Jump to content
IGNORERAD

Aftonbladet på plats i pedofilernas Pattaya i Thailand


Kim

Recommended Posts

Quote

Tjaaa, det är väl som allt annat på vår jord, tillgång, efterfrågan=prissättning.

Håller dock med om att det var trevligare förr utan dessa förb-nade indier överallt.

MVH

Baa (som gillar att bada en inte slösa)

Nja jag är inte så glad i indier jag heller!

(Har tryckt bort en o en annan som försökt tränga sig i kön på supermarketarna :) )!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 227
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    12

  • Avregistrerad clion

    12

  • noBuzz

    10

  • Broskan

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Alla gillar inte Phuket  en del gillar inte pattis. alll gillar inte samui,samet, chaang och Bangkok heller. 

Men nu till frågan vad får ni ut av att sitta klaga över att dessa ställen som ni tycker suger? Ni som inte gillar Pattay skit i och åk dit,  Jag älskar Pattaya och kan hålla med om att folk där är annorlunda, Personligen umgås jag heller med annorlunda människor än massa moral predikande människor, blir bara tråkigt.

Juan

Att märka ord är den dummes sätt att verka vis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattis ar oslagbart vad galler utbud av aktiviteter, prislage, internationell mat samt passiv och aktiv underhallning for vuxna man.

Pattis lockar till sig en stor mangd idi*ter, lyckligtvis koncentrerade till en ganska avgransad del av stan.

Pattis ar tveklost ett paradis for personer med intresse for bekymmerslost sex, det far nog anses vara sjalva fundamentet i stadens finanser.

Det finns sannolikt handel med barn i Pattis liksom i resten av varlden. Att pasta att det ar lattillgangligt ar enligt mig en ren logn.

Manga som inte gillar Pattis ar bittra killar som styrs av svartsjuka thaitjejer. (Ironi)

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Quote

Jag får med jämna mellanrum in rapporter om svenskar som hamnat i klistret på ett eller annat vis, ungefär 75% av dessa gör det i Pattaya/Jomtien området.

Av de 400 000 svenska turister som besökte Thailand förra året var det bara en bråkdel som åkte till Pattaya, under 30 000 skulle jag uppskatta men de står ändå för 75% av konsulära brottmåls ärenden.

Logiskt sett borde Phuket ha de största andelen av dessa ärenden då mer än hälften av Svenskarna kommer in därigenom men så är det inte.

För de som älskar Pattaya kan det vara svårt att inse att just deras paradis är en av världens största magneter för avskum och kriminella från alla jordens hörn. Men så är det.

Hur många fall utgör ren otur så som olyckor på moppen mm? Jag har varit i pattis 15 ggr och aldrig haft några större problem. Jag vet att det finns och jag har träffat en del suspekta människor där. Men om man inte är kriminell själv så minskar ju riskerna att hamna i klistret.

Har en syster som är socionom som har gnällt på mig att jag åker till pattis. När vi var i Los samtidigt så kom hon och hälsade på mig i pattis. Och jag överdriver inte när jag säger att hon trivdes som fisken i vattnet, jag tog med henne på beerbars, a gogo och discon. Hon skulle stanna i 2 dagar, en natt,innan hon skulle åka vidare till Koh Samet, men jag fick stå ut med henne en hel vecka då hon fick en hel annan uppfattning om Pattaya än vad hon fått tidigare från först och främst kvällspressen.

Pattaya är vad man gör det till.. Möjligheternas stad skulle man kunna kalla det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Pattaya är vad man gör det till.. Möjligheternas stad skulle man kunna kalla det...

... och samma sak skulle man kunna säga att Isaan, Phuket, Koh Lanta, Bangkok eller Uttaradit. Alltså platsen blir vad man gör dom till.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Quote

... och samma sak skulle man kunna säga att Isaan, Phuket, Koh Lanta, Bangkok eller Uttaradit. Alltså platsen blir vad man gör dom till.

Nja, nu har ju inte alla platser som du räknar upp samma utbud som ju faktiskt Pattaya har. Har varit på en del ställen i Thailand där det inte finns nåt att göra om det tex. regnar mycket. Men jag har besökt Isaan vid ett par tillfällen och uppskattar även det, lugnet och den mentaliteten som finns där är väldigt avkopplande, men jag är ganska bekväm av mig och därför passar Pattaya mig bäst, då allt man behöver finns i stan.. Samt att prisbilden är som den är där, det reagerade även syrran på när hon var där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nja, nu har ju inte alla platser som du räknar upp samma utbud som ju faktiskt Pattaya har.

Nej en del platser har större utbud än Pattaya en del har mindre, beror på vad man är ute efter. Gemensamt för alla platser är dock att dom blir vad man gör dom till. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Quote

Nej en del platser har större utbud än Pattaya en del har mindre, beror på vad man är ute efter. Gemensamt för alla platser är dock att dom blir vad man gör dom till. :)

Korrekt, Själv uppskattar jag allt som Pattaya erbjuder, dock inte barnprostitution, jag tycker tex inte om att bada i havet så Pattayas dåliga stränder rör mig inte i ryggen, men däremot att kunna bo på ett billigt hotell och ha en utmärkt pool avgör saken för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Korrekt, Själv uppskattar jag allt som Pattaya erbjuder, dock inte barnprostitution, jag tycker tex inte om att bada i havet så Pattayas dåliga stränder rör mig inte i ryggen, men däremot att kunna bo på ett billigt hotell och ha en utmärkt pool avgör saken för mig.

Om billiga hotell är det kriterium du uppskattar mest och du dessutom inte bryr dig om havet så tycker jag att du ska åka någonstans utanför turistorterna. Där är hotell med fin pool tusan så billigt jämfört med Pattaya... och allt annat med för den delen.

Skämt åsido, jag anar att det finns även annat än just billiga hotellpriser som lockar dig till Pattaya. ;)

Själv trivs jag på dom allra flesta ställen i Thailand... dom blir vad jag gör dom till. Gäller även Pattaya.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Quote

Om billiga hotell är det kriterium du uppskattar mest och du dessutom inte bryr dig om havet så tycker jag att du ska åka någonstans utanför turistorterna. Där är hotell med fin pool tusan så billigt jämfört med Pattaya... och allt annat med för den delen.

Skämt åsido, jag anar att det finns även annat än just billiga hotellpriser som lockar dig till Pattaya. ;)

Själv trivs jag på dom allra flesta ställen i Thailand... dom blir vad jag gör dom till. Gäller även Pattaya.

Ska inte sticka under stolen med att det finns annat som lockar i Pattaya. Men jag tycker om att sitta på stranden och känna havsbrisen. Och favoritstranden är en av dom som Lamai64 skickade bild på, uppe i Naklua.. Väldigt avkopplande där. I bland så badar jag i havet, men då är det oftast på Koh Larn som erbjuder kritvita stränder, eller så blir det ett dopp i Jomtien, dock aldrig Pattayabeach..

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

He he ganska kul det här med badandet från Pattaya klang och norrut är det bra mkt renare vatten en var det är i jomtien jo varför i jomtien finns inget reningsverk skiten går rakt ur i vattnet till skillnad mot Pattaya som har ett reningsverk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Har hört detta oxå, men sanden är lenare under fötterna i Jomtien, om dom kunde rensa bort all j###a småsten från Pattayabeach så skulle man kunna bada där oxå...  :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

He he ganska kul det här med badandet från Pattaya klang och norrut är det bra mkt renare vatten en var det är i jomtien jo varför i jomtien finns inget reningsverk skiten går rakt ur i vattnet till skillnad mot Pattaya som har ett reningsverk

Möjligt att det varit så en gång i tiden men nu finns det defenitivt reningsverk i Jomtien, ja faktiskt 3 stycken.

Ett på Soi Watbon(Bonkanjana), ett på Soi Chayapruek och det nyaste på Soi 9.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jo det har säkert blivit bättre som du säger waxet men här i början på jomtien bif bild

gick  skiten rakt ut i mars i år

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

Jag har en liten undran: Enligt ämnesraden ska denna tråd handla om:

Aftonbladet på plats i pedofilernas Pattaya i Thailand.

men helt plötsligt så handlar tråden om var man kan bada utan att simma ihop med bajskorvar och annat som spolas ner i toaletten och ut i havet. Hur kan man gå från Pedofili enligt Aftonbladet till skitiga stränder? I samma tråd?

:diablo: konfunderad gubben :diablo:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har en liten undran: Enligt ämnesraden ska denna tråd handla om:

Aftonbladet på plats i pedofilernas Pattaya i Thailand.

men helt plötsligt så handlar tråden om var man kan bada utan att simma ihop med bajskorvar och annat som spolas ner i toaletten och ut i havet. Hur kan man gå från Pedofili enligt Aftonbladet till skitiga stränder? I samma tråd?

:diablo: konfunderad gubben :diablo:

Vet inte riktigt men här har ni en avlopps bild till, från 12e våningen på Grand Jomtien Palace, för strax över 2 år sedan:

Det srömmade mycket från de rören och jag tror inte det var dagvatten, det hade inte regnat de senaste dagarna...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Som man ser av Tommys bild så strömmar det mot Pattis.

Så det är dit skiten rinner... innan det fortsätter för att troligen stanna i Bang Saen.

Vill ni se en äcklig strand.. åk dit.. sen tycker ni vattnet i Jomtien/Pattis är kristallklart

och rent som i bäcken. :)

Mumma. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Gubben...  :kort:

Vi trivs i Pattis, och det är här vi kommer at leva...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vet ni att dessa rör inte går via ett reningsverk?

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur vet ni att dessa rör inte går via ett reningsverk?

Rock on!

Det vet jag eg inte och jag hade ingen lust att simma ut och lukta, men vattnet såg inte rent ut, närmast gråbrunt.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Quote

Hur vet ni att dessa rör inte går via ett reningsverk?

Rock on!

åkt förbi med jetski kom mkt skit ut där hualigen

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

åkt förbi med jetski kom mkt skit ut där hualigen
var det djurgårnsfärger på jetskin?
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Om billiga hotell är det kriterium du uppskattar mest och du dessutom inte bryr dig om havet så tycker jag att du ska åka någonstans utanför turistorterna. Där är hotell med fin pool tusan så billigt jämfört med Pattaya... och allt annat med för den delen.

Skämt åsido, jag anar att det finns även annat än just billiga hotellpriser som lockar dig till Pattaya. ;)

Själv trivs jag på dom allra flesta ställen i Thailand... dom blir vad jag gör dom till. Gäller även Pattaya.

Det där är en sanning med modifikation Kim, ok om du lagt till innom rimliga gränser. Men Pattayas sätt att vara lekstuga för vuxna (män) är svår att hitta någon annan stans i världen.  Ok det finns men inte många och defenitivt inte med en sådan prisbild.

Nu lägger jag inga moraliska aspekter i detta uttalande utan jag bara luftar min åsikt

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...