Jump to content
IGNORERAD

[Saxad från SoiSixten] Min senaste Thailands resa i April!

bob_builder

Recommended Posts

Jaha kan la ta o slänga in någon bild idag då,,, o börja med att skriva hur resan har urartat sig!

Resan började som så att Audi från linghem till tåget i linköping för att sen gå på tåget 08.00 till arlanda! Detta var en hemsk tågresa, en annan hade packat ner en påse med ett par bira o lite musik på telefon o möts upp av ett tåg med kostymnissar som ska på konferans eller nått. Jag tänkte ju som så iaf att vafan jag bryr mig inte, shorts,flipflop, t-shirt, hatt, Buddhan samt rayban brillor... bredvid 3kostymnissar som titta skapligt på mig när jag korkade upp första Carlsberg Exporten 08.45, sen när jag gick in på andra,tredje o sen den fjärde så fick jag en hel del blickar från tanterna i kostym bakom dom som satt mitt emot mig (satt vid 4-bord vid med en vägg bakom mig) Men men bryr jag mig? Nae fan jag ska fan till Thailand vart ska dom? PÅ NÅTT JÄVLA MÖTE ELLER NÅTT SKIT! HAHAHA

Entrar Arlanda lite lagom får vänta 15min på att incheck ska öppna sen bär det vidare till närmsta bar där jag köpte mig en ordentlig frulle, en Erikstads samt en ost o skinkmacka för 100kr.. efter den så gled man vidare bort till nästa bar där dom hade lite större draftöl på 70cl! Tog 2 sånna och ett glas chilinötter sen var det dags att stiga ombord på planet!!

Väl ombord beställdes på Malaysian Airlines så beställdes en öl för att checka vad dom hade att bjuda på... Heineken helt underbart!!! Svepte ett par st o tänkte aja vafan tar la ett par GT också så man somnar gott!

Måste säga att jag är jävla nöjd med Malaysia Airlines, ner o hem hade vi ett jubileums plan som tog 282pers,,,, resan nar kanske det var ca 50-60pers på planet så man fick ju gott om plats att lägga upp benen på! Hemresan var inte heller full men då hade jag ej fönsterplats så jag kunde bara bre ut mig lite grann för att jag inte hade nått o luta mig mot

Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen!

Dela på andra sajter

• Svar 34
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• bob_builder

23

• Swippe

3

• Herr Chang

2

• Vikingen73

2

Mest aktiva i denna tråd

Men iaf som sagt Tågresan!

DSC00716.jpg

Efter att ha druckit frukost på tåget så kändes det att en macka kunde vara bra att ta innan flyget så på Arlanda började det såhär

P1010182.jpg

o fortsatte såhär!

DSC00717.jpg

P1010183.jpg

P1010184.jpg

Malaysian Airlines med en Heineken!!!

P1010189.jpg

Samt en riktigt dålig mat som inte gick ner!

P1010190.jpg

Mer kommer inom kort!

Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen!

Dela på andra sajter

Jag tar la ett par bilder från första kvällen jag kom ner o drack den första changen, träffade en riktigt trevlig ladyboy som jobbade i baren jag brukar hänga! Blev ju givetvis en premiär biljard också!

Blev en sväng över till Why Not bar också o säga hejsan till patrik o överaska dom i baren där... dock var det jag som blev överaskad av en gamal nota jag glömt på 640bath hehe men det gjorde inget jag betala o såg glad ut, lämnade patriks ost som jag tror han redan ätit upp!

När jag drack denna så ringde jag broder Boddie för att retas lite

P1010193.jpg

Denna ypperligt trevliga Ladyboy vid namn "Namone"

P1010197.jpg

o sen premiärbiljarden!

P1010202.jpg

Fick ju också höra när jag kom ner " oh why so pompoj now? " jag fattade ingenting eller..   Dom fick som svar " If you stay 4months in sweden and drink 2-5beers every day i think you understand why i am pompoj! "

Lagt på sig lite men det hoppas jag kunna bli av med under denna sverige vistelse!

Dela på andra sajter

Ja som sagt blev en natt i Karon för att säga hej till alla när jag kom ner den 9e!

Sen bar det av mot norr, 6 timmar i bil till petchburi khirikan fick jag som svar. tog snarare 12 timmar.

Fast vi stannade i Hua Hin o hälsade på släktingar där som skulle med o fiska utanför Hua Hin innan vi skulle upp till Petchburi Khirikan, fiska innebar att vi skulle sova i tält en natt. dom hade tänkt sova 2 nätter men när alla vaknade av värmeböljan 05.00 så sket dom i den andra natten... dock så fiskade dom vidare i vanlig ordning! Gick riktigt bra för dom, dock var det mest nätfiske här, lite senare blev det kastfiske! Men iaf, vi åkte 10st i en pickup från Phuket till Petchburi Khirikan/Hua Hin varav vi satt 6st inne i bilen o 4st på flaket! Vi köpte ett " tak " ifall det skulle regna och även för att solen inte skulle ligga på så mycket på dagtid, men vi åkte ju nattetid men men det  hjälpte efteråt när man åkte en del! Vi var som sagt 10st på ditvägen samt 2 hundar!, varav det var en gubbe som åkte med som skulle av vid Chompon men han åkte hem tidigare så vi var bara 9st på hemvägen i bilen vilket var skönt som fan för då hade jag o tjejen baksätet för oss själva hihi... men jag lovar att sitta i ett baksäte på en pickup så jävla lång tid tog på röven... satan så ont i arslet jag fick!

Fullastad bil där dom satt 4st också hehe

P1010208.jpg

P1010209.jpg

P1010210.jpg

Dela på andra sajter

Nu tar jag ett par " Fiskebilder " väl framme utanför Hua Hin, med tjejens kristna släktingar samt hennes familj!

P1010218.jpg

P1010217.jpg

P1010219.jpg

P1010220.jpg

P1010221.jpg

P1010222.jpg

P1010223.jpg

P1010224.jpg

Innan sovdags så blev det lite bbq o dricka!

P1010229.jpg

Vi sov i det vita tältet o jag skojjar inte när jag säger att jag nästan dog av värmen denna natt!

P1010226.jpg

Dela på andra sajter

Kör lite mer kort imorgon efter jobbet, måste sova nu så God Natt

Dela på andra sajter

Vanudå, hade ni ingen aircon i tältet?

Skämt åsido, har inte sett mycket camping i Thailand. Bara i någon enstaka nationalpark. Vilket i och för sig säger just ingenting.

Vad säger andra medlemmar, gillar thailändare att campa? Husvagnar ser jag dock inga på vägarna.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Kul att du hittat hit Bob och trevligt bildreportage! 8)

Mvh Swippe

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Dela på andra sajter

Bilderna är trevliga men innehållet itexten var barnslig.

Som sagt jag har saxat denna story från SoiSixten, där jag känner de flesta som läser alla inlägg så det kanske är därför det har blivit lite så!

Men får väll be om ursäkt om du tycker jag är barnslig! Men det är kanske sån jag är som person isåfall,,,, förstår inte riktigt vad som är barnsligt heller för den delen?

Dela på andra sajter

Jamen visst tar la ett par Badbilder nånstans utanför Hua Hin... mindre skoj faktist, var inte sugen på att bada men tjejens systerson ville bada så jag fick offra mig o rasta fläsket lite!

P1010230.jpg

nån gudagrej i vattnet

P1010232.jpg

En stor sköldpadda

P1010233.jpg

P1010234.jpg

P1010235.jpg

P1010236.jpg

P1010240.jpg

P1010241.jpg

Dela på andra sajter

Slänger la in ett par bilbilder från där vi fiskade, jag var så oerhört uttråkad o varmt så in åt helvete, ingen skugga någonstans så jag hoppa in i bilen o satte mig! Var ensam i ca 1min sen kom tjejens systerson o börja klättra på mig i vanlig ordning o ville leka!

P1010246.jpg

P1010245.jpg

P1010242.jpg

Lägg märke till mina kräftröda armar... Brände sönder mig på 2 dagar... ingen solkräm 

Sen när det var dags att åka så tog vi lite fina bilder när solen var på väg ner, tjejen poosa så då var ju jag tvungen att göra det också

P1010253.jpg

P1010252.jpg

P1010263.jpg

Dagen efter tog vi en sväng till en marknad... enda jag ville åka till var ett Pharmacy o köpa solkräm! Men hittade inget o tjejen fattade inte hur jävla ont jag hade! Men jag insisterade på att gå in till en av de närliggande butikerna vid marknaden där dom som tur hade 30+ för 180bath men tanten som jobbade var ju halvblind så jag fick betala 100bath

P1010265.jpg

Ser lite småseg ut, vilket jag verkligen var!

P1010264.jpg

Dela på andra sajter

Sen till en mindre rolig grej som hände på resan...

Slänger la upp ett par bilder på olyckan jag var med om under Songkran i Petchaburi Khirikhan eller hur det nu stavas

Snubben var alltså 16 bast o hade inte ens körkort för sin jävla moppe!

Jag kom o körde i runt 30km/h för att det var en korsning, där det var en avsvängningsfil eller vad man kan säga, en fil man ska lägga sig i om man ska svänga vänster, jag skulle till höger så jag låg kvar i den filen jag redan låg i! Tanken var att vi skulla åka in till Petchaburi Town eller vafan det hette så bilen var överfull o folk på flaket, jag ser moppen som ligger i den andra filen, åker upp bredvid o precis när han typ ser eller hör bilen så svajjar han till o smackar rakt in i sidan på bilen o repar samt bucklar till sidan på bilen, från framskärm till bakskärm, 2 småbucklor på framskärmen, samt en buckla som gick över framdörren och " halvdörren " till baksätet i bilen, sen var det en lång repa hela vägen från hans handtag eller nått liknande!

Jag som är svensk körde ju vidare o ställde bilen vid kanten av vägen så jag inte skulle stoppa trafiken, vilket var dumt gjort för när polisen kom så trodde dom ju inte på vad vi sa eftersom jag stog 10meter ifrån olycksplattsen. Vi åkte ju i 3 bilar, varav vi körde andra bilen, och den tredje kom efter 15min, den första vände o kom efter 5min, jag var ju lagom nervös fan kört ihjäl en grabbfan eller nått, men han hoppade ju upp på en moppe efter 1min o åkte o plåstra om sig! Sen när alla våra bilar var samlade så kom de som kunde prata engelska i tjejens släkt o försökte peppa mig, " ingen fara, du ska inte betala nått, det är han som gjort fel! " Men likt förbannat när polisen kom så sa dom att bådparter hade gjort fel för att det skulle gå så "smidigt" som möjligt, dom ville inte att jag skulle få stanna hos polisen osv..

Jahopp tänkte jag, sen när polisen hade vart där ett tag så gick jag fram till den ena när han stog o ritade upp olycksplattsen så berättade jag eller visade mer eller mindre hur det hade gått till och han bara " really? but they say both do wrong? " o då kom tjejen o berätta hur det låg till, att dom inte ville att jag skulle bli kvar o grejjer för att om vi sagt som det var så hade grabben överklagat osv!

Iaf när polisen vart där o f-bolaget vart där så följde vi med f-bolaget till polisstation så jag skulle få tillbaka mitt körkort, väl när vi väntar så kommer grabbens morsa fram o pratar med tjejen o hennes familj, o tjejen blir rasande... jag frågar varför o får som svar " Hon säger att det var grabben som gjorde fel, men eftersom du är farang så har du mycket pengar, så för att dom inte ska överklaga o sätta ord mot ord så vill dom ha 12 000bath! " jag fatta ju ingenting, men kunde ju inte göra mer än att pynta... så totalt 12 000 + 400 för mitt kort, sen 500 för hans eller hur fan det nu var! Jävligt irriterad var jag iaf! Åkte hem o gick in på rummet, då kom en av dom som kunde engelska med ett stort glas öl o sa det " det behöver du, lugna ner dig lite nu så löser det sig! "

Sen var allt frid o fröjd, jag var 13 000bath fattigare o den snorungen var väll jätteglad kan jag tro!

Framskärmen

P1010275-1.jpg

P1010276-1.jpg

P1010267-1.jpg

Dörren

P1010273-1.jpg

P1010274-1.jpg

Bakskärmen

P1010277-1.jpg

Dela på andra sajter

Jahopp då tar jag väll o slänger in ett par bilder från när vi hade vart en snabbis på templet o sett hur det går till där på kvällarna under songkran!

Köpte med oss ett par öl o åkte o hälsa på fiskarna som fiskade på för fulla muggar! Dock fiskades det mest på morgonkvisten när vi inte var där!

Såhär satt vi o drack lite öl

P1010293.jpg

Tjejens Syrra

P1010283.jpg

Tjejens Systerson med två tjejer från släkten

P1010291.jpg

Tjejens syrras kille leker med en kamera

P1010294.jpg

NamOne deras älskade hund!

P1010286.jpg

Jag slänger la in ett gäng bilder till då, på tjejens släktingars hus o tomt

Här lagas det mat utav bara fan!

P1010296.jpg

P1010297.jpg

P1010298.jpg

Sen fick ju tjejen tag på kameran o då ska det ju tas bilder på alla orchidéer och andra blommar som fanns i trädgårn!!

P1010299.jpg

P1010300.jpg

P1010301.jpg

P1010302.jpg

P1010303.jpg

Samt så passade jag på att ta ett par bilder på husen och slappstället dom hade under ett rosa blommigt träd!

Detta tror jag var typ förråd/sovplatts om det kom mycket gäster

P1010304.jpg

Här inne bodde någon släkting

P1010305.jpg

Och i Stora huset bodde Mostern som vi var hos!

P1010306.jpg

P1010307.jpg

Här har vi då slappstället där alla satt o krökade, under ett träd i fullblommning med en massa hängmattor!

P1010321.jpg

P1010308.jpg

P1010312.jpg

Här lagas det nån typ av snacks, vitlök o jordnötter i nån slags tunt hölje!

P1010309.jpg

P1010310.jpg

P1010311.jpg

Dela på andra sajter

Ja vi kör la fortsättning på detta med lite mera blommor

P1010313.jpg

P1010314.jpg

Sen mitt under allt när tjejen tog kort på massa blommor så ser jag hur en av hundarna hoppar i fågelbadet för att svalka sig lite, detta tyckte ju jag såg lite skoj ut så jag högg tag i kameran o tog två bilder hehe, är det varmt så är det!

P1010315.jpg

P1010316.jpg

Sen tar vi la ett par bilder på mera blommor då!

P1010317.jpg

P1010318.jpg

P1010319.jpg

Och Avslutningsvis så tar jag en bild på mig med en changka!

P1010324.jpg

Tar väll o slänger in ett par bilder från min SongKran då, den va ju inte riktigt som jag hade förväntat mig, blev inte mycke vattenkrig mer än vid templet men det har jag inga kort på

Det började ju tidigt på morgon med att tjejen sa att jag skulle klä upp mig fint så det fick ju bli Jeans o en piké, sen var det ju dags att munkarna kom, till en total av 11st, som alla stannade för att hälsa på mig och grundligt kolla på mina tattueringar o ge mig tummen upp och ett " Suay "

Sen började ju cermonin, som började med en massa prat och alla bugade, och sen skulle man ge mat åt munkarna en och en! Men detta har jag ju tyvär bara filmat... Jag slänger in dom bilder jag har från Songkran!

P1010325.jpg

P1010326.jpg

P1010327.jpg

P1010328.jpg

Sen efter firandet så bar det av till tempel där de hade släktingar som dött, men som skulle besökas

P1010330.jpg

P1010333.jpg

P1010334.jpg

Självklart ville dom ju att jag skulle fram o knäböjja framför munkarna och ge dom en blomma o lite pengar, så då fick jag hoppa ner o böjja mig!

P1010343.jpg

Detta är tjejens bror från Bangkok som hela tiden kom o bjöd på öl, om jag satt o drack vatten så tog han vattnet o slängde ut o hällde upp öl, sen kom tjejen efteråt o blev arg för att jag började öla kl 10.00 på morgon

Men efter att tjejen själv sett med egna ögon att det inte var jag som hällde upp ölen så lugna hon ner sig igen!

P1010346.jpg

Dela på andra sajter

Jag tänkte ta o slänga in lite mera bilder från min resa nu, har inget annat för mig så det är la lika bra o få in lite här tänkte jag!

Vi sa att efter songkran skulle vi ta en lite roadtrip in till Prachuap khiri khan Town och till stranden som låg i närheten!

Blev ju en eftermiddagstur eftersom dom helst inte är i solen för mycket!

En trevlig tripp och en underbar strand, kanonväder och en ordentligt fin natur runt stranden! Inte jag som körde denna dag så då passade vi på att sitta på flaket istället vilket jag inte har något imot! Mycket vind o en chans att kunna knäppa lite kort på naturen! Fast det blev inte så många kort på naturen dock... bara ett par i farten!

P1010347.jpg

P1010348.jpg

P1010349.jpg

P1010350.jpg

Väl framme på stranden så fick vi ett toppenbord och beställde lite käk, som vi hade hoppats på att det skulle gå snabbt, men tog en jävla tid att få maten. o sugen på att bada medans man vänta var man också!

Men vackert var det!

P1010351.jpg

P1010352.jpg

P1010353.jpg

P1010354.jpg

Denna bild är en officiel " kompis " bild, varje gång vi åker utomlands så tar vi en sådan bild

P1010355.jpg

Sen en liten bild på tjejens systerson igen! lika glad som vanligt och riktigt badsugen!

P1010357.jpg

När vi väl ätit så byttes det om o ner i vattnet. hur långgrunt som helst så tjejen tog med kamerorna ut. Hade vatten upp till knäna kanske 50-100meter ut! Så jag passade på att ta lite bilder när vi väl stog där i vattnet!

En bild på isterbuken bob_builder, med en nice bondbränna!

P1010361.jpg

O sen en på tjejen som inte ville bada men ändå vara med ut i vattnet o ta lite kort o se på när syrran och kusinen lekte i vattnet!

P1010374.jpg

Sen så tog jag lite bilder på omgivningen också... riktigt vackert på denna strand tyckte jag, synd att vi inte var där lite tidigare o kunde fått lite mer bad o soltid!

P1010365.jpg

P1010366.jpg

P1010367.jpg

P1010368.jpg

P1010369.jpg

P1010370.jpg

P1010371.jpg

P1010372.jpg

P1010373.jpg

Nae vafan tar la i slänger in lite bilder från sista " camping " kvällen i Prachuap Khiri Khan

Tog en sväng till templet efter att vi vart i city där vi först hällsade på en av munkarna som var hos oss då den 13e, sen så var där ett par till som var där också!

Efter att vi gått runt lite, inskaffat lite mat och lite chang så åkte vi till campingen som sagt, för att köra sista campingkvällen, då vi var tvungna att åka rätt tidigt den 16e så ville dom sova sista natten i hemmet också!

Vi drog upp tält, och fixade en liten lägereld, som först inte fick så bra fyr men när Systersonen " Aot " (vet icke är det stavas men uttalas Åt :D ) började slänga på grejjer så blev det jävla drag påt!

Syrrans Oums tält

P1010384.jpg

P1010383.jpg

Tjejen o mitts tält

P1010385.jpg

En liten pose från Aot ( Åt )

P1010386.jpg

Självklart skulle ju jag va med på en bild också!

P1010387.jpg

Tjejen sitter o gör sig till efter en öl!

P1010382.jpg

Syster Oum

P1010380.jpg

Här är scouten igen!

P1010381.jpg

Glad som fasen när han fick fyr påt!

P1010379.jpg

Kör en fortsättning på dagen efter när vi fiskade imorrn nån gång! Nu ska jag svepa en öl o sen gå o nanna!

Dela på andra sajter

Det var för övrigt denna strand jag var på! Jag minns att man åkte över nån flygbas så det måste vara den!

Kanontrevlig strand, med extremt mycket thaiare under songkran firandet!

picAirportPrachuapKhiriKhan.jpg

En strand jag hoppas kunna besöka igen!

Aja jag kör väll vidare på tråden, har ju bara kommit halvvägs än så länge hehe, fast den andra halvan är dock mer party än landsbygd o fiske

Ja när man väl hade somnat i tältet o sovit ett par timmar så var det ju dags att vakna för då skulle det fiskas... tjejen orkade inte med detta så hon tvingade in mig i bilen och jag fick köra hem så vi kunde sova ett par timmar till!

Men sen frammåt lunchtid så var det dags att röra sig tillbaka med lite käk åt fiskarna och lagom när vi kom så nappade det på direkten! Det var veckans dunderfångst på två napp, två stora firrar om man jämförde med dom andra... men annars så nappade det rätt så bra, tror nog att dom drog upp mot en 50kg på en vecka där!

Den " stora firren " ville ju alla vara med på kort med!

Först syster Oums pojkvän

P1010395.jpg

Sen Brodern

P1010394.jpg

Sedan morbrorn tror jag

P1010393.jpg

Sen så nappade det igen o dom fick upp en till baddare!

P1010388.jpg

P1010389.jpg

P1010390.jpg

P1010391.jpg

P1010392.jpg

Denna var litet större än den första,,, resterande fångst var i normalstorlek!

Detta var allt för denna gång, mer kommer någon annan dag!Aja jag kör väll vidare på tråden, har ju bara kommit halvvägs än så länge hehe, fast den andra halvan är dock mer party än landsbygd o fiske

Ja när man väl hade somnat i tältet o sovit ett par timmar så var det ju dags att vakna för då skulle det fiskas... tjejen orkade inte med detta så hon tvingade in mig i bilen och jag fick köra hem så vi kunde sova ett par timmar till!

Men sen frammåt lunchtid så var det dags att röra sig tillbaka med lite käk åt fiskarna och lagom när vi kom så nappade det på direkten! Det var veckans dunderfångst på två napp, två stora firrar om man jämförde med dom andra... men annars så nappade det rätt så bra, tror nog att dom drog upp mot en 50kg på en vecka där!

Den " stora firren " ville ju alla vara med på kort med!

Först syster Oums pojkvän

P1010395.jpg

Sen Brodern

P1010394.jpg

Sedan morbrorn tror jag

P1010393.jpg

Sen så nappade det igen o dom fick upp en till baddare!

P1010388.jpg

P1010389.jpg

P1010390.jpg

P1010391.jpg

P1010392.jpg

Denna var litet större än den första,,, resterande fångst var i normalstorlek!

Detta var allt för denna gång, mer kommer någon annan dag!

Fasen glömde ju dom 3 sista bilderna från min tripp till Prachuap Khiri Khan

Efter allt fiske så begav vi oss hemmåt igen för att vila upp oss inför bilresan kommande dag!!

Trodde jag iaf... men det slutade med att jag, tjejen, systern, systerns kille och brodern högg tag i en vagn o skulle ut o skörda Mango och Annanas!

Jag tyckte det var en trevlig men förbannat varm idé och följde ju givetvis med! Plockade mango som aldrig förr o det tyckte dom såg skoj ut, en farang som plockar mango hihi

Sen mitt upp i allt så kom dom till ett träd med getingbo, då kom dom ut o varnade mig o jag sa direkt " få inte hit dom för jag är överallergisk mot dom asen " Mai pen rai sa dom bara o sen gick dom in o tände en cigg o kom ut med hela bot o färsk honung! Underbart gött o käka honung o bivax direkt rinnande på en gren!

Men sen gick dom över till nästa träd o där hitta dom ännu mer mango och mera getingar/bin, o kom ut med ett ännu större bo som alla stog o smaska av!

När vi väl käkad upp honungen o fyllt vagnen med Mango så begav vi oss tillbaka för att käka lite o sen sova!

Här är du vagnen o nån lång pinne för att få ner mangos som satt högt upp i trädet!

P1010398.jpg

Sen en bild på Annanasodling

P1010399.jpg

och en närmare bild på annanasen

P1010400.jpg

Det är tjejen som tagit bilderna, jag var så satans trött o hade ingen ork, men hon tyckte det kunde vara skoj för min familj att se en annanasodling om dom inte sett det innan!

Dela på andra sajter

Efter vi åkte 06.00 från Patchuap Khiri Khan så tog det ju sin lilla tid att ta sig till Phuket igen, fasst denna gång hade jag o tjejen tur, vi hade baksätet för oss själva så vi turades om att sova i varandras knä! Sov iaf ett gäng timmar istället för att inte sova nått som på ditvägen!

Men iaf tjejens föräldrar släppte oss vid huset vi hyrde mellan Karon o Kata o sen ringde tjejen efter nyckeln! När vi fått nyckeln så blev det in o duscha o sen sova ett par timmar för att sen gå ut o slira lite, o ta ett par pilsner o sangsom!

Här har vi ett par bilder från den första kvällen efter att bob_builder vart lugn 6 dagar i Thailand!

Detta var en av tjejens kompisar som jobbade i baren vi hängde, Pinky som var iskall tjej som jag inte träffat innan då hon va i sverige sist jag va på besök!

P1010405.jpg

Ägarinan Nancy på besök i baren

P1010406.jpg

En liten bild på mig, tjejen, Nancy och sen Namone the ladyboy!

P1010407.jpg

Tar en till på Namone då jag verkligen tyckte hon/han va så jävla iskall! (samt för att läska rocky lite) Hur rolig som helst!

P1010409.jpg

Dagen efter till ära så åkte jag ner till samma bar för att ta en pilsner till frulle o sen gå över o hälsa på patrik o se om baren stog kvar eller ej!

Sen som sagt så gick jag över till den andra bargatan o där var bartömningen var igång för fullo!

Kom lagom när patrik va tillbaka med lite käk åt sig själv!

" Man blir hungrig av att slita! "

P1010424.jpg

P1010423.jpg

P1010427.jpg

Soi Happy har nog aldrig varit så folktom någonsin!

P1010426.jpg

Hungry Corner revs köket ut ur, o jävlar så skitigt o oljigt allt va,,, höll ju fan på att slå på arslet när man skulle gå förbi!

P1010425.jpg

Denna blir sista för idag, det är hopplockningen av allt i Why Not bar, det är ju med en tår i ögat när man ser det  :crybaby:

P1010429.jpg

Kör la lite mer partybilder, det är väll det som finns kvar av resan mer eller mindre!

Här har vi från en faktist väldigt trevlig kväll! Började med lite öl hemma framför CSI o sen ner till baren! Där satt vi o tog lite blandade alkoholhalltiga drycker när det kom en snubbe o satte sig i baren, jag sa att jag trodde han va svensk/norsk eller dansk, tjejerna i baren trodde på Thai.. Lite spridda tankar men alla hade rätt, han va en 50/50 Thai/norsk o hette Mikael! Han och hans far hade en dykbutik borta vid Cha Cha i karon som gick rätt så bra om jag förstog rätt! Och för en gångs skull så kunde han bra norska som jag som svensk förstog! Han stanna i baren o hängde med tjejens polare Pinky! Sen tog vi en sväng in till Bangla road för att möta upp ANKAN! När vi väl var på Bangla får jag tag i Ankan igen o frågar om hon är på nån av Soi Eric? Nae för fan den ska du gå förbi jag är på BANGLA BAR skriker hon utav bara fan! SKYNDA DIG SÅ KOMMER DU FÅ SE NÅTT VACKERT!  hihihi

Jag lyssnar då på henne o går vidare o sen när vi väl kommer bort till Tiger så ringer hon igen o frågar vart vi håller hus? Jadu Ankan säger jag, vi har gått o gått men inte fan sett nån jävla Bangla Bar! O får till svar att hon kommer o möter oss, o det gjorde hon ju! När vi stegar upp för trappen upp mot Bangla Bar som låg precis vid Soi Eric så hör jag " BOB_BUILDER VART FAN HAR DU HANDVÄSKAN IDAG DÅ ??? ? " o då kommer en filur fram o presenterar sig som Ducce från SoiSixten!

Efter vi mött Ankan med vänner så bestämmer vi för att röra oss mot Safari, tjejerna ville nämligen dansa lite! Vi är där ett tag men bestämmer oss för att ta en efterfest hos norsken med lite alkohol från 7-11! När vi sitter där o krökar, alla dyngfulla så sliter han fram o börjar rulla en redig johnny! När den va slut o biran slut så tog vi en svarttaxi som åkte förbi hem till Kata, tjejen så fuller att hon inte kunde gå o jag lite lagom rund om foten! 

Här är från baren när vi kom ner o det blev röjj så fort jag visade mig!

NamOne dansar lite

P1010430.jpg

Alla i baren ville ta ett gruppfoto

P1010432.jpg

Lite dans inne i baren

P1010433.jpg

P1010434.jpg

O här har vi då Norsken Micke o Pinky

P1010435.jpg

Måste säga att det var en riktigt trevlig prick! Vi bytte nummer o skulle höras i dagarna för han skulle åka hem efter 3 dagar... Men det blev inte av att vi sågs då han röjde runt för mycke inne på Bangla o Phuket Town o leta fina flickor!

Ja sen tar vi ett par bilder från Bangla Bar då, tjejen höll i kameran så det blev inte så jätte många bilder! Men hon tyckte Annika var en rolig filur iaf!

Bobban möter ankan för första ggn! 

P1010436.jpg

Pinky lite lagom slirig

P1010438.jpg

Som synes är ankan lite fuller! ( jag ska nog inte säga nått heller hihi )

P1010441.jpg

Men hon tyckte om mig ändå! O nu har hon träffat Boddies brorsa som hon inte pratat med så mycket men Boddie själv har hon känt i 3år men aldrig träffat, dåligt tyckte hon! Bra tyckte jag hahahah

P1010442.jpg

Sen blir det sista från Bangla Bar med Ankan, Ducce och sen nån thaidam

P1010443.jpg

Jamen jag fortsätter då min bildserie med en kväll som började lugnt, men slutade i ett försenat SongKran firande efter att 2 farang tjejer jag börjat prata lite med kommer helt otippat bakom mig o häller två flaskor vatten över mig!

Jag som va lite lagom rund om foten gav ju tillbaka o då brakade hela skiten igång! Alla skvätte på alla o sen kom kylpudret in i leken o jävlar va röj det blev! Det blev en hel del SangSom o bira, alla bjöd alla! Specielt gubben i vitrandig tröjja som var från Japan o sugen på att hitta en thaifru! Han hinka i mig massa dricka o jag bjöd tillbaka!

Denna kväll blev riktigt skoj då det inte blev så mycket Songkran firande för mig o tjejen uppe i Petchuap KhiriKhan

Här kommer ett par bilder från början av kvällen

Snubben i keps är Nancys (ägarinnans) privata chaufför som va riktigt partysugen, då dom skulle sova i sallongen denna natt!

P1010464.jpg

Nancy - Ägarinnan

P1010465.jpg

Denna tysk träffade jag redan på första resan, kommer ej ihåg namnet (tror det är Perry) men han är riktigt trevlig, bor 9månader om året i Thailand!

P1010466.jpg

En av dom som jobbar i baren, samt japanen i bakgrunden

P1010467.jpg

Den trevliga japanen som hade ett riktigt spritsinne denna kväll!

P1010468.jpg

Man får alltid som HC skriver mer uppmärksamhet när kameran kommer fram!

P1010469.jpg

P1010470.jpg

En lite partybild på grabbarna som dynga på mest!

P1010475.jpg

Jag o Namone

P1010476.jpg

Jag o Pinky

P1010477.jpg

Pinky o min tjej

P1010478.jpg

Brudmagneten som vanligt - 1kille 1tjej dock

P1010479.jpg

Tysken (Perry) och Nancy har precis fått varsin ros av mig 

P1010480.jpg

Dela på andra sajter

Ja sen brann helvetet lös!

Tjejen som hällde vatten och sen han chauffören som precis ska hälla nått över mig också!

P1010481.jpg

Nu har jag fått in min hämd på alla i baren o alla andra!

P1010482.jpg

Den ena tjejen som va svensk

P1010483.jpg

Lite kylpuder gör susen!

P1010484.jpg

och här är den andra som dansar med Namone - Jag tror hon är från linköping!

P1010485.jpg

Dags för kylpuder på alla andra också!

P1010486.jpg

Sen var det dags för min del att få kylpuder

P1010487.jpg

Perry är jag nästan 100% säker på att han heter nu! Han fick smaka på lite vatten också!

P1010488.jpg

O likaså ägarinnan

P1010489.jpg

Sen gick det ju överstyr med pudret så tjejen blev lite arg på farang tjejerna när dom slängde i ögonen på mig

P1010490.jpg

P1010491.jpg

P1010492.jpg

P1010493.jpg

P1010494.jpg

PARTY!!!!

P1010495.jpg

Sen blev ju alla dräggfulla o jag va väll en av dom som va värst

P1010496.jpg

En till som jobbade i baren som gillade mig

P1010497.jpg

Japanarn blev riktigt fuller!

P1010498.jpg

P1010499.jpg

RÖJJ!

P1010501.jpg

P1010503.jpg

Detta är en syn man inte ofta ser! En thai med blå ögon hehe! Köpte linser åt tjejen, men hon använde dom en gång o sen fick hon svinont i ögonen.

P1010510.jpg

350bath, hade vart coolt om hon kunnat haft dom mer!

Dela på andra sajter

Ska ta o slänga in lite bilder från den omtalade kvällen då vi först var hos Tony o sen åkte till Ballaq Bar för att dricka vidare! Jag o tjejen kom ut rätt så sent men jag hade svept ett par chang inne på rummet i Kata!

Sen åkte vi då ner till Tonys bar o möter upp Tony ensam, Patrik hade inte ens kommit ännu 

När dom väl kom så blev det livat! Först skulle vi köra en runda o köra vidare till Ballaq men det blev en runda för varje Lem kom vi fram till, 2 armar, 2 ben o sen en drule! 5 runder blev det totalt hos Tony o sen vidare till Ballaq Bar där vi kör igång igen! Blir ett jävla hola balo när vi kommer in där o Eddie Medusa går igång på stereon o det bjöds på mat om man ville ha, även om vi va lite sena! Sen efter en jävla massa rundor med shots o dricka så ringer Annika upp mig o jag sa åt henne o komma dit, slirig o dan utan pengar så kom hon där! Ännu mer supa o röjja o sen efter ett tag så kom Fru Why Not in en sväng också, det va ungefär vid den tiden Patrik var i det skicket man inte vill vara i! Hon grabbar tag i han o det är dags att åka hem, men hon vill inte åka med om Patrik kör så hon kom tillbaka o festa vidare med oss! O vem fick köra hem henne då vid 05.00 strecket där om inte jag o tjejen, efter att vi stannat o käkat på Karason i Kata (icke säker på stavning)

Men i vilket fall som helst så var det en kanonkväll o alla blev sliriga utav bara fan! Tjejen min mådde lite småkasst så hon åkte hem en sväng men efter 30 min ringde jag dit henne igen o vi körde vidare, hon blev kanonglad att se Fru Why Not så det skulle bjudas på dricka!

Ja här har vi då Patrik o hans granne o sen två till som va med under kvällen!

P1010513.jpg

Tonys Bar

P1010514.jpg

O sen Tony han själv

P1010515.jpg

Patriks granne har ju köpt en HD så den gled han omkring på!

P1010516.jpg

Vi som körde scooter hamna lite efter som synes!

P1010518.jpg

Första mötet med Ballaq från min sida!

P1010519.jpg

Patrik o Ballaq visar vad dom tycker om varandra 

P1010520.jpg

o likaså jag också! 

P1010521.jpg

Kör lite mer bilder från Ballaq Bar o denna gång var det dags för lite stångdans med katoyen o nån mer anställd

P1010524.jpg

P1010526.jpg

En som vet hur man ska se ut om man bor i Thailand?

P1010527.jpg

Fast dojjor gillade han inte!

P1010528.jpg

Men jag hade inget imot henne då då hehe

P1010529.jpg

En lite bild på skylten var ett måste! Denna gång fick jag ju träffa ägaren!

P1010530.jpg

Dojja Tyckte ju faktist om grannen som va dansk en hel del!

P1010531.jpg

O frugan till paret tyckte också om dansken, fast hon gilla dojjan mera!

P1010532.jpg

P1010534.jpg

Bob_Builder och en överglad Patrik! 

P1010533.jpg

Sen så kom ju då Annika o det blev ju hel sköjj!

P1010536.jpg

Hmm Patrik vad har du blicken på här?

P1010539.jpg

Nämen ojsan heheh

P1010540.jpg

Fru Why Not kom o va lite småslirig men mer blev det när bob_builder fick bjuda

P1010541.jpg

Denna bild är ju en klockren SS bild även om inte Ankan är kvar här 

P1010542.jpg

Jag får mer uppmärksamhet av Annika än Patrik hihi

P1010543.jpg

Denna bild finns inga ord till

P1010544.jpg

Rock´n Roll!

P1010545.jpg

Dela på andra sajter

Tänkte passa på o slänga in dom sista bilderna från min resa nu!

Nu va det dags för en sista kväll med dom i baren, för dagen efter skulle vi bara slappa o spendera lite tid tillsammans hemma och på stranden hade vi sagt! När vi väl hade parkerat moppen så ser jag denna syn inne på Soi Happy, inte ett skit kvar, det går jävlar i mig snabbt att riva!

P1010552.jpg

P1010553.jpg

Sen hade ägarinnan o tjejerna som jobbar där stått o lagat mat i flera timmar för att ha en lite fest för att jag skulle åka hem! Tyvär så missade jag att ta kort på maten då jag var så förbannat hungrig!

Men det blev lite kort, dock inget fylleslag men därimot lite gruppbilder!

Alla som jobbar samlade

P1010554.jpg

Sen kom maistro med tjejen in o fick va med på kort

P1010555.jpg

Mina två favoriter i baren!

P1010556.jpg

Nancy o bob_builder

P1010557.jpg

Sen hade jag lagt ner kameran för kvällen eller om batteriet dog eller nått, för bilderna va slut där iaf!

Kör vidare med våran " mys " dag som vi inte skulle ut o festa eller nått, bara slappa på stranden o mysa lite hemma! Detta slutade med att vi ringde tjejens föräldrar så dom fick komma o hämta oss en dag tidigare istället så vi tillbringade sista natten hemma hos dom istället!

Men iaf det blev en riktigt bra avslutning på min resa, denna vecka hade det regnat 5 av 7 dagar mer eller mindre så vi hade riktigt tur när vi väl kom ner till stranden! Riktigt höga vågor, riktigt varmt o sololjan på så man kanske skulle få nån bränna innan man skulle hem!

Bob_builder har intagit solstolen!

P1010558.jpg

Tjejen min är ju ingen soldyrkare direkt så hon la sig under parasollet direkt!

P1010573.jpg

Jaha dags o ta ett kort på mig igen då tyckte tjejen!

P1010575.jpg

Lite småtrött o sur för att vi va på stranden, ingen favorit direkt när solen ligger på! Bättre o bada när solen gått ner!

P1010578.jpg

Forts. av strandbilder från denna dag! Tyckte det va så sjukt fint väder o goa vågor så det blev ett par, o nu när man tittar på dom så börjar man nästan gråta så mycket som man saknar det!

Lite strandbilder

P1010559.jpg

P1010560.jpg

P1010561.jpg

P1010563.jpg

P1010564.jpg

P1010565.jpg

P1010566.jpg

P1010567.jpg

P1010568.jpg

P1010569.jpg

P1010570.jpg

P1010571.jpg

P1010572.jpg

Dela på andra sajter

Sådär det var allt från min tredje resa på ett års tid! Hoppas att bilderna duger, texten kan tyvär vara lite skum då jag saxat det rakt av från ett annat forum jag sitter på! Därav kan lite namn nämnas som inte finns här osv,,, hoppas ni har förståelse med detta men att bildserien duger!

Har två stycken till serier med bilder men vill först o främst se om detta gillas, gör det inte det så struntar jag i att posta resterande hehe

Som sagt i texten kan finnas lite svar på frågor jag fått imellan jag postat bilder och det ber jag om ursäkt för.. men orkade inte sätta mig o gå igenom all text o alla bilder o ändra allt :angel:

Dela på andra sajter

Hej Bob,

Vi förstår att det är kopierat från annat forum, och det är inga problem med det. Huvudsaken är att det är dina bilder och text!

Jag lägger själv in samma bildberättelse på flera forum, och det verkar inte vara någon som är upprörd över det.

Så se till att lägga in mer snarast!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Håller med föregående talare :thumbsup: In med fler bilder.

Det var roligt och intressant att se :laugh:

Jag spenderade mina pengar på sprit ,kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

24h
  • Skapa ny...