Jump to content
stefan5300

Vad är strömmarna i datorn?

Recommended Posts

stefan5300

Nu fungerar de kanalerna jag tittar mest pa igen, 

• Ge karma 6

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Tallviking
Precis nyss, skrev stefan5300:

Nu fungerar de kanalerna jag tittar mest pa igen, 

Uppstår problemen vid speciella tider på dygnet eller helt slumpvis vid olika tider ?

Thaifiskaren
Posted (edited)

?

Edited by Thaifiskaren

stefan5300
6 timmar sedan, skrev Tallviking:

Uppstår problemen vid speciella tider på dygnet eller helt slumpvis vid olika tider ?

Det har jag inte tänkt på men kanalerna kom tillbaka någon gång mellan 2300 och 24;00 samtidigt som jag tittade Tv8´as Antiques Roadtrip, hur nu den kanalen kunde fungera hela dagen och nu på morgonen mellam 06;00 och 07;00 tittade jag på Kanal 11, båda kanalerna utan det minsta buffrande.

Surin P3

98% säker på att felet inte ligger hos dig. 

90% på att felet ligger hos iptv bolaget.

5% på att felet ligger hos ditt internetbolag. 

5% nåt annat. 

• Ge karma 3

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Tallviking
2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Det har jag inte tänkt på men kanalerna kom tillbaka någon gång mellan 2300 och 24;00 samtidigt som jag tittade Tv8´as Antiques Roadtrip, hur nu den kanalen kunde fungera hela dagen och nu på morgonen mellam 06;00 och 07;00 tittade jag på Kanal 11, båda kanalerna utan det minsta buffrande.

Jag funderade på om det är vissa tider på dygnet som fler abonnenter tittar och då belastar streamingservrarna/kanalerna mer än andra tider på dygnet. Om det är sådana problem kommer problemen vid ungefär samma tider varje dag

• Ge karma 3

hakancnx
15 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jag funderade på om det är vissa tider på dygnet som fler abonnenter tittar och då belastar streamingservrarna/kanalerna mer än andra tider på dygnet. Om det är sådana problem kommer problemen vid ungefär samma tider varje dag

Söndag kväll är alltid mer buffring här hos mig i Chiang Mai. 

hakancnx
2 timmar sedan, skrev Surin P3:

5% nåt annat. 

Jag har samma leverantör som Stefan, ( tror jag ). 

Då jag har hög signal så kan det mig veterligen inte bero på IPTV-leverantören. 

Kan bero på trång lina i obygden....

Soengsang
2 minuter sedan, skrev hakancnx:

Då jag har hög signal så kan det mig veterligen inte bero på IPTV-leverantören. 

Kan bero på trång lina i obygden....

Just därför borde han prova att koppla upp via telefonen för att ev. kunna bekräfta eller utesluta det.

Prova även ”bredbandskollen” där är det enklare att prova mot ex. Sverige och se hur mycket ev. flaskhals ut ur Thailand stryper.

Gissar att Stefan kört ”speedtest” mot någon server i Bkk?

stefan5300
2 timmar sedan, skrev Surin P3:

5% nåt annat. 

Är det jag de, ni får väl kalla mig procentarn hädanefter:rotfl:.

53 minuter sedan, skrev Tallviking:

Men då skulle väl alla kanaler buffra.

36 minuter sedan, skrev hakancnx:

Söndag kväll är alltid mer buffring här hos mig i Chiang Mai. 

Hos mig har jag märkt det när skolungarna slutat för dagen och alla ska glo på sociala medier.

27 minuter sedan, skrev Soengsang:

Just därför borde han prova att koppla upp via telefonen för att ev. kunna bekräfta eller utesluta det.

Prova även ”bredbandskollen” där är det enklare att prova mot ex. Sverige och se hur mycket ev. flaskhals ut ur Thailand stryper.

Gissar att Stefan kört ”speedtest” mot någon server i Bkk?

Men vore det inte bättre att mäta mot landet där servrarna står och vilket land det är vet jag inte. 

Tallviking
2 minuter sedan, skrev stefan5300:

Tror olika kanaler sänds från olika servrar

Soengsang
1 minut sedan, skrev stefan5300:

Är det jag de, ni får väl kalla mig procentarn hädanefter:rotfl:.

Hos mig har jag märkt det när skolungarna slutat för dagen och alla ska glo på sociala medier.

Men vore det inte bättre att mäta mot landet där servrarna står och vilket land det är vet jag inte. 

De står nog i nått gammalt USSR land, men med att prova "bredbandskollen" mot Sverige så ser du iaf vilken hastighet du får ut ur Thailand, oftast när man kör "speedtest" så kopplar det mot Bkk

• Ge karma 1

Surin P3
12 minuter sedan, skrev stefan5300:

Är det jag de, ni får väl kalla mig procentarn hädanefter

Nä, det är ju omöjligt enligt min ekvation.

57 minuter sedan, skrev hakancnx:

Kan vara helt olika servrar och leverantörer ändå.

Det är ju inte direkt skrivet i sten att dessa olagliga leverantörer ens är de som tillhandahåller tjänsten i grunden, utan bara är säljare av olika streamar.

• Ge karma 1

gst

Tror nog att det är en kombination av kanalernas leveransmöjligheter, förbindelsen till Sverige, och boxens förmåga att buffra.

Jag använder mig bara av playkanalerna i Sverige (mha VPN). Köpte först en box med 1GB minne, och det hackade rejält. Bytte upp mig till en box med 4GB minne och det blev betydligt bättre. SVT Play fungerar nästan alltid perfekt, mycket sämre på TV4 Play, och ännu sämre på t ex DPlay. Dessutom är det alltid tidsberoende. Mellan ca 21-22.30 är det betydligt sämre än andra tider. Varför just dessa tider vet jag inte, men lika varje dag, bör ju kanske vara fler i Thailand som tittar på svensk TV då kanske, och därmed belastar servrar och linor. Högre belastning på VPN-leverantörens servrar, förbindelsen till Thailand och TV-leverantörens servrar.

• Ge karma 1

fiskarn

21:00 Verkar vara en tid då vissa kanaler får problem. I söndags så kollade jag på F1 repris och allt fungerade klanderfritt fram till 21:00 då det blev omöjligt att fortsätta se på sändningen. Bara att lägga ner och missa slutet på loppet.

Då sitter jag i svedala med en 100Mb lina och det är inte linan som är problemet. Men samtidigt så är ju 21:00 i Svedala 02:00 i Thailand!! Problemet är troligen någonstanns på vägen till servern som i mitt fall ligger i Aserbadjan 😉