Jump to content
IGNORERAD

Vad är strömmarna i datorn?


stefan5300

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Det har jag inte tänkt på men kanalerna kom tillbaka någon gång mellan 2300 och 24;00 samtidigt som jag tittade Tv8´as Antiques Roadtrip, hur nu den kanalen kunde fungera hela dagen och nu på morgonen mellam 06;00 och 07;00 tittade jag på Kanal 11, båda kanalerna utan det minsta buffrande.

 

Jag funderade på om det är vissa tider på dygnet som fler abonnenter tittar och då belastar streamingservrarna/kanalerna mer än andra tider på dygnet. Om det är sådana problem kommer problemen vid ungefär samma tider varje dag

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    17

  • hakancnx

    6

  • Soengsang

    4

  • Bananen

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

15 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jag funderade på om det är vissa tider på dygnet som fler abonnenter tittar och då belastar streamingservrarna/kanalerna mer än andra tider på dygnet. Om det är sådana problem kommer problemen vid ungefär samma tider varje dag

Söndag kväll är alltid mer buffring här hos mig i Chiang Mai. 

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

98% säker på att felet inte ligger hos dig. 

 

90% på att felet ligger hos iptv bolaget.

5% på att felet ligger hos ditt internetbolag. 

5% nåt annat. 

Jag har samma leverantör som Stefan, ( tror jag ). 

Då jag har hög signal så kan det mig veterligen inte bero på IPTV-leverantören. 

 

Kan bero på trång lina i obygden....

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev hakancnx:

Jag har samma leverantör som Stefan, ( tror jag ). 

Då jag har hög signal så kan det mig veterligen inte bero på IPTV-leverantören. 

 

Kan bero på trång lina i obygden....

Just därför borde han prova att koppla upp via telefonen för att ev. kunna bekräfta eller utesluta det.

Prova även ”bredbandskollen” där är det enklare att prova mot ex. Sverige och se hur mycket ev. flaskhals ut ur Thailand stryper.

Gissar att Stefan kört ”speedtest” mot någon server i Bkk?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

98% säker på att felet inte ligger hos dig. 

 

90% på att felet ligger hos iptv bolaget.

5% på att felet ligger hos ditt internetbolag. 

5% nåt annat. 

Är det jag de, ni får väl kalla mig procentarn hädanefter:rotfl:.

53 minuter sedan, skrev Tallviking:

Jag funderade på om det är vissa tider på dygnet som fler abonnenter tittar och då belastar streamingservrarna/kanalerna mer än andra tider på dygnet. Om det är sådana problem kommer problemen vid ungefär samma tider varje dag

Men då skulle väl alla kanaler buffra.

36 minuter sedan, skrev hakancnx:

Söndag kväll är alltid mer buffring här hos mig i Chiang Mai. 

Hos mig har jag märkt det när skolungarna slutat för dagen och alla ska glo på sociala medier.

27 minuter sedan, skrev Soengsang:

Just därför borde han prova att koppla upp via telefonen för att ev. kunna bekräfta eller utesluta det.

Prova även ”bredbandskollen” där är det enklare att prova mot ex. Sverige och se hur mycket ev. flaskhals ut ur Thailand stryper.

Gissar att Stefan kört ”speedtest” mot någon server i Bkk?

Men vore det inte bättre att mäta mot landet där servrarna står och vilket land det är vet jag inte. 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev stefan5300:

 

Men då skulle väl alla kanaler buffra.

 

Tror olika kanaler sänds från olika servrar

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev stefan5300:

Är det jag de, ni får väl kalla mig procentarn hädanefter:rotfl:.

Men då skulle väl alla kanaler buffra.

Hos mig har jag märkt det när skolungarna slutat för dagen och alla ska glo på sociala medier.

Men vore det inte bättre att mäta mot landet där servrarna står och vilket land det är vet jag inte. 

De står nog i nått gammalt USSR land, men med att prova "bredbandskollen" mot Sverige så ser du iaf vilken hastighet du får ut ur Thailand, oftast när man kör "speedtest" så kopplar det mot Bkk

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev stefan5300:

Är det jag de, ni får väl kalla mig procentarn hädanefter

Nä, det är ju omöjligt enligt min ekvation.

57 minuter sedan, skrev hakancnx:

Jag har samma leverantör som Stefan, ( tror jag ).

Kan vara helt olika servrar och leverantörer ändå.

Det är ju inte direkt skrivet i sten att dessa olagliga leverantörer ens är de som tillhandahåller tjänsten i grunden, utan bara är säljare av olika streamar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog att det är en kombination av kanalernas leveransmöjligheter, förbindelsen till Sverige, och boxens förmåga att buffra.

 

Jag använder mig bara av playkanalerna i Sverige (mha VPN). Köpte först en box med 1GB minne, och det hackade rejält. Bytte upp mig till en box med 4GB minne och det blev betydligt bättre. SVT Play fungerar nästan alltid perfekt, mycket sämre på TV4 Play, och ännu sämre på t ex DPlay. Dessutom är det alltid tidsberoende. Mellan ca 21-22.30 är det betydligt sämre än andra tider. Varför just dessa tider vet jag inte, men lika varje dag, bör ju kanske vara fler i Thailand som tittar på svensk TV då kanske, och därmed belastar servrar och linor. Högre belastning på VPN-leverantörens servrar, förbindelsen till Thailand och TV-leverantörens servrar.

Link to comment
Dela på andra sajter

21:00 Verkar vara en tid då vissa kanaler får problem. I söndags så kollade jag på F1 repris och allt fungerade klanderfritt fram till 21:00 då det blev omöjligt att fortsätta se på sändningen. Bara att lägga ner och missa slutet på loppet.

Då sitter jag i svedala med en 100Mb lina och det är inte linan som är problemet. Men samtidigt så är ju 21:00 i Svedala 02:00 i Thailand!! Problemet är troligen någonstanns på vägen till servern som i mitt fall ligger i Aserbadjan 😉

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-08-06 at 16:15, skrev hakancnx:

Kollar också snooker på Eurosport SE. 

Hög signalstyrka. 

4F7495D6-FA8D-4A76-9360-B27823EFEF01.jpeg.bfec996e874ef66542ccd476322fc1ce.jpeg

Då är det snart dags för final, Eurosport SE fungerar även här nu, trevligt med Kim Hartman som kommentator som inte pratar sönder hela matchen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

IPTV är väl ganska roligt att ha om man vill ha möjlighet att se i stort sett allt som sänds.

Nackdelen är ju som trådskaparen skriver att det laggar och är opålitligt ibland samt en del filmer är utan text.

Kostnaden kan variera beroende var man köpt det. Jag själv tröttnade på laggen och tycker inte bilden var i den klass som jag får via datorn i HD.

Har bara Thai kanaler idag via IPTV, för sport tokig svärfar 😊

 

Stefan känner du ingen som har ett riktigt abonnemang i Sverige på Viasat/C more? Jag själv använder datorn och Viaplay till TV via HDMI.

Det brukar vara så att har man original abonnemang så kan man ha 2 inloggningar via internet eller via app.

Nu tror jag inte en TV i Thailand kan ladda ner Via appen. Rätta mig om jag har fel. Jag använder VPN och det funkar kanon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...