Jump to content
IGNORERAD

Nitisk thailändsk polis


Wwax

Recommended Posts

Quote

Hur vet du att hon var ofarlig?

Varför skall man få vara otrevlig på allmän plats?

Exactemente Fru Barbro, otrevliga människor får allt hålla sig hemma och det gäller även fula.

Otålerante Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 98
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    12

  • BaBoo

    11

  • ban99arne

    8

  • Baa

    5

Mest aktiva i denna tråd

Guest wille

BAboo,

Det ar just det som ar poangen. Att olika skal anges for att hon tas in och placeras i hakte. Om hon tas in for att varit otrevlig varfor haktas hon da for stold och inte for arekrankning, motstand mot ordningsmakt eller liknande?

Ser du problemet med godtyckligheten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

BAboo,

Det ar just det som ar poangen. Att olika skal anges for att hon tas in och placeras i hakte. Om hon tas in for att varit otrevlig varfor haktas hon da for stold och inte for arekrankning, motstand mot ordningsmakt eller liknande?

Ser du problemet med godtyckligheten?

Hon stal dörrmattan och hon var otrevlig mot personal och eventuellt även mot polis så jag ser inget problem!

Förmodligen var det väldigt enkelt att bevisa att hon stulet (fanns i hennes väska) och mycket svårare att bevisa att bråkat (ord mot ord) så logiken är att häkta henne för det som går, det funkar likadant i hela världen så även i Sverige så vad är problemet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hmmm...hur har det gått för dessa klåfingriga Ulricehamns bor???

De sitter i Phuket town vad jag vet, förbereder en överklagan. Men hoppas de inser att de kan få 7 års fängelse istället för ett år.

Problemet här är väl förmodligen att de stal från polisens inkomstkälla, fake t-shirt´s försäljarna på gatorna i Phuket skulle inte klara sig om inte en viss del betalades i polisskatt. Så med andra ord stal de från polisen...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nej räcker med otrevliga!

Exactemente Fru Barbro, det är i alla fall en början. Ni är ju själv inte särskilt trevlig.

Hemtrevlige Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det bästa sättet om man blir stoppad eller tilltalad

av en polis är att:

Titta honom djupt i ögonen, och sen säga

"MONG ARAI QVENTIN"

det som händer är att han glömmer varför

han stoppade er eller varför han tilltalade er. :diablo:

Pingis som tycker handbojorna skvaver ibland  :mdr:

vore tacksam för en översättning :wai:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad glor du på din jävla id_iot/skitskalle typ :)

Säkert effektivt men nog dumt att chansa eller hur Pingis

//broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Pingislover

Quote

Vad glor du på din jävla id_iot/skitskalle typ :)

Säkert effektivt men nog dumt att chansa eller hur Pingis

//broskan

Broskan

Du glömde översätta Qventin = vill du ha en fot i röven

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur vet du det?

Bäste Fru Barbro, jag vet vad jag tycker. Baserat på detta borde ni ju uppsöka närmsta anstalt för att få ert straff.

Rättvisaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste Fru Barbro, jag vet vad jag tycker. Baserat på detta borde ni ju uppsöka närmsta anstalt för att få ert straff.

Rättvisaren Arne

Jag frågade inte om du visste vad du tycker utan hur du vet att jag inte är trevlig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

De sitter i Phuket town vad jag vet, förbereder en överklagan. Men hoppas de inser att de kan få 7 års fängelse istället för ett år.

Problemet här är väl förmodligen att de stal från polisens inkomstkälla, fake t-shirt´s försäljarna på gatorna i Phuket skulle inte klara sig om inte en viss del betalades i polisskatt. Så med andra ord stal de från polisen...

Du maichai vad som händer i Phuket vet du inget skit om så inga komentarer från din sida den dan du har nått relevant o komma med då e du välkommen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Du maichai vad som händer i Phuket vet du inget skit om så inga komentarer från din sida den dan du har nått relevant o komma med då e du välkommen.

Verkar som vi fått en ny byfåne. Välkommen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Verkar som vi fått en ny byfåne. Välkommen!

Tackar för den fina titteln...

Herr Joints ska inga åsikter ha den dan han finns här så e han välkommen

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tackar för den fina titteln...

Herr Joints ska inga åsikter ha den dan han finns här så e han välkommen

Påminner lite om fogdens intelligenta inlägg. Ungefär samma nivå på retoriken.

Link to comment
Dela på andra sajter

kanske blir ett trettiotal sidor i den här tråden ochså då :D

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Härliga trådar nuförtiden! :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag frågade inte om du visste vad du tycker utan hur du vet att jag inte är trevlig?

Bäste Fru Barbro, vilka jag anser vara trefliga avgör endast jag själv.

Därmed är du inte trevlig i mina ögon, detta innebär ju inte att frun av många andra anses vara en mycket treflig prick.

Således är det väldigt svårt att förbjuda folk att vara otrevliga ...

Småtreflige Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Därmed är du inte trevlig i mina ögon

Konstigt alla andra tycker jag ser mycket trevlig ut?

Så med din dåliga smak måste det betyda att du är en smått ful figur iom att du tycker du är småtrevlig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste fru Barbro, Ni kan nog se treflig ut på håll men om frun sedan är treflig är ju en helt annan sak.

Fulsnygge Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var då fan vad många måste gnabbas om minsta småsak, som trådskapare anser jag saken utagerad och får gärna stängas.  :kort:

Måste passapå att tacka för många bra synvinklar innan även denna tråd spårade ur..  :clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...