen är intressanta eftersom de ter sig överskugga de ganska stora nackdelar som densamma har. Det är svårt att komma ifrån det faktum att den tjej som kommer till Sverige har en mindre ljus framtid för sig när det gäller ekonomi, jobb och karriär, vilket även påverkar mannen i stor utsträckning. Själv väntar jag fortfarande på korps svar till den inledande frågan. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...