Jump to content
IGNORERAD

Flytt till Jomtien och ED-visa


Nillerille

Recommended Posts

broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev Atom:

Finns säkert mängder av utlänningar som skiter i studierna och bara vill åt visumet men det är trist att du påstår att en ny medlem ljuger bara för att du själv är en loser.

 

Jag har själv inget att bidra med till TS annat än att skynda långsamt. Pattaya/Jomtien har alltid varit ”köparens” marknad och för varje köpare/hyrare finns det 100 säljare/uthyrare.

 

Tja en sak har jag lärt mig efter alla år i Pattaya och runt på olika skolor att närvaron hos studenterna oftast inte är den allra bästa och särskilt i en feststad som Pattaya.

 

Har inte påstått att TS ljuger däremot att visumet kanske är viktigare än studierna.

 

För övrigt har jag aldrig förstått skapandet av det sk ED visumet såvida nu inte immigration eller polisen tjänar en god hacka på dessa visum.

 

Det är ju lite märkligt att övriga longstayvisum har regler om mycket pengar på banken och andra krav men ED visumet får du om du köper en kurs på den lokala språkskolan.

 

Kanske för övrigt räcker med en 25000 bahts kurs i fruktkarvning.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nillerille

    27

  • broder tuk tuk

    7

  • clion

    7

  • Fritz

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

7 minutes ago, broder tuk tuk said:

 

Tja en sak har jag lärt mig efter alla år i Pattaya och runt på olika skolor att närvaron hos studenterna oftast inte är den allra bästa och särskilt i en feststad som Pattaya.

 

Har inte påstått att TS ljuger däremot att visumet kanske är viktigare än studierna.

 

För övrigt har jag aldrig förstått skapandet av det sk ED visumet såvida nu inte immigration eller polisen tjänar en god hacka på dessa visum.

 

Det är ju lite märkligt att övriga longstayvisum har regler om mycket pengar på banken och andra krav men ED visumet får du om du köper en kurs på den lokala språkskolan.

 

Kanske för övrigt räcker med en 25000 bahts kurs i fruktkarvning.

 

BTT

Jag vill inte förstöra TS tråd men måste svara på detta.

 

Du lever i din lilla bubbla där alla vill till Thailand för att nuppa och kröka billigt. Det är det många som vill men det finns också en värld utanför din lilla sfär. Jag tror att det är runt 40,000 utländska barn och ungdomar som studerar på internationella skolor och universitet i Thailand idag; de har alla ett ED-visum. Utbildning för utlänningar är en av Thailands största tillväxtsektorer och en industri som promotas kraftigt av regeringen. Är det verkligen konstigt att det finns ett särskilt visum för dessa? En rik koreansk eller kinesisk familj som skickar mamman med sina två barn för att plugga på en internationell skola i Bangkok, och det finns tusentals av dessa, är värda oerhört mycket mer än en vanlig turist. Självklart måste det finnas en visumklass för dem. Att det kanske finns 1,000 vuxna personer som har ett ED-visum för att läsa thailändska, och att några av dem utnyttjar systemet, det kan nog Thailand leva med.

 

Jag har ingen aning om ifall TS huvudsakligen bara vill ha ett visum eller faktiskt vill lära sig thailändska, men känns onödigt att kliva in i tråden och utgå ifrån att han egentligen bara vill fuska till sig ett visum. Här har du ju istället chansen att komma med några av dina gamla visdomsord angående thailändare i allmänhet och barlivet i synnerhet.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
24 minuter sedan, skrev Atom:

Jag vill inte förstöra TS tråd men måste svara på detta.

 

Du lever i din lilla bubbla där alla vill till Thailand för att nuppa och kröka billigt. Det är det många som vill men det finns också en värld utanför din lilla sfär. Jag tror att det är runt 40,000 utländska barn och ungdomar som studerar på internationella skolor och universitet i Thailand idag; de har alla ett ED-visum. Utbildning för utlänningar är en av Thailands största tillväxtsektorer och en industri som promotas kraftigt av regeringen. Är det verkligen konstigt att det finns ett särskilt visum för dessa? En rik koreansk eller kinesisk familj som skickar mamman med sina två barn för att plugga på en internationell skola i Bangkok, och det finns tusentals av dessa, är värda oerhört mycket mer än en vanlig turist. Självklart måste det finnas en visumklass för dem. Att det kanske finns 1,000 vuxna personer som har ett ED-visum för att läsa thailändska, och att några av dem utnyttjar systemet, det kan nog Thailand leva med.

 

Jag har ingen aning om ifall TS huvudsakligen bara vill ha ett visum eller faktiskt vill lära sig thailändska, men känns onödigt att kliva in i tråden och utgå ifrån att han egentligen bara vill fuska till sig ett visum. Här har du ju istället chansen att komma med några av dina gamla visdomsord angående thailändare i allmänhet och barlivet i synnerhet.

 

Du har säkert rätt i att ca 40.000 uländska barn studerar i Thailand men nu var det ju inte dom jag i första hand tänker på i sammanhanget utan alla dom som utnyttjar systemet för egna  suspekta syften.

 

Finns nog betydligt fler än 1000 ynka personer som köper sig ettårsvisum ED.

 

Var inte längesedan jag läste i Bangkok post om att polisen har stora problem med faranger som pluggar via ED men som inte ens dyker upp på skolan. Jo vid registreringen.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Tror att sanningen är väl egentligen att du skiter i studierna av det thailändska språket. Det är väl visumet du är ute efter.  Tänk då på att immigration blivit hårdare med att kolla studienärvaron hos farangerna.

 

Man måste ju vara på ett visst antal lektioner i månaden.

 

Man kom ju på efter ett tag att dom flesta gubbarna köpte visumet oh sen sket dom i skolan.

 

BTT

 

2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Tja en sak har jag lärt mig efter alla år i Pattaya och runt på olika skolor att närvaron hos studenterna oftast inte är den allra bästa och särskilt i en feststad som Pattaya.

 

Har inte påstått att TS ljuger däremot att visumet kanske är viktigare än studierna.

 

För övrigt har jag aldrig förstått skapandet av det sk ED visumet såvida nu inte immigration eller polisen tjänar en god hacka på dessa visum.

 

Det är ju lite märkligt att övriga longstayvisum har regler om mycket pengar på banken och andra krav men ED visumet får du om du köper en kurs på den lokala språkskolan.

 

Kanske för övrigt räcker med en 25000 bahts kurs i fruktkarvning.

 

BTT

Precis som du skrev i annan tråd att Joe åker tillbaka till Sverige pga ekonomin fast han skrev varför. 

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Var inte längesedan jag läste i Bangkok post om att polisen har stora problem med faranger som pluggar via ED men som inte ens dyker upp på skolan.

Det låter lite som din stil😂

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Tror att sanningen är väl egentligen att du skiter i studierna av det thailändska språket. Det är väl visumet du är ute efter.  Tänk då på att immigration blivit hårdare med att kolla studienärvaron hos farangerna.

 

Man måste ju vara på ett visst antal lektioner i månaden.

 

Man kom ju på efter ett tag att dom flesta gubbarna köpte visumet oh sen sket dom i skolan.

 

BTT

Hallå Broder. Sanningen är den att jag faktiskt vill lära mig thai. Det thailändska samhället har, precis som alla andra, både positiva och negativa sidor såklart. Jag har fått ifrågasätta en del av mina svenska värderingar under tiden jag spenderat i Thailand - vilket har varit nyttigt för mig. Genom att lära mig thailändska, och förhoppningsvis få bättre förståelse för en kultur som är så olik min egen, så hoppas jag kunna upptäcka en del saker som jag inte kunnat göra tidigare. Både på gott och ont. Tiden får utvisa. Sen behöver jag ett visum för att kunna göra det också så självklart är det viktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev leifen:

Denna bild har gått runt på nätet, verkar som dom drar åt snaran med ED visum.

 

Kommer att måsta sökas från hemlandets Thai Ambassad och ambassaden i Hanoi får inte längre utfärda detta visum.

 

 

67719426_1661466390654208_6618502787334406144_o.jpg.e672364b3fab6c74eb260594443c92c0.jpg

Hallå leifen. Jo jag har också läst en del om liknande saker på nätet. Jag är medveten om att det kanske inte kommer fungera riktigt som jag vill men det är så livet brukar fungera :) Medlemmarna på forumet har dock gett mig god information som gör att jag nu känner mig så förbered som jag kan vara. Sen får vi se vart det landar. Tack för informationen!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev clion:

I Bangsaray finns det rum med pentry  swimmingpool  på taket Hellt nytt för 2000 bath månaden  var med ett par kompisar  och kollade i vintras 

Kan finnas biligare ? Vid Buddha templet pga det byggs som fan men fins inte underlag med folk ännu för det mesta har falanger na egna hus

Helt otroligt. Det var nog det lägsta priset jag har hört om. Ifall standarden är någotsånär bra så är det ju helt sinnessjukt (bra) :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte orkat läsa hela tråden. Så ursäkta om jag frågar nåt du redan skrivit. När det gäller boende så håller jag med om att börja med att boka ett hotell en vecka eller två och åk runt och kolla av läget. Jag hade nog dragit till Harrys och frågat om råd om boende för där finns många som har bra koll.  Sen såg jag att nån skrev om att förhandla el-vatten priset.. du ska inte betala ett öre mer än vad som lagstadgat i Thailand, väldigt bra råd och nåt du tjänar mycket pengar på. Kan du inte tänka dig att bo i Pattaya? Hade jag varit i dina kläder så hade jag valt Pattaya av många anledningar gentemot Jomtien. Men det är jag. Lycka till och posta gärna din flytt här, ska bli kul och följa om du gör så.  

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Atom:

Jag vill inte förstöra TS tråd men måste svara på detta.

 

Du lever i din lilla bubbla där alla vill till Thailand för att nuppa och kröka billigt. Det är det många som vill men det finns också en värld utanför din lilla sfär. Jag tror att det är runt 40,000 utländska barn och ungdomar som studerar på internationella skolor och universitet i Thailand idag; de har alla ett ED-visum. Utbildning för utlänningar är en av Thailands största tillväxtsektorer och en industri som promotas kraftigt av regeringen. Är det verkligen konstigt att det finns ett särskilt visum för dessa? En rik koreansk eller kinesisk familj som skickar mamman med sina två barn för att plugga på en internationell skola i Bangkok, och det finns tusentals av dessa, är värda oerhört mycket mer än en vanlig turist. Självklart måste det finnas en visumklass för dem. Att det kanske finns 1,000 vuxna personer som har ett ED-visum för att läsa thailändska, och att några av dem utnyttjar systemet, det kan nog Thailand leva med.

 

Jag har ingen aning om ifall TS huvudsakligen bara vill ha ett visum eller faktiskt vill lära sig thailändska, men känns onödigt att kliva in i tråden och utgå ifrån att han egentligen bara vill fuska till sig ett visum. Här har du ju istället chansen att komma med några av dina gamla visdomsord angående thailändare i allmänhet och barlivet i synnerhet.

Hallå Atom! Det är bara gött med olika perspektiv och lite diskussion så det är bara att prata på. Ville dock ge dig ett litet shout out då det verkar som vi båda vill ge människor en chans utan att döma dem på förhand så tummen upp för det!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Kingen:

Inte orkat läsa hela tråden. Så ursäkta om jag frågar nåt du redan skrivit. När det gäller boende så håller jag med om att börja med att boka ett hotell en vecka eller två och åk runt och kolla av läget. Jag hade nog dragit till Harrys och frågat om råd om boende för där finns många som har bra koll.  Sen såg jag att nån skrev om att förhandla el-vatten priset.. du ska inte betala ett öre mer än vad som lagstadgat i Thailand, väldigt bra råd och nåt du tjänar mycket pengar på. Kan du inte tänka dig att bo i Pattaya? Hade jag varit i dina kläder så hade jag valt Pattaya av många anledningar gentemot Jomtien. Men det är jag. Lycka till och posta gärna din flytt här, ska bli kul och följa om du gör så.  

Hallå Kingen. När det kommer till el + vatten så håller jag helt med dig. Kommer köra på det.

Anledningen till att jag främst tittat på Jomtien är att jag har fått intrycket att det är lite mer laid back. Jag har faktiskt aldrig besökt Pattaya förut så har ingen aning. Jag funderar bara på ifall det är lite som Patong är i Phuket. Även ifall jag inte är den som är den när det kommer till att ha kul så tycker jag det är skönare att vara i ett område som är lite lugnare och ifall jag känner för lite mer puls så är det bara 15 min bort med taxi. Det var så jag hade det i Phuket. Är dock lite osäker på detta och har inte helt bestämt mig. Som du nämner så kommer jag bo på hotell och kolla läget innan. Kommer också att dyka förbi Harrys och både ta en öl och eventuellt snappa upp något.

 

Ifall du orkar så får du gärna dela med dig av lite fördelar med Pattaya framför Jomtien. Känner du inte för att dela med dig här så kan du också skicka ett PM.

 

Efter alla tips osv så kommer jag att "betala tillbaks" genom att berätta lite om hur allt slutade. Ca 3 veckor kvar nu innan det bär av så börjar bli laddad :)

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Nillerille:

Hallå Kingen. När det kommer till el + vatten så håller jag helt med dig. Kommer köra på det.

Anledningen till att jag främst tittat på Jomtien är att jag har fått intrycket att det är lite mer laid back. Jag har faktiskt aldrig besökt Pattaya förut så har ingen aning. Jag funderar bara på ifall det är lite som Patong är i Phuket. Även ifall jag inte är den som är den när det kommer till att ha kul så tycker jag det är skönare att vara i ett område som är lite lugnare och ifall jag känner för lite mer puls så är det bara 15 min bort med taxi. Det var så jag hade det i Phuket. Är dock lite osäker på detta och har inte helt bestämt mig. Som du nämner så kommer jag bo på hotell och kolla läget innan. Kommer också att dyka förbi Harrys och både ta en öl och eventuellt snappa upp något.

 

Ifall du orkar så får du gärna dela med dig av lite fördelar med Pattaya framför Jomtien. Känner du inte för att dela med dig här så kan du också skicka ett PM.

 

Efter alla tips osv så kommer jag att "betala tillbaks" genom att berätta lite om hur allt slutade. Ca 3 veckor kvar nu innan det bär av så börjar bli laddad :)

Mitt förslag hyr en månad någonstans centralt Jomtien eller Pattaya. Har du aldig varit i Pattaya/Jomtien förut så får du knappast grepp om vart du egentligen vill bo på några dagar. Det finns gott om prisvärda månadsalternativ till humana priserom lite utanför värsta smeten.

 

Exempel nedan men då är det inte Jomitien där har jag sämre koll. På Maxx har jag bott i olika lägenheter tidigare för ett antal år sedan.

 

http://www.maxxcentral.com/en/rooms.php

 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
10 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

 

Precis som du skrev i annan tråd att Joe åker tillbaka till Sverige pga ekonomin fast han skrev varför. 

 

 

Det handlade egentligen varken om orsaken till Joes beslut att åka hem eller TS orsak att köpa ett ED visum utan mer om vad som är det normala och vanliga i dessa fall bland faranger.

 

Jag brukar utgå ifrån normaliteten och sen drar jag mina egna slutsatser och ibland har jag rätt och ibland har jag fel.

 

Om jag nu råkat ha fel så ber jag om ursäkt för det.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Nillerille:

Helt otroligt. Det var nog det lägsta priset jag har hört om. Ifall standarden är någotsånär bra så är det ju helt sinnessjukt (bra) :)

Helt nytt 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-08-16 at 22:15, skrev Mankan:

Mitt förslag hyr en månad någonstans centralt Jomtien eller Pattaya. Har du aldig varit i Pattaya/Jomtien förut så får du knappast grepp om vart du egentligen vill bo på några dagar. Det finns gott om prisvärda månadsalternativ till humana priserom lite utanför värsta smeten.

 

Exempel nedan men då är det inte Jomitien där har jag sämre koll. På Maxx har jag bott i olika lägenheter tidigare för ett antal år sedan.

 

http://www.maxxcentral.com/en/rooms.php

 

 

Ett mycket bra tips. Det borde @Nillerille lyssna på. Jomtien/Pattaya/Naklua har enormt många ställen att välja på. 

 

Olika områden med lite olika karaktär och man hinner inte "lära känna" ett område på några timmar. 

 

Vad skall vardagen bestå av... promenera på strand bland ryska bögar i Jomtien... eller promenera på strand bland snuskiga kineser i Pattaya... eller promenera på folktom strand i Naklua? 

 

Nej... troligtvis inte så många strandpromenader... 

 

Smidigt att bo nära "skolan" för att slippa för mycket transporter. Men återigen... vad skall vardagen bestå av...? 

 

Hyr kortare perioder istället så att du hinner bo in dig i området innan du väljer att bo länge någonstans. 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Nillerille:

Vet du vad stället heter?

Har glömt det Lade ut billder i vintras när jag var där Får väll göra det igen den 26 nov när det bär av igen 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev samet:

 

Ett mycket bra tips. Det borde @Nillerille lyssna på. Jomtien/Pattaya/Naklua har enormt många ställen att välja på. 

 

Olika områden med lite olika karaktär och man hinner inte "lära känna" ett område på några timmar. 

 

Vad skall vardagen bestå av... promenera på strand bland ryska bögar i Jomtien... eller promenera på strand bland snuskiga kineser i Pattaya... eller promenera på folktom strand i Naklua? 

 

Nej... troligtvis inte så många strandpromenader... 

 

Smidigt att bo nära "skolan" för att slippa för mycket transporter. Men återigen... vad skall vardagen bestå av...? 

 

Hyr kortare perioder istället så att du hinner bo in dig i området innan du väljer att bo länge någonstans. 

Hallå Samet!

Tack för ditt inlägg. Jag hoppas undvika både ryska bögar och snuskiga kineser :) Även ifall jag inte bangar på stranden ibland så är det inte platsen jag hänger på.

 

Håller helt med dig att om att aktiviteterna i vardagen styr till stor del vart jag slår ner de tillfälliga bopålarna. Det är just det jag går runt och funderar på just nu. Har ytterligare ca 3 veckor innan planet går att komma tillrätta med detta då jag ärligt talat inte är stensäker på vad jag är sugen på och antagligen inte kommer ramla på plats förrän jag varit där någon månad. Har ju såklart en idé om det dock.

 

Jag kommer bo på hotell första tiden och besöka de två områdena i Jomtien som jag spanat in. Så länge något annat inte dyker upp när jag går runt och tittar så kommer jag välja en av dessa och "provbo" där i någon månad. Skulle jag inte gilla det ena så hoppas jag över till det andra osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-08-16 at 22:15, skrev Mankan:

Mitt förslag hyr en månad någonstans centralt Jomtien eller Pattaya. Har du aldig varit i Pattaya/Jomtien förut så får du knappast grepp om vart du egentligen vill bo på några dagar. Det finns gott om prisvärda månadsalternativ till humana priserom lite utanför värsta smeten.

 

Exempel nedan men då är det inte Jomitien där har jag sämre koll. På Maxx har jag bott i olika lägenheter tidigare för ett antal år sedan.

 

http://www.maxxcentral.com/en/rooms.php

 

Hallå Mankan.

 

Tack för tipset om maxxcentral. Ser riktigt nice ut och mer centralt blir svårt att få. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Se om jag kan tillföra denna trevliga tråden lite också 😀.

 

Vi bodde på Jomtien i en månad förra året, vi hyrde ett hus så det är nog inte aktuellt för dig som är singel, men vad jag vill ha sagt är att huset vi hyrde låg på soi 17 så rätt så långt ner på Jomtien, saken var att vid soi 14-15 (tror jag det var (stora T-korset med stoppljus)) så ville baht taxin oftast inte köra längre utan de svängde av upp mot vänster för att komma till Jomtien second road och detta gjorde de även om vi var villiga att betala ytterligare 10 baht för nästa zon oftast slutade det med att de ville typ ha 200-300B för att köra oss till Soi 17 om de överhuvutaget ville köra oss. Så om du inte vill ha massa besvär med baht taxin så rekommenderar jag att hyra något innan soi (stora T-korset med stoppljus)), det var även ibland problem att överhuvudtaget få tag på en baht taxi till Pattaya vissa dagar och tillbaka en sen kväll fick vi alltid ta en riktig taxi och det gick på typ 400-500 B...

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev bob:

Se om jag kan tillföra denna trevliga tråden lite också 😀.

 

Vi bodde på Jomtien i en månad förra året, vi hyrde ett hus så det är nog inte aktuellt för dig som är singel, men vad jag vill ha sagt är att huset vi hyrde låg på soi 17 så rätt så långt ner på Jomtien, saken var att vid soi 14-15 (tror jag det var (stora T-korset med stoppljus)) så ville baht taxin oftast inte köra längre utan de svängde av upp mot vänster för att komma till Jomtien second road och detta gjorde de även om vi var villiga att betala ytterligare 10 baht för nästa zon oftast slutade det med att de ville typ ha 200-300B för att köra oss till Soi 17 om de överhuvutaget ville köra oss. Så om du inte vill ha massa besvär med baht taxin så rekommenderar jag att hyra något innan soi (stora T-korset med stoppljus)), det var även ibland problem att överhuvudtaget få tag på en baht taxi till Pattaya vissa dagar och tillbaka en sen kväll fick vi alltid ta en riktig taxi och det gick på typ 400-500 B...

 

 

Hallå Bob och tack för denna värdefulla info! Precis som du säger så blir hus lite mycket. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 8/10/2019 at 8:37 PM, Nillerille said:

Hallå boys.

Efter att ha bott i Phuket i några år så är det dags, efter en mellanlandning hemma, att byta stad. Blir en hel del nya saker för mig att lära mig då jag har haft ett förhållande nästan hela tiden som jag har bott i Thailand. Har spanat in Jomtien och tänkte höra med er ifall någon har lite erfarenheter att dela med sig av. Tacksam för alla som orkar plita ner ett par rader.

 

Har spanat in en lägenhet som ser bra ut. Är det nått man bör tänka på när man ska skriva kontrakt på en lägenhet? Lägenheten jag kollar på har 1 års kontrakt med 2 deposits och 1 hyra i förskott. Normalt? Kan man skriva kontrakt på en lägenhet även ifall man kommer ner på ett TR-visa till att börja med? Är jobbigt att skaffa internet till lägenheten? Tjejen har skött alla sånna grejjer förut, medans jag har viftat med plånkan, men nu finns inte hon med i bilden längre så blir till att fixa det själv :)

 

Hur funkar det med ED-Visa egentligen? Är det hållbart? Har inte prövat tidigare men tänkte lära mig lite bättre thai samtidigt som jag behöver ett långsiktigt visa. Har kollat upp mycket information så är påläst men skulle vilja höra från någon som verkligen har/har haft ett ED-visa under längre tid, ifall det nu finns någon sådan person här :). Har spanat in Siam Sunrise i Jomtien. Några kommentarer till den skolan eller förslag på andra?

 

Tänkte även kolla ifall det finns något ställe i Jomtien där man kan träffa på svenskar och snacka lite skit? Något lokalt vattenhål eller så?

 

Andra förslag eller tips eller bara ett hej är välkommet // Rille

Några som jag känner har nyttjat detta företaget. Dom kan även bistå medhjälp att ansöka om ett ED Visa mot en summa pengar.

Förra året kostade det 650 baht extra, utöver kostnaden för visum.

 

Beläget mellan Big C extra och Foodland på Klang road, Pattaya.

20190823_145631.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Fel tråd för tusan 😨

Flyttade bilder till Dagens Humorbild

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-08-18 at 17:25, skrev bob:

Se om jag kan tillföra denna trevliga tråden lite också 😀.

 

Vi bodde på Jomtien i en månad förra året, vi hyrde ett hus så det är nog inte aktuellt för dig som är singel, men vad jag vill ha sagt är att huset vi hyrde låg på soi 17 så rätt så långt ner på Jomtien, saken var att vid soi 14-15 (tror jag det var (stora T-korset med stoppljus)) så ville baht taxin oftast inte köra längre utan de svängde av upp mot vänster för att komma till Jomtien second road och detta gjorde de även om vi var villiga att betala ytterligare 10 baht för nästa zon oftast slutade det med att de ville typ ha 200-300B för att köra oss till Soi 17 om de överhuvutaget ville köra oss. Så om du inte vill ha massa besvär med baht taxin så rekommenderar jag att hyra något innan soi (stora T-korset med stoppljus)), det var även ibland problem att överhuvudtaget få tag på en baht taxi till Pattaya vissa dagar och tillbaka en sen kväll fick vi alltid ta en riktig taxi och det gick på typ 400-500 B...

 

 

Grab förtusan, Grab.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...