Jump to content
IGNORERAD

Aftonbladet på plats i pedofilernas Pattaya i Thailand


Kim

Recommended Posts

Just det, aftonbladet på plats i pedofilernas Pattaya i Thailand står det stort uppslaget i dagens pappersupplaga och artikeln är nedtecknad på hela 4 sidor med bilder från b la boystown, en agogo med tjejer, Jomtien beach samt ett barnhem.

Ingressen...

 

    [*]Ett paradis för svenska familjer

    [*]Men för 2000 thailändska barn är det helvetet på jorden

    [*]Aftonbladets reportageteam åkte till Pattaya - där den svenska mångmiljonären och hans vän greps för grova sexbrott mot barn i tisdags

    [*]Vi har träffat hallickarna som säljer barn till timpris, barnen på sexklubbarna - men även de som räddats av en pastorfamilj

    Sedan fortsätter det..

    Pattaya. Hon lutar sig fram i nattklubbens röda lädersoffa:

    - Jag kan fixa elvaåringar. Inga problem, ni får göra vad ni vill med barnen. bla bla la...

    Lite längre in fortsätter det.. En svensk man går längs huvudgatan och håller om en mycket ung thailändsk kvinna. På hans t-shirt står det "Good boys go to heaven. Bad boys go to Pattaya". (vet att det är ett aningen felciterat uttryck men så skrev ab).

    Några reflektioner från trogna Pattayaner?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 227
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    12

  • Avregistrerad clion

    12

  • noBuzz

    10

  • Joints

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Konstigt att det inte finns något på nätet, brukar det vara så (läser nästan aldrig tabloiderna)?

Hittade däremot en artikel om det båda svenska pedofilanklagade http://www.aftonblad...ticle5132335.ab

Denna mening fick mig att reagera; – Jag har misstänkt det här, det var konstigt hur han flyttade till Thailand och bosatte sig i ett av de värsta områdena, säger en tidigare affärsbekant med 65-åringen.

Så om man bosätter sig i ett speciellt område så är man misstänkt pedofil. Helt otroligt.

Tillbaks till OT.

Att man skriver om barnsexhandel är bra men att man så ensidigt fokuserar på Thailand och Pattaya är det inte. Jag har ju inte läst artiklarna men det verkar mest vara skrivna i sensationssyfte som man läst tusen ggr förut. Enkelt arbete, bara att fylla i nytt datum och byta ut lite namn och så har man återanvänt gamla artiklar.

Men jag kanske har fel och istället är artikelsamlingen nyanserad och bidrar, även om det är litet, till en större och bättre åtgärder för att rensa upp den skiten som fortfarande med all tydlighet finns kvar. I så fall är det givetvis bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag skällde själv ut min mormor när hon kom viftandes med tidningen.

"Men det är ju inte ens sant?"

-"Jo, det är det."

Prisa media, och en hel värld som tror på det de skriver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Enligt artikeln så har de ju blivit erbjudna att köpa sex med minderåriga av transvestiten Lila. Skulle vara intressant att veta om de har gjorts en anmälan hos den lokala polisen, som det står i artikeln att man ska göra när man ser barnsexhandel. Om så inte är fallet så kan dom dra åt helvete.. :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

med bilder från b la boystown, en agogo med tjejer, Jomtien beach samt ett barnhem.
  • [*]Vi har träffat hallickarna som säljer barn till timpris, barnen på sexklubbarna - men även de som räddats av en pastorfamilj

    Några reflektioner från trogna Pattayaner?

Varför finns där ALDRIG några bilder på barnen nu när reportrar och andra som jobbar mot barnsex ser dom överallt?

Nu är jag inte så naiv att jag inte tror att det existerar, barnsex finns i Pattaya, Säffle, New York eller vilken stad som helst på denna jord. Det lustiga (eller olustiga) är att nybörjarna i Pattaya som vill rapportera om eländet inte ens behöver leta innan dom ser det, medans folk som bott där i över 20 år inte har en aning om var det säljs eller ser något.

Avslutar med ett citat från ECPAT som är en organisation som verkar mot barnsex.

http://www.ecpat.se/...ism%20_1469.htm

Quote

Barnsexturisternas destinationer tycks ständigt växla. I takt med att ett visst land ökar sina ansträngningar att förebygga och skydda, väljer ofta barnsexturisterna ett annat land som destination. Detta illustreras tydligt av det faktum att förövare som av tradition rest till Thailand numera föredrar Kambodja, alternativt söker sig till länder i Latinamerika eller Afrika.

[/]

[][/]

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Ja tyvärr så är det för jävligt med barnxxx, men nu ska dom ABladet måla upp Thailand som sex turisternas paradis, Var själv till Bulgarien inte för så länge sen dom var då inte gamla dom jag såg gick efter strandvägen och letade kunder, det var i GoldenSand.

Tyvärr finns det inget land som är skonad från dom j-v

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Ja, pedofilerna har sin böjelse, och jag försvarar dom inte på något sätt.

Men jag är nog mer äcklad över de föräldrar som är villiga att sälja sina barn för en billig peng. Hur girig och känslolös kan man bli? Det är sällan man ser någon i kvällsblaskorna ta upp den biten av det hela.

När det gäller till exempel narkotika är det ju i regel säljarna som klandras, medan missbrukarna är offer. Hur hänger det ihop?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Hr Chang och tror att det beror på att debatten inte är speciellt seriös utan enkel och sensationsbetonad. Cynikerna som tjänar pengar på barnhandel är givetvis minst lika inblandade som pedofilerna själva och de kan knappast skylla på att de är sjuka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får med jämna mellanrum in rapporter om svenskar som hamnat i klistret på ett eller annat vis, ungefär 75% av dessa gör det i Pattaya/Jomtien området.

Av de 400 000 svenska turister som besökte Thailand förra året var det bara en bråkdel som åkte till Pattaya, under 30 000 skulle jag uppskatta men de står ändå för 75% av konsulära brottmåls ärenden.

Logiskt sett borde Phuket ha de största andelen av dessa ärenden då mer än hälften av Svenskarna kommer in därigenom men så är det inte.

För de som älskar Pattaya kan det vara svårt att inse att just deras paradis är en av världens största magneter för avskum och kriminella från alla jordens hörn. Men så är det.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Inte ens 1979 när jag var i Pattaya kändes det som ett turistmål för familjer och sedan dess har allt bara blivit värre. För 2 år sen åkte jag tillbaka för att se hur det ser ut idag

Trots att jag var där dagtid valde jag att inte ens gå ur bilen utan åkte snarast därifrån

Dom som åker dit och står ut i den miljön måste vara väldigt inriktade på enbart party och inget sola/bada/relaxa känns det som och med tillräckligt mycket alkohol kanske man kan stå ut med den miljön

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja där fick vi svart på vitt åk till Phuket istället där är det säkrare än det kriminella Pattaya.

Usch så hemskt det är i Pattaya pedofiler och kratoeyer vart man än går.

//Broskan

Ps. Jag kommer fortsätta att åka till Pattaya trots all vinklad info i media

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

changtravel

Pattaya är kanon ! man ser ju inte peddo gubbarna där nere om man ej gräver djupt i skiten men låt aftonbladet skicka ner 5 man att gräva och dra alla öven en kam och kasta skit på alla som gillar Pattaya.

kanske dags för alf svensson  kds att komma ner igen med en delegation han stod och grinade på patpong 1993 och skulle förändra så mycket, hjälpa ungar och pros, men det vart väll en gratis resa till Thailand i slutändan för pastor svensson och hans gäng på 15 pers .

hörde inget mer från honom efter det !! Är det inte thai snuten -myndigheterna som ska fixa detta ta ansvar så dessa jävla sjuka peddo svin till karlar  lämnar ungarna ifred ??? ? ??? ?

Pattis är number 1 jag har dom flesta av mina vänner i pattis och patta är guld !!  och jag har åkt dit i 23 år och kommer fortsätta med det ..

Link to comment
Dela på andra sajter

Journalisterna tycks uppleva Pattaya på ungefär samma sätt som jag gjorde vid mitt första besök. Lovade mig själv att aldrig åka tillbaka igen, nu bor jag här.

Vi får nog acceptera att det är lätt för en journalist att göra ett reportage som det i Aftonbladet igår. Varför skulle det vara lättare för en journalist att förstå, än det var för oss som så småningom valt att bosätta oss i Thailand.

Sexhandeln finns där och vill man så är den mycket lätt att hitta.

Blir dock oerhört förvånad över hur lätt och vanligt det påstås vara att för en pedofil, i Pattaya, att hitta sina offer.

Är det som artikeln påstår så har detta fullständigt gått mig förbi och jag hoppas verkligen att journalisterna polisanmälde det dom såg och hörde.

Om inte hoppas jag att den lokala polisen kontaktar Aftonbladet.

I Pattaya finns det en utbredd sexhandel, I Bangkok finns det en utbredd sexhandel, I Phuket finns det en utbredd sexhandel, I Hamburg finns det en utbredd sexhandel, I Munchen finns det en utbredd sexhandel, I Kiel finns det en utbredd sexhandel, I Köpenhamn finns det en utbredd sexhandel, I Prag finns det en utbredd sexhandel, I Budapest finns det en utbredd sexhandel, I Malaga finns det en utbredd sexhandel, I Nice och Cannes finns det en utbredd sexhandel... .o.s.v....i nästan oändlighet.

Mera lätt att se på vissa ställen, mindre lätt att se på andra ställen. Jag tror dock att det är viktigt att vi som valt att bo på något ställe där sexhandel förekommer inte indignerat försöker såga de reportage och journalister som skriver om detta. Nä vi vet ju alla att den finns där och så länge vi väljer att blunda kommer ingens situation att förändras eller förbättras.

Så länge det finns risk att barn utsätts för övergrepp anser jag att det inte finns några gränser för vad man skall göra för att förhindra detta.

Om man så måste slå igen varenda bar eller agogo i Pattis eller någon annanstans för att stoppa denna handel med barn så är det värt det. Inget barn skall behöva råka ut för detta!

Är ingen fan av sexhandel och har svårt att acceptera detta, men vad vuxna gör och beslutar sinsemellan får stå för dom. När barn blir inblandade då är det dock verkligen dax att sätta ner foten.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

I Pattaya finns det en utbredd sexhandel, I Bangkok finns det en utbredd sexhandel, I Phuket finns det en utbredd sexhandel, I Hamburg finns det en utbredd sexhandel, I Munchen finns det en utbredd sexhandel, I Kiel finns det en utbredd sexhandel, I Köpenhamn finns det en utbredd sexhandel, I Prag finns det en utbredd sexhandel, I Budapest finns det en utbredd sexhandel, I Malaga finns det en utbredd sexhandel, I Nice och Cannes finns det en utbredd sexhandel... .o.s.v....i nästan oändlighet.

Skillnaden är väl att i Thailand står sexhandeln för säkert 3% av BNP, det gör den ju lite mer omfattande och kanske mer intresant än sexhandeln på andra ställen.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Ja det är väl ingen som längre förundras över kvällstidningarnas snaskiga tabloider. Reportage som kräver ett långt och grundligt undersökande samt konsekvent faktabearbetning av 'utbildade' journalister hittar man knappt längre ens i DN eller SVD för den delen.

  Lite ödets ironi dock att det just är Aftonbladet som hänger sig åt dylik rapportering, med tanke på den av tidningen tidigare anställda barnpedofilbrottslingen Andreas Harne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det känns lite ovanligt men jag är faktiskt helt överens med MaiChai i hans inlägg.

Quote

Jag får med jämna mellanrum in rapporter om svenskar som hamnat i klistret på ett eller annat vis, ungefär 75% av dessa gör det i Pattaya/Jomtien området.

Av de 400 000 svenska turister som besökte Thailand förra året var det bara en bråkdel som åkte till Pattaya, under 30 000 skulle jag uppskatta men de står ändå för 75% av konsulära brottmåls ärenden.

Logiskt sett borde Phuket ha de största andelen av dessa ärenden då mer än hälften av Svenskarna kommer in därigenom men så är det inte.

För de som älskar Pattaya kan det vara svårt att inse att just deras paradis är en av världens största magneter för avskum och kriminella från alla jordens hörn. Men så är det.

Jag är också övertygad om att många av dom avvikande och kriminella ifrån hela världen hamnar just i Pattaya, och när också Thailands dito samlas där så är brotts statistiken där ingen överraskning.

Men det jag vänder mig emot är att dom ensidiga rapporterna därifrån kan få folk som inte reser att tro att hela Thailand är likadant.

Och på det sättet späda på myterna om att alla thaitjejer är till salu och killarna som åker dit är torskar.

Det finns ju mängder av  människor i Thailand som inte är inblandade i detta men drabbas ändå,

och det finns ju massor av killar som inte är torskar utan "normala" föräldrar i jämlika förhållanden.

Sen har ju Thailands politiker också ett ansvar för att se till att polisen stänger ned denna olagliga verksamhet, det är ju faktiskt möjligt även med nuvarande lagstiftning.

Och det här är väl också en av nackdelarna med turism som inte bara är positiv som västerlänningar tycks tro.

Men jag vill gärna att våra svenska reportrar återgäldar Thailands gästfria befolkning med några positiva reportage också ibland, även om det förmodligen inte säljer så bra som smaskiga rapporter ifrån nöjesgatorna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Pingislover

Quote

Inte ens 1979 när jag var i Pattaya kändes det som ett turistmål för familjer och sedan dess har allt bara blivit värre. För 2 år sen åkte jag tillbaka för att se hur det ser ut idag

Trots att jag var där dagtid valde jag att inte ens gå ur bilen utan åkte snarast därifrån

Dom som åker dit och står ut i den miljön måste vara väldigt inriktade på enbart party och inget sola/bada/relaxa känns det som och med tillräckligt mycket alkohol kanske man kan stå ut med den miljön

Tallviking

Du måste vara helt bränd, hur fan kan man sitta i en bil och leta efter bra stränder

jag kan visa dig att Pattaya/chonburi/jomtien har det bästa stället i Thailand för

barnfamiljer, golfare, turister m.m osv. Sen kan jag visa dig underbara stränder,

underbara öar, och helt fantastiska ställen. Men sitt du i din bil i vilken stad du vill

i världen, och du kommer aldrig uppleva mer än dina 4 kvm.

Pingis som gärnar guidar runt den som orkar kliva ur bilen

Link to comment
Dela på andra sajter

changtravel

det som retar en här att det så många som vart nere 3  gånger och i 2 år . och sitter och är världsmästare här på sajten ! När vi började åka på Thailand 85-86 var det Bangkok Pattaya som gällde isaan - och övriga ris fält va inget område man åkte till då  men nu med intenet - personliga kontakter har Thailand Blivit stort ! nu Sitter folk här och skriver skit om Pattaya, hjärtat för oss svenskar som va där på 70 -80 talet ,och hissar isaan som något mysigt o tufft ! utan alla torskar som skickat pengar upp och byggt alla hus skule det fortfarande vara en plats för buffalos  någon pajas skrev att han va i Pattaya men öppnade inte bil dörren när han var där ? Va gör en sån Lallaare i Thailand ?? Men han kanske ska veta att när hans pengar är slut för sin fru .. I isaan... så kommer hon vara där och jobba .

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju de som varit i Thailand "väldigt" länge och uppenbarligen tror att gränsen till omvärlden går utanför BKK och Pattis.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Pingislover: Jag har rest väldigt mycket i Thailand och sett många platser både dagtid och kvällstid

Dessutom har jag seglat jorden runt flera gånger, sett massor av länder från de sämsta sidorna och vandrat i massor av "red-light-districts" och Pattaya är nog en av de minst lockande platserna jag besökt ever, worldwide. Kanske beror på att jag varken gillar att supa eller k**lla prostituerade tjejer.

Så du kan stoppa upp dina åsikter någonstans där solen sällan skiner.  :kort:

Även om Aftonbladet sällan far med sanningar så är det sällan någon rök utan eld som dom säger

MaiChai utryckte sig väldigt väl om ställets status inom "turism-området"

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Nu ska vi inte hetsa upp os

Smaken e som baken delad. Jag åker vart jag vill. :clapping::dance1::drinks:

  Heja pattis

13053_103_0198_jpg5f852bb7d200c0dc9fa269

13053_103_0198_jpg5f852bb7d200c0dc9fa269

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Pingislover

Quote

Pingislover: Jag har rest väldigt mycket i Thailand och sett många platser både dagtid och kvällstid

Dessutom har jag seglat jorden runt flera gånger, sett massor av länder från de sämsta sidorna och vandrat i massor av "red-light-districts" och Pattaya är nog en av de minst lockande platserna jag besökt ever, worldwide. Kanske beror på att jag varken gillar att supa eller älska prostituerade tjejer.

Så du kan stoppa upp dina åsikter någonstans där solen sällan skiner.  :kort:

Även om Aftonbladet sällan far med sanningar så är det sällan någon rök utan eld som dom säger

MaiChai utryckte sig väldigt väl om ställets status inom "turism-området"

Tallviking

du gräver dig bara djupare och djupare ner i resonemanget

du har varit där 1 gång sen 1979, och du satt du i bilen ??? ?

då ska du veta att 98% av allt ändrats i Pattaya sen du var där

och gick ur bilen, och 99% av ställena fanns inte 1979.

"och DU ska tala om för oss alla andra hur det är i Pattaya" ??

Jag har ändå varit där minst 30 gånger under dom sista 15 åren

så jag tror att  jag har rätt att vistats i solen, och inte som du i ett mörker

Det som Maichai skriver är säkert statistiskt rätt, och för mig inte konstigt

hela omrädet är som jag skriver outstanding som turistmål. och det

har en prisbild bland turistmålen som är upp till hälften av många andra turistmål

och dubbelt så mycket som nån annan av turistmålen har att erbjuda på alla områden

utom just stränder, men det finns som jag skrev underbara stränder det gäller

bara att hitta dom. :great:

Pingis som oxå åkt runt väldigt mycket i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ligger mycket sanning i det som aftonbladet skriver om, men sen jag satte min fot första gången i Thailand(-91), så har jag inte stött på barn pros. och hoppas att jag aldrig behöver att se det.

Jag fattar inte hur aftonbladet kan skjunka så lågt att dom gör allt för att få ett så snuksigt reportage som möjligt..

Sen ligger det mycket sanning bakom det, det är ett paradis för sexköpare, det går inte att blunda för det..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Jag vet också att området runt om Pattaya är bra. har aldrig påstått något annat

Har själv hus i närheten

Men det var inte området runt om Pattaya jag klagade på vilket du verkar ha missat

Ge dig ut och se mer av det "äkta" Thailand istället så får du bättre (eller sämre) perspektiv på Pattaya.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...