Jump to content
IGNORERAD

Kopa GPS med thai och svenska kartor


matjo690

Recommended Posts

Som rubriken, gar det alltsa att kopa en gps i Sverige och sedan uppdatera den med thailandska kartor sa att den kan anvandas i bada landerna? Modellrekomendationer?

//Mattias

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har en Tom Tom, funkar Thaikartor på den?

Om Tom Tom har kartpaket för Thailand så bör den funka i Thailand också.

Allt handlar mer eller mindre att kartpaketen finns.

//H

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Köpte en Garmin Nuvi åt en svåger. Köpte från en portugisisk nätsajt vilket var ca 20 % billigare än priset i Thailand! Intressant resa för den artikeln (Taiwan-Portugal-Sverige - Thailand)

Han tankade sen ner thaikartor på ngn sajt.

Annars brukar dom manuella GPS'erna funka bra i Thailand.

..Leo saj , ..Leo kvaj , ..toy toy toy :)

mvh 

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Har en Garmin Nuvi 760 och köpte Thaikarta hos Dustin 1500:- (dyrt)

men funkar klockrent

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Vad jag sett har inte TomTom några kartor för Thailand framme än. Någon som sett sådana

Har testat Garmin och IGo8 i min HTC smartphone med enormt godkämnnt resultat. Skulle inte klara mig utan sådana lösningar vid alla rfesor runt i Thailand

Finns många i MBK:s mobiltelefonavdelning som kan "hjälpa" dig få in detta i din smartphone mot lämplig ersättning om du inte kan fixa det själv hemma via lämlig nedladdningsplats eller officiell köpsite.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har Garmin XT mobil i min Nokia N85 och växlar mellan Sverige kartor och Thailand street maps.

Fungerar utmärkt med att söka på sevärdheter, varuhus, bensin mm. Fick verkligen nytta av den när en taxi i Bangkok inte hittade hotellet, hjälpte med att guida honom rätt.

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

simpelt!! köp en garmin GPSMAP 60C. Ladda hem kartor på Pirate bay. Skaffa ett litet "program" som tar fram Kartans FID nummer klart. och GRATIS.. :clapping:

heja pirat partiet go! go ! go!

If You want something done...Do it Your self..

Link to comment
Dela på andra sajter

Smartphone tex. Nokia N85/N95/N96, vissa HTC eller SonyEricsson X1 fungerar bra med Garmin XT mobil, men i vissa mobiler med lite RAM minne kommer du att få problem med att skapa långa rutter (tex. Phuket till Bangkok) eftersom detta kräver en del RAM minne, och telefonen kommer att hänga sig.. En nackdel med smartphones är att skärmstorleken kan uppfattas för liten för vissa. Då kan det vara bättre att köpa en Garmin Nuvi av någon modell.

Thailand Street Map v.9.0 (TSM9.0) Thai & Eng med JCV (Junction View) är nu släppt, JCV har sina fördelar i Bangkok med alla påfarter / avfarter. Se länk för mer info:

http://www.gpssociet.aspx?EvP_id=29

Har själv köpt både GPSer samt kartor här, och kan rekkomendera dessa:

http://www.gadgetrend.com/index.php

Lägger sparade GPS tracks från två bilsemestrar, och min GPS noja:

Ha en bra dag!

:wai:

13093_GPSlogg_jpgb726e48eabdfd7f66a7e1fe

13094_Track%20hela_JPGcdfce5e2693cf29e65

13095_untitled_JPG63f52a6bdc5c7293e1ad65

13093_GPSlogg_jpgb726e48eabdfd7f66a7e1fe

13094_Track%20hela_JPGcdfce5e2693cf29e65

13095_untitled_JPG63f52a6bdc5c7293e1ad65

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Kör med en Nuvi 250 Europe med SD kort med Thailand fungerar mycket bra

även detaljrik i UdonThani köpte den av en medlem här på Maipenrai under säljes  :great:

Mvh.

Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...