Jump to content
IGNORERAD

Premium economy eller Business class


lasseiudon

Recommended Posts

Om man nu undrar hur det ser ut i de olika klasserna och vad som ingår, var finner man bästa informationen. Finns någon web-sida som jämför de olika klasserna för olika flygbolag eller måste man rota runt själv på flygbolagens hemsidor?

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Om man nu undrar hur det ser ut i de olika klasserna och vad som ingår, var finner man bästa informationen. Finns någon web-sida som jämför de olika klasserna för olika flygbolag eller måste man rota runt själv på flygbolagens hemsidor?

Enklast är att titta på flygbolagens sidor. Du kan även söka på youtube eller liknande efter en specifik klass, flygbolag och plan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det några specifika flygbolag du undrar över? Finns väl en hel del här som åkt de olika klasserna på diverse bolag...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Benriach:

Är det några specifika flygbolag du undrar över? Finns väl en hel del här som åkt de olika klasserna på diverse bolag...

Tja i första hand gäller det Stockholm - Bangkok och då bolag som Thai, Norwegian, Finnair, Turkair, Qatar m.fl.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Tja i första hand gäller det Stockholm - Bangkok och då bolag som Thai, Norwegian, Finnair, Turkair, Qatar m.fl.

Thai har numera inte PE från Norden....

Men var väl den bästa PE:n då det var biz-stolar, 180gr.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finnair A350 business. Flatbed, champagne innan avgång, 3-rätters middag. Bra urval av goda viner , bra service, maten helt ok. Åker dom för 4e gången nu till vinternd9e6ac9d639590858780481698b23d41.jpg3593b482c3799801686523c04d6350b1.jpg

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Towe:

Finnair A350 business. Flatbed, champagne innan avgång, 3-rätters middag. Bra urval av goda viner , bra service, maten helt ok. Åker dom för 4e gången nu till vinternd9e6ac9d639590858780481698b23d41.jpg3593b482c3799801686523c04d6350b1.jpg

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

Keee, han frågade om PE?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Soengsang:

Keee, han frågade om PE?

Nja, ta och läs frågan en gång till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja i första hand gäller det Stockholm - Bangkok och då bolag som Thai, Norwegian, Finnair, Turkair, Qatar m.fl.
Av bolagen ovan är det nog bara Norwegian som har en "riktig" premium economy idag. Finnair har några stolar med extra ben utrymme men ingen extra service. Turkish skrotade sin premium innan den lanserades typ.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Finnair hsr ingen PE, de har Economy Comfort, economystol, mer benutrymme bara. 

 

Thai har som @Soengsang redan sagt lagt ner PE från norden. Detsamma gäller Turkish som @apknug nämnt. 

 

Inte heller Qatar har någon PE. 

 

Således är det bara Norwegian som har Premium Economy, de övriga har Businessclass.

 

Vill man flyga PE får man ta sig ner i Europa till t.ex. Lufthansa.

 

Jämföra PE och Biz är inte rättvist, helt olika produkter och helt olila prissättning. 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...