Jump to content
IGNORERAD

Info registrera giftemål i Thailand


Recommended Posts

Quote

Hej Fredrik,

Poängen skulle väl vara att det kan bli lättare att få ettårigt visum till Thailand, speciellt om man är under 50 år gammal. Dessutom större möjligheter att få ärva vid hustruns död.

Herr Chang har talat.

HC,

Den var bra. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • NangYak

    16

  • Baa

    8

  • tasa

    6

  • Mango

    3

Mest aktiva i denna tråd

Om evetuella oversattningar saknas, sa gar det bra bra att overstta och fa kopior Changvattana road och det ar billigare an pa sjuttonde vaningen i samma hus som svenska ambassaden i Bkk. Obs bottenvaningen till vanster om entren

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Om evetuella oversattningar saknas, sa gar det bra bra att overstta och fa kopior Changvattana road och det ar billigare an pa sjuttonde vaningen i samma hus som svenska ambassaden i Bkk. Obs bottenvaningen till vanster om entren

Låter intressant. Är dom "officiella" så att säga? Godkänns översättningarna av myndigheterna? Har dom nåt namn eller hemsida?

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

De ar officiela och de hanvisar fran  tredje van om du fattas nagra oversattningar eller kopior(Changvattana road laksi Bkk). Har egen erfarenhet. Var dar for mina papper till ettarsvisa och oversattningar for mitt internationella korkort for att fa det utbytt till thai vilket jag har nu

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Dagsaktuell info om hur enkelt det kan vara.

De 4 dokument man ska ha med sig som svensk man är de som beskrivits trådstarten, var noga med att ta med domstolsbeslut om skilsmässa om Du varit gift tidigare.

Gå sedan till ambassade där vaktmästaren visar på vilket rum Ditt ärende behandlas i.

Lämna alla handligar till personalen, tag det inbetalningskort Du får och gå ner till banken i gatuplanet, betala 550 bath, ta en fika, åk upp igen, efter c:a 45 min-1 tim får Du ett papper på svenska som säger att enligt svensk lag föreligger inget hinder för giftemål.

Detta dokument tar man med sig till 17: våningen i samma hus Europe Visa, lämnar dokumentet samt passkopior på båda till personalen samt 2060 bath för att få allt fixat och hemsänt med REK post. Tar c:a 1 vecka. Det ända som vi inte ville ha gjort var att låte dom gå till ampoer, det gör vi själva i hembyn.

Total tid för att få allt papperjobb, 1 tim,15 min. tot kostn. 550+2060 bath. Inga hotellkostnader, onödig väntan e.t.c. ,kan rekommenderas.

Baa

PS Lite jobbigt att fördriva en hel dag i BKK innan hemresan, men det gick, många kassar blev det DS

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hej, tack ni som delar med er av bra info.

Jag undrar är det nån som i detalj kan förklara vad som behövs göras vid endast namnbyte i Thailand efter giftermål i Sverige.

Alltså inte registrera äktenskapet i Thailand utan bara göra namnbyte.

Enligt infon jag har hittat ska innan avresan till Thailand, vigselbevis och personbevis först översättas till Thai och sen godkännas av notarius publicus(vad är det???) och sen godkännas av utrikesdepartementet och sen Thaiambassaden i Stockholm! Och sen till diverse myndigheter i Thailand.

Vi åker till Thailand om 10 dagar, snälla, hur gör man?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Sitter och läser och jag grunnar på en sak..

Min blivande hustru är thai med BÅDE svenskt och thai medborgare. hon har både ett svenskt pass och ett thai pass.

Thai Cermonin är över men vad ska JAG tänka på vad det gäller lokala Amphur ska vi regga oss där eller spelar det nån roll om vi är juridiskt gifta i svedala ?

Tanken är väl att vi ska flytta till thai i framtiden. Sicken djungel!!!!

If You want something done...Do it Your self..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...