Jump to content
IGNORERAD

Olycka på raket festivalen i Sakon Nakhon.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

SAKON NAKHON: A man had his head blown off while watching an annual homemade rocket festival in this northeastern town on May 11.

The victim and his friends chose to have a drinking session in a cordoned off area where rockets were landing at the time of the incident.

Police were called to the scene in Village 3, Tambon Dong Mafai, Muang District, at 3:30 pm.

After pushing through a large crowd of villagers, they found the headless body of 29-year-old Prida Wongnatal lying next to a pond. The stump of his neck was blackened with powder burns.

Near the body, police found the rocket that had decapitated Mr Prida, who was a native of Tao Ngoi District.

The projectile was about three-meters long, its head made of PVC piping three to four inches in diameter.

Rescue volunteers who dived into the pond to recover Mr Prida’s head were only able to find small fragments.

Sakda Duangsupha, who witnessed the tragedy, said the rocket that killed Mr Prida was the third one launched at the festival. The first two had shot up into the air, but the third took a horizontal trajectory towards Mr Prida and six or seven friends who were sitting drinking about 50 meters away from the launch pad, located by the edge of the pond.

As they saw the rocket screaming towards them, the youths dived out of the way, but Mr Prida was not quick enough. After the impact, he fell back into the pond.

Pulling him out, his friends were shocked to discover that he had no head, Mr Sakda said.

The area where Mr Prida and his friends were drinking had been roped off because of the danger of rockets passing through. With a sense of invincibility typical of youth, the group ignored the warnings, Mr Sakda explained.

Police are now investigating to determine whether Mr Prida’s demise was a case of death by his own negligence or whether the festival’s organizers were responsible.

Rocket festivals are held annually in towns across the Northeast to mark the start of the rainy season. This is not the first, and no doubt not the last, tragedy at such festivals. In 1999, five people were killed at the Yasothon festival, the biggest and most famous of them

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Säkerhetstänkandet i Thailand ligger lååååång efter oss tyvärr

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Tja, jag var vid raketfestivalen i Yasothon, och alla medföljande thailändare förbjöd mig att gå närmare än 100 meter mot avskjutningsramperna. Det var i sig inte förbjudet att gå dit, men lite säkerhetstänkande finns det väl bland vissa. Mer om detta i kommande bildtråd.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick äran att skicka iväg en sån rackare för ett par veckor sedan. Riktigt skoj upplevelse. Det e inga dåliga prylar dom skickar iväg. Kommer lite bilder på det så småningom. Det var inga incidenter på dom 2 festerna jag var med på. En i Prakhon chai och en i Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag besökte en liknade raketfestival i Nong Khai för ett antal år sedan, där man avfyrade riktiga bautaraketer med cirka en och en halv meter långa motorer bestående av PVC-rör packade med hemgjort svartkrut, låg säkerhetsavståndet kring avfyrningsramperna på uppskattningsvis 10 m. Ibland blev man helt insvept i ett hett rökmoln vid avfyrningarna. Vansinnigt, men kul! Särskilt när man kommer från socialtantslandet Sverige, där allt som är det minsta farligt ska vara förbjudet...

Fast jag måste säga att killarna på den här videon från Vang Vieng i Laos är snäppet värre:

Hur som helst så ser jag verkligen fram emot att se Herr Changs bilder från fetivalen i Yasothon! Skulle själv gärna vilja åka dit, med det brukar inte passa så bra med jobbet att ta långsemester så tidigt.

Mvh,

Kaj

Link to comment
Dela på andra sajter

Raketfesterna är nog något av det häftigaste man kan vara med om på landet i Thailand.

Jag var i Ban Tat utanför Udon Thani 2001 och kan intyga att säkerheten inte är särskilt stor.

En raket exploderade på rampen när vi stog i närheten men som tur var skadades ingen.

Dom hade 3 ramper och sköt upp bautaraketer hela dan. Alla byar i hela provinsen hade minst en.

Ett besök rekomenderas men är väl för sent i år.

Mvh ch300_m

Man ska aldrig säga aldrig

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...