Jump to content
IGNORERAD

Vad är strömmarna i datorn?


stefan5300

Recommended Posts

Har haft krångel med min tv-box och nu ville eventuellt programleverantörern kolla stömmarna i min dator, vad är strömmarna? Men varför kolla datorn, den är ju ofta avstängd när jag tittar på tv, tv-boxen går ju via modemet och har ju inget samröre med datorn.

 

Först trodde leverantören att jag hade för lite mbps så jag höjde till 100 från 25 och det hjälpte väl något men varför fungerar Svt 1 och 2 med så låg mbps 2-4 men tv8, kanal 10 och tv12 fungerar inte riktigt med 90-105 mbps?

 

Tycker att jag får lite luddiga svar hela tiden men om min anslutning är i slutänden så kanske det inte finns så mycket signalstyrka kvar till mig, för är det inte så att ju fler som kopplas in ju mer måste signalstyrkan från avsändarekällan ökas, de flesta mottagarna verkar att finnas i landet Pattaya där Thailand ligger.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    17

  • hakancnx

    6

  • Soengsang

    4

  • Bananen

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

IPTV eller?

Vad har du för leverantör?

 

Gissar @Fantomen har svar på dina frågor?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Soengsang:

IPTV eller?

Vad har du för leverantör?

 

Gissar @Fantomen har svar på dina frågor?

IPTV. Nämner ingen leverantör än men när den väl nämns så kan kritiken vara mycket bra vilket jag vill eller mycket dålig vilket jag inte vill, jag vill bara att det jag betalat för fungerar på ett tillfredställande sätt, att bilden buffrar någon gång ibland gör inte så mycket och är acceptabelt men det är inte acceptabelt när bilden buffrar 5-6 sekunder 4-5 gånger i minuten på vissa kanaler ibland. Tittade på en fotbollsmatch för ett par månader sedan där en halvlek varade i 55 minuter efter allt buffrande och då är det jävligt irriterande men igår tittade jag på 2 matcher på Sportkanalen och Cmore fotboll som fungerade perfekt, så nu väntar jag bara att resterande kanaler börjar att fungerar innan jag visar min ilska och lägger ut det offentligt.

 

Undrar hur en IPTV-leverantör i Pattaya skulle reagera om de köpte ett motorfordon som inte fungerade köra på alla vägar eller bara på vägar där man inte vill köra.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Strömmar? Det bör ju syfta på vad du streamar och tittar på bara. Finns ju inget som heter "strömmar i datorn". Låter knäppt..

Om du har minst en kanal som flyter på fint utan lagg/buffer medans andra kanaler är skit så är det inte fel hos dig utan leverantören.

Vad kör du för box?

 

Ändrades av Fantomen
-
Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Fantomen:

Strömmar? Det bör ju syfta på vad du streamar och tittar på bara. Finns ju inget som heter "strömmar i datorn". Låter knäppt..

Om du har minst en kanal som flyter på fint utan lagg/buffer medans andra kanaler är skit så är det inte fel hos dig utan leverantören.

Vad kör du för box?

 

Jag fattar varför vill de kolla upp min dator, den är ju inte alltid påslagen när jag tittat på tv och har väl inte något samröre även om de är anslutna till samma modem, (jag är inte helt dum i huvudet även om det tydligen finns de som tror så och verkar att dra valser för mig), datorn  utan kabel och tv-boxen med kabel, Svt 1 och 2 har alltid fungerat perfekt, det buffrade väl någon gång under ishockey-vm men enligt mig helt acceptabelt när jag bor där jag bor långt ut på buffelrövsvischan.

 

När jag ville titta på nhl-hockeyfinalen var det ett jäkla buffrande på Viasat Hockey på Sverigesidan, gick då över till Viasat Hockey Norgesidan och det fungerade näst intill perfekt och där var det samma kommentatorer som på Viasat Sverige.

 

När  jag tittade på Brittish Open i golf på Viasat golf Sverige så var det kass men gick då över till Sky Sport golf på engelska sidan och det fungerade perfekt.

 

Vill inte berätta än vilken box eller leverantör jag använder, jag vill hellre ge dem en chans att fixa till problemet men händer inget det kommer jag att varna andra från att beställa den, vill ju inte tipsa andra om boxen och att jag sen får skit för det.

 

Vet du om det finns någon box som fungerar bra på vischan, mitt mbps ligger nästan alltid på 70-100 mbps?

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev stefan5300:

Jag fattar varför vill de kolla upp min dator, den är ju inte alltid påslagen när jag tittat på tv och har väl inte något samröre även om de är anslutna till samma modem, (jag är inte helt dum i huvudet även om det tydligen finns de som tror så och verkar att dra valser för mig), datorn  utan kabel och tv-boxen med kabel, Svt 1 och 2 har alltid fungerat perfekt, det buffrade väl någon gång under ishockey-vm men enligt mig helt acceptabelt när jag bor där jag bor långt ut på buffelrövsvischan.

 

När jag ville titta på nhl-hockeyfinalen var det ett jäkla buffrande på Viasat Hockey på Sverigesidan, gick då över till Viasat Hockey Norgesidan och det fungerade näst intill perfekt och där var det samma kommentatorer som på Viasat Sverige.

 

När  jag tittade på Brittish Open i golf på Viasat golf Sverige så var det kass men gick då över till Sky Sport golf på engelska sidan och det fungerade perfekt.

 

Vill inte berätta än vilken box eller leverantör jag använder, jag vill hellre ge dem en chans att fixa till problemet men händer inget det kommer jag att varna andra från att beställa den, vill ju inte tipsa andra om boxen och att jag sen får skit för det.

 

Vet du om det finns någon box som fungerar bra på vischan, mitt mbps ligger nästan alltid på 70-100 mbps?

Rekommenderar starkt Nvidia shield för iptv, netflix, youtube, svt play, tv4 play mm, fungerar klockrent...

 

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minutes ago, stefan5300 said:

Jag fattar varför vill de kolla upp min dator, den är ju inte alltid påslagen när jag tittat på tv och har väl inte något samröre även om de är anslutna till samma modem, (jag är inte helt dum i huvudet även om det tydligen finns de som tror så och verkar att dra valser för mig), datorn  utan kabel och tv-boxen med kabel, Svt 1 och 2 har alltid fungerat perfekt, det buffrade väl någon gång under ishockey-vm men enligt mig helt acceptabelt när jag bor där jag bor långt ut på buffelrövsvischan.

 

När jag ville titta på nhl-hockeyfinalen var det ett jäkla buffrande på Viasat Hockey på Sverigesidan, gick då över till Viasat Hockey Norgesidan och det fungerade näst intill perfekt och där var det samma kommentatorer som på Viasat Sverige.

 

När  jag tittade på Brittish Open i golf på Viasat golf Sverige så var det kass men gick då över till Sky Sport golf på engelska sidan och det fungerade perfekt.

 

Vill inte berätta än vilken box eller leverantör jag använder, jag vill hellre ge dem en chans att fixa till problemet men händer inget det kommer jag att varna andra från att beställa den, vill ju inte tipsa andra om boxen och att jag sen får skit för det.

 

Vet du om det finns någon box som fungerar bra på vischan, mitt mbps ligger nästan alltid på 70-100 mbps?

Denna leverantör kör jag med: https://www.aliexpress.com/item/1000007579833.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6eb44c4dKhNhL2

 

Du kan testa 3 månader för ca 10 dollar. (lägger du till 3 dollar så får du även adult channel.....ingen aning om vad det är)

 

Använd den boxen du har...du får med enkla instruktioner för att installera allt i din box.

 

Jag har 3bb fiber med nedladdning 30 MB och allt funkar kanon.

 

Dom är även snabba på att svara på frågor och hjälpa till via mail.

 

Jag använder en box som heter X98Pro som jag köpt tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Bananen:

Rekommenderar starkt Nvidia shield för iptv, netflix, youtube, svt play, tv4 play mm, fungerar klockrent...

 

 

Kan inte annat än bara hålla med. Kör Nvidia Shield med Tivimate appen, den appen är så sjukt rapp och stabil! Överlägset den bästa jag testat och jag har plöjt genom en del. :)

 

Till Stefans fråga: Jag fattar jag inte vad det är han ska se i datorn förutom din hastighet som du får från din internetleverantören?? Det är väl bara och köra bredbandskollen eller nåt liknande och ta en screenshot och skicka till dom som vill kolla din dator? Vad mer vill dom veta? Jag hade ju inte låtit nån okänd gå in min dator för att kolla nåt sånt uppenbart. 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Kingen:

Kan inte annat än bara hålla med. Kör Nvidia Shield med Tivimate appen, den appen är så sjukt rapp och stabil! Överlägset den bästa jag testat och jag har plöjt genom en del. :)

 

Till Stefans fråga: Jag fattar jag inte vad det är han ska se i datorn förutom din hastighet som du får från din internetleverantören?? Det är väl bara och köra bredbandskollen eller nåt liknande och ta en screenshot och skicka till dom som vill kolla din dator? Vad mer vill dom veta? Jag hade ju inte låtit nån okänd gå in min dator för att kolla nåt sånt uppenbart. 

De kanske vill lägga problemet på mig och inte de själva.

 

 Jag är väl ingen hejare på screenshot så jag skickade dessa foton till honom jag köpte boxen av men felet ligger tydligen hos mig i alla fall.

67349769_2360796677542159_3775882569422209024_n.jpg.1d539ea013e07fa93e4b2116e624766b.jpg67530541_500754667336304_8232728170650927104_n.jpg.a537352ea70b18b6f647431117c26634.jpg

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev stefan5300:

De kanske vill lägga problemet på mig och inte de själva.

 

 Jag är väl ingen hejare på screenshot så jag skickade dessa foton till honom jag köpte boxen av men felet ligger tydligen hos mig i alla fall.

67349769_2360796677542159_3775882569422209024_n.jpg.1d539ea013e07fa93e4b2116e624766b.jpg67530541_500754667336304_8232728170650927104_n.jpg.a537352ea70b18b6f647431117c26634.jpg

 

Inte en chans att felet ligger hos dig, felet ligger hos dom. Byt leverantör om du inte bundit upp dig för länge? Jag binder mig aldrig mer än max tre månader av diverse anledningar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Kingen:

Inte en chans att felet ligger hos dig, felet ligger hos dom. Byt leverantör om du inte bundit upp dig för länge? Jag binder mig aldrig mer än max tre månader av diverse anledningar. 

Jag betalade 8000 Baht för 1 år (2000 för boxen)  men det är inget jag står och faller med och när den fungerar är den bra så jag tycker att de ska rätta till sina problem.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

När de sålt för många abonnemang och för många tittar på just den kanalen laggar det...

 

säger som @Kingen, testa en ny leverantör.... om nu inte båda är resellers till samma serverpark.... men det är ju svårt att veta. Så korta abonnemang är att föredra så man kan hoppa runt

 

/Enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev stefan5300:

Jag betalade 8000 Baht för 1 år (2000 för boxen)  men det är inget jag står och faller med och när den fungerar är den bra så jag tycker att de ska rätta till sina problem.

Har du köpt av någon i Thailand lär han ha svårt att fixa ett dugg.... servrarna står väl i Ukraina eller nått

 

/Enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Kingen:

Kan inte annat än bara hålla med. Kör Nvidia Shield med Tivimate appen, den appen är så sjukt rapp och stabil! Överlägset den bästa jag testat och jag har plöjt genom en del. :)

 

Till Stefans fråga: Jag fattar jag inte vad det är han ska se i datorn förutom din hastighet som du får från din internetleverantören?? Det är väl bara och köra bredbandskollen eller nåt liknande och ta en screenshot och skicka till dom som vill kolla din dator? Vad mer vill dom veta? Jag hade ju inte låtit nån okänd gå in min dator för att kolla nåt sånt uppenbart. 

Har också haft ett antal boxar bla boxee, minix och en box jag köpte i Thailand, när det gäller funktionalitet, snabbhet och stabilitet så är Nvidia Shield klart överlägsen och anses av många vara den bästa boxen på marknaden trots att den har några år på nacken (släpptes 2015), bara att kolla lite recensioner på youtube.

 

Tror faktiskt det var du som fick mig intresserad av denna box för typ ett år sedan i nån tråd om iptv, tack för det 😀, skall ta och testa Tivimate appen, kör just nu perfekt player samt kodi.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Enis:

Har du köpt av någon i Thailand lär han ha svårt att fixa ett dugg.... servrarna står väl i Ukraina eller nått

 

/Enis

Ja men fixar de inte till det så kanske inte de får sälja så många till, visa sitt missnöje offentigt på Facebook kanske inte är så bra för försäljningen.

Nä nu ska jag in och titta på tv:fie::giggle::mad:.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Bananen:

Har också haft ett antal boxar bla boxee, minix och en box jag köpte i Thailand, när det gäller funktionalitet, snabbhet och stabilitet så är Nvidia Shield klart överlägsen och anses av många vara den bästa boxen på marknaden trots att den har några år på nacken (släpptes 2015), bara att kolla lite recensioner på youtube.

 

Tror faktiskt det var du som fick mig intresserad av denna box för typ ett år sedan i nån tråd om iptv, tack för det 😀, skall ta och testa Tivimate appen, kör just nu perfekt player samt kodi.

Körde också genom kodi innan. Men tycker det är mycket smidigare med en app. 

Ändrades av Kingen
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Knasen:

Från datorn kan du logga in på routern och göra ändringar i inställningarna. Det vill nog kolla om det kan avhjälpa problemen genom att optimera inställningarna i routern. 

 

https://www.iptvking.me/felsokning/

 

Men varför är det bara problem med vissa kanaler, en del fungerar utmärkt och en del har fungerat utmärkt men blivit totalt kass.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör Tvip605 och Atv4/Gse med Pear, funkar till 99% klockrent, kan hänga sig ibland men ett kanalbyte o tillbaka så funkar det igen.

Fördelen med tvipboxen är att den är mer lik en "vanlig digitalbox" med snabbare kanalbyten och enklare menyer.

 

Pear har alltid har gett mig perfekt service vid installation eller frågor.

 

 

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte säkert att felet ligger hos din internetleverantör eller iptvleverantör.

Jag använder mig av polarbear iptv (90 kr månaden), det har fungerat perfekt tills för ca en vecka sedan, trodde först det var internet eller polarbear som var orsaken till att bilden småhackade emellanåt, problemet åtgärdades genom att ändra i inställningarna på appen jag använde (perfect player), jag ändrade buffer size från 1 till 3 och decoder från auto till hardware, efter det har allt fungerat perfekt igen..

 

maxresdefault.jpg.bf1321eb7763c2f1180c1b0111a68410.jpg

 

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Var jag otydlig?
Menade givetvis inte din internetleverantör utan de som levererar ditt iptv-abb.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fantomen:

Var jag otydlig?
Menade givetvis inte din internetleverantör utan de som levererar ditt iptv-abb.

Inte alls otydlig, förstod det du skrev.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev stefan5300:

De kanske vill lägga problemet på mig och inte de själva.

 

 Jag är väl ingen hejare på screenshot så jag skickade dessa foton till honom jag köpte boxen av men felet ligger tydligen hos mig i alla fall.

67349769_2360796677542159_3775882569422209024_n.jpg.1d539ea013e07fa93e4b2116e624766b.jpg67530541_500754667336304_8232728170650927104_n.jpg.a537352ea70b18b6f647431117c26634.jpg

 

För att få en rättvis bild av hastigheten måste man välja en server utanför Thailand. Din box hämtar data från olika länder. 

 

Så välj en server i t ex Stockholm och kolla hastigheten. 

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nog samma leverantör som Stefan och det funkar bra. 

De gångerna jag klagat så har det alltid varit mitt bredband som krånglat. 

Bl a att det inte var optimerat för internationell streaming. 

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...