Jump to content
IGNORERAD

Aftonbladet på plats i pedofilernas Pattaya i Thailand


Kim

Recommended Posts

Guest Atom

Det ar nastan lite gulligt att sa manga Pattayaresenarer ryter som rabbiata reverserade Talibaner sa fort nagon ifragasatter Pattaya's fortrafflighet. Det ar bara Tallviking som, ska medges, nagot slarvigt sagar Pattaya anda ar det sida upp och sida ner med forsvar for Pattaya.

Vi aker sjalva ned till Pattaya for ett par helger varje ar aven om det inte blivit nagon gang i ar an. Jag tycker Pattaya ar klart battre an sitt rykte med nagra av Thailands mest prisvarda hotell och nagra av de basta restaurangerna och framforallt bara 1.5 timme fran Bkk. Jag har inga storre problem med prostitutionen aven om jag inser att den oppna prostitutionen ar mycket olycklig for Thailands image och aven sjalvbild. Jag har aldrig sett nagon barnprostitution men jag utgar fran att den finns om an i betydligt mindre skala an for 20 ar sedan. Att den finns ar givetvis fruktansvart och det ar val ganska troligt att den ar mer utbredd i Pattaya an pa andra stallen i Thailand. Att det bara skulle vara att traska in pa en bar och fraga efter det later dock absurt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 227
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    12

  • Avregistrerad clion

    12

  • Pingislover

    10

  • Broskan

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det var visst en liten brandfackla jag slängde in..

Att sen jag och IL är helt överens är smått chockerande men mycket trevligt.

Nu står ju inte barnen på led och väntar på pedofilerna någonstans i Thailand (Tror jag?) inte ens i Pattaya. Men om ni går fram till någon av dessa sjasiga thaikillar som står i gathörnen med en pamflett om massage eller vad fan det nu är de säljer och säger att du är intresserad av unga flickor eller pojkar så ska du nog få se att han fixar det till dig.

Går säker att hitta samma sak i både Bangkok och Phuket men varför trillar folk som har dessa böjelser nästan alltid dit i Pattaya?

Är Pattaya polisen så effektiv eller?

Tveksamt eftersom att svenskarna greps av polis ifrån en specialenhet i Bangkok, polisen i Pattis hade ingen aning om vad som hände.

Pattaya är inget familjeresemål utan tilltalar folk som är ute efter att kröka, festa, spela golf och kröka ännu mer.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Att Pattaya skulle vara ett bra familjeresemål är tveksamt, men jag kan själv tycka att det är givande att göra ett kortare besök där vart annat eller tredje år.

Om inte annat för att se hur det förändras, det Pattaya som jag kom till 1985 finns ju nästan inte längre.

Sedan är det ju en spännande mix av brottslingar, socialfall, alkholister, miljonärer,

tablett missbrukare, psykiskt sjuka, sexhungriga golfspelare och levnadskonstnärer från hela världen och som inte går att hitta i en sån mängd på någon annan plats i hela världen.

Man har träffat folk där som man inte trodde kunde finnas, och som har berättat historier som man kommer att minnas hela livet, platsen är helt klart unik.

Och jag rekommenderar alltid mina ensamstående kompisar att åtminstone göra ett kortare besök där om dom åker till Thailand, för att få se detta skådespel med egna ögon.

Ett säkert sätt att bli rik där vore nog att ha en butik och sälja hårfärgnings medel, kryckor, gips och plåstra om folk.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu står ju inte barnen på led och väntar på pedofilerna någonstans i Thailand (Tror jag?) inte ens i Pattaya. Men om ni går fram till någon av dessa sjasiga thaikillar som står i gathörnen med en pamflett om massage eller vad fan det nu är de säljer och säger att du är intresserad av unga flickor eller pojkar så ska du nog få se att han fixar det till dig.

Jag har bott i Pattaya i 6 år och letar febrilt i min minnesbank, men kan inte påminna mej att jag har sett dessa sjasiga thaikillar i några gathörn.

Möjligen utanför entrén till någon gogobar på Walkingstreet och om det nu är dessa du åsyftar, så undrar jag vilka belägg du har för att de fixar unga pojkar och flickor åt de som så önskar?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jive,

du har bott i Pattis i 6 år men aldrig sett dessa inkastare som vill ta dig med till massage, skräddare, guldhandlare och liknande?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Mr Lamai

Quote

Jag åker till jomtien. Lite lugnare men  mycket trevligt. Åker för att spela golf. Är  för suveränt.  Härlig motion och roliga kamrater att spela med.Skitkul kan jag lova. Man får lite av allt. Bad -sol-golf-underbar mat -trevliga människor- underbart sällskap-Inte minst en härlig avkoppling. Jag älskar efter en härlig golfrunda glida hem till hotellet lasta in tvätten sedan gå ut och äta en underbar Thairätt efter det glida runt på trevliga barer . Kanske spela lite pool eller bara slappa med goa vänner. Det är livet och nu för tiden blir det väldigt lugnt. Sköter man sig inte kommer onda ögat fram.  :yes:

Hmmm du skall ju sälja resor!!! Jag är övertygad att tom Benidorm, skulle få sig ett uppjuck med din övertygande beskrivning.Bara att byta ut phad thaien mot Paelja

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jive,

du har bott i Pattis i 6 år men aldrig sett dessa inkastare som vill ta dig med till massage, skräddare, guldhandlare och liknande?

Jag bodde där ju bara drygt ett år men. massage nej om man inte menar dom som står utanför och oftast låter en vara ifred, skräddare bara dom på gatan utanför sin butik, guldhandlare nej, agogo en massa på walkingstreet. Annars är där väl inget vad jag kommer ihåg, kanske glömt nån enstaka händelse.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jive,

du har bott i Pattis i 6 år men aldrig sett dessa inkastare som vill ta dig med till massage, skräddare, guldhandlare och liknande?

Kom väl hit ett halvår efter Jive och har inte sett dessa inkastare heller.

Enda inkastare jag känner till är de "Want see sexshow mr?"-grabbar som drar in folk till GoGo's på walking.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jive,

du har bott i Pattis i 6 år men aldrig sett dessa inkastare som vill ta dig med till massage, skräddare, guldhandlare och liknande?

Nä, det har jag missat.

Är det några särskilda gatuhörn du tänker på, så skall jag kolla den här veckan.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men alla måste väl ändå hålla med om att den värsta sortens människor(inte alla) söker sig till Pattaya?

Både jag och damen trivs ypperligt i Pattaya, men det går ändå inte blunda för all skit som finns där.

Hela Pattaya är en enda stor bordell, ingenting annat, sen är det förbannat roligt att se detta skådespel.

Nästa resa kommer att gå till Pattaya, man blir aldrig uttråkad där, som på många andra ställen i Thailand..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Men alla måste väl ändå hålla med om att den värsta sortens människor(inte alla) söker sig till Pattaya?

Jag håller med om att det är mycket "bottenskrap" som rör sej i Pattayas barområden.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Håller med IL om att Pattaya är helt klart värt ett kort besök varje Thailandsresa. Men att stanna en längre tid, nej det är inget för mig.

Utbjudning av barn har jag inte stött på i Pattaya, däremot en gång i Chiang Mai. Fast det beror väl förstås på var man tillbringat mest tid vad gäller sannolikheten att få ett sådant erbjudande.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag håller med om att det är mycket "bottenskrap" som rör sej i Pattayas barområden.

Jag har väl sett bottenskrap i Pattaya, Bangkok och Phuket. och ibland när jag rumlar runt så ser väl andra mig som bottenskrap  :mdr:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, jag hade nog köpt en big chang till dig...

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag har väl sett bottenskrap i Pattaya, Bangkok och Phuket. och ibland när jag rumlar runt så ser väl andra mig som bottenskrap  :mdr:

Jag kan iaf se skillnad på "bottenskrap" och "normalt folk" som festar runt. :drinks:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Håller med IL om att Pattaya är helt klart värt ett kort besök varje Thailandsresa. Men att stanna en längre tid, nej det är inget för mig.

Herr Chang har talat.

Fördelen med Pattaya är, som jag ser det, att här finns ett utbud som gott och väl täcker mina behov för ett bra liv.

Jag tycker det är bättre med för mycket av det goda än för lite.

Det är lättare att skala bort än att skapa något ur ingenting.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Hej Jive,

Jag kritiserar inte Pattaya, har bara konstaterat att det inte är något som passar mig en längre tid. Each to his own.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Jive,

Jag kritiserar inte Pattaya, har bara konstaterat att det inte är något som passar mig en längre tid. Each to his own.

Herr Chang har talat.

Det har jag full respekt för, HC, men tror också att det, vid enstaka korta besök här, kan vara svårt att se hur man på denna plats kan skapa ett rikt liv med en givande social gemenskap.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

Det har jag full respekt för, HC, men tror också att det, vid enstaka korta besök här, kan vara svårt att se hur man på denna plats kan skapa ett rikt liv med en givande social gemenskap.

Visst Jive,

Man vet ju inte med säkerhet förrän man verkligen provat.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det roligaste med Pattaya är ju just alla freaks man lungt kan sitta och iakta från något strategiskt valt ställe. Är man van vid småstäder i Sverige, där alla ser likadana ut och ingen sticker ut, så är den gratisshowen guld värd.

Gäller för övrigt även backpackermeckat Khao san road i Bangkok. Att sitta på en gatuserveringen där och bara titta på alla förbipasserande underliga människor är en riktigt rogivande sysselsättning. :)

Att Pattaya har många kvalitéter förutom nattlivet går inte att förneka, några dgr där då och då är riktigt kul. Men när man är mätt på shopping, västerländsk mat, partyliv, freakshowiaktagelser osv så är det lika skönt att åka därifrån som det var att komma dit. Omväxling förnöjer.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

  Omväxling förnöjer.

Hej Kim!

Byter du ofta bostadsort i Sverige? :whistle:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Kim!

Byter du ofta bostadsort i Sverige? :whistle:

Nej, men det händer. :)

Självklart är det lite annorlunda om man bor alternativt turistar i landet. Men själv rör jag mig väldigt mycket under dom ca 4 mån per år vi tillbringar i Thailand. Högkvarteret är sedan jag träffade frugan Surin men därifrån gör vi mängder av några dgr till flera veckor långa utflykter till olika delar av landet hela tiden. B la Pattaya som vi når på ca 7 tim i bilen.

Så för mig förnöjer omväxling, helt klart. Blir less på vilket ställe som helst i Thailand efter ett litet tag och när den ena dagen börjar likna den andre så drar jag helst vidare.

Det är dock lika skönt att alltid ha en fast punkt att kunna återvända till efter utfärderna och att komma "hem" till Surin känns alltid underbart. Men att bara tillbringa vår semestertid på ett och samma ställe är för mig otänkbart, gäller Surin såväl som Pattaya.

Men som sagt var, bodde jag och arbetade i landet så vore det ju annorlunda och mer likt livet i Sverige där man inte rör sig lika mycket.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag tror inte ens att Aftonbladet var i Pattaya, skulle tro att det är en reporter som ville dryga ut rekassan.

Jag läste artikeln själv i söndags, och där skrev dom att dom behövde bara gå till tre olika ställen på Walking street och på den tredje fick dom napp och där var det en katoy som prata som det var det vanligaste i hela världen.

Och detta på Walking street som har mest snutar i hela Pattaya, och varför skriver inget om reportaget på deras nätsida sök Pattaya på aftonbladet och inget står om det med tanke på att reportaget var på 4 sidor i söndags.

Och detta måste ju älska. :D

http://nyheter24.se/...molerar-sexpark

Här står lite om det

http://www.guardian.-park-love-land

Och detta måste dom ju ta upp det är ju förskräckligt, att detta får finnas :D

Jeju Island 제주도 Sex Park

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Ab skriver

Vi träffar Ann i en nattklub på walking street hon är nästan laglig (17år) hon har jobbat på klubben i 2år.

Ann har leopardskynke runt den lilla kroppen och med tanke på nattklubbens zoologiska namn ska hon röra sig djurisk.

Vad kan den klubben heta? finns det ingen på plats i Pattis som kan besöka den och fråga efter Ann. Det visar sig väl då om Ab hittade på en smask histori eller om Ann verkligen finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...